Odido TV App werkt niet meer naar update Samsung The Frame

  • 8 November 2023
  • 188 reacties
  • 4056 Bekeken

Reputatie 2

Sinds gister een update gehad van Samsung The Frame. Sindsdien werkt de Odido TV app niet meer. Heb hem al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar ik krijg zelfs geen inlog scherm meer. Hij laat alleen het achtergrond plaatje zien van de app verder doet hij niks. Heb mijn tv al herstart. Daarnaast mijn router een herstart gegeven niks werkt. Iemand enig idee wat dit kan zijn kan nu geen tv meer kijken. Wanneer komt er een update voor de app van Samsung of is er een beta app die ik kan installeren zodat alles weer werkt?

Teresa van Odido 8 maanden geleden

@Marvin36, super bedankt voor de aanvullende gegevens! Ik heb de zaak direct doorgezet naar mijn collega’s van de technische dienst. Ik begrijp natuurlijk dat je liever gebruik maakt van de TV app, maar ik ben blij dat je in ieder geval niet helemaal zonder TV diensten zit. Weet dat wij hard voor jou aan de slag gaan! 😀

Bekijk origineel

188 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@smitsindenbosch Super bedankt voor je terugkoppeling! Ik heb meteen een ticket aangemaakt naar onze technische dienst. Zij zullen dit onderzoeken en oplossen! 

Het probleem doet zich constant voor, want de app start niet op, maar 's herm blijft zwart. Andere diensten als Netflix, prime, viaplay werken wel.

 

Op mij andere the Frame 43'" werkt alles naar behoren. Ik gebruik liever geen tv box. Want die schakelt de tv zelf aan

Reputatie 7
Badge +3

@smitsindenbosch De update die Tommie benoemd, geldt alleen voor de modellen uit 2021/2022. Uiteraard kijk ik graag met je mee, zodat je weer kan genieten van TV! 

Wil je de volgende vragen voor mij beantwoorden? Dan ga ik gelijk gericht opzoek naar een oplossing! 

  • Welk merk/type TV heb je? (bijv. UHD50WLK, dit kan klant achterop de TV vinden)
  •   Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit kun je vinden in de instellingen van de TV.
  • Wat is de softwareversie van de TV?
  •    Welke versie van de Smart TV App is geïnstalleerd? Ga in de app naar account > Instellingen > Over.
  • Bij welke zenders doet het probleem zich voor?
  • Doet hetzelfde probleem zich ook voor bij andere apparaten (bijv. de TV Box)?
  • Ben je verbonden met een Odido voor Thuis netwerk?

Erg fijn dat er een nieuwe update is, maar op mijn Samsung The Frame 2023 helaas na 3,5 maand een wel werkende app, weer terug bij af Ik.ga de tv ontvanger maar weer opzoeken, maar apart dat alle streamingdiensten een stabiel werkende app bieden en dat dit bij odido niet lukt. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Een nieuwe update is zojuist door Samsung gepubliceerd. De meeste toestellen uit 2021 en 2022 zullen de komende uren dus automatisch voorzien worden van versie 2.0.3773. Voor 2018, 2023 en 2024 is nog niet bekend wanneer we de update beschikbaar zullen stellen.

Reputatie 2

@Tommie van Odido Top! Mijn frame kwam uit 2023.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Marvin36, dit wordt allemaal verrekend op de volgende factuur!  

Uit welk bouwjaar kwam jouw Frame tv ook alweer? Er komt binnenkort een update aan voor de 2021 en 2022 modellen en dan zou de Frame ook weer moeten werken! Klanten met dit bouwjaar worden nader hierover geïnformeerd.

Reputatie 2

@Tommie van Odido TV is netjes uitgezet alleen op mijn nieuwe factuur van de maand mei betaal ik nog steeds voor televisie. Hoe kan dat? En de compensatie is er ook niet af. Of word dit volgende maand pas verekend?

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de reminder @Onino. Ik heb de vergoeding in orde gemaakt. De kosten van 24 januari tot en met 27 mei zullen worden verrekend. Dit is terug te zien op een volgend factuur! 

Hoi @Tommie van Odido, hierbij de reminder zoals eerder aangegeven.

@Onino, ik zet de compensatie graag voor je in gang, alleen kan ik dit pas doen op 27-05-2024. Zou je dan opnieuw willen aankloppen? Dan maak ik het voor je in orde! 

 

 

Reputatie 2

@Brutalenq Ik heb TV via Odido uit laten zetten! Ik heb nog wel internet ervan. Ik gebruik nu de Canal+ app en deze werkt wel alleen loopt het geluid niet synchroon. Je kunt ook zoiets doen. Deze app werkt wel op the frame. Naast deze werkt NLziet ook gewoon. Al vond ik de Odido App het fijnste werken en de mooiste interface hebben. Maarja als die het niet doet dan heb je er niet veel aan. Verder werkt internet bij mij altijd perfect. Mobiel bellen ook geen klachten.

Ik heb een abonnement voor tv en internet.

Mijn tv abonnement heb ik afgesloten met een opname optie in de cloud via de app.

Sinds 16 januari kan ik geen tv kijken aangezien ik een samsung the frame tv heb. Dat heb ik al eerder aangegeven in dit topic. Dat onderzoek van 30 dagen hoeft daarvoor niet opgestart te worden. Die toevoeging kent overigens ook geen juridische basis, zover ik weet.

Ik wil graag overleg over het ontbinden van mijn contract. Hoe kunnen we dit regelen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Brutalenq, voor je mobiele telefonie vraag wil ik je vragen om een topic te starten en in een categorie voor Mobiel te plaatsen. Dan zal mijn collega dit voor je oppakken.

Voor Internet & TV kan ik je wel helpen! Werkt je wifi nu wel goed met de wifipunten of nog steeds niet helemaal lekker? Omdat je in dit topic een reactie plaatst verneem ik dat je ook een Samsung Frame hebt? Hier is op dit moment geen oplossing voor, we zijn druk bezig om een nieuwe update te ontwikkelen die dit oplost. Wel kun je via je telefoon streamen of via je laptop tv kijken via onze webbrowser versie.

Je kunt je contract ontbinden als er een onderzoek gestart is en wij het niet hebben kunnen oplossen binnen 30 dagen. 

Ik heb nu 4 maanden een abonnement bij Odido voor zowel internet, tv als mobiele telefonie.

Voor het internet heb ik twee wifi versterkers aan moeten schaffen, anders is de verbinding dramatisch.

Mobiel bellen kan hier nauwelijks. Zowel zakelijk als privé (twee abonnementen) vervalt de verbinding in een gesprek binnen 5 minuten.

Tv kijken kan ik niet via de Odido app want dat werkt niet op onze tv.

Wat mij betreft levert Odido een wanprestatie (6:74 BW) en gaan we over tot ontbinding van de contracten. Gemaakte afspraken (levering) worden immers niet nagekomen.

Ik ga dan ook graag weer terug naar mijn oude provider.

 

Hoe gaan we dit regelen?

Reputatie 7
Badge +9

Geeft niks @Marvin36, ik wil je natuurlijk zo snel mogelijk te hulp schieten! Ik zal een reactie plaatsen zodra de nieuwste versie uitgebracht is. Blij om te horen dat je trouw blijft aan ons, dat waarderen wij zeer!

Reputatie 2

@Tommie van Odido Excuses dat ik te veel spamde! Super bedankt voor de service. Zou je in dit topic kunnen laten weten wanneer de app weer werkt? Nogmaals bedankt en ik blijf natuurlijk gewoon klant! Toevallig belde Ziggo mij vandaag maar heb dat afgewezen.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Marvin36, hoe vaker je reageert hoe langzamer wij reageren. Wij pakken namelijk de reacties op van oud naar nieuw. Bumpen/Spammen zorgt ervoor dat je weer achteraan in de lijst komt te staan. Dus voor de volgende keer, plaats 1 reactie, dan zijn wij sneller bij je!

Ik heb het TV abonnement opgezegd zonder extra kosten en maart tot en met vandaag voor je vergoed. Dit zal worden verrekend op een volgend factuur.

Reputatie 2

@Tommie van Odido @Demi van Odido ?? 

Reputatie 2

@Tommie van Odido @Demi van Odido Zal dat vandaag nog lukken om te regelen? Bedankt alvast!

Reputatie 2

@Tommie van Odido zou je kunnen laten weten of het gelukt is? Kan TV per direct worden uitgezet of loopt die dan nog een maand door? Kan dan die maand ook gedeclareerd worden?

Reputatie 2

@Tommie van Odido ja inderdaad compensatie voor de afgelopen 2 maanden sinds mijn bericht dat het niet meer werkte en tv uitzetten inderdaad per direct.

Reputatie 7
Badge +9

Dus voor de verduidelijking @Marvin36, je wilt dat ik de afgelopen 2 maanden vergoed en je TV abonnement uitzet? Zo ja dan zal ik dit ingang zetten!

Reputatie 2

@Demi van Odido @Tommie van Odido @ iemand anders. Zou je voor mij dan toch de TV kunnen uitzetten in mijn abonnement en mijn afgelopen 2 maanden niet kunnen kijken kunnen declareren? En dan mocht de app in de toekomst weer werken dat ik hem weer kan aanzetten. Laat je even weten of dit is gelukt en per wanneer mijn tv abonnement stopt. Ook graag een bericht als de app weer na behoren werkt. Bedankt alvast!!

Reputatie 2

@Tommie van Odido Zou je voor mij dan toch de TV kunnen uitzetten in mijn abonnement en mijn afgelopen 2 maanden niet kunnen kijken kunnen declareren? En dan mocht de app in de toekomst weer werken dat ik hem weer kan aanzetten. Laat je even weten of dit is gelukt en per wanneer mijn tv abonnement stopt. Bedankt alvast!!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Marvin36, 2019 en 2020 zijn doorgevoerd. Nu nog 2018, 2021, 2022, 2023 en 2024. Hoe lang dit duurt durf ik niet te zeggen. 

Reageer