Alles over 'bridge taps'

Alles over 'bridge taps'

Toon eerste reactie

181 reacties

@Sander , De lange smalle is het isra punt, die mag je niet loshalen, alleen het bovenste kapje loshalen, de rest is van/voor KPN.

Het doosje er naast is het doosje wat in jullie instalatie pakket zit, dus aangesloten conform de handleiding van de dsl aansluiting.

 

Dus aub geen klanten dingen laten doen waar ze af moeten blijven, het isra punt daarboven, de lasdop, is ook al door een klant losgehaald wat eigenlijk niet mag, als KPN hier kosten voor gaat rekenen nemen jullie die dan voor jullie rekening.

Hoi @Sander ,

Ja, ik heb het modem op het linker kastje aangesloten; Dit kastje heb ik bij de set gekregen die ik van Vodafone ontving bij het aangaan van Vodafone thuis.

Ik weet zeker dat dit het hoofd ISRA is, De blauwe kabel komt uit de grond in de kruipruimte en het ISRA is verzegeld aan de onderzijde.

Toen ik een paar maanden geleden na een storingsmelding een nieuw modem kreeg wist de installateur van guidion mij te vertellen dat het probleem waarschijnlijk in de kabel van het ISRA naar de centralekast van KPN zit, hij mocht dat op dat moment echter niet doormeten omdat hij via T-Mobile aan het werk was en daardoor geen licentie had om aan de verzegelde kant van de KPN lijn onderzoek uit te voeren.

Hij heeft toen wel de aansluiting van het linker kastje naar het ISRA gecontroleerd en zag daar ook geen probleem.

Klopt ook, de isra zit goed, enige kan zijn dat de kabel niet goed genoeg is afgeschermt tussen de 2 punten, maar dat geeft geen Bridge tap effect, lijkt mij dat KPN een lijn meting moet gaan doen.

Reputatie 7

Hi @kusunum, bedankt voor de foto, daar zit inderdaad overduidelijk geen bridge tap tussen 🙂 Ik laat onze technische dienst opnieuw contact opnemen met de netbeheerder inclusief deze foto zodat ze een monteur langs kunnen sturen! 

Ook ik heb een email gekregen met het feit dat mijn probleem aan een bridge tap ligt?! Nu komt er bij 1 draad uit de muur naar mijn isra, daar zit mijn t-mobile modem aan vast en dat is alles?!

Zie geen meerdere of andere draden!!

Daarbij zijn mijn klachten niet van constante aard maar eens in de zoveel tijd gaan dingen niet zoals ze moeten gaan. Vorige week nog, zituk tv te kijken heb ik opeen geen internet meer, enkele seconden later alles weer online en een paar uur later weer het zelfde verhaal. Deze week geen problemen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @69pieter,

 

Graag kijk ik met je mee om een oplossing te vinden! Mag ik een privéberichtje je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN? Dan check ik zo snel mogelijk hoe ik je hiermee kan helpen. :smile:

Reageer