Ik heb een T-mobile prepaid kaartje en wou een netwerkproblemen melden via de netwerk kaart site van T-mobile.
Helaas kan dit alleen maar met abonnementen. Het zit namelijk zo, zit bij Tele2 waarbij ik nu volledig met tele2 op het T-Mobile netwerk zit. In een dorp waar ik geregeld kom was tot voor kort een Tele2 mast beschikbaar. Buitenshuis en binnenshuis super bereik, nu zit ik ook daar op het T-mobile netwerk en helaas binnenshuis 1 tot 0 streepje of 2G of gewoon geen bereik. Buitenhuis mag ik blij zijn dat ik een foto kan sturen via WhatsApp.
Overal in dat dorp is de dekking dramatisch geworden, ik hoef geen 100mbps snelheden daar te hebben. Maar een WhatsApp bericht zou ik toch wel moeten kunnen versturen niet? Iemand die gewoon T-mobile als Provider heeft, heeft hetzelfde probleem daar.
Hoe kan ik een netwerkprobleem melden van het T-mobile netwerk zodat er naar gekeken wordt en er iets aan gedaan wordt? Bij Tele2 dekkingskaart (verkapte T-mobile kaart) kan dit helaas niet.
Bladzijde 1 / 2
@Hcblids als het goed is is de dekking beter geworden, er is nu 800mhz actief in de mast. Heb jij dit al gemerkt?
@Hcblids Heb jij nog een terugkoppeling gehad?
@Hcblids
In Klundert
(b8)4G900 dan is die mast op 18.8m 4791HE nog niet omgebouwd waar jij buiten de sectoren zit, was die wel omgebouwd dan was (b20)4G800 en n28(5G700) verschenen.
Niet correct, inderdaad geen 4G actief op 800mhz, maar band 28 ook wel 5G 700mhz is gewoon actief in die mast. Dus op dat vlak is hij wel omgebouwd.
Maar ik ga natuurlijk nu niet even snel een 5G telefoon kopen als mijn huidige nog in top conditie is en 4G nog stevig wordt bijgebouwd.
De mast op 30.2m 4761PK is wel omgebouwd doet b204G800, b84G900, b34G1800, b14G2100 en sector 3 staat wel over Klundert gericht maar staat wat verder weg.
Klopt en daar verbindt hij dus totaal niet mee. Vreemd dat die is omgebouwd, die locatie is een bedrijfsterrein waarbij er toch minder drukte is dan in het dorp of omgeving.
De mast op 34.3m Fijnaart is nog niet omgebouwd staat wel richting Klundert gericht maar staat veel verder weg.
Weet je wat het grappigste is? daar verbind hij dus continue mee als ik daar ben in klundert:
Zoals je ziet is de eNb (nummer van de masten) hetzelfde als die van Fijnaart:
Dat is toch wel een flinke afstand meer dan de mast in klundert.
Huh maar 2G Gprs wordt toch niet meer gebruikt is toch allemaal 2G Edge geworden, kun dan nog wel bellen
Blijkbaar wel, heb dit ook wel eens bij Vodafone gezien. Dan is data niet mogelijk maar kan je nog net wel bellen (op het randje). Kreeg geen G icoontje maar bij status en netwerk stond er ipv edge gprs.
Pakt die bij jou niet iets op van de mast locatie 4761PK (b20)4G800 ?
Nope helemaal niks, zoals ik net zei pakt hij de mast helemaal uit Fijnaart.
Ga is lang de locatie 4791HE en kijk of er nog steeds 4 antenne's zitten, ik krijg het idee dat er nog steeds 4 sectoren zitten maar 4de sector op 285 gr alleen 2G doet.
Was er van de week nog, 2G heb ik precies hetzelfde. Van de Kerk af schakelt hij al heel snel naar 2G tot noodoproep en kiest hij uiteindelijk Fijnaart mast uit waar ik dan net wel 4G heb. Heb toen ik er was 2G even geforceerd en kreeg echt geen beter bereik. Dus lijkt me sterk dat er dan 4 sectoren actief zijn.
Vandaag gebeld door de netwerk afdeling, duidelijk verhaal wat er aan de hand is. Duidelijk uitgelegd wat het probleem is en wat aangevuld wat ze niet wist.
Was een prettig gesprek dus, ze wist me gelijk te melden dat in de komende half jaar nog niks op de planning staat qua verbetering helaas. Ze was daar wel gelijk eerlijk in, wat natuurlijk prettig is. Heb dus aangegeven dat ik in de meeste gevallen net 2G heb en als dat straks wordt uitgeschakeld heb je helemaal niks.
Voor de rest gaf ze aan dat deze klacht wel wordt meegenomen verder zodat er na gekeken kan worden naar de toekomst. Dus het is alleen maar prettig dat @Hcblids nu ook een klacht heeft ingediend, dat helpt uiteindelijk natuurlijk wel.
@Hajar@David Ik heb vergeten om te vragen of ik hier op de hoogte van kon gehouden, is dit nog mogelijk als er in die buurt een verbetering zou komen?
Topic wordt vervolgd!
Ik ben vandaag ook gebeld, komende 3 maanden ging daar niks veranderen, wel wordt er een onderzoek gestart waarom die vierde sector is verwijderd en wat daar aan gedaan kon worden, dus we wachten af ik zelf hebben niet zoveel last van omdat ik alleen maar daar moet zijn als ik bij klanten moet zijn.
Begrijpelijk dat er niet zo snel iets aan gedaan kan worden natuurlijk. Heb je ook duidelijk gekregen of je een reactie krijgt als ze het onderzoek gaan doen of wanneer en wat daar uit komt?
Ik lees dat je wel een beetje 2G edge hebt nou zijn nog niet alle masten voorzien van b20 4G800 zie ik.
Ook hebben ze hier een mast verhoogt van 23.7m naar 48.6m dat heeft alles veranderd maar toen b20 4G800 aan ging, boven zolder volle bak 4G ook volle bak 2G900, midden etage b20 4G800 3 strepen ook 2G900 3 strepen.
2G900 lijkt nagenoeg even sterk als 4G800 bij T-Mobile.
Als ik daar weer kom laat ik Cellmapper, Netmonster en G-NetTrack Pro draaien
Klopt de mast is nog voorzien van band 8 (4G 900mhz).
Nou geen 2G edge hoor, maar 2G gprs/gsm (nog iets ouder waarbij je geen data hebt).
Welke mast hebben ze verhoogd? snap niet waar je het over hebt.
Wat ik bedoelde ik had altijd slecht tot net aan 4G dekking waar ik steeds op 2G Edge kwam naar het uit schakelen van 3G900.
Na dat ze hier de antenne,s op 23.7m hoger in de mast hebben gehangen naar 48.6m heb ik boven altijd hoofdband 3 met snelheiden van 121 mbit down en up 24 mbit dat was 10 tot 70mbit down en up 0 tot 4 mbit.
De lage mast bij het station op 19m is ook aan gepakt hier erna, en ook daar van krijg ik nette resultaten van die in de woonkamer net wat sterker is, hoofdband 1 of 3 of 8 of 20 met 4G+ snelheiden van 50 tot 70 mbit down en up 10 tot 18 mbit dat was 0 tot 6 mbit down en up 0 tot 1 mbit.
Van beide masten staan hier sector 1 vol op gericht.
(b8)4G900 dan is die mast op 18.8m 4791HE nog niet omgebouwd waar jij buiten de sectoren zit, was die wel omgebouwd dan was (b20)4G800 en n28(5G700) verschenen.
De mast op 30.2m 4761PK is wel omgebouwd doet b204G800, b84G900, b34G1800, b14G2100 en sector 3 staat wel over Klundert gericht maar staat wat verder weg.
De mast op 34.3m Fijnaart is nog niet omgebouwd staat wel richting Klundert gericht maar staat veel verder weg.
Huh maar 2G Gprs wordt toch niet meer gebruikt is toch allemaal 2G Edge geworden, kun dan nog wel bellen
Pakt die bij jou niet iets op van de mast locatie 4761PK (b20)4G800 ?
Ga is lang de locatie 4791HE en kijk of er nog steeds 4 antenne's zitten, ik krijg het idee dat er nog steeds 4 sectoren zitten maar 4de sector op 285 gr alleen 2G doet.
2G gprs is erg vreemd.
Hi @simnlru,
De data die opgestuurd wordt, wordt natuurlijk altijd verzameld, geanalyseerd en bewaard, dat in ieder geval vooropgesteld. Ik kan alleen niet zeggen wanneer jullie verzonden data daadwerkelijk wordt verwerkt tot een actie en wanneer dat precies wordt gedaan, dat is echt even afwachten.
Voor nu in ieder geval alvast een heel fijn weekend!
Hi @simnlru,
We (netwerkspecialisten of Moderators) kunnen je hier niet proactief en persoonlijk van op de hoogte houden, als we dat voor iedereen zouden doen komen we niet meer aan ons werk toe.
Je kunt op de dekkingskaart in de gaten houden wat er tussen nu en de komende drie maanden in jouw omgeving gaat gebeuren, op die manier houden we onze klanten op de hoogte van de ontwikkelingen op ons netwerk.
Snap ik, maar het was meer de vraag of er iets met de data van mij en @Hcblids wat gedaan ging worden de komende maanden of dat T-Mobile nog langer wacht hiermee.
Hi @simnlru,
We (netwerkspecialisten of Moderators) kunnen je hier niet proactief en persoonlijk van op de hoogte houden, als we dat voor iedereen zouden doen komen we niet meer aan ons werk toe.
Je kunt op de dekkingskaart in de gaten houden wat er tussen nu en de komende drie maanden in jouw omgeving gaat gebeuren, op die manier houden we onze klanten op de hoogte van de ontwikkelingen op ons netwerk.
Vandaag gebeld door de netwerk afdeling, duidelijk verhaal wat er aan de hand is. Duidelijk uitgelegd wat het probleem is en wat aangevuld wat ze niet wist.
Was een prettig gesprek dus, ze wist me gelijk te melden dat in de komende half jaar nog niks op de planning staat qua verbetering helaas. Ze was daar wel gelijk eerlijk in, wat natuurlijk prettig is. Heb dus aangegeven dat ik in de meeste gevallen net 2G heb en als dat straks wordt uitgeschakeld heb je helemaal niks.
Voor de rest gaf ze aan dat deze klacht wel wordt meegenomen verder zodat er na gekeken kan worden naar de toekomst. Dus het is alleen maar prettig dat @Hcblids nu ook een klacht heeft ingediend, dat helpt uiteindelijk natuurlijk wel.
@Hajar@David Ik heb vergeten om te vragen of ik hier op de hoogte van kon gehouden, is dit nog mogelijk als er in die buurt een verbetering zou komen?
Topic wordt vervolgd!
Beste @Hajar@David , Zouden jullie dit nog kunnen navragen? heb helaas geen reactie meer mogen ontvangen.
Vandaag gebeld door de netwerk afdeling, duidelijk verhaal wat er aan de hand is. Duidelijk uitgelegd wat het probleem is en wat aangevuld wat ze niet wist.
Was een prettig gesprek dus, ze wist me gelijk te melden dat in de komende half jaar nog niks op de planning staat qua verbetering helaas. Ze was daar wel gelijk eerlijk in, wat natuurlijk prettig is. Heb dus aangegeven dat ik in de meeste gevallen net 2G heb en als dat straks wordt uitgeschakeld heb je helemaal niks.
Voor de rest gaf ze aan dat deze klacht wel wordt meegenomen verder zodat er na gekeken kan worden naar de toekomst. Dus het is alleen maar prettig dat @Hcblids nu ook een klacht heeft ingediend, dat helpt uiteindelijk natuurlijk wel.
@Hajar@David Ik heb vergeten om te vragen of ik hier op de hoogte van kon gehouden, is dit nog mogelijk als er in die buurt een verbetering zou komen?
Topic wordt vervolgd!
Ik ben vandaag ook gebeld, komende 3 maanden ging daar niks veranderen, wel wordt er een onderzoek gestart waarom die vierde sector is verwijderd en wat daar aan gedaan kon worden, dus we wachten af ik zelf hebben niet zoveel last van omdat ik alleen maar daar moet zijn als ik bij klanten moet zijn.
Begrijpelijk dat er niet zo snel iets aan gedaan kan worden natuurlijk. Heb je ook duidelijk gekregen of je een reactie krijgt als ze het onderzoek gaan doen of wanneer en wat daar uit komt?
Ik lees dat je wel een beetje 2G edge hebt nou zijn nog niet alle masten voorzien van b20 4G800 zie ik.
Ook hebben ze hier een mast verhoogt van 23.7m naar 48.6m dat heeft alles veranderd maar toen b20 4G800 aan ging, boven zolder volle bak 4G ook volle bak 2G900, midden etage b20 4G800 3 strepen ook 2G900 3 strepen.
2G900 lijkt nagenoeg even sterk als 4G800 bij T-Mobile.
Als ik daar weer kom laat ik Cellmapper, Netmonster en G-NetTrack Pro draaien
Klopt de mast is nog voorzien van band 8 (4G 900mhz).
Nou geen 2G edge hoor, maar 2G gprs/gsm (nog iets ouder waarbij je geen data hebt).
Welke mast hebben ze verhoogd? snap niet waar je het over hebt.
Vandaag gebeld door de netwerk afdeling, duidelijk verhaal wat er aan de hand is. Duidelijk uitgelegd wat het probleem is en wat aangevuld wat ze niet wist.
Was een prettig gesprek dus, ze wist me gelijk te melden dat in de komende half jaar nog niks op de planning staat qua verbetering helaas. Ze was daar wel gelijk eerlijk in, wat natuurlijk prettig is. Heb dus aangegeven dat ik in de meeste gevallen net 2G heb en als dat straks wordt uitgeschakeld heb je helemaal niks.
Voor de rest gaf ze aan dat deze klacht wel wordt meegenomen verder zodat er na gekeken kan worden naar de toekomst. Dus het is alleen maar prettig dat @Hcblids nu ook een klacht heeft ingediend, dat helpt uiteindelijk natuurlijk wel.
@Hajar@David Ik heb vergeten om te vragen of ik hier op de hoogte van kon gehouden, is dit nog mogelijk als er in die buurt een verbetering zou komen?
Topic wordt vervolgd!
Ik ben vandaag ook gebeld, komende 3 maanden ging daar niks veranderen, wel wordt er een onderzoek gestart waarom die vierde sector is verwijderd en wat daar aan gedaan kon worden, dus we wachten af ik zelf hebben niet zoveel last van omdat ik alleen maar daar moet zijn als ik bij klanten moet zijn.
Ik lees dat je wel een beetje 2G edge hebt nou zijn nog niet alle masten voorzien van b20 4G800 zie ik.
Ook hebben ze hier een mast verhoogt van 23.7m naar 48.6m dat heeft alles veranderd maar toen b20 4G800 aan ging, boven zolder volle bak 4G ook volle bak 2G900, midden etage b20 4G800 3 strepen ook 2G900 3 strepen.
2G900 lijkt nagenoeg even sterk als 4G800 bij T-Mobile.
Als ik daar weer kom laat ik Cellmapper, Netmonster en G-NetTrack Pro draaien
Vandaag gebeld door de netwerk afdeling, duidelijk verhaal wat er aan de hand is. Duidelijk uitgelegd wat het probleem is en wat aangevuld wat ze niet wist.
Was een prettig gesprek dus, ze wist me gelijk te melden dat in de komende half jaar nog niks op de planning staat qua verbetering helaas. Ze was daar wel gelijk eerlijk in, wat natuurlijk prettig is. Heb dus aangegeven dat ik in de meeste gevallen net 2G heb en als dat straks wordt uitgeschakeld heb je helemaal niks.
Voor de rest gaf ze aan dat deze klacht wel wordt meegenomen verder zodat er na gekeken kan worden naar de toekomst. Dus het is alleen maar prettig dat @Hcblids nu ook een klacht heeft ingediend, dat helpt uiteindelijk natuurlijk wel.
@Hajar@David Ik heb vergeten om te vragen of ik hier op de hoogte van kon gehouden, is dit nog mogelijk als er in die buurt een verbetering zou komen?
Topic wordt vervolgd!
@DavidHopelijk horen we snel wat ( en ook van mijn onderzoek) en kan er wat aangepast worden. Zeker omdat 2G over 2 maanden wordt uitgeschakeld en het bereik van 3G te minimaal is om te kunnen ontvangen en te bellen waardoor je voor bellen continue terug valt op niet edge maar zelfs GSM/gprs 2G techniek (net wat ouder dan edge 2G techniek). Ook is het 4G bereik natuurlijk belangrijk om zorgeloos te kunnen internetten .
@Hajar Als het goed is moet er nu wel genoeg materiaal zijn, minimaal 2 keer gebeld en data gebruikt.
Bij het bellen is 4G en 3G niet mogelijk en gaat hij terug naar 2G. Niet het 2G EDGE netwerk maar zelfs een generatie ouder GSM moet hij pakken om mogelijk te maken. Dan nog is het bereik 2 a 3 streepjes. Ook nog een paar keer noodoproep in beeld gehad.
Het signaal en de beam (beam niet aanwezig) is dus ontoereikend in het linker gedeelte/westen van Klundert. Daardoor pakt hij de mast uit fijnaart. En dan heb je dus net 4G 900mhz op 1 tot 0 streepjes.
Snelheid die ik haalde was max 1 keer 1,60 mbps download en 0,39 mbps upload, ik had 1 keer een uitschieter maar dat was nog dichter bij de mast.
Andere keren kon de verbinding niet tot stand worden gebracht.
Het is zeker belangrijk om hier naar te kijken, het 2G netwerk wordt binnen 3 maanden uit gefaseerd en als je al moet terugvallen op 2G en deze is er niet dan heb je helemaal niks meer.
@Hcblids Ik weet niet hoe vaak je actief bent hier, maar als je jouw data ook kan delen zou dat zeker een verschil maken!
Moest daar zijn bij klanten 24-02-2021 aan rondeel kon de klant niet pinnen bij de voordeur ik moest vragen of die de hotspot wilde aan zetten voor te pinnen.
Hij had gelukkig Kpn, zijn zoon en dochter hadden T-Mobile, ze zeiden dat sinds een half jaar zo slecht is geworden daar voor was de dekking met t-mobile prima.
Volgende klant aan de t,magesijn het zelfde probleem.
Kpn, Vodafone hebben geen problemen daar.
Ik ben een jaar geleden 04.08.2020 ook geweest op beide adressen en nog 3 andere toen was er met T-Mobile geen problemen, rede de 4de sector was er nog.
Door werk en veel drukte duurde het wat langer, ik ga er nu gelijk een melding van maken.
Nou ik wil een melding maken via dekkingskaart maken wil niet lukken geen toegang tot locatie en bij klikken meld probleem gebeurd er niks waardeloos meld systeem.
Fijn dat je toch nog de tijd hebt gevonden om te reageren!
@Hajar Misschien kan je helpen om @Hcblids zijn informatie toe te voegen aan de dekkingsklacht? @Hcblids Je zou het dus ook via een bericht kunnen aangeven bij @Hajar .
@Hcblids
Via welke browser probeer je de melding via onze dekkingskaart in te dienen? Ik heb het net even getest met Google Chrome, maar hier geen problemen. Probeer dus even een andere browser en kijk anders even of het verwijderen van je cookies effect heeft.
We horen graag of het is gelukt!
Firefox en inderdaad via chrome wil het wel
Het is gelukt de melding door te geven via de dekkingkaart, van het gebied en de 2 adressen
@Hcblids
Via welke browser probeer je de melding via onze dekkingskaart in te dienen? Ik heb het net even getest met Google Chrome, maar hier geen problemen. Probeer dus even een andere browser en kijk anders even of het verwijderen van je cookies effect heeft.
We horen graag of het is gelukt!
@Hajar Als het goed is moet er nu wel genoeg materiaal zijn, minimaal 2 keer gebeld en data gebruikt.
Bij het bellen is 4G en 3G niet mogelijk en gaat hij terug naar 2G. Niet het 2G EDGE netwerk maar zelfs een generatie ouder GSM moet hij pakken om mogelijk te maken. Dan nog is het bereik 2 a 3 streepjes. Ook nog een paar keer noodoproep in beeld gehad.
Het signaal en de beam (beam niet aanwezig) is dus ontoereikend in het linker gedeelte/westen van Klundert. Daardoor pakt hij de mast uit fijnaart. En dan heb je dus net 4G 900mhz op 1 tot 0 streepjes.
Snelheid die ik haalde was max 1 keer 1,60 mbps download en 0,39 mbps upload, ik had 1 keer een uitschieter maar dat was nog dichter bij de mast.
Andere keren kon de verbinding niet tot stand worden gebracht.
Het is zeker belangrijk om hier naar te kijken, het 2G netwerk wordt binnen 3 maanden uit gefaseerd en als je al moet terugvallen op 2G en deze is er niet dan heb je helemaal niks meer.
@Hcblids Ik weet niet hoe vaak je actief bent hier, maar als je jouw data ook kan delen zou dat zeker een verschil maken!
Moest daar zijn bij klanten 24-02-2021 aan rondeel kon de klant niet pinnen bij de voordeur ik moest vragen of die de hotspot wilde aan zetten voor te pinnen.
Hij had gelukkig Kpn, zijn zoon en dochter hadden T-Mobile, ze zeiden dat sinds een half jaar zo slecht is geworden daar voor was de dekking met t-mobile prima.
Volgende klant aan de t,magesijn het zelfde probleem.
Kpn, Vodafone hebben geen problemen daar.
Ik ben een jaar geleden 04.08.2020 ook geweest op beide adressen en nog 3 andere toen was er met T-Mobile geen problemen, rede de 4de sector was er nog.
Door werk en veel drukte duurde het wat langer, ik ga er nu gelijk een melding van maken.
Nou ik wil een melding maken via dekkingskaart maken wil niet lukken geen toegang tot locatie en bij klikken meld probleem gebeurd er niks waardeloos meld systeem.
Fijn dat je toch nog de tijd hebt gevonden om te reageren!
@Hajar Misschien kan je helpen om @Hcblids zijn informatie toe te voegen aan de dekkingsklacht? @Hcblids Je zou het dus ook via een bericht kunnen aangeven bij @Hajar .
@Hajar Als het goed is moet er nu wel genoeg materiaal zijn, minimaal 2 keer gebeld en data gebruikt.
Bij het bellen is 4G en 3G niet mogelijk en gaat hij terug naar 2G. Niet het 2G EDGE netwerk maar zelfs een generatie ouder GSM moet hij pakken om mogelijk te maken. Dan nog is het bereik 2 a 3 streepjes. Ook nog een paar keer noodoproep in beeld gehad.
Het signaal en de beam (beam niet aanwezig) is dus ontoereikend in het linker gedeelte/westen van Klundert. Daardoor pakt hij de mast uit fijnaart. En dan heb je dus net 4G 900mhz op 1 tot 0 streepjes.
Snelheid die ik haalde was max 1 keer 1,60 mbps download en 0,39 mbps upload, ik had 1 keer een uitschieter maar dat was nog dichter bij de mast.
Andere keren kon de verbinding niet tot stand worden gebracht.
Het is zeker belangrijk om hier naar te kijken, het 2G netwerk wordt binnen 3 maanden uit gefaseerd en als je al moet terugvallen op 2G en deze is er niet dan heb je helemaal niks meer.
@Hcblids Ik weet niet hoe vaak je actief bent hier, maar als je jouw data ook kan delen zou dat zeker een verschil maken!
Moest daar zijn bij klanten 24-02-2021 aan rondeel kon de klant niet pinnen bij de voordeur ik moest vragen of die de hotspot wilde aan zetten voor te pinnen.
Hij had gelukkig Kpn, zijn zoon en dochter hadden T-Mobile, ze zeiden dat sinds een half jaar zo slecht is geworden daar voor was de dekking met t-mobile prima.
Volgende klant aan de t,magesijn het zelfde probleem.
Kpn, Vodafone hebben geen problemen daar.
Ik ben een jaar geleden 04.08.2020 ook geweest op beide adressen en nog 3 andere toen was er met T-Mobile geen problemen, rede de 4de sector was er nog.
Door werk en veel drukte duurde het wat langer, ik ga er nu gelijk een melding van maken.
Nou ik wil een melding maken via dekkingskaart maken wil niet lukken geen toegang tot locatie en bij klikken meld probleem gebeurd er niks waardeloos meld systeem.
T-mobile is de grootste mobiele provider nu. Er zullen toch wel meer abonnees onder die 6 miljoen gebruikers zitten die in Klundert wonen? Misschien beetje in de buurt flyeren om tickets hier te openen!
Wat wil je nu zeggen? dat ik maar effe moet flyeren in de buurt? Ik ken daar bijna niemand, dus ga echt niet aanbellen om aan mensen uit te leggen wat ze moeten doen. Of wil jij even meehelpen? Want die flyers worden snel zat de prullenbak ingegooid.
Want vaak gehoorde opmerking is dat mensen het niet weten of teveel moeite is en maar overstappen naar KPN of Vodafone, want ja daar horen ze goede verhalen over.
KPN en Vodafone geven in heel het gebied een goede bereik, met KPN heb ik continue 4 a 5 strepen en een volle snelheid. Nou is dat laatste is niet het belangrijkste, het gaat er om dat je überhaupt bereik hebt
T-mobile is de grootste mobiele provider nu. Er zullen toch wel meer abonnees onder die 6 miljoen gebruikers zitten die in Klundert wonen? Misschien beetje in de buurt flyeren om tickets hier te openen!
@Hajar Als het goed is moet er nu wel genoeg materiaal zijn, minimaal 2 keer gebeld en data gebruikt.
Bij het bellen is 4G en 3G niet mogelijk en gaat hij terug naar 2G. Niet het 2G EDGE netwerk maar zelfs een generatie ouder GSM moet hij pakken om mogelijk te maken. Dan nog is het bereik 2 a 3 streepjes. Ook nog een paar keer noodoproep in beeld gehad.
Het signaal en de beam (beam niet aanwezig) is dus ontoereikend in het linker gedeelte/westen van Klundert. Daardoor pakt hij de mast uit fijnaart. En dan heb je dus net 4G 900mhz op 1 tot 0 streepjes.
Snelheid die ik haalde was max 1 keer 1,60 mbps download en 0,39 mbps upload, ik had 1 keer een uitschieter maar dat was nog dichter bij de mast.
Andere keren kon de verbinding niet tot stand worden gebracht.
Het is zeker belangrijk om hier naar te kijken, het 2G netwerk wordt binnen 3 maanden uit gefaseerd en als je al moet terugvallen op 2G en deze is er niet dan heb je helemaal niks meer.
@Hcblids Ik weet niet hoe vaak je actief bent hier, maar als je jouw data ook kan delen zou dat zeker een verschil maken!
Ah! intressant. @simnlru Gaan ze die 4e sector terugbouwen?
Ze hebben te weinig/geen data vanaf een bepaald moment, komt omdat de T-Mobile simkaart laatste tijd in een andere telefoon zat en daaruit niks konden halen. Maar uit mijn tijd met Tele2 weet ik dat er geen bereik is met T-Mobile op dat punt.
@Hcblids Jij gaf aan dat je daar ook bent geweest, zou jij ook een dekkingsklacht kunnen indienen of @Hajar een privebericht kunnen sturen zodat er al wat data is? Dit zou zeker meehelpen in het geheel. Hoe meer data hoe beter natuurlijk!
Ah! intressant. @simnlru Gaan ze die 4e sector terugbouwen?
Hi @simnlru
Ik heb je een privébericht gestuurd met meer informatie!
@Hajar Hoe krijg ik een bericht, via mail of? heb namelijk nog niks gehoord.
Hi @simnlru
Ik heb een dekkingsklacht voor je aangemaakt. Onze specialisten gaan dit verder onderzoeken. Je kan binnen 14 werkdagen een terugkoppeling verwachten van ze.
Als je in de tussentijd andere vragen hebt, laat het ons weten!
Top hoop iets te kunnen horen, zoals je ziet liet @Hcblids zien dat er eerst 4 sectoren actief waren waardoor er een goede dekking was. Na het terug schalen naar 3 is er een groot deel van het gebied geen dekking meer.
Hi @simnlru
Gaat het toch om een T-Mobile aansluiting of Tele2? Ervaar je dit op een specifieke locatie of overal? Van welk toestel maak jij gebruik? Heb je de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te testen en een ander simkaart in jouw toestel? Dan kunnen we controleren of het aan de simkaart of toestel ligt. Als je nog steeds slechte dekking ervaart, kun je mij een privébericht sturen met het 06-nummer waar het om gaat, naam, geboortedatum en volledige adres? En graag of voorbeelden van de locatie waar je dit ervaart dan kan ik dit doorzetten naar onze technische specialisten.
Hoi @Hajar ,
Dankjewel voor jouw reactie!
Gaat om een Tele2 aansluiting maar heb met een T-Mobiel prepaid ook getest, ik ervaar die dekking daar overal minder maar de locatie waar ik vaker ben al helemaal slecht helaas. Testen in een ander toestel gaat niet lukken, maar iemand die ik daar tegenkwam had T-Mobile maar ook bijna geen dekking. Ik zou met een Prepaid kaartje van T-Mobile kunnen testen, volstaat dit of?
Welke stad, dorp het je slechte dekking met T-Mobile ? dan kan ik voor je kijken
@Evy@Hajar Dit ervaar ik dus met een T-Mobile prepaid en Tele2 simkaart, is natuurlijk hetzelfde mast/netwerk dus daar zou geen onderscheid in moeten zitten. In het rode gebied ervaarde ik met Tele2 super dekking maar met T-Mobile 1 streepje als ik geluk heb of ik krijg nood oproep in beeld.
Het grappige of juist minder grappig is dat de Vodafone en KPN masten een stuk verder staan, wel 10 a 20 meter hoger zitten in die mast maar een veel beter bereik en überhaupt afgeven in tegen stelling tot T-Mobile. In principe zou die hoogte nu niet veel moeten uitmaken, Tele2 zat net zo hoog en in de zelfde mast. Er was gewoon een erg goede bereik mogelijk op die locatie.
Misschien kan ik via deze kanaal het wel voor elkaar krijgen dat er iets aan de sectoren gedaan wordt? misschien toch wat anders positioneren?
Het leuke is wel dat er wel dik met 5G geadverteerd is daar in het dorp met reclame, maar een kwart/helft van het dorp heeft geen/slechte dekking.
Ik zie al wat er aan de hand is.
Op 02-09-2020 is er een sector weggehaald 285 graden geen idee waarom.
Ik heb even gekeken er is geen enkele site die juist staat voor jou locatie.
Dit moet wel een fout zijn van de netwerk specialisten ten westen van de site is buiten al zeer slechte dekking, moest daar zijn bij klanten een week geleden aan rondeel kon de klant niet pinnen bij de voordeur ik moest vragen of die de hotspot wilde aan zetten voor te pinnen.
Hij had gelukkig Kpn, zijn zoon en dochter hadden T-Mobile, ze zeiden dat sinds een half jaar zo slecht is geworden daar voor was de dekking met t-mobile prima.
Volgende klant aan de t,magesijn het zelfde probleem.
Oud komt overeen met de ervaring zoon dochter dekking was prima.
Nieuw sector verwijderd dekking zeer slecht buiten ten westen van de site, internet bellen vrij wel onmogelijk is mijn ervaring daar. (pinnen was niet mogelijk)
Ik heb even gekeken er is geen enkele site die juist staat voor jou locatie.
Bedoel je van elke provider of alleen T-Mobile? want met Vodafone en KPN geen probleem met enige dekking.
Als je ziet was er begin 2020 ook nog 3 sectoren, daarna werden het er 4 en paar maanden later weer 3.. Het grappige is dat toen de Tele2 mast in dezelfde opstelling uitgezet was in augustus het aantal sectoren van T-Mobile gelijk minder is geworden.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.