Skip to main content

 

Ervaar je problemen met de afstandsbediening? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Zonder afstandsbediening geen tv. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de afstandsbediening weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op een nieuwe!


1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een nieuwe afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de tv

Staat de tv op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?

 

4. Laag of geen volume

Als je een laag of geen volume op de tv hebt, kan het zijn dat het volume van de tv zelf erg laag staat. Het harder zetten via onze afstandsbediening zorgt er dan alleen maar voor dat de TV Box een hoger volume geeft. Maximaal volume is dan nog steeds erg zacht. Door de afstandsbediening van de tv zelf te gebruiken om de tv harder te zetten is dan de oplossing. 


5. Reset TV Box/Mediabox

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box/Mediabox zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


6. Reset Afstandsbediening

Bij de oude afstandsbediening (zonder magenta knop rechtsboven):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.
     

Een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven):

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.

Afstandsbediening Mediabox (die met een witte knop rechtsboven)

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op nOK] en jVolume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op OK] en eThuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

7. Koppelen tv en TV Box/Mediabox

Koppelen tv en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de tv te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de tv, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de tv nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de tv uitgaat.
• Gaat de tv niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de tv uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de tv uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk tv op in deze lijst en voer de juiste tv-code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg



Koppelen tv en TV Box met nieuwe afstandsbediening

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de tv powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de tv uit gaat.
  • Zet de tv dan weer aan met de zelfde tv Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:

 

Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de tv dan weer aan met dezelfde tv Powerknop (knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


8. Pauzeknop

Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol (dit geldt alleen bij de TV Box met tijdsaanduiding). Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.

 

Ervaar je toch problemen met je afstandsbediening?

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag!

 

Werkt het geluid nog niet na het koppelen van jouw nieuwe afstandsbediening (met de magenta knop)? Los het op met de volgende herstelmethode: opgelost door vóór de koppelprocedure het geluid van de tv aan te zetten. Soms staat het geluid op mute waardoor geluid geblokkeerd wordt. Dat kom doordat de volumestappen van de TV toegepast worden op het door de box aangeboden signaal. Is dat signaal 0 (dat is het bij mute) dan heb je geen geluid. Zie topic: afstandsbediening koppelen | Odido Community voor de originele post.

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze Odido Online TV app. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! :wink:

Tip van Communitylid TMTV: Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV Box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. 

Heb je problemen met het beeld of de TV Box zelf, volg dan de stappen uit dit topic voor probleemloos tv-kijken:

Ik heb haperend/slecht beeld | Odido community

 

Wil je alles op je gemak nog eens teruglezen, dan kun je hier de handleiding vinden: handleiding TV Box en afstandsbediening

Beste T-Mobile,





ik ben al een aantal jaar een tevreden klant, helaas is nu de afstandbediening van 1 van mijn decoders kapot. Resetten en nieuwe batterijen helpen helaas ook niet meer, het lampje gaat ook niet meer aan. Zou er misschien een nieuwe opgestuurd kunnen worden?
Hoi,


Mijn hond heeft mijn afstandsbediening opgegeten, dus ik wil graag zsm een nieuwe bestellen, hoe doe ik dat?


Groeten,


Ariane
Dag,





Ook mijn afstandsbediening heeft het begeven. Kunt u mij alstublieft een nieuwe opsturen?


Hartelijk dank.





Mvg.
Goedenavond, helaas is mijn afstandsbediening, twee week in gebruik voor tweede tv, meegewassen in de was op 60 graden. Hier kan die niet helemaal tegen 🙄, is het mogelijk een nieuwe te krijgen.





vr gr ida
Goededag t-mobile,





heb laatst en bericht bij jullie geplaats of mij afstandbediening die stuk was gegaan.


nou zou er een nieuw opgestuurd worden.


jullie collega Brian stuurde dat terug.


inmiddels is het 22 dagen geleden en hebben wij nog steeds geen nieuw ontvangen.


Mijn vraag is wanneer die zou moeten komen??





afwachting op een reactie


alvast bedankt.



Hoi @huibstam, de nieuwe afstandsbediening komt eraan! Reken op vijf werkdagen voordat deze in je brievenbus ligt.





Hoi @Ariane11, ik heb direct een nieuwe voor je besteld. Mag ik je vragen om een foto van de boosdoener hier te posten? 🐶





Hoi @harreharreharre, ik help je graag verder! Ook al verwacht je het misschien niet, met de resets die in de allereerste post beschreven staan, kun je vaak de afstandsbediening direct weer tot leven wekken. Dat is de allersnelste manier om weer te kunnen zappen. Laat je weten of het hiermee lukt?





Hi @ida van der Ploeg, ik stuur direct een nieuwe op. Vreemd dat de afstandsbediening er niet tegen kon. Misschien de volgende keer op 40 graden wassen? 😉





Hoi @Sjors lutgerink, dat is raar. Ik heb direct een nieuwe besteld. Deze zal nu echt binnen 5 werkdagen moeten arriveren. Excuus voor de vertraging!
@Sander, Bedankt voor de snelle service!

Dit is de boosdoener!!!!
Aww kijk nou wat een lieve lobbes 😍
mijn afstandsbediening is kwijt, kun je nog een andere sturen
Hi @simon dawit, als je de afstandsbediening echt niet meer kan vinden dan kan dat zeker! Stuur mij hiervoor dan even een privébericht met je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer, dan ga ik voor je aan de slag!
Hey T-Mobile





Ik kijk nu al weken naar TLC, opzich is dat geen probleem.. Maar mijn zoontje kan nu ook niet meer baby tv kijken. Omdat hij de afstandsbediening is kwijtgeraakt! Echt overal gezocht.. Word nu wel een beetje gek van TLC na 4 weken..





Kan ik een nieuwe afstandsbediening krijgen of moet ik opnieuw 1 kopen? Hopelijk krijg ik snel antwoord.





Groetjes
Hi @WHJ Wauw 4 weken achter elkaar is inderdaad wel erg lang! 🙂 Ik zie dat mijn collega gisteren een nieuwe afstandsbediening voor je heeft besteld en hij is naar je onderweg!
Afstandsbediening is in de muesli gevallen. Heb batterijen eruit gehaald, schoongemaakt en ze er weer ingedaan. Nu blijft het rode led lampje knipperen. Constant. Ik heb al een reset geprobeerd maar ik kan op setup drukken wat ik wil het lampje blijft knipperen. Geen enkele toets werkt. Hij reageert nergens op.


Aub help ? Of kan ik een nieuwe afstandsbediening krijgen ?
Hallo mijn neefje heeft de afstandbediening waarschijnlijk weggegooit. Zouden jullie een nieuwe kunnen sturen?
Hallo,





bij mijn extra box zit een afstandsbediening die niet goed werkt. Ik moet heel hard op de knoppen drukken voordat deze werken.





Kan deze vervangen worden?
Hoi T-mobile,





Tja de was doen is niet zo moeilijk maar ik heb wel geleerd om de lakens te controleren. De afstandsbediening van T-mobile zat er nog in en is een beetje doorweekt. Ik heb hem laten drogen en nieuwe batterijen ingedaan maar helaas werkt die niet meer.





Groet,


Ronnie
Het hallo,





Mijn afstandsbediening heeft het begeven. Ik heb alle stappen geprobeerd maar werkt niet. Lampje brandt ook niet meer.
Hoi @KarenB, ik zie dat er al contact is geweest en de afstandsbediening (nu echt!) onderweg is.





Hoi @Hajer0101, graag ontvang ik hiervoor je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn naam). Dan maak ik het in orde voor je.





Hi @Maikel D., heb je de resets uit dit topic al geprobeerd? Wat voor verschil gaf dat? En hoe reageert de TV Box als je de andere afstandsbediening gebruikt? Blijft het probleem dan bij de afstandsbediening of bij de TV Box?





Hoi @ronhorst, ik heb direct een nieuwe afstandsbediening voor je besteld! Tot die tijd kun je nog TV-kijken via de TV app.





Hi @barrysb, ik neem aan dat je batterijen al vervangen hebt? Hoe dan ook, ik heb een nieuwe afstandsbediening voor je besteld! Deze volgt per post.
Hoi Sander,





het probleem zit hem echt in de afstandsbediening.
Hoi,





Onze afstandbediening doet helemaal niks meer? Alle tips en tricks reeds uitgeprobeerd zonder resultaat :0(





Zouden jullie mij kunnen helpen aan een nieuwe afstandbediening?





Groet,





Mariska Berghuis
Goedemiddag, had de klantenservice gebeld maar met een wachttijd van meer dan 15min is het denk ik beter dat ik het hier even vraag.


Ik heb een groot probleem.


Ik kan al een week geen tv kijken omdat ik de afstandsbediening kwijt ben.


Ik heb hier 2 kleine kinderen en die hebben het ergens weg gelegd of weggegooid maar ik heb overal gezocht. Onder de bank, in de kasten, onder de kasten, onder hun bedden maar helemaal niks en was de laatste afstandsbediening. Ik had er 2 omdat ik 2 decoders heb. 1 voor boven en 1 voor beneden. Maar wij zijn al 1 afstandsbediening kwijt geraakt tijdens de verhuizing in januari en ik dacht ach ik heb er nog 1 dan loop ik af en toe naar boven er mee om daar te zappen. Maar nu ben ik de enigste afstandsbediening die ik nog had ook al kwijt.


Please 'tmobile kunnen jullie mij aan een afstandsbediening helpen. Wil zo graag normaal tv kijken. Liefst 2 afstandsbedieningen maar met 1 ben ik ook al erg gelukkig. Ik hoor het graag.


Groetjes Josine
Hi T-mobile Thuis,


Sinds gisterenavond hebben wij iets raars met onze afstandsbediening. Ongeacht welke knop we indrukken, gaat de televisie uit... Heel onhandig!


We hebben de afstandsbediening gereset, en opnieuw gekoppeld, zoals ook op jullie website staat. Ook hebben we alles van de stroom af gehad. Wat zouden we nog meer kunnen doen?


Ik hoor graag!
@Maikel D. Helder, er komt een nieuwe afstandsbediening naar je toe!





@JosineSeif Ook naar jou is er nieuwe onderweg! 🙂
@Mariska2208 Excuses voor de late reactie, ik zie dat mijn collega inmiddels al een nieuwe afstandsbediening naar je op heeft gestuurd!





@Wildelinda Hmm dat is gek. Ik begrijp dat het resetten, opnieuw koppelen en resetten van de TV Box zelf geen effect heeft gehad? Bij het resetten van de afstansdbediening moet je duidelijk het lampje zien knipperen. Als het nog niet gelukt is laat het mij dan even weten!

Reageer