Skip to main content

Verschillende keren valt ineens het geluid weg als ik opgenomen programma’s bekijk of bij het terug kijken. 

Hi @sander.wels, dankjewel voor de aanvulling! Heel fijn dat je zo helder dit voorbeeld doorzet, want dit heb ik aan het onderzoek toegevoegd. Mocht zich nog iets voordoen, laat het vooral weten. Ik hoop jullie snel iets te kunnen vertellen over de structurele oplossing! 💪


Hi allemaal, ik wil jullie graag laten weten dat dit issue is doorgezet naar onze IT-afdeling voor verder onderzoek! Er wordt dus volop gezocht naar een oplossing. Omdat het is doorgezet naar een andere afdeling, kan het iets langer duren voordat ik een nieuwe update met jullie kan delen. Ik wil nog aan jullie vragen of jullie nog wat extra voorbeelden naar mij kunnen doorzetten? Ook al doet het probleem zich structureel voor, als jullie mij de datums en programma's/zenders kunnen laten weten van bepaalde opnames dan helpt dat mijn collega's heel erg. Ik blijf dit in ieder geval goed in de gaten houden en hoop op een spoedige en permanente oplossing! ☘️


Hi allemaal, ontzettend bedankt voor jullie geduld en fijne medewerking van de afgelopen tijd! Ik heb goed nieuws: de algemene fix voor dit issue is nabij. Er zijn dan ook geen concrete voorbeelden meer nodig en onze IT-afdeling is een algemene fix voor iedereen met dit probleem aan het ontwikkelen. Ik hoop hier deze week nog meer over te horen en dan deel ik dat gelijk met jullie! Het wordt dus niet individueel aangevlogen, maar algemeen. Ik houd jullie op de hoogte!


Hi allemaal, ik ben onwijs blij dat ik het volgende met jullie kan delen! Ik heb vandaag te horen gekregen dat het issue van wegvallend geluid bij Cloud Opnames is opgelost. Kunnen jullie aangeven of jullie sinds vandaag weer Cloud Opnames kunnen maken en die vervolgens zonder wegvallend geluid kunnen bekijken? De opnames van hiervoor konden niet meer hersteld worden, maar vanaf nu zou alles weer vlekkeloos moeten werken. Ik kijk uit naar jullie reacties om zeker te weten dat dit probleem is gefixt. Dit zou een heel mooi begin van het weekend zijn! ✨


Helemaal super! Zodra jullie eraan toe zijn gekomen om dit te testen, dan hoor ik graag het resultaat. Maak er nog een mooie zondag van! ☘️


Hi Lisa, helaas… het probleem is nog niet opgelost 🥴. Zojuist bij opname van ‘Beat the champions’ (live uitzending liep nog) viel het geluid 2 keer weg. 


Ook aan mijn kant viel het geluid weg. De opname van Project Rembrandt liep nog terwijl ik deze al aan het kijken was.


@Lisa Ik gebruik doorgaans de Apple TV (tot grote tevredenheid), maar toen ik laatst op de tv-box aangewezen was, viel me het volgende op. Stel dat je een opname gaat kijken die nog bezig is, dan valt het geluid weg zodra de opname het punt heeft bereikt waarop je begon met kijken. Concreet: als je de opname vanaf het begin start als de uitzending al 10 minuten bezig is, dan valt het geluid weg zodra je tot 10 minuten hebt gekeken. Op dat moment is de uitzending dus 20 minuten bezig. Als je de opname herstart, gaat hij (nu met geluid) verder waar je was gebleven (op 10 minuten). Als je dan weer 10 minuten hebt gekeken (in totaal dus 20, uitzending is dan 30 minuten bezig), valt het geluid weer weg. Enzovoorts. Hopelijk helpen deze observaties bij het oplossen van het probleem.


@Lisa Ik gebruik doorgaans de Apple TV (tot grote tevredenheid), maar toen ik laatst op de tv-box aangewezen was, viel me het volgende op. Stel dat je een opname gaat kijken die nog bezig is, dan valt het geluid weg zodra de opname het punt heeft bereikt waarop je begon met kijken. Concreet: als je de opname vanaf het begin start als de uitzending al 10 minuten bezig is, dan valt het geluid weg zodra je tot 10 minuten hebt gekeken. Op dat moment is de uitzending dus 20 minuten bezig. Als je de opname herstart, gaat hij (nu met geluid) verder waar je was gebleven (op 10 minuten). Als je dan weer 10 minuten hebt gekeken (in totaal dus 20, uitzending is dan 30 minuten bezig), valt het geluid weer weg. Enzovoorts. Hopelijk helpen deze observaties bij het oplossen van het probleem.

@Lisa Het geen wat @TMTV beschrijft ervaar ik momenteel nog. Zaterdagavond Big Brother Live ingesteld voor opname, programma gestart terwijl deze nog bezig was. Geluid viel op een gegeven moment weer uit, ongeveer op het moment dat ik de opname gestart ben tijdens de live uitzending. 


Hi @Camiel76 en @AdriO, ontzettend bedankt voor het snelle testen! Ik heb dit gelijk teruggekoppeld, want ik had heel erg op een andere terugkoppeling gehoopt. Ik baal hier erg van, dus ik ga dit direct weer oppakken!

Hi @TMTV en @jk90, merci voor de uitgebreide toelichting! Dit helpt zeker, dus super dat jullie dit doorzetten. Ik ga hiervoor meteen met mijn collega's van de technische dienst schakelen. Zodra ik een nieuwe update binnenkrijg, dan deel ik die gelijk! 


@Lisa Hoi hoi,

Het kopt dat er geen issues zijn als het opnemen klaar is. Aangezien ik dat al had geconstateerd kijk ik zoveel mogelijk reeds afgeronde opnames. Het speelt dus eigenlijk alleen maar bij het 20:00 journaal. Ik denk dat ik het eens ga proberen met begin gemist of terugkijken als ik later ben.

Overigens heb ik nog een paar andere dingetjes die me zijn opgevallen. Niets ernstig maar het zou mooi zijn als dat ook opgelost kan worden.

Ik heb het bovengenoemd journaal als serieopname ingesteld. Het gekke is dat dan ook het journaal van 18:00 uur wordt opgenomen. Niet ernstig, gewoon twee programma’s weggooien na het kijken.

Wat ik wel iets vervelender vindt is dat als een serie is afgelopen deze niet automatisch wordt verwijderd uit de geplande opnames. Op het moment dat de serie wordt herhaald worden weer vrolijk alle afleveringen opgenomen….. Ook als een aflevering bijvoorbeeld de volgende dag wordt herhaald deze wordt opgenomen. Niet heel erg, alleen vervelend. Daar moet toch iets aan te doen zijn? Unieke identificatienummers of zo.

Ook zou het mooi zijn (en dat is een suggestie) om een opname pas te stoppen als het echt pas afgelopen is. Wederom het Journaal als voorbeeld. Deze week duurde de journaals onverwacht langer ivm de situatie in de Oekraïne. De opname stopte vrolijk op de tijd zoals dat in de gids staat. Ik kan mij herinneren dat jaren geleden KPN bij de interactieve tv van toen een soort signaal stuurde als het programma begon en eindigde. Hierop werd de timer aangepast.


Ik heb het bovengenoemd journaal als serieopname ingesteld. Het gekke is dat dan ook het journaal van 18:00 uur wordt opgenomen. Niet ernstig, gewoon twee programma’s weggooien na het kijken.

Je zou de opname ook handmatig kunnen plannen, dus elke dag 20:00-20:30 NPO1. Dan worden de andere journaals niet opgenomen.

Ook zou het mooi zijn (en dat is een suggestie) om een opname pas te stoppen als het echt pas afgelopen is. Wederom het Journaal als voorbeeld. Deze week duurde de journaals onverwacht langer ivm de situatie in de Oekraïne. De opname stopte vrolijk op de tijd zoals dat in de gids staat. Ik kan mij herinneren dat jaren geleden KPN bij de interactieve tv van toen een soort signaal stuurde als het programma begon en eindigde. Hierop werd de timer aangepast.

T-Mobile is hierin afhankelijk van de gidsgegevens die door de zender worden aangeleverd. Als die gegevens door plotselinge ontwikkelingen niet up-to-date zijn, houdt de opname de oorspronkelijke tijden aan. Je kunt wel bij het inplannen van de opname ervoor kiezen om er extra tijd bij te doen, zowel vooraf als achteraf. Zo kun je eventuele uitloop opvangen.


Werkt spoelen en begin gemist op de Apple TV? Dit werkt bij mij op geen van de zenders en geen van de drie Apple TV’s. Als ik om 20u10 het Journaal inschakel en ik spoel terug en/of Begin Gemist, dan spoelt hij terug naar het moment dat ik gestart ben met kijken. Ik ook altijd alles maar op. 
 

Ander issue is dat als je begint met TV kijken (live/terug kijken/opname) de eerste paar seconde het geluid normaal is en daarna een stuk zachter wordt en je het volume een enorm stuk harder moet zetten. En je dus wezenloos schrikt als je naar een andere app schakelt op de ATV. ;)


Niemand hier last van? Heb dit zowel op de AppleTV HD, 4K als op de 4K 2021.

 


hi @Lisa zoals ik al aangaf is dit bij alle zenders en gebruik ik de laatste Apple TV T-Mobile app versie 1.5. Bij geen van de zenders werkt dus het terug spoelen en Begin Gemist. Heb het dus niet over het vooruit spoelen, want dat werkt voor de commerciele zenders inderdaad niet.

Qua audio gebruik ik inderdaad externe audioapparatuur.


Hi @Alain13, thanks voor jouw super snelle reactie! Check, helemaal helder. Ik wilde gelijk een verzoek inschieten, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet op jouw abonnement uit. Kan je mij een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN? Dan ga ik dat meteen voor je regelen!

Goed om te weten dat jij gebruik maakt van eigen apparatuur. Zou je eens willen checken of het issue zich ook voordoet wanneer je enkel het geluid van de tv gebruikt? Ik ben heel benieuwd! 😊


Hi @Alain13, ik wil jou via deze weg ook laten weten dat ik zojuist het verzoek heb ingediend bij de technische dienst voor het issue met terugspoelen! Ik houd dit de komende dagen voor je in de gaten en laat het hier weten, zodra ik een update kan delen. Zou jij nog terug kunnen komen op het stukje omtrent het geluid? Dan help ik je daar ook gelijk mee verder!  


Hi @Lisa, ik heb het vanavond even kort kunnen testen (vrouw en kinderen wilden gewoon TV kunnen kijken ;)), maar kon het zo gauw niet reproduceren. Ik kom erop terug, zodra ik goed heb kunnen testen.


Hi @Alain13, super dat jij de moeite hebt genomen om zo uitgebreid het issue met het geluid toe te lichten! Ik pak dat probleem in jouw andere topic op. Voor wat betreft het spoelen, wil ik je vragen of jij ook een video hier dan delen van het euvel? De collega's van de technische dienst hebben laten weten dat het lastig te reproduceren is en dat een video hierbij kan helpen. Zou jij die hier kunnen delen? Dat zou heel fijn zijn, dankjewel! 


Het spoelen gaat hier ook nog steeds beroerd. Niet altijd maar wel erg vaak. Het spoelende beeld stopt een poos en springt dan een heel stuk verder of terug (net welke kant je op wilt). Het gekke is dat het niet altijd gebeurt. Het maakt ook niet uit van welke zender de opname afkomstig is. Ik doe nog steeds de x minuten truc om een hoop reclame te skippen. Meestal zit ik dan redelijk in de buurt.


Hi @AdriO, goed dat je dit aangeeft! Zou jij hier wellicht ook een filmpje kunnen plaatsen zodra zich dit weer voordoet? Dan dien ik ook voor jou graag een verzoek voor dit issue in. Daarnaast wil ik je aangeven dat ik onlangs jouw bovenstaande feedback heb doorgezet naar mijn collega's en ik ben nog in afwachting van een reactie. Zodra ik wat doorkrijg, dan laat ik dat aan je weten! 


Hier helaas ook weer. Bij RTL 4 expeditie Robinson.


Hi @Headhunter85, thanks voor het laten weten! Klopt het dat jij hier weer het wegvallende geluid mee bedoelt bij een Cloud Opname? Ik hoor graag van je of dit een opname was, die op dat moment nog live bezig was. Dit is iets wat onze technische dienst gaat aanpakken in een volgende update. Sorry voor het ongemak! 💪


@Lisa 

Volgens mij was dat wel het geval,  dat we een opname bekeken welke live bezig was. Afgelopen weekend ook bij heel Holland bakt.


Hi @Headhunter85, goed om te weten! Mijn advies is om bij programma's die nog bezig zijn, gebruik te maken van Terug Kijken. Hierbij kun je ook de meeste zenders vooruitspoelen. Zo ervaar jij niet dit issue!

 


@Lisa  Ik gooi het ook maar even hier neer maar alle opnames zijn verdwenen uit mijn account. Heb geprobeerd hiervoor een apart topic te maken maar ook dat lukt niet. Geen opnames zichtbaar met de tv box en ook niet in de app. Ik hoop dat jullie recente back ups hebben…. Ik baal zo ontzettend van de voortdurende shit prestaties van t-mobile… 

Overigens, dit kan geen bedieningsfout van mij zijn want het gebeurde, zo is gebleken, terwijl we een opname zaten te bekijken.

Per direct herstellen a.u.b.

Adri

 


Reageer