Skip to main content

 

Ervaar je problemen met de afstandsbediening? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Zonder afstandsbediening geen tv. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de afstandsbediening weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op een nieuwe!


1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een nieuwe afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de tv

Staat de tv op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?

 

4. Laag of geen volume

Als je een laag of geen volume op de tv hebt, kan het zijn dat het volume van de tv zelf erg laag staat. Het harder zetten via onze afstandsbediening zorgt er dan alleen maar voor dat de TV Box een hoger volume geeft. Maximaal volume is dan nog steeds erg zacht. Door de afstandsbediening van de tv zelf te gebruiken om de tv harder te zetten is dan de oplossing. 


5. Reset TV Box/Mediabox

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box/Mediabox zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


6. Reset Afstandsbediening

Bij de oude afstandsbediening (zonder magenta knop rechtsboven):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.
     

Een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven):

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.

Afstandsbediening Mediabox (die met een witte knop rechtsboven)

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op nOK] en jVolume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op OK] en eThuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

7. Koppelen tv en TV Box/Mediabox

Koppelen tv en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de tv te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de tv, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de tv nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de tv uitgaat.
• Gaat de tv niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de tv uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de tv uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk tv op in deze lijst en voer de juiste tv-code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg



Koppelen tv en TV Box met nieuwe afstandsbediening

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de tv powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de tv uit gaat.
  • Zet de tv dan weer aan met de zelfde tv Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:

 

Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de tv dan weer aan met dezelfde tv Powerknop (knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


8. Pauzeknop

Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol (dit geldt alleen bij de TV Box met tijdsaanduiding). Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.

 

Ervaar je toch problemen met je afstandsbediening?

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag!

 

Werkt het geluid nog niet na het koppelen van jouw nieuwe afstandsbediening (met de magenta knop)? Los het op met de volgende herstelmethode: opgelost door vóór de koppelprocedure het geluid van de tv aan te zetten. Soms staat het geluid op mute waardoor geluid geblokkeerd wordt. Dat kom doordat de volumestappen van de TV toegepast worden op het door de box aangeboden signaal. Is dat signaal 0 (dat is het bij mute) dan heb je geen geluid. Zie topic: afstandsbediening koppelen | Odido Community voor de originele post.

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze Odido Online TV app. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! :wink:

Tip van Communitylid TMTV: Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV Box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. 

Heb je problemen met het beeld of de TV Box zelf, volg dan de stappen uit dit topic voor probleemloos tv-kijken:

Ik heb haperend/slecht beeld | Odido community

 

Wil je alles op je gemak nog eens teruglezen, dan kun je hier de handleiding vinden: handleiding TV Box en afstandsbediening

Onze afstandsbediening is helaas vakkundig gesloopt door onze hond. Kunnen we een nieuwe ontvangen?

Vast bedankt.


Mijn afstandsbediening is kwijt! Al 2 weken echt helemaal nergens meer te vinden. Ik heb het dan ook maar opgegeven en besloten een nieuwe aan te vragen. Kunnen jullie mij helpen?


Wij zijn onze afstandsbediening al een maandje kwijt. Nu we Netflix en Disney+ hebben uitgespeeld zouden we graag weer eens tv willen kijken. Zouden we een nieuwe afstandsbediening kunnen krijgen?

Alvast bedankt! 


Goedenavond,

Onze afstandbediening is niet langer bruikbaar, steeds meer functies weigeren/haperen, en er is intussen ook al een knopje uit. Ook bij nieuwe batterijen of resetten is er geen verbetering. Bij dezen zouden we graag een nieuwe AB willen aanvragen. Het gaat om het Entone  Vodafone model.

Bedankt alvast!

 

Met vriendelijke groet,

N. Vorgers


Hey @MCTIJ,

Heel vreemd dat de eerste afstandsbediening niet is aangekomen. Hij had al lang bij je moeten zijn gearriveerd. Ik heb zojuist een nieuwe bestelling geplaatst, laat je ons weten of deze afstandsbediening wel is aangekomen? Sorry voor het ongemak! 

Hoi ​​​​@HildeVerschooten , @FNDEKOGEL@André van de Wetering , @Keesvd & @N.Vorgers,

Gloednieuwe afstandsbedieningen komen jullie kant op! :rocket:


Dag,

Ik heb onlangs een tweede afstandsbediening mogen ontvangen, aangezien ik de eerste niet kon gebruiken. Echter, met de tweede heb ik precies hetzelfde probleem:

  • Koppelen lukt wel en niet:
  • Wel: ik kan de TV aan/uit zetten, ik kan het volume wijzigen en ik kan de bron-knop gebruiken
  • Niet: de overige functies, zoals zenders wisselen, de menu-knop etc. etc.
  • Het gaat om de nieuwe afstandsbediening
  • Overigens: bij het koppelen, als je de 1 en 3 tegelijkertijd moet indrukken dan knippert de Magenta-knop 1x en daarna blijft hij branden (dus hij knippert niet 2x zoals dat zou moeten)

Ik heb de Samsung Q85R TV. Wat doe ik fout en/of wat kan ik hier aan doen? Tips/adviezen???


Alvast bedankt!


ik wil graag een nieuwe afstandsbediening aanvragen ivm defect.


@RickvdW Hmm heb je ook de 2de methode geprobeerd? Met 1 + 6 kan je de afstandsbediening handmatig koppelen en hij gaat dan 2 keer knipperen. Met 1 + 3 kan je de afstandsbediening automatisch koppelen en hij knippert dan inderdaad 1 keer. Als je de stappen exact zo uitvoert als beschreven dan werkt het echt, beloofd! :wink:

@HananC De afstandsbediening komt naar je toe!

 


Stappen gevolgd, afstandsbediening werkt niet na reset. Graag een nieuwe toesturen.


Hoi @Blm870.

 

Er komt een nieuwe ab jouw kant op! Deze zal binnen 3 tot 5 werkdagen op de stoep liggen. :wink:


Dag, ik heb nog geen nieuwe afstandbediening ontvangen. 3 tot 5 dagen toch? Kunnen jullie nakijken of het al verzonden is? Mvg Philip


Ik heb vandaag een nieuwe tv ontvanger ontvangen, de entone amulet 515 hierbij zit een op het oog nieuwe afstandsbediening met een paarse knop. maar die doet het niet de ontvanger reageert nergens op.  Kunnen jullie een nieuwe toesturen 🙂 ?


@Treurwilg Goed dat je aan de bel trekt, de issue met een niet werkende ab op de Amulet schijnt in heel veel gevallen oplosbaar te zijn met een factory reset van de Amulet. Mag ik deze voor je uitvoeren?

 

@Philip Meijran Er is iets misgegaan in het distributiecentrum, mijn oprechte excuses. De afstandsbediening komt jouw kant op!


@Treurwilg Goed dat je aan de bel trekt, de issue met een niet werkende ab op de Amulet schijnt in heel veel gevallen oplosbaar te zijn met een factory reset van de Amulet. Mag ik deze voor je uitvoeren?

 

Moet hij dan aangesloten zijn, we kijken nu nog even met de oude kast :) 

update 15:20 heb m nu snel aangesloten en moet er nu vandoor dus t kan wat mij betreft!


@Treurwilg Dat klopt helemaal! Ik ga hem nu resetten, thanks voor je vlotte antwoord trouwens! :grin:


De reset is in werking gezet, houd rekening met een maximale (her)laadtijd van 15 minuten.


De reset is in werking gezet, houd rekening met een maximale (her)laadtijd van 15 minuten.

Bedankt!, moet ik iets doen (aan, of uit zetten?) hij staat nu aan op het “registratie” venster :)


De reset is in werking gezet, houd rekening met een maximale (her)laadtijd van 15 minuten.

Bedankt!, moet ik iets doen (aan, of uit zetten?) hij staat nu aan op het “registratie” venster :)

In principe hoef je nu niets meer te doen, je zou de Box van de stroom kunnen halen zodat hij behoudens een volledige factory reset ook van het stroomnet is. Wanneer de spanning eraf is kan dit ook weleens wat teweeg brengen.


De reset is in werking gezet, houd rekening met een maximale (her)laadtijd van 15 minuten.

Bedankt!, moet ik iets doen (aan, of uit zetten?) hij staat nu aan op het “registratie” venster :)

In principe hoef je nu niets meer te doen, je zou de Box van de stroom kunnen halen zodat hij behoudens een volledige factory reset ook van het stroomnet is. Wanneer de spanning eraf is kan dit ook weleens wat teweeg brengen.

 

 

helaas, nog steeds geen reactie van t apparaat :( 

d.w.z de afstandsbediening doet nog steeds niks


Hi!

Graag zou ik een nieuwe AB ontvangen daar de oude helaas niet meer te vinden is.

 

Overigens zag ik dat er nog een mooi logo op de decorder staan van Vodafone en vroeg me af of die inmiddels niet aan een upgrade toe is?

 

Vermeem graag 

 

Kevin


Hey @Treurwilg,

Jammer dat de reset niet het gewenste effect heeft gehad! Werkt de oude afstandsbediening wel op de nieuwe TV Box? En heb je ook al geprobeerd om je nieuwe afstandsbediening van een reset te voorzien zoals dat vermeld staat in dit topic? Mocht dat niet hebben geholpen dan breng ik onze techneuten op de hoogte. Ik hoor graag van je!

​​Hoi ​​@KevinTvdBerg,

Ik heb je zojuist een nieuwe afstandsbediening toegestuurd! Het type TV Box dat je bezit, is nog steeds hetzelfde model wat we leveren. Ervaar je problemen met de TV Box? Zo ja dan help ik je graag aan een oplossing! Mocht je je TV Box om willen ruilen voor een ander model dan kan dat uiteraard ook, maar dan zou de nieuwe TV Box er één zijn zonder opnamefunctie. 


Hey @Treurwilg,

Jammer dat de reset niet het gewenste effect heeft gehad! Werkt de oude afstandsbediening wel op de nieuwe TV Box? En heb je ook al geprobeerd om je nieuwe afstandsbediening van een reset te voorzien zoals dat vermeld staat in dit topic? Mocht dat niet hebben geholpen dan breng ik onze techneuten op de hoogte. Ik hoor graag van je!

​​Hoi ​​@KevinTvdBerg,

Ik heb je zojuist een nieuwe afstandsbediening toegestuurd! Het type TV Box dat je bezit, is nog steeds hetzelfde model wat we leveren. Ervaar je problemen met de TV Box? Zo ja dan help ik je graag aan een oplossing! Mocht je je TV Box om willen ruilen voor een ander model dan kan dat uiteraard ook, maar dan zou de nieuwe TV Box er één zijn zonder opnamefunctie. 

 

 

ik had de afstandsbediening al gereset inderdaad, maar beide afstandsbedieningen werken niet, lijkt wel alsof het hele kastje niet reageert

 


@Treurwilg Ik heb je gelijk een nieuwe ab toegestuurd, normaliter ligt deze binnen 3 tot 5 werkdagen op de stoep! Sorry voor het ongemak. 


@Treurwilg Ik heb je gelijk een nieuwe ab toegestuurd, normaliter ligt deze binnen 3 tot 5 werkdagen op de stoep! Sorry voor het ongemak. 

Ben benieuwd, ik denk zelf eerlijk gezegd dat de ontvanger gewoon defect is :relaxed:  maar toch bedankt voor de snelle actie!


Hi, 

Waarschijnlijk is hij ergens tijdens de verhuizing tussen wal en schip geraakt, maar we kunnen de afstandbediening al 2 weken niet vinden. 

Zouden we een nieuwe mogen ontvangen? 

Alvast bedankt! 

 


Reageer