Skip to main content

Sinds gister een update gehad van Samsung The Frame. Sindsdien werkt de Odido TV app niet meer. Heb hem al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar ik krijg zelfs geen inlog scherm meer. Hij laat alleen het achtergrond plaatje zien van de app verder doet hij niks. Heb mijn tv al herstart. Daarnaast mijn router een herstart gegeven niks werkt. Iemand enig idee wat dit kan zijn kan nu geen tv meer kijken. Wanneer komt er een update voor de app van Samsung of is er een beta app die ik kan installeren zodat alles weer werkt?

Hi ​@Badwin, kijk eens aan! Wat goed dat je dit getest hebt. Héél erg bedankt hiervoor, ik ben benieuwd of andere klanten dit ook kunnen proberen. Ik heb dit intern met ons TV team gedeeld. Er komt zeker iets jouw kant op, geen zorgen! 🤗


Mogelijke oplossing! 
 

Na weer eens inlog problemen gekregen, zelf maar wat gaan pionieren. Op mijn odido via webwebbrowser de Odido TV app pincode gewijzigd. En onverwachts, het inloggen op de Samsung The Frame 2024 werkt! En ook de Apple TV weer🥳

Bij het inloggen op de Samsung The Frame 2024, wel eerst de pincode invoeren en daarna pas je klantnummer. Daarna kon ik inloggen!

Treurig dat Odido dat niet zelf getest heeft! Een presentje voor eigen inititief voor de oplossing is welkom….


Je kunt altijd een mediabox erbij nemen.  Dan sluit je een hdmi kabel op je tv aan.


Hi @Badwin, ik ben voor je gaan kijken en zie dat je gebeld hebt, echter is er geen ticket aangemaakt. Gelukkig hoeft dat ook niet hiervoor omdat dit een lang lopen incident is geworden. Dit wordt opgelost in een volgende update. 

Zijn inmiddels bijna een half jaar verder en nog steeds niks! Dit is zeer klant ontvriendelijk. Keek voorheen via een oude AppleTV waarin de Odido TV wel werkte. Helaas daar nu al ruim een maand veel storingen, geluid haperingen, beeld vastlopers de app opnieuw geïnstalleerd. In veel gevallen is dat een mogelijke oplossing, maar hier een groot probleem!! Ook daar krijg ik de melding bij inloggen dat me klantnummer/pincode niet juist zijn. De ergernis wordt maar groter en groter. Als iemand nog mee leest, wil graag actie en betere klantenservice en beter nog een passende oplossing! Het antwoord “we werken aan een oplossing” of “probleem ligt bij Samsung” is echt niet meer acceptabel.


Hey ​@motormuis22, er loop nu een Béta-versie van de app. Zou je je hiervoor willen aanmelden in dit topic?  

 

 


@Teresa van Odido 

Hi Teresa,

 

  • Samsung Frame 65” QE65LS03DAUXXN
  • Besturingssysteem: Tizen
  • SW Versie 1201
  • Versie Smartthings 5.4.32
  • Versie Odido app 2.0.3774

probleem is dat hij vaak vraagt om klantnummer en pin opnieuw in te vullen.

Of totaal geen beeld en dan installeren we de Odido app opnieuw en dan gaat het weer even goed.

 

Met de Odido tv box geen problemen , en we zijn verbonden met Odido WiFi netwerk.

 

 


@motormuis22 Ik kan mij voorstellen dat dit niet leuk is als je net zo’n mooie nieuwe TV hebt aangeschaft. Sorry hiervoor. Ik help je graag om dit op te lossen! 

Wil je mij meer vertellen over de problemen die je ervaart? Daarnaast wil ik je vragen om de volgende vragen in te vullen: 

  • Welk merk/type TV heb je? (bijv. UHD50WLK, dit kan klant achterop de TV vinden)
  • Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit kun je vinden in de instellingen van de TV.
  • Wat is de softwareversie van de TV?
  • Welke versie van de Smart TV App is geïnstalleerd? Ga in de app naar account > Instellingen > Over.
  • Bij welke zenders doet het probleem zich voor?
  • Doet hetzelfde probleem zich ook voor bij andere apparaten (bijv. de TV Box)?
  • Ben je verbonden met een Odido voor Thuis netwerk?

Geef je mij een seintje als je zover bent? Dan kijk ik meteen met je mee! 


Hmmm net een Frame aangeschaft en alleen maar ellende met Odido TV app?

 

waar kan ik dit melden?


Hi @bpijn, zou je je hiervoor willen aanmelden in dit topic:  

Wellicht is deze update al de oplossing.


Ik wacht nog steeds op een oplossing. 


Hi @bpijn, op dit moment zijn we nog bezig voor de 2022 en 2023 modellen om de update zo goed mogelijk te krijgen. De vorige keer ging er te veel fout in de update en is het daarom teruggedraaid. Nu zal de update pas gelanceerd worden als alles goed is! 

Nog steeds geen update ontvangen. Mijn contract loopt gelukkig binnenkort af... 


Hi @Badwin, ik ben voor je gaan kijken en zie dat je gebeld hebt, echter is er geen ticket aangemaakt. Gelukkig hoeft dat ook niet hiervoor omdat dit een lang lopen incident is geworden. Dit wordt opgelost in een volgende update. 


Hi @bpijn, op dit moment zijn we nog bezig voor de 2022 en 2023 modellen om de update zo goed mogelijk te krijgen. De vorige keer ging er te veel fout in de update en is het daarom teruggedraaid. Nu zal de update pas gelanceerd worden als alles goed is! 


Na het teruglezen van dit topic begrijp ik dat er veel te doen is met de Odido TV-app voor de Samsung Frame TV’s. Helaas heb ik dit niet eerder gezien, heb net een nieuwe 2024 The Frame aangekocht. Helaas hetzelfde probleem aldus. Er is telefonisch een ticket aangemaakt (als het goed is). Duimen dat de updates snel uitrollen en alles gaat werken. Had gehoopt mijn oude appleTV weg te kunnen doen, maar helaas. @Tommie van Odido kan jij nagaan of mijn ticket (incl. Terugbelverzoek) geregistreerd is? Mijn klant# is OAH82103. 
 

Alvast bedankt. 


Hi @bpijn, op dit moment zijn we nog bezig voor de 2022 en 2023 modellen om de update zo goed mogelijk te krijgen. De vorige keer ging er te veel fout in de update en is het daarom teruggedraaid. Nu zal de update pas gelanceerd worden als alles goed is! 


Hallo,
 

Hier hetzelfde probleem. Zojuist een Frame tv gekocht 2023 model, 32 inch. Van te voren gekeken of de tv ondersteund wordt door de Odido TV app. Dit leek het geval. Helaas nu tot dw conclusie gekomen dat Odido weer niet levert. De app start niet op zoals beschreven in deze thread. Graag verneem ik of hier nog wat aan gedaan gaat worden en of dat gebeurt binnen afzienbare tijd. 


Ok duidelijk @Tommie van Odido 

Nu was 1 van de redenen voor de Odido-Tv-app te kiezen dat er toen 8 mnd gratis zouden zijn, deze zijn inmiddels bijna voorbij. Nu overweeg ik om de TV functie/abonnement dan maar weer te stoppen. Alleen dat als ik dat doe krijg ik de melding dat daarmee een eventuele kortingsactie ook vervalt... is daar een oplossing voor?


Ah okey, 2023 is ook nog niet uitgerold inderdaad @MarmM. Hopelijk krijgen we snel meer nieuws hierover. 


Hoi @Tommie van Odido,

Bedankt voor de snelle reactie. Het gaat om dit model: Samsung The Frame QLED Full HD 32LS03C (2023)


Hey @MarmM, is het toevallig een model uit 2022? Die update moet nog komen maar zaten nog wat foutjes in. We zijn druk bezig om die fouten eruit te halen zodat hij goedgekeurd wordt door de leverancier. Mijn excuses voor de lange wachttijd. 


@Teresa van Odido @Tommie van Odido 

Graag nog een keer jullie aandacht. Bij mij werkt de Odido-Tv-app nog altijd niet.

Ik heb de onderstaande versie van de app:

 

En dit zijn de gegevens van mijn televisie:

 

Het zou wel leuk zijn als ik de tv ook eindelijk eens als tv kan gebruiken,  want daar heb ik hem in februari voor gekocht. 

Hopelijk kunnen jullie inmiddels helpen en is er een oplossing. 


@smitsindenbosch Super bedankt voor je terugkoppeling! Ik heb meteen een ticket aangemaakt naar onze technische dienst. Zij zullen dit onderzoeken en oplossen! 


Het probleem doet zich constant voor, want de app start niet op, maar 's herm blijft zwart. Andere diensten als Netflix, prime, viaplay werken wel.

 

Op mij andere the Frame 43'" werkt alles naar behoren. Ik gebruik liever geen tv box. Want die schakelt de tv zelf aan


@smitsindenbosch De update die Tommie benoemd, geldt alleen voor de modellen uit 2021/2022. Uiteraard kijk ik graag met je mee, zodat je weer kan genieten van TV! 

Wil je de volgende vragen voor mij beantwoorden? Dan ga ik gelijk gericht opzoek naar een oplossing! 

  • Welk merk/type TV heb je? (bijv. UHD50WLK, dit kan klant achterop de TV vinden)
  •   Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit kun je vinden in de instellingen van de TV.
  • Wat is de softwareversie van de TV?
  •    Welke versie van de Smart TV App is geïnstalleerd? Ga in de app naar account > Instellingen > Over.
  • Bij welke zenders doet het probleem zich voor?
  • Doet hetzelfde probleem zich ook voor bij andere apparaten (bijv. de TV Box)?
  • Ben je verbonden met een Odido voor Thuis netwerk?

Erg fijn dat er een nieuwe update is, maar op mijn Samsung The Frame 2023 helaas na 3,5 maand een wel werkende app, weer terug bij af Ik.ga de tv ontvanger maar weer opzoeken, maar apart dat alle streamingdiensten een stabiel werkende app bieden en dat dit bij odido niet lukt. 

 


Een nieuwe update is zojuist door Samsung gepubliceerd. De meeste toestellen uit 2021 en 2022 zullen de komende uren dus automatisch voorzien worden van versie 2.0.3773. Voor 2018, 2023 en 2024 is nog niet bekend wanneer we de update beschikbaar zullen stellen.


Reageer