In 2018 ben ik overgestapt van Telfort naar T-Mobile. Vanaf dat moment heb ik haperend tv beeld. Diverse monteurs (o.a. van Guidion) over de vloer gehad en niemand wist een oplossing. Omdat mijn dochter die aan de andere kant van de stad woont met dezelfde problemen kampt ben ik bang dat T-Mobile dit probleem niet weet op te lossen.3 Weken geleden drie dagen achtereen storing (Dordrecht) . En hoewel de technische dienst meldde dat de problemen waren opgelost is dat niet het geval wat het TV signaal betreft. Internet 1000Mb en telefoon zijn okay.Overweeg (met tegenzin) om over te stappen want T-Mobile heeft ruimschoots de tijd gehad e.e.a op te lossen.
Nu een week geen enkele storing van mijn TV signaal. Heb niet het idee dat beeld beter is geworden, eerder iets minder maar dat neem ik maar op de koop toe. Heeft lang geduurd maar eindelijk kan ik ongestoord kijken. Bedankt een ieder die hieraan heeft meegewerkt.
Mijn doel is TV kijken, in de hoogst mogelijke kwaliteit en dat boden jullie ook. Daarnaast is het met de huidige technieken mogelijk om te schakelen tussen verschillende bitrates, wat ook gebeurd dus dat is wat mij betreft totaal geen argument.
Overigens een lagere bitrate met als gevolg slechtere beeldkwaliteit subjectief noemen... Lijkt me nogal tegenstrijdig en een behoorlijk boute uitspraak.
Maar goed, het is me duidelijk. Tmobile hecht totaal geen waarde aan zijn klanten gezien dit bericht. Tijd om over te stappen.
Je vraag was: "Kan T-Mobile geen fatsoenlijk TV signaal leveren”
Het antwoord is: "NEE”
Inmiddels heb ik een uitstekend beeld, T-Mobil kan het dus wel.
Hallo
Het traject gaat er vanaf nuals volgt uitzien:
- ontvangst van de Aria 610(tv kastje)
- oude tv kastje afkoppelen
- nieuwe Aria 610 aan sluiten
- Dit houd ook in het weer aanmelden van de tv diensten dus klantnummer en tv pincode ingeven tijdens installatie van de nieuwe aria 610(wordt vanzelf om gevraagd)
- De nieuwe Aria610 aangemeld? Graag weer even een seintje in dit topic, zodat Jason de daadwerkelijke omzetting in gang kan zetten.
- Wachten op de bevestigingsmail dat je bent over gezet.
- Eventueel de tv boxen even stroomloos maken en opnieuw opstarten
- Genieten van TV kijken.
Goedemorgen
Op de iMax en een ethernet-aansluiting in poort twee van het modem zie ik problemen met de lease time (IP-lease tijd); deze verstoren de algehele verbinding. Zou je beiden willen ontkoppelen en dan de harddiskrecorder direct willen aansluiten op poort drie of vier van het modem? Hier zou het probleem vandaan kunnen komen namelijk.
Alvast bedankt voor je medewerking (wederom)!
Goedemiddag
Er is inderdaad nog geen oplossing geboden, althans we hebben dit wel geprobeerd, maar zelfs bezoeken van de monteurs hebben het niet hersteld. Zoals ik het nu in de lijnmeting zie, is er niets aan de hand met de algehele verbinding, maar die conclusie hebben we natuurlijk ook al getrokken - in de TV-stream zie ik een kleine afwijking waardoor er af en toe een ietwat verminderd beeld optreedt, maar zeker niet in de mate die jij beschrijft. Geldt het haperende beeld op allebei de TV Boxen of slechts op één van beide?
Kreeg 6 e-mails, nogal verwarrend allemaal voor iemand die voor de tweede Wereldoorlog is geboren. Maar de recorder wordt amper gebruikt, dat is geen probleem. Ik ben me niet bewust dat ik deels heb opgezegd Beetje cryptisch taalgebruik. Ben benieuwd of alles correct wordt afgehandeld. Mvg
Hi
Je vraag was: "Kan T-Mobile geen fatsoenlijk TV signaal leveren”
Het antwoord is: "NEE”
Aanvulling, ze kunnen het wel maar duidelijk niet overal, ik heb met de TV nooit klachten gehad buiten dat die verouderde Entone opname box wat ouderwets was en een beetje groot en soms wat trager.
Uiteindelijk kunnen ze het nergens meer, aangezien ze overschakelen naar een slechte stream. Ze 'kunnen' het wel, maar willen het niet meer
Het blijft tobben met het tv signaal,afgelopen weken wederom blokvorming en gisteravond23 juni stokte het beeld plotseling en was er totaal uitval. Wat een waardeloze provider. Misschien de vriendelijkste maar zeker de slechtste.
Dank voor uw snelle beantwoording. Excuses voor mijn boude uitspraak, hoewel ik geen groot voetballiefhebber ben stoort het heel erg als het beeld stil blijft staan tijdens een aardige wedstrijd. Het probleem doet zich op beide tv boxen voor. Ik neem aan dat u de iMac bedoelt. Ik heb conform uw instructies een en ander aangepast en wacht het resultaat af. Vooralsnog is het beeld stabiel maar ik heb hooguit een kwartier gekeken. Ik hou u op de hoogte, ook bij een goede beeldkwaliteit. Mvg Frans
Het gebruiken van een lagere bitrate ten overstaan van het oude platform is wel een bewuste keuze, omdat er steeds meer draadloze apparaten gebruikt worden bieden we het liefst een zo stabiel mogelijke verbinding die je met elk device kan gebruiken. Of je de beeldkwaliteit beter of minder vindt ten opzichte van het oude platform is subjectief. Over de hele linie genomen is het aantal klachten minimaal dus voor de meeste klanten lijkt het ruim voldoende maar we blijven het natuurlijk graag verbeteren en jullie feedback is hier erg waardevol bij!
De afgelopen vier dagen was er geen enkele verstoring van het televisiebeeld. Wat een verademing. In verband hiermee geef ik er de voorkeur aan vooralsnog alles bij het oude te laten. De procedure om naar het nieuwe platform over te stappen is weinig aantrekkelijk , ik kan geen reden verzinnen waarom ik pas na inlevering van de Entone hd.recorder naar het nieuwe platform overgezet kan worden. Maar daar ben ik dan ook leek voor.
Het haperend beeld is op beide boxen. Ik heb deze apparaten gewisseld en gebruik nu hoofdzakelijk de Amino Aria 610X in de hoop dat deze minder blokvorming zou vertonen dan de Entone, Helaas is dit niet het geval. Afgelopen weekend was het beeld niet om aan te zien, gisteren en eergisteren was er af en toe blokvorming en waren er strepen door het beeld maar minder hinderlijk. Het is dus niet constant even slecht maar het blijft erg vervelend. Ten overvloede meld ik u dat snelheid van internet en het telefoonsignaal uitstekend zijn en daarom ga ik ervan uit dat het de verbinding okay is. Beloftes door o.a.René, Ulrike en Richard om andere apparatuur ter beschikking te stellen teneinde het probleem op te lossen werden niet nagekomen. De monteur die het laatst bij ons was gaf me de raad TM te verzoeken om op een ander platform overgezet te worden. Graag uw mening of er een oplossing is.
Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat TM niet in staat is een goedwerkend TV signaal te leveren. Hedenavond wederom ernstige storing, zelfs de afstandsbedieningen werkten niet! Ondanks nieuwe batterijen bleven de lampjes rood ipv blauw. Dit op beide Amino boxen. Uiteindelijk kreeg ik beeld maar alleen op NPO 1 wanneer ik overschakelde naar NPO 2 ging het beeld op zwart.. Er verschenen allerlei teksten op het scherm die nergens op sloegen. Zit nu twee dagen op nieuw platform en ook hier alleen maar ellende. Shame on you T-labiel.
Zelf gestart op glasvezel met als provider Lijbrandt veel providers hadden de zelfde spullen, streams waren perfect nadeel was dan wel weer dat je met die mediaboxen niet meer kon dan simpel tv kijken of opnemen als er harddisk in zat.
Ik ben heel benieuwd wanneer ik overga naar het nieuwe platform, heb nu nog de Draytek router met de Entone 510 mediabox, werkt hier perfect menu werkt snel, ook zappen gaat heel snel 1 tot 2 seconden per zenderwisseling.
Daarom ben ik zo bang dat het fout gaat als ik word overgezet
Ik weet niet of het de sitecom was. Wat ik wel weet dat je nog twee verschillende signalen binnen kreeg. Dat was 1 jaar, daarna kon ik al over op het " nieuwe" platform van Vodafone en kreeg de TP Link router. Het type tv box weet ik niet meer. Ik had dezelfde bedenkingen bij het overgaan op het nieuwe platform. Had ook eerst nog de oude Draytek 2130. Door wat problemen met internet is deze toen vervangen door de zyxel. Had ook de oude box met harddisk. Heb nu de aria 6, deze is inderdaad iets trager met zappen. Moet er ook bij vermelden dat het "nieuwe" menu wel even wennen is. Na een tijdje went dit vanzelf.
De kwaliteit is verder gewoon goed.
Hi
Mijn vraag is waarom gebruikt T-Mobile niet deze techniek voor haar tv product, geen enkele last van vertraging of slechte streams enz, als ik lees hoe de huidige streams werken kan het alleen maar problemen geven zeker bij grote tv's.
Dit topic begint met de tekst” Kan T-Mobile geen fatsoenlijk tv signaal leveren” antwoord natuurlijk kunnen ze dat wel, hebben ze zelfs gedaan met het vorige platform, zou men weer terug schakelen naar het veel betere vorige platform zou dit een enorm gezichtsverlies en slechtere imago voor T-Mobile betekenen.
T-Mobile weet donders goed dat het nieuwe platform op het gebied van streams gewoon slecht is, op andere gebieden misschien juist wel weer goed zoals opnemen in de cloud, waarbij ik me wel eens afvraag hoeveel van de opgenomen programma's daadwerkelijk worden gekeken?
Hi
Brian, als dit de oplossing is verzoek ik u mij op het nieuwe platform over te zetten. De Entoone recorder wil ik best terugsturen maar ik verbaasde me erover dat pas na retourneren van dit apparaat ik de Amino zou ontvangen. Hopelijk is daarmee dit langdurige probleem opgelost. Ik ga ervan uit dat ik geïnformeerd word wanneer de overgang plaatsvindt. Vreemd overigens dat u geen storingen ziet want voortdurend lopen er “rillingen” door het beeld.mvg.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.