Beantwoord

Probleem met Odido TV app op Apple TV 4K

  • 21 September 2023
  • 40 reacties
  • 1940 Bekeken

Sinds twee weken hebben wij Odido internet en tv. We maken gebruik van de Odido TV app op een Apple TV 4K. Helaas krijgen we met enige regelmaat (ongeveer 2 keer per dag) een foutmelding in de app met de boodschap: 'Afspelen mislukt. Probeer opnieuw.' Is er een oplossing voor dit probleem, of is het wellicht een bug?

Ons netwerk functioneert verder naar behoren, en we hebben jarenlang de Ziggo GO app op dezelfde Apple TV gebruikt zonder problemen.

icon

Beste antwoord door sploegman 29 September 2023, 21:27

Bekijk origineel

40 reacties

Reputatie 7
Badge +2

@sploegman  @Igiegel Het is inmiddels gelukt om het probleem te reproduceren en de errors te vinden. We zijn nu druk bezig met het testen, zodat de versie daarna kan worden uitgerold. In het topic dat @TMTV benoemt plaatsen wij alle updates omtrent dit onderwerpt. 

Reputatie 2

Hoi @Tommie van Odido 

Ik heb de melding al verschillende keren gekregen, maar ik ben er nog niet achter of het door een bepaalde handeling komt die je ervoor doet. Ik ben dat nog aan het uitzoeken/testen.

Maar als het dus gebeurd, dan krijg ik een zwart scherm, met de tekst "Afspelen mislukt. Probeer opnieuw" en dan werkt alleen nog de < knop, met als gevolg dat je weer in het menu kom. En als ik op dat moment naar een opnamen zit te kijken, moet ik die opnieuw aanzetten en weer doorspoelen naar waar ik was met kijken.

Ik ga het verder uitzoeken, en als ik meer weet laat ik het horen.

 

Reputatie 2

@Tommie van Odido Ik heb inmiddels mijn AppleTV ge upgrade naar TVOS 17.1 bèta, en heb geen meldingen meer gehad sinds dien. Mocht ik wel weer problemen krijgen, dan meld ik mij wel weer, maar voor nu is het voor mij opgelost een iedergeval...

Reputatie 7
Badge +6

@ikhadhonger Dit is een bekend probleem, zie ook onderstaand topic. Er wordt al een tijdje aan gewerkt, maar er is nog geen oplossing. Zodra die er wel is, lees je dat in het topic.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @sploegman, er is vannacht een update geweest voor Apple TV. Dit moet de fix zijn voor alle bugs die er in zaten. Kan je de update uitvoeren en mij een terugkoppeling geven? Alvast bedankt.

Hi @sploegman, er is vannacht een update geweest voor Apple TV. Dit moet de fix zijn voor alle bugs die er in zaten. Kan je de update uitvoeren en mij een terugkoppeling geven? Alvast bedankt.

 

Hi @Tommie van Odido & @Demi van Odido, het probleem lijkt inderdaad verholpen te zijn na de update van de app. Bedankt!

Reputatie 1

Hey @sploegman, ik heb een filmpje hiervan nodig. Dit is gevraagd op jouw case van 13 oktober. Dan kan ik het doorzetten naar de techneuten. 

Beetje een raar antwoord, je kan moeilijk je TV 3 uur lang filmen totdat dit probleem optreedt. Ik heb dit ook, na een paar uur verschijnt deze melding ineens uit het niets. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is TV kijken, geen andere stappen.

@Tommie van Odido & @Demi van Odido, Helaas doet het probleem zich opnieuw voor. Het leek een paar dagen goed te gaan, maar nu is hetzelfde probleem weer opgedoken. Dit is erg vervelend. Ik zou graag zo snel mogelijk een oplossing willen zien.

Reputatie 7
Badge +9

Dit zal worden verholpen in de nieuwe versie van de app. Op dit moment weet ik niet wanneer de update zal plaatsvinden @sploegman

Reputatie 2

Dan ga je toch informeren bij de technische dienst die er over gaat om die app beter te maken is noch steeds en beta?

Reputatie 2

Ik gebruik sinds gister ook de Odido TV app op een AppleTV 4K met TVOS17, en heb ook al een aantal keer de melding "Afspelen mislukt. Probeer opnieuw" gehad. 

Voor de rest werkt alles goed, hopelijk wordt dit wel snel opgelost....

Hallo,

als melding:

apple tv 4 tvOS 17.1 odido app 1.5.6

Zelfde verhaal als sploegman:

Vrij kort na het starten van een programma (ca. na 10 minuten - maar wisselend) zie ik ook geregeld deze melding. (nog geen echt patroon kunnen herkennen maar zeker zonder interactie van een afstandbediening)

Ik doe de melding omdat de actuele tvOS update geen verbetering gegeven heeft.

Hoop dat het jullie helpt met de analyse

 

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor het filmpje, ik heb het doorgezet @sploegman

Reputatie 7
Badge +9

Ik doe de hele dag niks ander @burekap! Maar ook zij hebben hier nog geen informatie over. 

terugkijken werkt niet.

als je erop klikt dan kom je weer in het apple tv hoofdmenu

Reputatie 7
Badge +9

Hey @sploegman & @DON PAPA, dat is niet helemaal de bedoeling. Kunnen jullie het wat duidelijker omschrijven? Wanneer ontstaat deze melding en welke stappen voeren jullie uit? Zo kunnen we het reproduceren en oplossen, alvast bedankt! 

Hey @sploegman, ik heb een filmpje hiervan nodig. Dit is gevraagd op jouw case van 13 oktober. Dan kan ik het doorzetten naar de techneuten. 

Hallo @Tommie van Odido, ik heb een video van de foutmelding gemaild naar service@odido.nl.

Reputatie 1

Bij mij ontstaat het bovengenoemde probleem met name bij het terugschakelen naar Live TV na een uitzending met Begin Gemist. De stream van dezelfde zender start dan niet meer op. Door wat voor- en achteruit te zappen en vervolgens weer uit te komen op de gewenste zender start de live-stream wel op. Maar vaak na tien minuten valt het beeld alsnog uit met bovengenoemde melding.

Dit probleem doet zich zowel voor met de app op de AppleTV als op jullie losse 'kastje’.

Hoi @Tommie van Odido, ik gebruik de nieuwste versie van de Odido TV app (versie 1.5.6) op een Apple TV 4K met tvOS17. De melding "Afspelen mislukt. Probeer opnieuw.” lijkt willekeurig op te treden, ongeveer eens per 1-2 uur (ruwe schatting). Deze fout verschijnt zowel tijdens live uitzendingen als bij het terugkijken van programma's. Helaas kan ik geen patroon ontdekken dat deze fout lijkt te veroorzaken. Als ik de melding weg klik kan ik gewoon weer verder kijken.

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor je supersnelle reactie @sploegman. Ik heb deze informatie doorgezet naar het tv-team! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Buursen, welkom op onze Community!

Zou je hier een filmpje van kunnen maken en exacte stappen kunnen noteren om het probleem te reproduceren? Dan kan ik deze informatie aanleveren! Alvast bedankt. 

Hoi Tommie, dank voor je reactie, maar wat je vraagt komt neer op een avondje tv filmen.

De melding is al boven in de thread omschreven en komt soms, en random, tijdens het kijken.

Er is dus geen interactie, de app speelt gewoon een zender af tot het zwarte scherm met de melding komt.

Daarna druk ik “play” en kan dan meestal weer door. 


ok?

 

 

3 dagen bij odido, en dit probleem begint ook op te vallen.

zeer random melding in beeld met geen internet of geen verbinding.

glasvezel met 2 Gbit dus daar zal het niet aan liggen.

even een maandje aankijken ander toch maar de overstap naar nlziet, die heeft daar geen probleem mee op een apple tv 4K

Zat ook te denken mij. Mobiel om te zetten maar daar wacht ik nog ff mee, het werkt allemaal nog niet feilloos

Helaas, gisteren heb ik versie 1.5.9 geïnstalleerd op mijn Apple TV 4K, maar ik krijg nog steeds regelmatig de foutmelding 'Afspelen mislukt. Probeer opnieuw.' Het probleem is dus nog steeds niet opgelost! Dit is zéér teleurstellend, @Teresa van Odido @Tommie van Odido.

Reputatie 7
Badge +2

Je kunt het beste een kijkje nemen in dit topic, hier plaatsen wij alle updates omtrent dit issue: Apple TV - T-mobile TV app crash na update naar tvOS 16.5 | Odido community

Mijn collega Demi heeft onlangs opnieuw een ticket uitgezet. Mijn collega’s zijn druk om dit probleem op te lossen. Echt enorm bedankt voor je geduld! 

Reageer