Verschillende keren valt ineens het geluid weg als ik opgenomen programma’s bekijk of bij het terug kijken.
Hi
Hi allemaal, ik wil jullie graag laten weten dat dit issue is doorgezet naar onze IT-afdeling voor verder onderzoek! Er wordt dus volop gezocht naar een oplossing. Omdat het is doorgezet naar een andere afdeling, kan het iets langer duren voordat ik een nieuwe update met jullie kan delen. Ik wil nog aan jullie vragen of jullie nog wat extra voorbeelden naar mij kunnen doorzetten? Ook al doet het probleem zich structureel voor, als jullie mij de datums en programma's/zenders kunnen laten weten van bepaalde opnames dan helpt dat mijn collega's heel erg. Ik blijf dit in ieder geval goed in de gaten houden en hoop op een spoedige en permanente oplossing!
Hi allemaal, ontzettend bedankt voor jullie geduld en fijne medewerking van de afgelopen tijd! Ik heb goed nieuws: de algemene fix voor dit issue is nabij. Er zijn dan ook geen concrete voorbeelden meer nodig en onze IT-afdeling is een algemene fix voor iedereen met dit probleem aan het ontwikkelen. Ik hoop hier deze week nog meer over te horen en dan deel ik dat gelijk met jullie! Het wordt dus niet individueel aangevlogen, maar algemeen. Ik houd jullie op de hoogte!
Hi allemaal, ik ben onwijs blij dat ik het volgende met jullie kan delen! Ik heb vandaag te horen gekregen dat het issue van wegvallend geluid bij Cloud Opnames is opgelost. Kunnen jullie aangeven of jullie sinds vandaag weer Cloud Opnames kunnen maken en die vervolgens zonder wegvallend geluid kunnen bekijken? De opnames van hiervoor konden niet meer hersteld worden, maar vanaf nu zou alles weer vlekkeloos moeten werken. Ik kijk uit naar jullie reacties om zeker te weten dat dit probleem is gefixt. Dit zou een heel mooi begin van het weekend zijn!
Helemaal super! Zodra jullie eraan toe zijn gekomen om dit te testen, dan hoor ik graag het resultaat. Maak er nog een mooie zondag van!
Hi Lisa, helaas… het probleem is nog niet opgelost 🥴. Zojuist bij opname van ‘Beat the champions’ (live uitzending liep nog) viel het geluid 2 keer weg.
Ook aan mijn kant viel het geluid weg. De opname van Project Rembrandt liep nog terwijl ik deze al aan het kijken was.
Hi
Hi
Het kopt dat er geen issues zijn als het opnemen klaar is. Aangezien ik dat al had geconstateerd kijk ik zoveel mogelijk reeds afgeronde opnames. Het speelt dus eigenlijk alleen maar bij het 20:00 journaal. Ik denk dat ik het eens ga proberen met begin gemist of terugkijken als ik later ben.
Overigens heb ik nog een paar andere dingetjes die me zijn opgevallen. Niets ernstig maar het zou mooi zijn als dat ook opgelost kan worden.
Ik heb het bovengenoemd journaal als serieopname ingesteld. Het gekke is dat dan ook het journaal van 18:00 uur wordt opgenomen. Niet ernstig, gewoon twee programma’s weggooien na het kijken.
Wat ik wel iets vervelender vindt is dat als een serie is afgelopen deze niet automatisch wordt verwijderd uit de geplande opnames. Op het moment dat de serie wordt herhaald worden weer vrolijk alle afleveringen opgenomen….. Ook als een aflevering bijvoorbeeld de volgende dag wordt herhaald deze wordt opgenomen. Niet heel erg, alleen vervelend. Daar moet toch iets aan te doen zijn? Unieke identificatienummers of zo.
Ook zou het mooi zijn (en dat is een suggestie) om een opname pas te stoppen als het echt pas afgelopen is. Wederom het Journaal als voorbeeld. Deze week duurde de journaals onverwacht langer ivm de situatie in de Oekraïne. De opname stopte vrolijk op de tijd zoals dat in de gids staat. Ik kan mij herinneren dat jaren geleden KPN bij de interactieve tv van toen een soort signaal stuurde als het programma begon en eindigde. Hierop werd de timer aangepast.
Ik heb het bovengenoemd journaal als serieopname ingesteld. Het gekke is dat dan ook het journaal van 18:00 uur wordt opgenomen. Niet ernstig, gewoon twee programma’s weggooien na het kijken.
Je zou de opname ook handmatig kunnen plannen, dus elke dag 20:00-20:30 NPO1. Dan worden de andere journaals niet opgenomen.
Ook zou het mooi zijn (en dat is een suggestie) om een opname pas te stoppen als het echt pas afgelopen is. Wederom het Journaal als voorbeeld. Deze week duurde de journaals onverwacht langer ivm de situatie in de Oekraïne. De opname stopte vrolijk op de tijd zoals dat in de gids staat. Ik kan mij herinneren dat jaren geleden KPN bij de interactieve tv van toen een soort signaal stuurde als het programma begon en eindigde. Hierop werd de timer aangepast.
T-Mobile is hierin afhankelijk van de gidsgegevens die door de zender worden aangeleverd. Als die gegevens door plotselinge ontwikkelingen niet up-to-date zijn, houdt de opname de oorspronkelijke tijden aan. Je kunt wel bij het inplannen van de opname ervoor kiezen om er extra tijd bij te doen, zowel vooraf als achteraf. Zo kun je eventuele uitloop opvangen.
Werkt spoelen en begin gemist op de Apple TV? Dit werkt bij mij op geen van de zenders en geen van de drie Apple TV’s. Als ik om 20u10 het Journaal inschakel en ik spoel terug en/of Begin Gemist, dan spoelt hij terug naar het moment dat ik gestart ben met kijken. Ik ook altijd alles maar op.
Ander issue is dat als je begint met TV kijken (live/terug kijken/opname) de eerste paar seconde het geluid normaal is en daarna een stuk zachter wordt en je het volume een enorm stuk harder moet zetten. En je dus wezenloos schrikt als je naar een andere app schakelt op de ATV. ;)
Niemand hier last van? Heb dit zowel op de AppleTV HD, 4K als op de 4K 2021.
hi
Qua audio gebruik ik inderdaad externe audioapparatuur.
Hi
Goed om te weten dat jij gebruik maakt van eigen apparatuur. Zou je eens willen checken of het issue zich ook voordoet wanneer je enkel het geluid van de tv gebruikt? Ik ben heel benieuwd!
Hi
Hi
Hi
Het spoelen gaat hier ook nog steeds beroerd. Niet altijd maar wel erg vaak. Het spoelende beeld stopt een poos en springt dan een heel stuk verder of terug (net welke kant je op wilt). Het gekke is dat het niet altijd gebeurt. Het maakt ook niet uit van welke zender de opname afkomstig is. Ik doe nog steeds de x minuten truc om een hoop reclame te skippen. Meestal zit ik dan redelijk in de buurt.
Hi
Hier helaas ook weer. Bij RTL 4 expeditie Robinson.
Hi
Volgens mij was dat wel het geval, dat we een opname bekeken welke live bezig was. Afgelopen weekend ook bij heel Holland bakt.
Hi
Overigens, dit kan geen bedieningsfout van mij zijn want het gebeurde, zo is gebleken, terwijl we een opname zaten te bekijken.
Per direct herstellen a.u.b.
Adri

Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.