Sinds twee weken hebben wij Odido internet en tv. We maken gebruik van de Odido TV app op een Apple TV 4K. Helaas krijgen we met enige regelmaat (ongeveer 2 keer per dag) een foutmelding in de app met de boodschap: 'Afspelen mislukt. Probeer opnieuw.' Is er een oplossing voor dit probleem, of is het wellicht een bug?
Ons netwerk functioneert verder naar behoren, en we hebben jarenlang de Ziggo GO app op dezelfde Apple TV gebruikt zonder problemen.
Bladzijde 1 / 2
@sploegman@Igiegel Het is inmiddels gelukt om het probleem te reproduceren en de errors te vinden. We zijn nu druk bezig met het testen, zodat de versie daarna kan worden uitgerold. In het topic dat @TMTV benoemt plaatsen wij alle updates omtrent dit onderwerpt.
Hi @sploegman, er is vannacht een update geweest voor Apple TV. Dit moet de fix zijn voor alle bugs die er in zaten. Kan je de update uitvoeren en mij een terugkoppeling geven? Alvast bedankt.
Hi @sploegman, er is vannacht een update geweest voor Apple TV. Dit moet de fix zijn voor alle bugs die er in zaten. Kan je de update uitvoeren en mij een terugkoppeling geven? Alvast bedankt.
Hi @Tommie van Odido & @Demi van Odido, het probleem lijkt inderdaad verholpen te zijn na de update van de app. Bedankt!
@ikhadhonger Dit is een bekend probleem, zie ook onderstaand topic. Er wordt al een tijdje aan gewerkt, maar er is nog geen oplossing. Zodra die er wel is, lees je dat in het topic.
Hoi @Tommie van Odido
Ik heb de melding al verschillende keren gekregen, maar ik ben er nog niet achter of het door een bepaalde handeling komt die je ervoor doet. Ik ben dat nog aan het uitzoeken/testen.
Maar als het dus gebeurd, dan krijg ik een zwart scherm, met de tekst "Afspelen mislukt. Probeer opnieuw" en dan werkt alleen nog de < knop, met als gevolg dat je weer in het menu kom. En als ik op dat moment naar een opnamen zit te kijken, moet ik die opnieuw aanzetten en weer doorspoelen naar waar ik was met kijken.
Ik ga het verder uitzoeken, en als ik meer weet laat ik het horen.
@Tommie van Odido Ik heb inmiddels mijn AppleTV ge upgrade naar TVOS 17.1 bèta, en heb geen meldingen meer gehad sinds dien. Mocht ik wel weer problemen krijgen, dan meld ik mij wel weer, maar voor nu is het voor mij opgelost een iedergeval...
terugkijken werkt niet.
als je erop klikt dan kom je weer in het apple tv hoofdmenu
Hey @sploegman, ik heb een filmpje hiervan nodig. Dit is gevraagd op jouw case van 13 oktober. Dan kan ik het doorzetten naar de techneuten.
Hallo @Tommie van Odido, ik heb een video van de foutmelding gemaild naar service@odido.nl.
Zou je het filmpje hier willen delen door middel van een WeTransfer link of andere variant @sploegman? Dan kan ik het namelijk zelf doorzetten!
Zou je het filmpje hier willen delen door middel van een WeTransfer link of andere variant @sploegman? Dan kan ik het namelijk zelf doorzetten!
Bedankt voor het filmpje, ik heb het doorgezet @sploegman!
Wanneer wordt dit probleem opgelost? Al twee maanden werkt de Odido app prut op AppleTV en er komt maar geen verbetering. Dat kan beter Odido!
Dit zal worden verholpen in de nieuwe versie van de app. Op dit moment weet ik niet wanneer de update zal plaatsvinden @sploegman.
Dan ga je toch informeren bij de technische dienst die er over gaat om die app beter te maken is noch steeds en beta?
Ik doe de hele dag niks ander @burekap! Maar ook zij hebben hier nog geen informatie over.
Bedankt voor je supersnelle reactie @sploegman. Ik heb deze informatie doorgezet naar het tv-team!
Op 13 oktober heb ik een e-mail ontvangen dat deze melding is doorgezet naar de technische dienst. In de e-mail staat: 'Binnen 3 werkdagen ontvang je van ons een reactie. Je referentienummer is: 66431812'. Tot op heden heb ik echter nog geen reactie ontvangen. Ik heb al twee keer een e-mail gestuurd met een verzoek tot een update, maar ook deze e-mails blijven onbeantwoord. Kom op, Odido, tijd voor actie!
@sploegman Goed dat je dit meldt! Heeft terugkijken de hele tijd niet gewerkt of is dit plotseling ontstaan?
Wil je de volgende vragen voor mij beantwoorden? Ik ga dan direct voor je opzoek naar een werkende oplossing!
Om welke zenders en/of afleveringen gaat het?
Sinds wanneer ervaar je dit probleem?
Heb je ook problemen met terugkijken op andere apparaten?
Krijg je ook een foutmelding te zien?
Welk merk en type TV gebruik je?
Welke soort afstandsbediening gebruik je?
Welke OS gebruik je?
Ondertussen zijn er 4 maanden verstreken en er is nog steeds geen oplossing. Het zou fijn zijn als Odido minder geld zou besteden aan marketing en meer aan productontwikkeling…
3 dagen bij odido, en dit probleem begint ook op te vallen.
zeer random melding in beeld met geen internet of geen verbinding.
glasvezel met 2 Gbit dus daar zal het niet aan liggen.
even een maandje aankijken ander toch maar de overstap naar nlziet, die heeft daar geen probleem mee op een apple tv 4K
Zat ook te denken mij. Mobiel om te zetten maar daar wacht ik nog ff mee, het werkt allemaal nog niet feilloos
Helaas, gisteren heb ik versie 1.5.9 geïnstalleerd op mijn Apple TV 4K, maar ik krijg nog steeds regelmatig de foutmelding 'Afspelen mislukt. Probeer opnieuw.' Het probleem is dus nog steeds niet opgelost! Dit is zéér teleurstellend, @Teresa van Odido@Tommie van Odido.
Dit probleem is 7 maanden geleden gemeld en helaas is er nog steeds geen oplossing. Dit is zeer teleurstellend.
Mijn collega Demi heeft onlangs opnieuw een ticket uitgezet. Mijn collega’s zijn druk om dit probleem op te lossen. Echt enorm bedankt voor je geduld!
Bedankt voor je supersnelle reactie @sploegman. Ik heb deze informatie doorgezet naar het tv-team!
Hoi @Demi van Odido, we krijgen deze melding wanneer we al in de Odido TV app zitten, en dit gebeurt tijdens het kijken. De melding treedt willekeurig op tijdens het kijken. Het beeld wordt dan zwart, en deze melding verschijnt. Als we dan op de OK/Select-knop van de Apple TV-afstandsbediening drukken, verdwijnt de melding.
Hoi @Demi van Odido, hierbij nog wat aanvullende informatie: Het lijkt erop dat deze foutmelding één keer per gebruik van de TV-app optreedt, ongeveer 5-10 minuten nadat de TV-app is gestart.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.