nieuwe Mediabox geeft geen geluid op Sonos Beam

  • 11 May 2024
  • 19 reacties
  • 133 Bekeken

Naar het installeren geeft het geluid wel over de Beam wanneer deze even is uitgeschakeld gaat het over op TV geluid hoe kan ik dit oplossen? 

Teresa van Odido 2 maanden geleden

@Millylap Goed dat je hierover aan de bel trekt. Als je naar Instellingen > Afstandsbedieningen en accessoires > beam > staat hier dan volume via de beam? Zo niet, wil je dit dan aanpassen en nogmaals proberen of de instellingen nu blijven staan als je de TV uitschakelt?

Ik verneem het graag! 

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Millylap Goed dat je hierover aan de bel trekt. Als je naar Instellingen > Afstandsbedieningen en accessoires > beam > staat hier dan volume via de beam? Zo niet, wil je dit dan aanpassen en nogmaals proberen of de instellingen nu blijven staan als je de TV uitschakelt?

Ik verneem het graag! 

Er staat geen optie beam! Nog meer opties? 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Millylap, heb je de Beam via de ARC ingang op de tv aangesloten? Je hebt namelijk verschillende HDMI-ingangen op je tv zitten. Dit dient wel de ARC-ingang te zijn om dit goed te laten werken.

Zeker... Daar zit hij altijd al op..

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Kan je de Beam eens bekabeld aansluiten @Millylap? Ik zie namelijk dat je een TP-Link extender gebruikt. Ik ben benieuwd of dit ook gebeurt als de Beam bedraad is aangesloten.

Tp link extender? Volgens mij heb ik die niet hoor, waar moet die dan bekabeld op? 

Reputatie 7
Badge +9

Oh huh, gisteren zag ik een device van TP-Link aangesloten zitten op poort 2 van het modem @Millylap, echter zie ik nu een Mediabox aangesloten.

Kan je de Sonos bekabeld aansluiten op het modem en testen of dan wel werkt? 

Op het Zyxel modem? 

Reputatie 7
Badge +9

Ja dus met een internet kabel, een RJ45-kabel van de beam naar het Zyxel modem @Millylap.  

Ik ga het proberen... 

 

Het is ineens gelukt zonder bekabeld naar Zyxel alleen doet de afstandbediening het nu niet, wel geluid veranderen via sonos appje.. wat zou dat kunnen zijn? 

 

Alles leek prima, en ik verander van zender en meteen weer op tv geluid en geen Sonos 😭

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Millylap, lastig dat het probleem blijft voortduren via de Wifi. 🙈 Zou je nog kunnen proberen om de Sonos speaker bekabeld aan te sluiten? Dit kan natuurlijk ook bij wijze van test vrij provisorisch. 

Wij zijn benieuwd, we zien je graag genieten van je speaker! 🙂

Heb de HDMI kabel vervangen van de Sonos, en allen lijkt nu stabiel,🙏

Probleem blijft toch bestaan, wanneer beide even uit hebben gestaan, is bij aanzetten, de tv weer terug geschakeld op tv geluid. Pas na alle stekkers eruit en opnieuw opstarten gaat de tv weer op hdmi en loopt het via Sonos beam, heeft iemand een permanente oplossing hiervoor! 

 

Reputatie 7
Badge +9

Het lijkt erop alsof de Sonos niet automatisch over gaat op tv geluid @Millylap. Wat gebeurt er als je in de app, nadat dit gebeurt, de Sonos op tv geluid zet? 

Dan blijft het tv geluid en niks via sonos ook al geeft hij op de app hdmi aan....

Reputatie 7
Badge +9

Wat gebeurt er als je een app op je tv start in plaats van de Mediabox @Millylap? Komt het geluid dan wel via de Sonos of ook niet? 

Zal ik proberen…

 

Reageer