Skip to main content

Beste,

 

Ik heb een T-mobile prepaid kaartje en wou een netwerkproblemen melden via de netwerk kaart site van T-mobile.

Helaas kan dit alleen maar met abonnementen. Het zit namelijk zo, zit bij Tele2 waarbij ik nu volledig met tele2 op het T-Mobile netwerk zit. In een dorp waar ik geregeld kom was tot voor kort een Tele2 mast beschikbaar. Buitenshuis en binnenshuis super bereik, nu zit ik ook daar op het T-mobile netwerk en helaas binnenshuis 1 tot 0 streepje of 2G of gewoon geen bereik. Buitenhuis mag ik blij zijn dat ik een foto kan sturen via WhatsApp.

 

Overal in dat dorp is de dekking dramatisch geworden, ik hoef geen 100mbps snelheden daar te hebben. Maar een WhatsApp bericht zou ik toch wel moeten kunnen versturen niet? Iemand die gewoon T-mobile als Provider heeft, heeft hetzelfde probleem daar.

 

Hoe kan ik een netwerkprobleem melden van het T-mobile netwerk zodat er naar gekeken wordt en er iets aan gedaan wordt? Bij Tele2 dekkingskaart (verkapte T-mobile kaart) kan dit helaas niet.

@Hajar Als het goed is moet er nu wel genoeg materiaal zijn, minimaal 2 keer gebeld en data gebruikt.

Bij het bellen is 4G en 3G niet mogelijk en gaat hij terug naar 2G. Niet het 2G EDGE netwerk maar zelfs een generatie ouder GSM moet hij pakken om mogelijk te maken. Dan nog is het bereik 2 a 3 streepjes. Ook nog een paar keer noodoproep in beeld gehad.

 

Het signaal en de beam (beam niet aanwezig) is dus ontoereikend in het linker gedeelte/westen van Klundert. Daardoor pakt hij de mast uit fijnaart. En dan heb je dus net 4G 900mhz op 1 tot 0 streepjes.

 

Snelheid die ik haalde was max 1 keer 1,60 mbps download en 0,39 mbps upload, ik had 1 keer een uitschieter maar dat was nog dichter bij de mast. 

Andere keren kon de verbinding niet tot stand worden gebracht.

Het is zeker belangrijk om hier naar te kijken, het 2G netwerk wordt binnen 3 maanden uit gefaseerd en als je al moet terugvallen op 2G en deze is er niet dan heb je helemaal niks meer. 

 

@Hcblids Ik weet niet hoe vaak je actief bent hier, maar als je jouw data ook kan delen zou dat zeker een verschil maken! :grin:

Moest daar zijn bij klanten 24-02-2021 aan rondeel kon de klant niet pinnen bij de voordeur ik moest vragen of die de hotspot wilde aan zetten voor te pinnen.

Hij had gelukkig Kpn, zijn zoon en dochter hadden T-Mobile, ze zeiden dat sinds een half jaar zo slecht is geworden daar voor was de dekking met t-mobile prima.

Volgende klant aan de t,magesijn het zelfde probleem.

Kpn, Vodafone hebben geen problemen daar.

Ik ben een jaar geleden 04.08.2020 ook geweest op beide adressen en nog 3 andere toen was er met T-Mobile geen problemen, rede de 4de sector was er nog. 

Door werk en veel drukte duurde het wat langer, ik ga er nu gelijk een melding van maken.

Nou ik wil een melding maken via dekkingskaart maken wil niet lukken geen toegang tot locatie en bij klikken meld probleem gebeurd er niks waardeloos meld systeem.

 

 

 

Fijn dat je toch nog de tijd hebt gevonden om te reageren!

@Hajar Misschien kan je helpen om @Hcblids zijn informatie toe te voegen aan de dekkingsklacht? @Hcblids Je zou het dus ook via een bericht kunnen aangeven bij @Hajar .

@Hcblids

Via welke browser probeer je de melding via onze dekkingskaart in te dienen? Ik heb het net even getest met Google Chrome, maar hier geen problemen. Probeer dus even een andere browser en kijk anders even of het verwijderen van je cookies effect heeft.

We horen graag of het is gelukt!

Firefox en inderdaad via chrome wil het wel

Het is gelukt de melding door te geven via de dekkingkaart, van het gebied en de 2 adressen


Hi @simnlru 

Ik heb een dekkingsklacht voor je aangemaakt. Onze specialisten gaan dit verder onderzoeken. Je kan binnen 14 werkdagen een terugkoppeling verwachten van ze. 

Als je in de tussentijd andere vragen hebt, laat het ons weten!


Hi @simnlru 

Je kan in dit geval het beste een melding maken via onze dekkingskaart. Als je jouw postcode invoert en klikt op Meld een probleem dan kun je een formulier invullen. Zorg er wel voor dat je de gegevens van je T-Mobile simkaart gebruikt. Onze netwerkspecialisten gaan dit dan verder onderzoeken en zullen je zo snel mogelijk van een terugkoppeling voorzien. 

Ik hoop dat je zo verder komt!

 

Helaas lukt dit dus niet omdat ik van T-Mobile alleen een prepaid heb, dit is de melding die ik krijg:

  • Je bent ingelogd als PrePaid-klant en hebt geklikt op een link voor facturen of andere diensten voor abonnees.
  • Je een abonnement hebt via je werkgever. Sommige pagina's mogen alleen bekeken worden door je telecombeheerder. Ben je beheerder en wil je inloggen in de zakelijke selfserviceomgeving? Ga dan naar

Dus ik kom niet verder, dit had ik de vorige keer dus ook helaas.


@Hcblids Heb jij nog een terugkoppeling gehad?


@Hajar Als het goed is moet er nu wel genoeg materiaal zijn, minimaal 2 keer gebeld en data gebruikt.

Bij het bellen is 4G en 3G niet mogelijk en gaat hij terug naar 2G. Niet het 2G EDGE netwerk maar zelfs een generatie ouder GSM moet hij pakken om mogelijk te maken. Dan nog is het bereik 2 a 3 streepjes. Ook nog een paar keer noodoproep in beeld gehad.

 

Het signaal en de beam (beam niet aanwezig) is dus ontoereikend in het linker gedeelte/westen van Klundert. Daardoor pakt hij de mast uit fijnaart. En dan heb je dus net 4G 900mhz op 1 tot 0 streepjes.

 

Snelheid die ik haalde was max 1 keer 1,60 mbps download en 0,39 mbps upload, ik had 1 keer een uitschieter maar dat was nog dichter bij de mast. 

Andere keren kon de verbinding niet tot stand worden gebracht.

Het is zeker belangrijk om hier naar te kijken, het 2G netwerk wordt binnen 3 maanden uit gefaseerd en als je al moet terugvallen op 2G en deze is er niet dan heb je helemaal niks meer. 

 

@Hcblids Ik weet niet hoe vaak je actief bent hier, maar als je jouw data ook kan delen zou dat zeker een verschil maken! :grin:

Moest daar zijn bij klanten 24-02-2021 aan rondeel kon de klant niet pinnen bij de voordeur ik moest vragen of die de hotspot wilde aan zetten voor te pinnen.

Hij had gelukkig Kpn, zijn zoon en dochter hadden T-Mobile, ze zeiden dat sinds een half jaar zo slecht is geworden daar voor was de dekking met t-mobile prima.

Volgende klant aan de t,magesijn het zelfde probleem.

Kpn, Vodafone hebben geen problemen daar.

Ik ben een jaar geleden 04.08.2020 ook geweest op beide adressen en nog 3 andere toen was er met T-Mobile geen problemen, rede de 4de sector was er nog. 

Door werk en veel drukte duurde het wat langer, ik ga er nu gelijk een melding van maken.

Nou ik wil een melding maken via dekkingskaart maken wil niet lukken geen toegang tot locatie en bij klikken meld probleem gebeurd er niks waardeloos meld systeem.

 

 

 

Fijn dat je toch nog de tijd hebt gevonden om te reageren!

@Hajar Misschien kan je helpen om @Hcblids zijn informatie toe te voegen aan de dekkingsklacht? @Hcblids Je zou het dus ook via een bericht kunnen aangeven bij @Hajar .


Je zal die klacht telefonisch moeten melden bij Tele2. Die sims maken wel gebruik van het T-Mobile netwerk, maar er zijn wel verschillen in de sturing naar verschillende frequentie banden tussen de merken sims. Dit om een balans te krijgen in de capaciteit. Daarnaast zijn de werkzaamheden pas aan het einde van dit jaar afgerond en kunnen sommige locaties (tijdelijk) minder dekking hebben dan voorheen.


Minder dekking? Iemand met T-mobile zelf ervaart dit ook zoals ik al zei  en heeft ook slechte dekking.

Maar dat terzijde is het wel een heel groot verschil tussen 4 a 5 streepjes binnenshuis 4G+ bereik, naar 4G 0 a 1 streepje of 2G of alleen noodoproep beschikbaar terwijl de T-mobile mast op de zelfde locatie staat als de Tele2 mast. Dit noem ik geen mindere dekking maar gewoon een slechte dekking. Ik eis echt niet dat ik een super snelheid moet hebben, maar als een app je versturen al moeite kost en laat staan iets opzoeken op internet dan mag er toch echt wel iets aan gedaan worden niet?

 

 


@Hajar Als het goed is moet er nu wel genoeg materiaal zijn, minimaal 2 keer gebeld en data gebruikt.

Bij het bellen is 4G en 3G niet mogelijk en gaat hij terug naar 2G. Niet het 2G EDGE netwerk maar zelfs een generatie ouder GSM moet hij pakken om mogelijk te maken. Dan nog is het bereik 2 a 3 streepjes. Ook nog een paar keer noodoproep in beeld gehad.

 

Het signaal en de beam (beam niet aanwezig) is dus ontoereikend in het linker gedeelte/westen van Klundert. Daardoor pakt hij de mast uit fijnaart. En dan heb je dus net 4G 900mhz op 1 tot 0 streepjes.

 

Snelheid die ik haalde was max 1 keer 1,60 mbps download en 0,39 mbps upload, ik had 1 keer een uitschieter maar dat was nog dichter bij de mast. 

Andere keren kon de verbinding niet tot stand worden gebracht.

Het is zeker belangrijk om hier naar te kijken, het 2G netwerk wordt binnen 3 maanden uit gefaseerd en als je al moet terugvallen op 2G en deze is er niet dan heb je helemaal niks meer. 

 

@Hcblids Ik weet niet hoe vaak je actief bent hier, maar als je jouw data ook kan delen zou dat zeker een verschil maken! :grin:


T-mobile is de grootste mobiele provider nu. Er zullen toch wel meer abonnees onder die 6 miljoen gebruikers zitten die in Klundert wonen? Misschien beetje in de buurt flyeren om tickets hier te openen!


Vernieuwingen zijn niet altijd verbeteringen, denk ook niet dat dit op (korte) termijn word opgelost, de ruimte die nu vrij komt is voor de opbouw van het 5G netwerk.

Je kan alleen bij Tele 2 klagen en hopen dat ze er wat aan doen, of je kan overstappen naar het netwerk van KPN of Vodafone/ziggo, zijn ook meerdere virtuele providers die over die netwerken leveren.


Vernieuwingen zijn niet altijd verbeteringen, denk ook niet dat dit op (korte) termijn word opgelost, de ruimte die nu vrij komt is voor de opbouw van het 5G netwerk.

Nee hoor, t-mobile bouwt haar 5g netwerk op de nieuw verkregen 700 mhz band. De 800 mhz die vrij is gekomen door het uitzetten van het Tele2 netwerk wordt bij dezelfde opbouw actie weer volledig ingezet voor 4g.


@DavidHopelijk horen we snel wat ( en ook van mijn onderzoek) en kan er wat aangepast worden. Zeker omdat 2G over 2 maanden wordt uitgeschakeld en het bereik van 3G te minimaal is om te kunnen ontvangen en te bellen waardoor je voor bellen continue terug valt op niet edge maar zelfs GSM/gprs 2G techniek (net wat ouder dan edge 2G techniek). Ook is het 4G bereik natuurlijk belangrijk om zorgeloos te kunnen internetten :wink: .


T-mobile is de grootste mobiele provider nu. Er zullen toch wel meer abonnees onder die 6 miljoen gebruikers zitten die in Klundert wonen? Misschien beetje in de buurt flyeren om tickets hier te openen!

Wat wil je nu zeggen? dat ik maar effe moet flyeren in de buurt? :joy:  Ik ken daar bijna niemand, dus ga echt niet aanbellen om aan mensen uit te leggen wat ze moeten doen. Of wil jij even meehelpen? :wink: Want die flyers worden snel zat de prullenbak ingegooid.

Want vaak gehoorde opmerking is dat mensen het niet weten of teveel moeite is en maar overstappen naar KPN of Vodafone, want ja daar horen ze goede verhalen over. 

KPN en Vodafone geven in heel het gebied een goede bereik, met KPN heb ik continue 4 a 5 strepen en een volle snelheid. Nou is dat laatste is niet het belangrijkste, het gaat er om dat je überhaupt bereik hebt 

 

 


Minder dekking? Iemand met T-mobile zelf ervaart dit ook zoals ik al zei  en heeft ook slechte dekking.

Maar dat terzijde is het wel een heel groot verschil tussen 4 a 5 streepjes binnenshuis 4G+ bereik, naar 4G 0 a 1 streepje of 2G of alleen noodoproep beschikbaar terwijl de T-mobile mast op de zelfde locatie staat als de Tele2 mast. Dit noem ik geen mindere dekking maar gewoon een slechte dekking. Ik eis echt niet dat ik een super snelheid moet hebben, maar als een app je versturen al moeite kost en laat staan iets opzoeken op internet dan mag er toch echt wel iets aan gedaan worden niet?

 

Dan kan op zijn minst die T-Mobile klant een melding doen van een probleem met de dekking. Zijn ze erg blij mee, want niet alles is van tevoren te bepalen, dus gebruikers ervaringen zijn zeer welkom. Het zou zelfs het uitrichten van de antenne kunnen zijn.

Wat klopt is dat het aantal streepjes op de telefoon niet veel zegt. Met bepaalde frequenties heb je grote dekking maar lagere snelheid en met andere frequenties is dat andersom. Pas als je effectief geen data meer kunt gebruiken dan is er iets mis.


Hi @simnlru 

Kun je mij dan een privébericht sturen met je T-Mobile nummer, naam, geboortedatum en volledige adres? Graag ook je exacte klacht vermelden dus waar je het ervaart en sinds wanneer. Dan ga ik een dekkingsklacht voor je aanmaken voor onze netwerkspecialisten.


Vernieuwingen zijn niet altijd verbeteringen, denk ook niet dat dit op (korte) termijn word opgelost, de ruimte die nu vrij komt is voor de opbouw van het 5G netwerk.

Nee hoor, t-mobile bouwt haar 5g netwerk op de nieuw verkregen 700 mhz band. De 800 mhz die vrij is gekomen door het uitzetten van het Tele2 netwerk wordt bij dezelfde opbouw actie weer volledig ingezet voor 4g.


Gaat om de ruimte op de masten waar nu de Tele2 zenders zijn uitgeschakeld, naar ik begreep worden die omgebouwd naar 5G, omdat die niet meer nodig zijn, de 4G ruimte van Tele 2 gaat nu idd ingezet op het T-Mobile netwerk.


Vernieuwingen zijn niet altijd verbeteringen, denk ook niet dat dit op (korte) termijn word opgelost, de ruimte die nu vrij komt is voor de opbouw van het 5G netwerk.

Je kan alleen bij Tele 2 klagen en hopen dat ze er wat aan doen, of je kan overstappen naar het netwerk van KPN of Vodafone/ziggo, zijn ook meerdere virtuele providers die over die netwerken leveren.


Uhm Tele2 heeft weer niks met het netwerk te maken he, het netwerk is van T-mobile. In de meeste gevallen is deze gewoon goed maar daar..


Minder dekking? Iemand met T-mobile zelf ervaart dit ook zoals ik al zei  en heeft ook slechte dekking.

Maar dat terzijde is het wel een heel groot verschil tussen 4 a 5 streepjes binnenshuis 4G+ bereik, naar 4G 0 a 1 streepje of 2G of alleen noodoproep beschikbaar terwijl de T-mobile mast op de zelfde locatie staat als de Tele2 mast. Dit noem ik geen mindere dekking maar gewoon een slechte dekking. Ik eis echt niet dat ik een super snelheid moet hebben, maar als een app je versturen al moeite kost en laat staan iets opzoeken op internet dan mag er toch echt wel iets aan gedaan worden niet?

 

Dan kan op zijn minst die T-Mobile klant een melding doen van een probleem met de dekking. Zijn ze erg blij mee, want niet alles is van tevoren te bepalen, dus gebruikers ervaringen zijn zeer welkom. Het zou zelfs het uitrichten van de antenne kunnen zijn.

Wat klopt is dat het aantal streepjes op de telefoon niet veel zegt. Met bepaalde frequenties heb je grote dekking maar lagere snelheid en met andere frequenties is dat andersom. Pas als je effectief geen data meer kunt gebruiken dan is er iets mis.

Nou geen WhatsApp sturen of nood oproep, dan is er wel iets mis ja.


Vandaag gebeld door de netwerk afdeling, duidelijk verhaal wat er aan de hand is. Duidelijk uitgelegd wat het probleem is en wat aangevuld wat ze niet wist. 

Was een prettig gesprek dus, ze wist me gelijk te melden dat in de komende half jaar nog niks op de planning staat qua verbetering helaas. Ze was daar wel gelijk eerlijk in, wat natuurlijk prettig is. Heb dus aangegeven dat ik in de meeste gevallen net 2G heb en als dat straks wordt uitgeschakeld heb je helemaal niks. 

Voor de rest gaf ze aan dat deze klacht wel wordt meegenomen verder zodat er na gekeken kan worden naar de toekomst. Dus het is alleen maar prettig dat @Hcblids nu ook een klacht heeft ingediend, dat helpt uiteindelijk natuurlijk wel.

@Hajar @David Ik heb vergeten om te vragen of ik hier op de hoogte van kon gehouden, is dit nog mogelijk als er in die buurt een verbetering zou komen?

Topic wordt vervolgd!

Ik ben vandaag ook gebeld, komende 3 maanden ging daar niks veranderen, wel wordt er een onderzoek gestart waarom die vierde sector is verwijderd en wat daar aan gedaan kon worden, dus we wachten af ik zelf hebben niet zoveel last van omdat ik alleen maar daar moet zijn als ik bij klanten moet zijn.

 

Begrijpelijk dat er niet zo snel iets aan gedaan kan worden natuurlijk. Heb je ook duidelijk gekregen of je een reactie krijgt als ze het onderzoek gaan doen of wanneer en wat daar uit komt?

Ik lees dat je wel een beetje 2G edge hebt nou zijn nog niet alle masten voorzien van b20 4G800 zie ik.

Ook hebben ze hier een mast verhoogt van 23.7m naar 48.6m dat heeft alles veranderd maar toen b20 4G800 aan ging, boven zolder volle bak 4G ook volle bak 2G900, midden etage b20 4G800 3 strepen ook 2G900 3 strepen.

2G900 lijkt nagenoeg even sterk als 4G800 bij T-Mobile.

Als ik daar weer kom laat ik Cellmapper, Netmonster en G-NetTrack Pro draaien

Klopt de mast is nog voorzien van band 8 (4G 900mhz).

Nou geen 2G edge hoor, maar 2G gprs/gsm (nog iets ouder waarbij je geen data hebt).

Welke mast hebben ze verhoogd? snap niet waar je het over hebt.

 


Vandaag gebeld door de netwerk afdeling, duidelijk verhaal wat er aan de hand is. Duidelijk uitgelegd wat het probleem is en wat aangevuld wat ze niet wist. 

Was een prettig gesprek dus, ze wist me gelijk te melden dat in de komende half jaar nog niks op de planning staat qua verbetering helaas. Ze was daar wel gelijk eerlijk in, wat natuurlijk prettig is. Heb dus aangegeven dat ik in de meeste gevallen net 2G heb en als dat straks wordt uitgeschakeld heb je helemaal niks. 

Voor de rest gaf ze aan dat deze klacht wel wordt meegenomen verder zodat er na gekeken kan worden naar de toekomst. Dus het is alleen maar prettig dat @Hcblids nu ook een klacht heeft ingediend, dat helpt uiteindelijk natuurlijk wel.

@Hajar @David Ik heb vergeten om te vragen of ik hier op de hoogte van kon gehouden, is dit nog mogelijk als er in die buurt een verbetering zou komen?

Topic wordt vervolgd!

Beste @Hajar @David , Zouden jullie dit nog kunnen navragen? heb helaas geen reactie meer mogen ontvangen.


Vernieuwingen zijn niet altijd verbeteringen, denk ook niet dat dit op (korte) termijn word opgelost, de ruimte die nu vrij komt is voor de opbouw van het 5G netwerk.

Je kan alleen bij Tele 2 klagen en hopen dat ze er wat aan doen, of je kan overstappen naar het netwerk van KPN of Vodafone/ziggo, zijn ook meerdere virtuele providers die over die netwerken leveren.


Uhm Tele2 heeft weer niks met het netwerk te maken he, het netwerk is van T-mobile. In de meeste gevallen is deze gewoon goed maar daar..


Uhm, geheel Tele2 is van T-Mobile, nu word het oude eigen Tele2 netwerk uitgezet en alle mobiele Tele2 klanten overgezet op het T-Mobile netwerk, waardoor er nu ruimte op de palen vrijkomt voor extra T-Mobile zenders, maar je bent en blijft nog steeds Tele2 klant tot Tele2 helemaal verdwijnt of je je abonnement opzegt.

Heeft weinig zin om op die palen 2 dezelfde netwerken te gaan uitzenden op hetzelfde kanaal, tenzij er een capaciteit tekort is met het aantal aanmeldingen op die mast.


Minder dekking? Iemand met T-mobile zelf ervaart dit ook zoals ik al zei  en heeft ook slechte dekking.

Maar dat terzijde is het wel een heel groot verschil tussen 4 a 5 streepjes binnenshuis 4G+ bereik, naar 4G 0 a 1 streepje of 2G of alleen noodoproep beschikbaar terwijl de T-mobile mast op de zelfde locatie staat als de Tele2 mast. Dit noem ik geen mindere dekking maar gewoon een slechte dekking. Ik eis echt niet dat ik een super snelheid moet hebben, maar als een app je versturen al moeite kost en laat staan iets opzoeken op internet dan mag er toch echt wel iets aan gedaan worden niet?

 

Dan kan op zijn minst die T-Mobile klant een melding doen van een probleem met de dekking. Zijn ze erg blij mee, want niet alles is van tevoren te bepalen, dus gebruikers ervaringen zijn zeer welkom. Het zou zelfs het uitrichten van de antenne kunnen zijn.

Wat klopt is dat het aantal streepjes op de telefoon niet veel zegt. Met bepaalde frequenties heb je grote dekking maar lagere snelheid en met andere frequenties is dat andersom. Pas als je effectief geen data meer kunt gebruiken dan is er iets mis.

Nou geen WhatsApp sturen of nood oproep, dan is er wel iets mis ja.

Daarom die ander een melding laten doen bij T-Mobile. Bij Tele2 kan een Tele2 moderator ook jouw melding rapporteren aan de techneuten. Hoe meer klanten een melding maken hoe beter.


@Hcblids als het goed is is de dekking beter geworden, er is nu 800mhz actief in de mast. Heb jij dit al gemerkt? 


Hi @simnlru,

We (netwerkspecialisten of Moderators) kunnen je hier niet proactief en persoonlijk van op de hoogte houden, als we dat voor iedereen zouden doen komen we niet meer aan ons werk toe. :sweat_smile:

Je kunt op de dekkingskaart in de gaten houden wat er tussen nu en de komende drie maanden in jouw omgeving gaat gebeuren, op die manier houden we onze klanten op de hoogte van de ontwikkelingen op ons netwerk.


@Hajar Hoe krijg ik een bericht, via mail of? heb namelijk nog niks gehoord.


Reageer