Beantwoord

Geluid valt geregeld weg bij interactief tv gebruik



Toon eerste reactie

196 reacties

Reputatie 3

@Sander en @t.stupers Ik heb het een paar dagen aangekeken maar ik zie nog steeds geen verbetering. Wanneer het afspelen start staat de opname 100% zeker aan het begin. (tenzij er natuurlijk iets achter de schermen mis is wat ik niet kan zien).

Het geluid valt nog steeds weg. Soms komt dat na een paar seconden weer terug. In andere gevallen moet ik het afpelen stoppen en weer opnieuw starten.

Het beeld gedraagt zich ook regelmatig vreemd. Dat valt stil terwijl het geluid doorgaat. Ook zie ik de ondertiteling terugspringen en dan weer verder gaan waar het moet. 

De problemen lijken dus groter te zijn. Herstarts (box én modem) maken niets uit.

succes met het oplossen van deze problemen.

Reputatie 7

Hi @Camiel76, thanks voor de aanvulling! Ik heb deze aanvullingen gelijk aan het onderzoek toegevoegd, want hoe meer informatie hoe beter. Ik check de aankomende dagen voor je of ik al een update aan je mee kan geven. 

Reputatie 3

Ik heb het gisteravond weer bekeken en ook hier ging het nu weer fout. De fix was dus geen fix.

Inderdaad: niets gefixeddoor T-Mobile. Staat wel goed hier in de Community, de inzet en de bereidwilligheid van het bedrijf, maar zijn ze deskundig?

Reputatie 7

Helemaal super! Zodra jullie eraan toe zijn gekomen om dit te testen, dan hoor ik graag het resultaat. Maak er nog een mooie zondag van! ☘️

Reputatie 3

Ik ben nu bijna een jaar klant van t-mobile thuis. en het heeft nooit zonder problemen gewerkt. Meestal geen echt hele grote problemen maar dingen waaraan je je op den duur gaat ergeren. Ik zie ook weinig oplossingen komen van t-mobile…. jammer.
Ik ben me dus aan het beraden of ik hier wel mee doorga……. 

Hi @t.stupers@AdriO en @Joep.sharon@Claudia W@Headhunter85@rvaneerd@Camiel76@sander.wels en @wybereen, zojuist heb ik voor jullie de vergoeding in orde gemaakt voor de geluid issues die jullie de afgelopen weken/maanden ervaarden (en nog steeds ervaren) met Cloud Opnemen. Dit kunnen jullie terugzien in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Ik wil jullie heel erg bedanken voor jullie geduld van de afgelopen tijd! ☘️

Het blijkt dat de fix die er deze maand zou aankomen, de issues met het wegvallende geluid bij opnames niet oplost. Ik heb dan ook opnieuw de verzoeken ingediend voor de technische dienst om dit permanent te verhelpen. Bij de afgelopen tv meeting is namelijk besloten om via deze weg zo snel mogelijk de oplossing voor dit probleem te vinden. Hiervoor wil ik nog aan sommigen van jullie vragen of jullie ter aanvulling recente voorbeelden voor mij hebben van zenders/programma's. Deze informatie kan de technische dienst helpen om dit issue sneller te verhelpen. Ik houd alle onderzoeken nauwlettend voor jullie in de gaten en deel het direct als er nieuws is! 

Heel erg bedankt voor de aanvullingen @Camiel76, dit heb ik aan het onderzoek toegevoegd! 

Hi @Atlantis@Davevh en @VonTrox, graag hoor ik van jullie of jullie inmiddels van dit probleem af zijn. Als dit niet het geval is, dan hebben jullie uiteraard ook recht op de compensatie en maak ik die graag in orde. Ook schiet ik dan het verzoek voor de techniche dienst in, zodat jullie worden meegenomen in het vinden van de oplossing. 

Lisa,

Bedankt voor de update, maar aangezien het feit dat het probleem én nog niet is opgelost én er eigenlijk nog geen uitzicht is op die oplossing snap ik niet dat we zo mager gecompenseerd worden.

Ik hoop dat dit snel duidelijk wordt.

Ik houd niet van dreigen maar ik ben serieus aan het overwegen om over te stappen naar een andere partij.

Groet,

Rob.

@Lisa helaas bij mij weer fout gegaan. Bij het terugkijken van Over mijn lijk viel na 32 minuten het geluid weg. Dat was op 2-2-2022 om 22:30 uur. Bekijken van de opname stoppen en weer starten verhielp het probleem.

Ook het geluid van de radio luisteren valt zomaar weg als deze een aantal uren aan staat. Gisteren rond 17:30 uur is dat voorgekomen.

Reputatie 3

@Lisa 

Gisteravond was het weer zo ver. Na het verwijderen van een wat oudere opname van Binnenste Buiten (dag of 12 oud) wilde ik naar een andere opname gaan kijken via tv anywhere op mijn laptop. 

Wederom waren alle opnames verdwenen.

Hoe kan het nu dat het voor de derde keer gebeurt? Ik heb bewust gisteravond geen post gedaan omdat ik dingen graag beschaafd hou. Wat was ik gruwelijk kwaad. Het blijft een drama. Waarschijnlijk is er nog steeds geen backup. Oh, sterker… er is wel zeker geen backup. Ongetwijfeld zal er na de laatste conversatie hierover niets zijn veranderd. Immers jullie laten het bagger product gewoon voor wat het is.

Daarnaast, en dat vind ik minimaal net zo erg, is de belofte om mij te bellen nog steeds niet ingelost.

Ik wil al mijn geld terug sinds oktober 2020. Jullie product is schandalig en de customer care is beneden alle peil. Sterker, er is helemaal geen customer care. T-mobile? Schandalige organisatie. Incompetent en onbetrouwbaar.

En… beledig mij nu niet met een compensatie van weer € 5,10 (zoals de laatste). Ik ben het stadium van “een kinderhand is gauw gevuld al ver voorbij”.

Doe er iets aan!

Reputatie 3

Hoi @Lisa 

  1. Wat denk je van altijd en iedere dag? Dat is wat ik meemaak. Ik stel het nu iedere dag als enkele opname in en dat gaat wel goed.
  2. Ik kan hier niets specifiek over melden. Het treed random op, verschillende zenders, verschillende tijdstippen. Dat helpt lekker hè?
  3. Het zijn eigenlijk bijna allemaal handmatige opnmaes (films) die dit probleem opleveren. Alleen het Progamma ‘Binnenste Buiten’ op NPO2, die als serie opname stond ingesteld leverde ook dit probleem op. Het lijkt te maken te hebben met de ouderdom van de opname.
  4. The taking of Pelham 123 was, net als Red (sorry dat ik eerder zei dat het de 27e was), van 23 april 2022
  5. Veel succes met dat item. Het is een vervelende maar niet onoverkomenlijk. Alhoewel…… 
  6. Dat betekent dus dat hier ook niet zorgvuldig omgegaan wordt met de data. Shame on t-mobile. Oplossing zou kunnen zijn om de klanten waarbij een update wordt uigevoerd hierover per mail te informeren. Dan kan een ieder zelf bepalen of ze de settings nog een keer bekijken en zonodig aanpassen. Ik ga er tenminste van uit dat t-mobile weet welke kastjes er van een update zijn voorzien. Als dat niet zo is en er als zodanig geen bericht over gestuurd kan worden…… mmmm Moet ik er nog meer over zeggen? Nee toch? Je snapt vast wat ik bedoel.
  7. Good job, my friend! lol. Bedenk wel dat ondanks dat ik misschien de enige ben die hierbij de vinger op de zere plek leg, dit al jullie klanten betreft.

Ik hoop dat je iets aan het bovenstaande hebt.

Succes!

Reputatie 7

Hi @Camiel76, ik had echt heel graag een positieve ervaring gelezen! Heel goed dat jij hier jouw bevindingen deelt, want ik help je hier met alle liefde bij. Je geeft aan dat jij bij live tv-kijken last hebt van geluid en beeld dat niet synchroon loopt. Kan je enkele zenders/programma's met mij delen waarbij je dit hebt opgemerkt? Ook hoor ik graag of je dit op specifieke tijden ervaart of te allen tijde? Daarnaast hoor ik graag van je of jij gebruik maakt van externe audioapparatuur. Zo ja, ervaar jij dit probleem ook wanneer je deze apparatuur loskoppelt? 

Wat betreft het doorspoelen heb ik goed nieuws! De functie om sneller door te kunnen spoelen is inmiddels getest en dit zit er dan ook aan te komen. Ik kan alleen nog geen exacte datum hiervan geven, maar weet dat mijn collega's hier druk mee bezig zijn achter de schermen. Ik hoor het graag van je en laat het vooral weten als je nog andere punten voor mij hebt. Ik wil namelijk dat je helemaal tevreden bent! ❤

Reputatie 7
Badge +4

Fijn om te horen dat het geluid weer zonder valse klank te horen is @t.stupers! Mocht het probleem weer opspelen, dan hoor ik dat heel graag. Zoals je zelf al aangeeft is het zeker niet de bedoeling dat je constant met de apparatuur in de weer bent en dit zou ik ook graag eens en voor altijd voor je op willen lossen als dat nodig is.

Graag gedaan en voor nu wens ik je nog veel luisterplezier toe! :smile:

Dag Lisa, dank voor de snelle reactie. De problemen doen zich op bijna alle zenders voor. Ik heb geen externe apparatuur. Alle acties zoals zijn vermeld op dit forum, heb ik al uitgevoerd. Ook een harde reset na een call met de helpdesk en ook de instellingen van mijn TV heb ik al aangepast.
 

Ik merk het met name bij RTL4, zoals The Voice (maar dat zal wel even duren). Maar ook bij kinderprogramma’s op NPO zoals de cupcake cup.

 

Gisteren bij het terugkijken van GTST en Married at first sight viel meerdere malen het geluid volledig weg. Opname stoppen, opnieuw opstarten en het geluid is dan weer terug.

 

Als het geluid niet synchroon loopt, dan loopt het overigens vóór op het beeld. Ik heb ook het vermoeden dat het verschil gedurende een uitzending steeds meer wordt. Dus in het begin synchroon en later steeds minder.

 

Twee weken geleden tijdens The Voice heb ik een test gedaan met mijn Chromecast. Live uitzending casten vanaf mobiel naar Chromecast. Ook toen liep het geluid niet synchroon.

Reputatie 7

Hi @t.stupers, dankjewel dat jij dit hier deelt! Lijkt het jou leuk om de feedback over de App met ons te delen? Dan kan ik je namelijk toevoegen om de nieuwe versies van de App te testen. Zo ja, zou je dan een privébericht naar mij willen sturen (door op mijn naam te klikken) en daarin jouw e-mailadres te vermelden inclusief de tv die jij hebt? Dan kan ik dat doorzetten. Vervolgens kun je vragen om lid te worden van de groep: https://community.t-mobile.nl/groups. Als je hier geen interesse in hebt, dan zorg ik dat deze feedback wordt doorgezet zodat we er samen een top App van kunnen maken! 😊

Hi @Joep.sharon, wat fijn dat deze workaround voor nu werkt! Ik ben heel blij om dit te lezen. Yes, trekt gerust weer aan de bel als ik je ergens mee kan helpen. Hopelijk volgt de structurele oplossing snel! 

 

Hier ook hetzelfde probleem met het zomaar wegvallen van het geluid bij opnames. Ik gebruik geen externe geluidsbronnen. Heb vanavond maar volgens protocol een reset gedaan en hopen dat het nu goed is. Echter na reset van de tv box lopen de favorieten tv zenders de verkeerde  richting weer op omhoog / omlaag, net nu ik sinds vorige week alles eindelijk goed had en dacht dat dit probleem ook was opgelost.

 

Reputatie 3

@Lisa  Ik gooi het ook maar even hier neer maar alle opnames zijn verdwenen uit mijn account. Heb geprobeerd hiervoor een apart topic te maken maar ook dat lukt niet. Geen opnames zichtbaar met de tv box en ook niet in de app. Ik hoop dat jullie recente back ups hebben…. Ik baal zo ontzettend van de voortdurende shit prestaties van t-mobile… 

Overigens, dit kan geen bedieningsfout van mij zijn want het gebeurde, zo is gebleken, terwijl we een opname zaten te bekijken.

Per direct herstellen a.u.b.

Adri

 

Reputatie 7

Hi @AdriO, heel goed dat jij ook in dit topic aanklopt! Ik help je hier graag bij, want jij hoort ongestoord van je opnames te genieten zonder problemen. Kan jij ook bij mij aangeven of jij gebruik maakt van externe geluidsapparatuur? Mocht jij hier gebruik van maken, zou jij dan willen testen of het geluid wel goed loopt als je alleen het geluid van de TV gebruikt? 

Mocht het bovenstaande niet bij jou aan de orde zijn, zou jij dan eens het volgende willen proberen? 

  1. Menu > Account > Instellingen
  2. Audio & ondertiteling > Zender Audio codec
  3. Verander Dolby digital naar stereo.

Ik hoor het graag van je, zodat ik verder voor je aan de slag kan. Ik wil dit namelijk graag voor je oplossen! 😊

Hi Lisa, helaas… het probleem is nog niet opgelost 🥴. Zojuist bij opname van ‘Beat the champions’ (live uitzending liep nog) viel het geluid 2 keer weg. 

Reputatie 3

Hoi! @Lisa ,

Ik geloof je op je woord als je zegt dat je je uiterste best doet. Ik ben alleen volledig het vertrouwen kwijt in jullie organisatie. Moet je je voorstellen dat jij bij een gerenommeerde zaak een wasmachine koopt en na anderhalf jaar klachten, toestanden, beloftes en mislukte herstelpogingen doet ding nog steeds niet wat hij doen moet en wat jij er van mag verwachten. Het enige wat je, zelfs na anderhalf jaar, hoort is “ik heb het weer gemeld aan de TD en zij duiken er zo diep mogelijk in” Pfffff, zo ontzettend zwak.

Dat is toch om op een ontzettende manier uit je vel te springen. 

Ik denk dat bovengenoemd verhaal een reden is om het betaalde bedrag volledig terug te vorderen.

Dat lijkt mij hier ook op zijn plaats. Zo ver ben ik echter nog niet omdat ik begreep dat jij voor mij aan het lobbyen bent voor een passende compensatie. Ik zit er echter wel dicht tegen aan want ik ben het echt gruwelijk zat.

Ik heb 10 jaar gebruik gemaakt van de diensten van Canal Digitaal en daar schortte ook best het één en ander aan maar wat t-mobile levert is ronduit gruwelijk.

Succes, fijn weekend en ik hoor graag z.s.m. van je.

Jullie mogen me natuurlijk ook altijd bellen….. (zou meer getuigen van oprechtheid).

Reputatie 3

Ook aan mijn kant viel het geluid weg. De opname van Project Rembrandt liep nog terwijl ik deze al aan het kijken was.

Reputatie 7

Hi @AdriO, goed dat je dit aangeeft! Zou jij hier wellicht ook een filmpje kunnen plaatsen zodra zich dit weer voordoet? Dan dien ik ook voor jou graag een verzoek voor dit issue in. Daarnaast wil ik je aangeven dat ik onlangs jouw bovenstaande feedback heb doorgezet naar mijn collega's en ik ben nog in afwachting van een reactie. Zodra ik wat doorkrijg, dan laat ik dat aan je weten! 

Reputatie 7

Hi @t.stupers@AdriO en @Joep.sharon@Claudia W@Headhunter85@rvaneerd@Camiel76@sander.wels en @wybereen, zojuist heb ik voor jullie de vergoeding in orde gemaakt voor de geluid issues die jullie de afgelopen weken/maanden ervaarden (en nog steeds ervaren) met Cloud Opnemen. Dit kunnen jullie terugzien in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Ik wil jullie heel erg bedanken voor jullie geduld van de afgelopen tijd! ☘️

Het blijkt dat de fix die er deze maand zou aankomen, de issues met het wegvallende geluid bij opnames niet oplost. Ik heb dan ook opnieuw de verzoeken ingediend voor de technische dienst om dit permanent te verhelpen. Bij de afgelopen tv meeting is namelijk besloten om via deze weg zo snel mogelijk de oplossing voor dit probleem te vinden. Hiervoor wil ik nog aan sommigen van jullie vragen of jullie ter aanvulling recente voorbeelden voor mij hebben van zenders/programma's. Deze informatie kan de technische dienst helpen om dit issue sneller te verhelpen. Ik houd alle onderzoeken nauwlettend voor jullie in de gaten en deel het direct als er nieuws is! 

Heel erg bedankt voor de aanvullingen @Camiel76, dit heb ik aan het onderzoek toegevoegd! 

Hi @Atlantis@Davevh en @VonTrox, graag hoor ik van jullie of jullie inmiddels van dit probleem af zijn. Als dit niet het geval is, dan hebben jullie uiteraard ook recht op de compensatie en maak ik die graag in orde. Ook schiet ik dan het verzoek voor de techniche dienst in, zodat jullie worden meegenomen in het vinden van de oplossing. 

Beste Lisa,

de Guidion monteur is 3 dagen geleden bij mij geweest. Hij heeft een defecte mediaconverter omgewisseld en een nieuwe router geplaatst. 
Maar erg jammer, het geluid blijft wegvallen. Vanavond ook weer 2 keer in een uur. Erg vervelend. 

Hier ook al een hele tijd het zelfde probleem. Tijdens het kijken van opnames stopt het geluid ineens ermee. Bij het opnieuw starten van de opname werkt het geluid weer. Mag hopen dat dit eens wordt aangepakt, probleem speelt al lang. Zelfde geld voor de wens van velen om ook 32x en 64x (of zelf 128x) door te kunnen spoelen.

Hi @t.stupers@AdriO en @Joep.sharon@Claudia W@Headhunter85@rvaneerd@Camiel76@sander.wels en @wybereen, zojuist heb ik voor jullie de vergoeding in orde gemaakt voor de geluid issues die jullie de afgelopen weken/maanden ervaarden (en nog steeds ervaren) met Cloud Opnemen. Dit kunnen jullie terugzien in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Ik wil jullie heel erg bedanken voor jullie geduld van de afgelopen tijd! ☘️

Het blijkt dat de fix die er deze maand zou aankomen, de issues met het wegvallende geluid bij opnames niet oplost. Ik heb dan ook opnieuw de verzoeken ingediend voor de technische dienst om dit permanent te verhelpen. Bij de afgelopen tv meeting is namelijk besloten om via deze weg zo snel mogelijk de oplossing voor dit probleem te vinden. Hiervoor wil ik nog aan sommigen van jullie vragen of jullie ter aanvulling recente voorbeelden voor mij hebben van zenders/programma's. Deze informatie kan de technische dienst helpen om dit issue sneller te verhelpen. Ik houd alle onderzoeken nauwlettend voor jullie in de gaten en deel het direct als er nieuws is! 

Heel erg bedankt voor de aanvullingen @Camiel76, dit heb ik aan het onderzoek toegevoegd! 

Hi @Atlantis@Davevh en @VonTrox, graag hoor ik van jullie of jullie inmiddels van dit probleem af zijn. Als dit niet het geval is, dan hebben jullie uiteraard ook recht op de compensatie en maak ik die graag in orde. Ook schiet ik dan het verzoek voor de techniche dienst in, zodat jullie worden meegenomen in het vinden van de oplossing. 

Lisa,

Bedankt voor de update, maar aangezien het feit dat het probleem én nog niet is opgelost én er eigenlijk nog geen uitzicht is op die oplossing snap ik niet dat we zo mager gecompenseerd worden.

Ik hoop dat dit snel duidelijk wordt.

Ik houd niet van dreigen maar ik ben serieus aan het overwegen om over te stappen naar een andere partij.

Groet,

Rob.

@Lisa Goedemiddag, wij ondervinden nog steeds geluidsproblemen bij opnames. Al is dit wel in mindere mate. 

Mvg Dave van Hunen.

Reageer