Skip to main content

 

Ervaar je problemen met de afstandsbediening? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Zonder afstandsbediening geen tv. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de afstandsbediening weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op een nieuwe!


1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een nieuwe afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de tv

Staat de tv op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?

 

4. Laag of geen volume

Als je een laag of geen volume op de tv hebt, kan het zijn dat het volume van de tv zelf erg laag staat. Het harder zetten via onze afstandsbediening zorgt er dan alleen maar voor dat de TV Box een hoger volume geeft. Maximaal volume is dan nog steeds erg zacht. Door de afstandsbediening van de tv zelf te gebruiken om de tv harder te zetten is dan de oplossing. 


5. Reset TV Box/Mediabox

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box/Mediabox zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


6. Reset Afstandsbediening

Bij de oude afstandsbediening (zonder magenta knop rechtsboven):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.
     

Een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven):

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.

Afstandsbediening Mediabox (die met een witte knop rechtsboven)

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op nOK] en jVolume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op OK] en eThuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

7. Koppelen tv en TV Box/Mediabox

Koppelen tv en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de tv te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de tv, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de tv nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de tv uitgaat.
• Gaat de tv niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de tv uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de tv uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk tv op in deze lijst en voer de juiste tv-code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg



Koppelen tv en TV Box met nieuwe afstandsbediening

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de tv powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de tv uit gaat.
  • Zet de tv dan weer aan met de zelfde tv Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:

 

Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de tv dan weer aan met dezelfde tv Powerknop (knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


8. Pauzeknop

Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol (dit geldt alleen bij de TV Box met tijdsaanduiding). Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.

 

Ervaar je toch problemen met je afstandsbediening?

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag!

 

Werkt het geluid nog niet na het koppelen van jouw nieuwe afstandsbediening (met de magenta knop)? Los het op met de volgende herstelmethode: opgelost door vóór de koppelprocedure het geluid van de tv aan te zetten. Soms staat het geluid op mute waardoor geluid geblokkeerd wordt. Dat kom doordat de volumestappen van de TV toegepast worden op het door de box aangeboden signaal. Is dat signaal 0 (dat is het bij mute) dan heb je geen geluid. Zie topic: afstandsbediening koppelen | Odido Community voor de originele post.

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze Odido Online TV app. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! :wink:

Tip van Communitylid TMTV: Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV Box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. 

Heb je problemen met het beeld of de TV Box zelf, volg dan de stappen uit dit topic voor probleemloos tv-kijken:

Ik heb haperend/slecht beeld | Odido community

 

Wil je alles op je gemak nog eens teruglezen, dan kun je hier de handleiding vinden: handleiding TV Box en afstandsbediening

Onze afstandsbediening  is defect.

Nieuwe batterijen enz werkt niet.

Kunnen jullie svp een nieuwe naar ons opsturen? Alvast bedankt.

Mvg lars


Onze afstandsbediening die met de grijze knop werkt niet meer naar behoren.

De STB knop doet het niet meer. En de CH/PG (omhoog) knop reageert ook pas na enkele seconden.

 

Kunnen jullie een nieuwe sturen.

Alvast bedankt,

Mark


Voor de drie musketiers regel ik graag een nieuwe afstandsbediening!

@large007 en @Mark1970 een nieuwe afstandsbediening komt snel jullie kant op. Ik vermoed dat de afstandsbediening, ondanks Bevrijdingsdag, nog deze week bij jullie op de mat valt. Veel kijkplezier alvast.

@Levyanne het lukte mij niet op met jouw Community profiel bij jouw abonnement te komen. Zou je daarom in een privébericht de volgende gegevens naar mij door kunnen sturen:

  • Postcode en huisnummer.
  • Jouw geboortedatum.
  • De laatste vier cijfers van jouw IBAN.

Hiermee kan ik ook jouw kijkplezier snel terugbrengen!


Voor de drie musketiers regel ik graag een nieuwe afstandsbediening!

@large007 en @Mark1970 een nieuwe afstandsbediening komt snel jullie kant op. Ik vermoed dat de afstandsbediening, ondanks Bevrijdingsdag, nog deze week bij jullie op de mat valt. Veel kijkplezier alvast.

@Levyanne het lukte mij niet op met jouw Community profiel bij jouw abonnement te komen. Zou je daarom in een privébericht de volgende gegevens naar mij door kunnen sturen:

  • Postcode en huisnummer.
  • Jouw geboortedatum.
  • De laatste vier cijfers van jouw IBAN.

Hiermee kan ik ook jouw kijkplezier snel terugbrengen!

Hi Cal, ja ik zit ook met dit wel bekende probleem, aantal toetsen doen het helemaal niet of paar reageren heel traag.

vriendelijke groet,

herke himself


Hi @herkehimself, hier gaan we gelijk wat aan doen! Top dat je ook direct aan de bel trekt in dit topic. Ik ben zojuist voor je aan de slag gegaan en binnen enkele dagen ontvang jij een nieuwe afstandsbediening, zodat jij weer zonder problemen alle toetsen kunt gebruiken. Heel veel zap-plezier alvast en maak er een mooie dag van! 🎈


Goede avond,

mijn afstandsbediening ben ik al een poos kwijt hele huis afgekamt ik denk dat me dochter de afstandsbediening in de prullenbak gegooid heeft! 
 

Ik zou graag een nieuwe willen!!

alvast bedankt

 


Hi @herkehimself, hier gaan we gelijk wat aan doen! Top dat je ook direct aan de bel trekt in dit topic. Ik ben zojuist voor je aan de slag gegaan en binnen enkele dagen ontvang jij een nieuwe afstandsbediening, zodat jij weer zonder problemen alle toetsen kunt gebruiken. Heel veel zap-plezier alvast en maak er een mooie dag van! 🎈@Lisa  hartelijk dank voor de snelle reactie en het regelen...topper..

 


Hi @Diirkjuhh1, woops dat kan gebeuren natuurlijk! Gelukkig ben je in dit topic aan het juiste adres. Ik heb gelijk een nieuwe afstandsbediening aangevraagd die zo snel mogelijk jouw kant op komt. Het pakketje valt binnen enkele dagen op de mat, dus je hoeft de deurbel niet in de gaten te houden. Enjoy en alvast een mooi weekend! 😁


Hallo , mijn schooonmoeder heeft een defecte afstandsbediening , knop defect 

 

grijze knop rechts boven op de afstandsbediening

 

nPersoonlijke gegevens verwijderd door Moderator. Plaats geen persoonlijke info in openbare berichten!] 

 

kunt u een nieuwe regelen ?


Hallo , mijn schooonmoeder heeft een defecte afstandsbediening , knop defect 

……….

kunt u een nieuwe regelen ?

Zou je het adres e.a. persoonlijke gegevens misschien even kunnen verwijderen?

Zodra een moderator (medewerker van T-Mobile) je bericht ziet zal deze vragen om je gegevens via een privé bericht te sturen. Nu staat het openbaar en kan iedereen deze zien.

Dit kan tot één uur nadat je, je bericht geplaatst hebt !
​​​​​​

 


Goedenavond! 

Ik zou graag een nieuwe afstandsbediening ontvangen, helaas werkt hij al enige tijd niet meer en krijg ik het nu pas voor elkaar om een nieuwe aan te vragen,gezien de omslachtigheid waarmee hij aangevraagd moet worden.

Een kleine verbetering hiervoor kan geen kwaad. Op de chat kreeg ik steeds een bot en was het te druk en als je zoekt kan je nergens vinden hoe je een nieuwe kan krijgen. 

Maar genoeg geklaagd, ik hoop dat er zo snel mogelijk een nieuwe onze kant op kan komen. 

 

Fijn weekend en groetjes 

 

 


Hoi @YouAreBeautiful,

Goed dat je het laat weten. Zowel hier als aan de telefoon is het zo gepiept! Ik heb direct een nieuwe afstandsbediening voor je besteld. Houd de deurmat in de gaten; hij zal er zo snel mogelijk op ploffen! 😁

@Troubleshooter11,

Graag ontvang ik nog de gegevens per privébericht, zodat we ook voor je schoonmoeder een nieuwe afstandsbediening kunnen regelen! Dit kan je doen door op mijn naam te klikken. Het gaat om de postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer die gekoppeld zijn aan het account. Ik hoor het graag!


Goede middag, 

 

We hebben 2 T-Mobile thuis apparaten.

 

Nu hebben we 1 afstandsbediening per ongeluk op de kachel laten liggen toen we die aan maakten, dus die heeft nu een andere vorm gekregen. En omdat we boven nog een apparaat hebben die we vrijwel nooit gebruikten, hebben we daar de afstandsbediening van gebruikt om beneden tv te kijken. Nu een paar jaar later en 3000 keer laten vallen weigert deze ook regelmatig dienst. Is het mogelijk 2 nieuwe afstandsbedieningen te bemachtigen? 

 

 

 

Gr Roy hartman


Hi @Roy_hartman, top dat je dit topic hebt gevonden! Woops, gelukkig maar dat de afstandsbediening enkel een gekke vorm heeft gekregen en verder niet vlam heeft gevat. Ik heb gelijk een nieuwe afstandsbediening voor je aangevraagd. Ik kan er maar één aanvragen per keer. Dus als jij een seintje wilt geven wanneer deze nieuwe afstandsbediening binnen is, dan kan ik de tweede aanvragen. Binnen enkele dagen kan je al van de eerste afstandsbediening genieten. Enjoy! 😁


Hallo,

niet alle knoppen van mijn afstandsbediening werken meer. Vooral de vooruitspoelknop en de startknop blijven hangen. Erg onhandig bij het terugkijken van programma's. Ik heb hem al proberen te resetten maar dit gaf helaas geen verbetering.

Zou ik een nieuwe opgestuurd kunnen krijgen?

gr. Karine


Hi @Karine001,

Geen zorgen; een nieuwe afstandsbediening is meteen richting jouw kant. Dan kan jij weer gelukkig zappen. Hij zal zo snel mogelijk bij jou op de mat vallen. Alvast heel veel kijkplezier met de nieuwe afstandsbediening! 


Hallo Sander, 

Mijn afstandsbediening heeft het na vele jaren trouwe dienst begeven.  Graag zou ik een nieuwe ontvangen. 

 

Met vriendelijke groet, 

Karola


Hi @Karola, daar gaan we direct wat aan doen! Zojuist heb ik dan ook een nieuwe afstandsbediening voor je aangevraagd, zodat je binnen enkele dagen weer ongestoord kan zappen. Veel plezier ermee! 😁


Hallo

Mijn hond heeft vannacht mijn afstandsbediening gevonden en heb nu dus niks meer qua tv hoe kan ik een nieuwe bestellen en is er ook een mogelijkheid dat ik tijdelijk een code of wat kan krijgen dat ik deze kan gebruiken op een universele afstandsbediening.....dieneke


Hi @Sadi30, je bent hier helemaal aan het juiste adres! Hopelijk is de trek van de hond nu wel gestild haha. Ik heb direct een nieuwe afstandsbediening voor je aangevraagd. Wat betreft jouw tweede vraag, dit zou al moeten werken. Kan je eens proberen of jouw universele afstandsbediening werkt op de TV Box? Mocht dit niet lukken, dan hoor ik graag welke afstandsbediening je hebt! 💪


Ik heb een grundig 8 in 1 maar kan geen code vinden van de tv box dus krijg het biet werkend


Ik heb gelijk even voor je gezocht @Sadi30! Lukt het met één van deze codes? 😁
 

 


Ik krijg het niet voor elkaar ik neem aan dat de tv box onder knopje sat valt wat op de afstandsbediening staat


Hi @Sadi30, ik had heel erg gehoopt dat het hiermee zou lukken! Super dat je hier gelijk mee aan de slag bent gegaan. Zou je jouw vraag nog iets specifieker kunnen toelichten? Ik snap niet precies wat je bedoelt. Dit zijn de stappen voor de codes:

 

 


Dit is de afstandsbediening die ik graag wil gebruiken voor de tvbox zodat ik tv kan kijken maar ik moet dan de knop indrukken van het apparaat wat ik wil instellen maar ik weet dus niet waar de tvbox van jullie onder valt


Reageer