Hoi @69pieter ,
Bedankt voor de foto’s. Dit ziet er niet uit zoals een ISRA punt eruit hoort te zien.
Ik heb jouw foto’s en verhaal doorgestuurd naar de technische dienst. Zij gaan hier verder mee aan de slag. We houden je per e-mail op de hoogte.
@NPB
je kan het beste even een eigen topic aanmaken. T Mobile plaatst geen isra’s dat doet KPN
Hallo @Bianca-W
Ik ben bang dat je het isra nog niet heb gevonden. Het ziet er uit als een binnenkabel deze komt ook nog eens van boven af. een kabel uit de grond komt meestal van onder af.
Zo te zien word wit oranje gebruikt. zou je deze eens opnieuw kunnen aanstrippen zodat er weer mooi schoon koper is te zien en er niet zwart uit ziet. het witte draadje is doorgelekt naar een ander contact. deze mag je er gewoon tussen uit halen.
Draden die niet zijn aangesloten kunnen ook niet storen dus die mag je gewoon laten zitten.
Woon je in een appartement ? dan kan de aansluiting ook buiten de woning zitten.
Is het een ouder huis ? dan zit deze meestal in de gang. soms wel onder het luik bij de voordeur.
Is het niet een ouder huis dan is de meterkast een goed uitgangspunt.
Hoi @69pieter ,
Bedankt voor de foto’s. Dit ziet er niet uit zoals een ISRA punt eruit hoort te zien.
Ik heb jouw foto’s en verhaal doorgestuurd naar de technische dienst. Zij gaan hier verder mee aan de slag. We houden je per e-mail op de hoogte.
Ok bedankt! Ik wacht af.
Zie hier boven mijn foto er is niets anders van kabels aanwezig
Lijkt mij gewoon goed aangesloten, geen problemen mee.
Hi @Jona_grun, welcome to the Community!
Thanks so much for posting the photos. This makes it much easier to identify a possible bridge tap or deviation in the ISRA (main connection point). I’ve called upon an expert Community-dweller to check the situation at hand. He’ll help you as soon as possible.
I’ll perform a thorough line-analysis in the meantime to see if the connection’s stable enough. Will keep you updated! No worries, there’s always a solution!
Hi Brian, Dank! Mijn vakantie was goed en dit helpt voor de after feeling. Ik wacht het af. Groet
@Hofmeester
Is niet te zien welke kabel naar het modem gaat?
Anders kan je eens beide wit en beide oranje losmaken. Mocht het signaal niet op rood en groen staan dan kan je die 2 los maken en wit en oranje van één kabel aansluiten aan de rechterkant van je ISRA en als laatste de andere wit en oranje proberen, uiteraard de huidige wit en oranje dan losmaken.
@Hofmeester
Dan staat het signaal op de 2 draadjes die aan de linkerkant zijn aangesloten, je kunt het zo laten.
Zit jouw modem aangesloten op een ander aansluitpunt? Dan gaat waarschijnlijk de kabel die is aangesloten op je ISRA naar dat punt.
Wat je kan doen is de kabel vanaf je ISRA direct aansluiten op je modem, dan moet je hem wel op een goede lengte afknippen, strippen en een connector er aan vast maken als dat je lukt.
Of anders gebruik het aansluitdoosje in het installatiepakket, kabel afknippen op ongeveer 30 cm, strippen en aansluiten in het aansluitdoosje. DSL kabel kan daar dan ingeplugd worden.
Hallo @gschadenberg
De Bridge tap melding is afkomstig van KPN en T-Mobile geeft dit dan door maar een bridge tap kan net zo goed aan een wat mindere connectie in een kast liggen.
Wat een onzin! T-Mobile stuur me deze rommel op terwijl ze nota bene zelf een nieuw ISRA-punt hebben gemonteerd in mijn woning.
Resultaat, ze gaan weer door met hun 4 maanden durende faalactie om internet werkend te krijgen in mijn woning. Maar opzeggen kan niet... want Alleen t-mobile mag contractbreuk doen niet de klanten natuurlijk!
Ik wordt hier naartoe verwezen nadat een Guidion monteur de modem rechtstreeks op het ISRA-punt heeft aangesloten. Stelletje amateurs.
ehm hoort een modem niet rechtstreeks op het isra dan ? als het goed is kan je dan meteen zien dat er geen aftakking is en dus geen bridgetap.
ehm hoort een modem niet rechtstreeks op het isra dan ? als het goed is kan je dan meteen zien dat er geen aftakking is en dus geen bridgetap.
Normaliter heb je de hoofdaansluiting die rechtstreeks op je ISRA punt zit, vanaf daar gaat er een kabel naar de splitter met 1 richting de telefoon kabel intern en de andere naar je DSL modem.
Bij T-Mobile verloopt telefonie via de modem maar je kan ook T-Mobile voor internet hebben en nog steeds je oude KPN telefoon abonnement.
In mijn specifieke geval is er nooit een vaste aansluiting geweest sinds ik hier woon. Destijds met het aanvragen van XS4All heb ik de hoofdaansluiting richting ISRA ook vervangen waardoor ik zeker weet dat er alleen de modem op zat. Nu is de hoofdaansluiting er ook tussenuit en zit ie dus rechtstreeks op het ISRA-punt. Dus 10cm kabel en aansluiting minder.
ISRA of IS/RA staat voor Infrastructuur Randapparatuur. Het is het scheidingspunt tussen de apparatuur en de koperen bekabeling van de netwerkaanbieder en die van de abonnee. ook wel hoofdaansluiting genoemd.
Het gebruik van splitters word niet meer gedaan. de oude PSTN en ISDN lijnen zijn niet meer mogelijk.
We kunnen niet bij jou binnen kijken. wellicht dat je een foto kan maken met wat je bedoeld.
ik heb doorgekregen dat een bridge tap het probleem is. Nu is me alleen niet duidelijk of het doorknippen van een van de draden voldoende is of dat ik ook de instructies moet opvolgen vanuit de installatie handleiding die is opgestuurd.
Ik neem aan dat als ik door moet knippen dat het draad is dat de muur ingaat.

Hi @FrankTibben, ik zou nog even wachten met draden doorknippen, laten we eerst kijken waar de kabels heen gaan! 😉 Er komt altijd een kabel binnen vanaf buiten, is dat in dit geval de kabel die uit de muur komt (is het een buitenmuur)? De andere kabel lijkt wel wat dikker, waar gaat die heen? Normaal gesproken kan je de modem rechtstreeks aansluiten op het ISRA-punt (het kastje) zelf. Één van de kabels lijkt hier door te gaan naar ik vermoed een wandcontactdoos ergens anders in het pand. Je kan die kabel loskoppelen en dan de modem rechtstreeks op het ISRA-punt aansluiten. Je kan eventueel de kap even loshalen, dan kunnen we met je meekijken hoe het er van binnen uit ziet.

Ook ik kreeg de mededeling dat er een bridge gap zou zijn in mijn woning. Ik heb het hele huis doorzocht naar mogelijke verdachte kabels en kastjes en tot de conclusie gekomen dat er maar 1 kabel daadwerkelijk is aangesloten aan de ISRA (zie foto). De “lus” op de foto; geen idee waar die vandaan komt of naartoe gaat. Zou dat dan de boosdoener kunnen zijn? Ik hoor graag wat mijn opties nog zijn.
Hier een foto van de enige aansluiting die ik in huis heb.
Ton v H

@TonvanHengel
we kunnen niet zien waar die kabel weg komt dus moeilijk te zeggen of het de binnen komende kabel is. wit en oranje horen niet aangesloten te zijn.
rood en blauw zou ik even opnieuw aanstrippen en weer aansluiten zodat deze weer schoon koper heeft.
Beste T-Mobile,
Ik ben sinds 03-05-2019 overgestapt van Ziggo naar T-Mobile. Vanaf deze aansluitdatum tot en met 23-05-2019 heb ik een prima verbinding gehad. Vanaf 23-05-2019 viel mijn WAN verbinding om de 3 minuten weg, waarna deze weer terugkwam. Dit bleef consequent doorgaan.
Na zelf alle controles te doen (modem resetten, ISRA punt checken, etc) heb ik na een aantal dagen hiervan melding gemaakt, omdat ik genoodzaakt was 4g te gebruiken om thuis te kunnen werken. N.a.v. de melding [Ticket#2019052811039165] is er door iemand op 29-05 ingelogd in mijn modem, en zijn er enkele settings gewijzigd volgens de log.
Sinds dit moment doet mijn internet het weer. Nu krijg ik vandaag een mail van t-mobile dat het ticket is behandeld en dat het probleem veroorzaakt wordt door een ‘bridge tap’ en dat ik dit via dit topic kan oplossen.
Volgens mij is dit niet juist. Waarom doet mijn internet het weer sinds de login van t-mobile. Ik heb zelf niks gewijzigd. En waarom werkte dit eerder een maand lang prima, en een week niet, en nu weer zonder problemen na werkzaamheden door t-mobile.
Ik zou graag de echte oorzaak van het probleem willen weten. Ik kan me een week uitval van internet niet nogmaals permitteren.
Ik zou een passend antwoord zeer op prijs stellen. Alvast bedankt,
J. Hendriks
Ik heb een vraag over mijn ISRA punt want ik heb ik mijn woning gezocht en ik ben alleen dit tegen gekomen in mijn meter kast op de gang van mijn appartementen complex. Ik heb een foto er bij gevoegd.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik kom er niet uit met de mail de ik krijg van t mobile over bridge tap enzo


Hi,
I recently moved to Netherlands in a new appartment and I am not sure what is ISRA. Is this mandatory in each home? All I have is a tv cable and an orange cat 7 cable without a jack. Do I need something else to connect the t-mobile modem to internet?
Stap niet over naar T-mobile!!!! Wat een slechte service. Je hebt last van een Bridge tap en zoek het zelf maar uit. Ja je kan een monteur laten komen, maar dan worden er wel kosten in rekening gebracht. Wij weten wel dat we gaan overstappen!!