Skip to main content

 

Ervaar je problemen met de afstandsbediening? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Zonder afstandsbediening geen tv. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de afstandsbediening weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op een nieuwe!


1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een nieuwe afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de tv

Staat de tv op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?

 

4. Laag of geen volume

Als je een laag of geen volume op de tv hebt, kan het zijn dat het volume van de tv zelf erg laag staat. Het harder zetten via onze afstandsbediening zorgt er dan alleen maar voor dat de TV Box een hoger volume geeft. Maximaal volume is dan nog steeds erg zacht. Door de afstandsbediening van de tv zelf te gebruiken om de tv harder te zetten is dan de oplossing. 


5. Reset TV Box/Mediabox

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box/Mediabox zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


6. Reset Afstandsbediening

Bij de oude afstandsbediening (zonder magenta knop rechtsboven):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.
     

Een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven):

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.

Afstandsbediening Mediabox (die met een witte knop rechtsboven)

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op nOK] en jVolume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op OK] en eThuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

7. Koppelen tv en TV Box/Mediabox

Koppelen tv en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de tv te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de tv, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de tv nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de tv uitgaat.
• Gaat de tv niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de tv uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de tv uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk tv op in deze lijst en voer de juiste tv-code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg



Koppelen tv en TV Box met nieuwe afstandsbediening

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de tv powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de tv uit gaat.
  • Zet de tv dan weer aan met de zelfde tv Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:

 

Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de tv dan weer aan met dezelfde tv Powerknop (knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


8. Pauzeknop

Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol (dit geldt alleen bij de TV Box met tijdsaanduiding). Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.

 

Ervaar je toch problemen met je afstandsbediening?

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag!

 

Werkt het geluid nog niet na het koppelen van jouw nieuwe afstandsbediening (met de magenta knop)? Los het op met de volgende herstelmethode: opgelost door vóór de koppelprocedure het geluid van de tv aan te zetten. Soms staat het geluid op mute waardoor geluid geblokkeerd wordt. Dat kom doordat de volumestappen van de TV toegepast worden op het door de box aangeboden signaal. Is dat signaal 0 (dat is het bij mute) dan heb je geen geluid. Zie topic: afstandsbediening koppelen | Odido Community voor de originele post.

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze Odido Online TV app. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! :wink:

Tip van Communitylid TMTV: Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV Box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. 

Heb je problemen met het beeld of de TV Box zelf, volg dan de stappen uit dit topic voor probleemloos tv-kijken:

Ik heb haperend/slecht beeld | Odido community

 

Wil je alles op je gemak nog eens teruglezen, dan kun je hier de handleiding vinden: handleiding TV Box en afstandsbediening

Goedenavond,

 

Onze afstandsbediening is kapot, kan ik hier een nieuwe bestellen?

 

Groet Marleen


Hallo,

 

Helaas zijn we 1 afstandsbediening kwijt geraakt. Zouden wij een nieuwe kunnen bestellen?


Hi @marleenvanderwielen, yeah dat kan zeker! Ik heb gelijk via de magische knop een nieuwe voor je aangevraagd. Je hoeft de deurbel niet te checken, want het pakketje past zo door de brievenbus. Veel zap-plezier alvast! ✨

Hi @poemeke1, woops dat kan gebeuren natuurlijk! Ik ben gelijk voor je aan de slag gegaan, zodat je zo snel mogelijk weer kunt zappen. Binnen een paar dagen kan jij hier van gaan genieten, have fun! 😁


Onze afstandsbediening is al geruime tijd bij ons, maar nu vertoont hij kuren: een haperende 'doorspoel’ toets maakt dat we meestal mis schieten bij een menukeuze op de TV. Alle resets hebben niets uitgehaald; ik geloof dan ook dat ‘ie aan vervanging toe is. Volgens Waqqas zou ik hier aan het juiste adres zijn ?

Bij voornbaat dank


Hi @orodenburg, super dat Waqqas jou naar dit topic heeft verwezen! Het klopt als een bus dat jij hier goed zit en ik heb dan ook direct een nieuwe afstandsbediening voor je aangevraagd. Top om te lezen dat je zelf al meerdere stappen hebt uitgevoerd om het probleem op te lossen. Binnen een paar dagen ben je weer probleemvrij, want dan komt de nieuwe afstandsbediening binnen. Veel plezier ermee en alvast een mooi weekend! 😊


Dank je voor je reactie, kan mijn duim ook weer rust krijgen….

Ook een goed weekeinde toegewenst.


Mijn afstandsbediening is kapot ik wil graag een nieuwe.


Goede morgen, 

1 van mijn 2 afstandbedieningen is helaas al een tijdje spoorloos. Ik ben bang dat mijn dreumes hier iets mee te maken heeft. Is het mogelijk om een nieuwe te bestellen? 

 

Mvg 


Hi @Frans Brans, top dat je dit aangeeft! Ik heb gelijk een nieuwe voor je aangevraagd, zodat je weer ongestoord kunt zappen. Binnen een paar dagen ligt dit pakketje bij je op de mat. Maak er een mooi weekend van! ✨

Hi @Wendyvandijk1985, haha die dreumesen ook altijd! 😋 Geintje natuurlijk, er komt een nieuwe afstandsbediening jullie kant op. Hopelijk verdwijnt deze niet op mysterieuze wijze. Veel zap-plezier alvast en geniet van het weekend!  


Mijn afstandbediening is kapot van de trap gevallen. 

Hoe kan ik een nieuwe krijgen. 


Hi @hanslo, gelukkig is het de afstandsbediening die van de trap is gevallen en ben jij nog heel! Je zit in dit topic helemaal goed. Ik heb gelijk een nieuwe voor je aangevraagd. Binnen een paar dagen heb je 'm binnen. Fijn weekend verder! 😊

 


Goedenavond,

Een tijdje terug voor beneden een nieuwe afstandsbediening aangevraagd. En nu voor boven reset geprobeerd uiteraard ook andere batterijen maar ik denk dat hij echt "op" is. Graag wil ik een nieuwe aanvragen. Bij voorbaat onze dank!

 

Groet Cristel


Goedemiddag, kunt u mij helpen aan een nieuwe afstandsbediening? Model rechts, met de grijze knop. De bediening werkt nauwelijks meer, krijgen met moeite 2 cijfers ingetoets, als dat al lukt.

 

Guido


Hallo!

Onze afstandsbediening is defect. Nieuwe batterijen geprobeerd, dat werkte niet. Er rammelt ook iets aan de binnenkant, er is iets los. Ben bang dat hij iets te vaak gevallen is🥴

Is het mogelijk een nieuwe te verzenden?

Groet & bedankt! 


Hi @hanslo, gelukkig is het de afstandsbediening die van de trap is gevallen en ben jij nog heel! Je zit in dit topic helemaal goed. Ik heb gelijk een nieuwe voor je aangevraagd. Binnen een paar dagen heb je 'm binnen. Fijn weekend verder! 😊

 

Bedankt.


Hoi @Ramonencristel@Odiug en @ARO82, er komt een nieuwe ab aan, houd alsjeblieft rekening met maximaal vier tot zeven werkdagen levertijd. Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over het gros van de zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen.

Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. Dat maakt het wachten op een nieuwe afstandsbediening misschien wat draaglijker! 👍

@Odiug  Dat maak ik graag in orde voor jullie, houd er alleen wel rekening mee dat we sinds een jaar of twee enkel nog de ab met magenta-knop leveren. Die werkt precies hetzelfde verder met een aantal toevoegingen, geen zorgen daarom! 😊

 


Beste,

Van mijn afstandsbediening werkt de rechter pijltjes toets het niet meer zouden jullie mij een nieuwe toe kunnen sturen.

Ik hoor graag wat ik hier voor moet doen.

Gr. SRASIDIN


Hi @soeparto, dat kan zeker! Ik heb dit gelijk voor je geregeld en binnen enkele dagen valt de nieuwe afstandsbediening dan ook bij jou op de mat. Heel veel plezier alvast en mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan zeker weten! 😁


Top bedankt Lisa😃


Hallo!

Onze afstandsbediening is defect. Nieuwe batterijen geprobeerd, dat werkte niet. Er rammelt ook iets aan de binnenkant, er is iets los. Ben bang dat hij iets te vaak gevallen is🥴

Is het mogelijk een nieuwe te verzenden?

Groet & bedankt! 

Hallo, vandaag ontving ik een lege envelop van TMobile in de brievenbus, de afstandsbediening waarschijnlijk, maar die zat er helaas niet in. Envelop was ook al open....Zouden jullie er nogmaals één kunnen verzenden, bedankt!


Hallo,

 

Vanaf woensdag 19 januari hebben wij internet en tv van Tmobile. Echter werkt de afstandbediening niet zoals deze moet werken. We kunnen wel tv aan- en uit zetten en volume harder en zachter maar we kunnen niet de tv box bedienen. Dit betekent dat wij deze niet aan en uit kunnen zetten, niet kunnen zappen en niet kunnen opnemen. De monteur heeft bij installatie een nieuwe afstandbediening besteld en deze hebben wij ontvangen. Echter werkt het nog steeds niet. Graag zie ik een oplossing hoe wij wel gebruik kunnen maken van alle functies.


Hi @ARO82, heel goed dat je dit aangeeft! Dat is uiteraard niet de bedoeling, dus ik heb gelijk een nieuwe aanvraag gedaan. Hopelijk komt deze wel heelhuids binnen, excuses! 

Hi @WesleyUitendaal, ik ga je hier gelijk bij helpen! Wil jij het volgende checken? 

  1. Je mag op 'Menu' of 'Gids' drukken. Worden deze zichtbaar? Zo ja, dan staat dit al goed. 
  2. Krijg je geen 'Menu' of 'Gids' te zien? Dan mag je langs de ingangskanalen van de tv wisselen met de afstandsbediening.

Als dit niet werkt, dan wil ik aan je vragen om de afstandsbediening te resetten. Dit doe je als volgt:

  1. Druk <1> en <6> op de afstandsbedening tegelijkertijd in.
  2. Wacht tot het magenta knopje twee keer knippert.
  3. Druk <9>, <9>, <6> snel achter elkaar in. Na elk cijfer knippert het magenta knopje. Aan het einde knippert het magenta knopje twee keer.
  4. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet gelukt.

Kan je aangeven of de afstandsbediening het hierna weer goed doet? Ik hoor het graag van je, want ik wil dit zo snel mogelijk verhelpen! 


Hi @ARO82, heel goed dat je dit aangeeft! Dat is uiteraard niet de bedoeling, dus ik heb gelijk een nieuwe aanvraag gedaan. Hopelijk komt deze wel heelhuids binnen, excuses! 

Hi @WesleyUitendaal, ik ga je hier gelijk bij helpen! Wil jij het volgende checken? 

  1. Je mag op 'Menu' of 'Gids' drukken. Worden deze zichtbaar? Zo ja, dan staat dit al goed. 
  2. Krijg je geen 'Menu' of 'Gids' te zien? Dan mag je langs de ingangskanalen van de tv wisselen met de afstandsbediening.

Als dit niet werkt, dan wil ik aan je vragen om de afstandsbediening te resetten. Dit doe je als volgt:

  1. Druk <1> en <6> op de afstandsbedening tegelijkertijd in.
  2. Wacht tot het magenta knopje twee keer knippert.
  3. Druk <9>, <9>, <6> snel achter elkaar in. Na elk cijfer knippert het magenta knopje. Aan het einde knippert het magenta knopje twee keer.
  4. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet gelukt.

Kan je aangeven of de afstandsbediening het hierna weer goed doet? Ik hoor het graag van je, want ik wil dit zo snel mogelijk verhelpen! 

Hi Lisa,

 

Bedankt voor jouw reactie. Menu en gids krijg ik niet te zien. Na het resetten van de afstandbediening en opnieuw koppelen, kan ik wel de het volume van de tv veranderen en tv aan- en uitzetten. Echter kan ik niet zappen of bijv. naar de gids. Het lijkt erop dat de afstandbediening geen connectie maakt met de tv box. De tv box doet het echter wel, als ik deze reset (stroom eraf en weer erop) krijg ik alleen NPO 1 te zien.


Top dat je hier gelijk mee aan de slag bent gegaan @WesleyUitendaal! Ik heb denk ik dé oplossing voor je, dus die leg ik graag aan je voor. Zou jij een factory reset van de TV Box willen uitvoeren? Dit doe je als volgt:

Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

Fingers crossed dat dit het probleem verhelpt! Laat je het hier weten? 🎈🤞


Top dat je hier gelijk mee aan de slag bent gegaan @WesleyUitendaal! Ik heb denk ik dé oplossing voor je, dus die leg ik graag aan je voor. Zou jij een factory reset van de TV Box willen uitvoeren? Dit doe je als volgt:

Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

Fingers crossed dat dit het probleem verhelpt! Laat je het hier weten? 🎈🤞

Hi Liza,

Het werkt. Bedankt voor de tip en een fijn weekend.

Groet,


Reageer