Beantwoord

Probleem met Odido TV app op Apple TV 4K

  • 21 September 2023
  • 40 reacties
  • 1940 Bekeken

Sinds twee weken hebben wij Odido internet en tv. We maken gebruik van de Odido TV app op een Apple TV 4K. Helaas krijgen we met enige regelmaat (ongeveer 2 keer per dag) een foutmelding in de app met de boodschap: 'Afspelen mislukt. Probeer opnieuw.' Is er een oplossing voor dit probleem, of is het wellicht een bug?

Ons netwerk functioneert verder naar behoren, en we hebben jarenlang de Ziggo GO app op dezelfde Apple TV gebruikt zonder problemen.

icon

Beste antwoord door sploegman 29 September 2023, 21:27

Bekijk origineel

40 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Je kunt het beste een kijkje nemen in dit topic, hier plaatsen wij alle updates omtrent dit issue: Apple TV - T-mobile TV app crash na update naar tvOS 16.5 | Odido community

Mijn collega Demi heeft onlangs opnieuw een ticket uitgezet. Mijn collega’s zijn druk om dit probleem op te lossen. Echt enorm bedankt voor je geduld! 

Dit probleem is 7 maanden geleden gemeld en helaas is er nog steeds geen oplossing. Dit is zeer teleurstellend.

 

Helaas, gisteren heb ik versie 1.5.9 geïnstalleerd op mijn Apple TV 4K, maar ik krijg nog steeds regelmatig de foutmelding 'Afspelen mislukt. Probeer opnieuw.' Het probleem is dus nog steeds niet opgelost! Dit is zéér teleurstellend, @Teresa van Odido @Tommie van Odido.

Reputatie 7
Badge +2

@sploegman  @Igiegel Het is inmiddels gelukt om het probleem te reproduceren en de errors te vinden. We zijn nu druk bezig met het testen, zodat de versie daarna kan worden uitgerold. In het topic dat @TMTV benoemt plaatsen wij alle updates omtrent dit onderwerpt. 

3 dagen bij odido, en dit probleem begint ook op te vallen.

zeer random melding in beeld met geen internet of geen verbinding.

glasvezel met 2 Gbit dus daar zal het niet aan liggen.

even een maandje aankijken ander toch maar de overstap naar nlziet, die heeft daar geen probleem mee op een apple tv 4K

Zat ook te denken mij. Mobiel om te zetten maar daar wacht ik nog ff mee, het werkt allemaal nog niet feilloos

Ondertussen zijn er 4 maanden verstreken en er is nog steeds geen oplossing. Het zou fijn zijn als Odido minder geld zou besteden aan marketing en meer aan productontwikkeling…

Reputatie 7
Badge +6

@ikhadhonger Dit is een bekend probleem, zie ook onderstaand topic. Er wordt al een tijdje aan gewerkt, maar er is nog geen oplossing. Zodra die er wel is, lees je dat in het topic.

 

Reputatie 7
Badge +2

@sploegman Goed dat je dit meldt! Heeft terugkijken de hele tijd niet gewerkt of is dit plotseling ontstaan? 

Wil je de volgende vragen voor mij  beantwoorden? Ik ga dan direct voor je opzoek naar een werkende oplossing!

  • Om welke zenders en/of afleveringen gaat het?
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?
  • Heb je ook problemen met terugkijken op andere apparaten?
  • Krijg je ook een foutmelding te zien?
  • Welk merk en type TV gebruik je?
  • Welke soort afstandsbediening gebruik je?
  • Welke OS gebruik je?

terugkijken werkt niet.

als je erop klikt dan kom je weer in het apple tv hoofdmenu

Reputatie 7
Badge +9

Ik doe de hele dag niks ander @burekap! Maar ook zij hebben hier nog geen informatie over. 

Reputatie 2

Dan ga je toch informeren bij de technische dienst die er over gaat om die app beter te maken is noch steeds en beta?

Reputatie 7
Badge +9

Dit zal worden verholpen in de nieuwe versie van de app. Op dit moment weet ik niet wanneer de update zal plaatsvinden @sploegman

Wanneer wordt dit probleem opgelost? Al twee maanden werkt de Odido app prut op AppleTV en er komt maar geen verbetering. Dat kan beter Odido!

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor het filmpje, ik heb het doorgezet @sploegman

Zou je het filmpje hier willen delen door middel van een WeTransfer link of andere variant @sploegman? Dan kan ik het namelijk zelf doorzetten!

Hoi, hierbij de WeTransfer-link: https://we.tl/t-3Vsna1MLEI

Reputatie 7
Badge +9

Zou je het filmpje hier willen delen door middel van een WeTransfer link of andere variant @sploegman? Dan kan ik het namelijk zelf doorzetten!

Hey @sploegman, ik heb een filmpje hiervan nodig. Dit is gevraagd op jouw case van 13 oktober. Dan kan ik het doorzetten naar de techneuten. 

Hallo @Tommie van Odido, ik heb een video van de foutmelding gemaild naar service@odido.nl.

Reputatie 1

Hey @sploegman, ik heb een filmpje hiervan nodig. Dit is gevraagd op jouw case van 13 oktober. Dan kan ik het doorzetten naar de techneuten. 

Beetje een raar antwoord, je kan moeilijk je TV 3 uur lang filmen totdat dit probleem optreedt. Ik heb dit ook, na een paar uur verschijnt deze melding ineens uit het niets. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is TV kijken, geen andere stappen.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @sploegman, ik heb een filmpje hiervan nodig. Dit is gevraagd op jouw case van 13 oktober. Dan kan ik het doorzetten naar de techneuten. 

Bedankt voor je supersnelle reactie @sploegman. Ik heb deze informatie doorgezet naar het tv-team! 

Op 13 oktober heb ik een e-mail ontvangen dat deze melding is doorgezet naar de technische dienst. In de e-mail staat: 'Binnen 3 werkdagen ontvang je van ons een reactie. Je referentienummer is: 66431812'. Tot op heden heb ik echter nog geen reactie ontvangen. Ik heb al twee keer een e-mail gestuurd met een verzoek tot een update, maar ook deze e-mails blijven onbeantwoord. Kom op, Odido, tijd voor actie!

Reputatie 1

Bij mij ontstaat het bovengenoemde probleem met name bij het terugschakelen naar Live TV na een uitzending met Begin Gemist. De stream van dezelfde zender start dan niet meer op. Door wat voor- en achteruit te zappen en vervolgens weer uit te komen op de gewenste zender start de live-stream wel op. Maar vaak na tien minuten valt het beeld alsnog uit met bovengenoemde melding.

Dit probleem doet zich zowel voor met de app op de AppleTV als op jullie losse 'kastje’.

Hier ook deze problemen. We kijken nu een half jaar en dit probleem is eigenlijk altijd aanwezig geweest.

Kan me niet voorstellen dat het TV team dit niet kan reproduceren en vraag me sterk af of er eigenlijk getest wordt met een Apple TV.

 

In andere topics is meermaals aangegeven dat er een grote update komt van de TV app. Zit daar nog vooruitgang in, want die had ik intussen wel verwacht? Beloof hier iedereen thuis al een half jaar dat er een betere App komt voor TV kijken, maar dat is niet meer houdbaar.

Hoi Tommie, dank voor je reactie, maar wat je vraagt komt neer op een avondje tv filmen.

De melding is al boven in de thread omschreven en komt soms, en random, tijdens het kijken.

Er is dus geen interactie, de app speelt gewoon een zender af tot het zwarte scherm met de melding komt.

Daarna druk ik “play” en kan dan meestal weer door. 


ok?

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Buursen, welkom op onze Community!

Zou je hier een filmpje van kunnen maken en exacte stappen kunnen noteren om het probleem te reproduceren? Dan kan ik deze informatie aanleveren! Alvast bedankt. 

Hallo,

als melding:

apple tv 4 tvOS 17.1 odido app 1.5.6

Zelfde verhaal als sploegman:

Vrij kort na het starten van een programma (ca. na 10 minuten - maar wisselend) zie ik ook geregeld deze melding. (nog geen echt patroon kunnen herkennen maar zeker zonder interactie van een afstandbediening)

Ik doe de melding omdat de actuele tvOS update geen verbetering gegeven heeft.

Hoop dat het jullie helpt met de analyse

 

Reageer