informatie

Uitleg over contractovername en wijzigen persoonsgegevens

  • 2 September 2021
  • 10 reacties
  • 1401 Bekeken
Uitleg over contractovername en wijzigen persoonsgegevens
Reputatie 7
Badge +9

Je kunt op ieder moment jouw contract laten overnemen door iemand anders of door een bedrijf. Dat kan heel eenvoudig via een digitale formulier. Ook kun je heel eenvoudig je persoonsgegevens controleren en wijzigen. 

 

In dit topic kun je alle informatie vinden over het aanvragen van een contractovername en over het controleren en wijzigen van persoonsgegevens.

 



Wat kost contractovername?

Om het contract particulier over te zetten rekenen we € 25,42 verwerkingskosten. Dit brengen we in rekening bij de nieuwe contracthouder. We rekenen geen kosten bij het omzetten naar een zakelijk abonnement. Ook in geval van overlijden rekenen we geen kosten voor contractovername.


Hoe gaat het aanvragen van contractovername in zijn werk?
 

Contractovername door particulier:

1. Kijk of je abonnement voldoet aan de voorwaarden.
Je abonnement moet binnen de contracttermijn van 12 of 24 maanden vallen. Bekijk de contracttermijn via My Odido.
Heb je een toestelkrediet of toestelbetaling? Dan moet je het toestel eerst volledig afbetalen voordat je de aanvraag indient.
Is je contracttermijn al verlopen? Dan kun je geen contractovername doen, maar mag je een nieuw abonnement afsluiten met nummerbehoud. Bel 0800-7123 voor een nieuw particulier abonnement of 0800-8102 voor een nieuw zakelijk abonnement.

2. Vul het aanvraagformulier in. Je kunt hier het aanvraagformulier vinden.

3. Kopieer je legitimatiebewijs en bankpas.
Dit mag een kopie zijn van je Nederlands paspoort, rijbewijs, of identiteitskaart. Heb je geen Nederlands legitimatiebewijs of ben je geen tekenbevoegde? Bekijk dan de veelgestelde vragen onderaan deze pagina. In plaats van een kopie van je bankpas, mag je ook een kopie van een bankafschrift. Het bankafschrift is niet ouder dan 2 maanden.

4. Kopieer het legitimatiebewijs van de huidige contracthouder.
Dit mag een kopie zijn van een Nederlands paspoort, rijbewijs, of identiteitskaart.

5. E-mail naar contractovername@t-mobile.nl
Vergeet niet om mee te sturen:
- het ingevulde aanvraagformulier
- de kopie van beide legitimatiebewijzen
- de kopie van de bankpas of bankafschrift
Vanaf nu gaan wij ermee aan de slag. Je ontvangt een bevestiging met daarin de geschatte tijd die we nodig hebben om je aanvraag te verwerken. We nemen contact met je op als we meer informatie nodig hebben.


Contractovername door bedrijf:

1. Kijk of je abonnement voldoet aan de voorwaarden.
Je abonnement moet binnen de contracttermijn van 12 of 24 maanden vallen. Bekijk de contracttermijn via Mijn Odido.
Heb je een toestelkrediet of toestelbetaling? Dan moet je het toestel eerst volledig afbetalen voordat je de aanvraag indient.
Is je contracttermijn al verlopen? Dan kun je geen contractovername doen, maar mag je een nieuw abonnement afsluiten met nummerbehoud. Bel 0800-7123 voor een nieuw particulier abonnement of 0800-8102 voor een nieuw zakelijk abonnement.

2. Vul het aanvraagformulier in. Je kunt hier het aanvraagformulier vinden.

3. Kopieer je legitimatiebewijs en bankpas.

Dit mag een kopie zijn van je Nederlands paspoort, rijbewijs, of identiteitskaart. Heb je geen Nederlands legitimatiebewijs of ben je geen tekenbevoegde? Bekijk dan de veelgestelde vragen onderaan deze pagina. In plaats van een kopie van je bankpas, mag je ook een kopie van een bankafschrift. Het bankafschrift is niet ouder dan 2 maanden.

4. Kopieer het legitimatiebewijs van de huidige contracthouder.
Dit mag een kopie zijn van een Nederlands paspoort, rijbewijs, of identiteitskaart.

5. E-mail naar contractovername@t-mobile.nl
Vergeet niet om mee te sturen:
- het ingevulde aanvraagformulier
- de kopie van beide legitimatiebewijzen
- de kopie van de bankpas of bankafschrift
Vanaf nu gaan wij ermee aan de slag. Je ontvangt een bevestiging met daarin de geschatte tijd die we nodig hebben om je aanvraag te verwerken. We nemen contact met je op als we meer informatie nodig hebben.


Wat moet je verder weten?

  • Een contractovername kan alleen worden aangevraagd indien de nieuwe abonnee 18 jaar of ouder is.
  • Odido Extra spaarpunten komen op het moment van de overname te vervallen. Het is dus van belang dat je je opgespaarde punten van tevoren inwisselt.
  • Opgespaarde tegoeden worden niet overgezet naar de nieuwe contractant en komen dus te vervallen.
  • Alle Odido Voicemail berichten worden verwijderd.


Ik heb alles opgestuurd. Hoe gaat het nu verder?

Je ontvangt een bevestiging met daarin de geschatte tijd die we nodig hebben om je aanvraag te verwerken. We nemen contact met je op als we meer informatie nodig hebben. Als de aanvraag wordt afgewezen dan ontvang je hierover bericht. Indien de aanvraag wordt goedgekeurd ontvangt de oude én de nieuwe contractant een bericht ter bevestiging. Vanaf dat moment zullen de kosten bij de nieuwe abonnee in rekening worden gebracht.

De oude abonnee ontvangt van Odido nog een eindfactuur. De nieuwe abonnee ontvangt enkele dagen ná de contractovername de eerste factuur.

De nieuwe abonnee kan direct na de overname een eigen Mijn Odido account. Zodra dit gedaan is kun je natuurlijk ook een account aanmaken op de Odido Community!

 

Wijziging van adres, rekeningnummer, gebruikersnaam Mijn Odido, e-mailadres

Deze gegevens kun je allemaal direct zelf wijzigen via Mijn Odido. Hier kun je ook een overzicht van jouw persoonsgegevens opvragen. Je kunt een adres niet wijzigen naar een niet-Nederlands adres. Een buitenlands rekeningnummer is wel mogelijk, laat dan een reactie in dit topic achter voor ons en dan komen we er zo snel mogelijk bij je op terug!


Wijziging van naam of geboortedatum

  • Bij een wijziging van maximaal 2 letters in de achternaam mogen wij dit voor je aanpassen, dit is dan vaak een tikfout. Je kunt hieronder een reactie achterlaten met de gewenste wijziging of plaats even een bericht dat je dit liever via privébericht wilt regelen. Een moderator komt hier dan zo snel mogelijk bij je op terug!
  • Bij een wijziging van achternaam door trouwen of scheiding, geboortedatum of voorletters moeten we (een kopie van) de legitimatie controleren.

Dit is mogelijk via een Odido winkels. Daar kun je direct jouw legitimatie laten zien, zodat dit direct aangepast kan worden.

Je kunt de wijziging daarnaast schriftelijk aanvragen. Stuur in dat geval een kopie of scan van het legitimatiebewijs waar de wijziging op zichtbaar is naar T-Mobile Klantenservice BV, t.a.v. Mutaties, Postbus 16272, 2500 BG, Den Haag. Vermeld hierbij dan ook jouw telefoon- en/of klantnummer en de wijziging die je wilt laten verwerken. Je mag het burgerservicenummer en pasfoto onleesbaar maken.

 


10 reacties

Reputatie 3

Kun jij eens kijken hoe het staat met mijn contract overname ?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @dRichardK, ik kijk graag met je mee! Je contractovername ziet er goed uit. Ik verwacht dat je uiterlijk maandag een reactie van mijn collega's ontvangt als alles is voltooid. Mocht je dan nog niks hebben gehoord, laat het me dan weten. Dan kijk ik graag voor je of er een update is. Mocht je hiervoor al iets horen, dan hoor ik het uiteraard ook graag van je! 😊

Jouw casenummer: 69792972

Reputatie 3

Vraagje hoe heb je mijn gegevens erbij kunnen vinden ? 😉

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dRichardK, ik kan je op e-mailadres vinden. Daarnaast staan ook je klantnummers voor mobiel en thuis in je profiel waar ik je op had kunnen vinden! 😉

Reputatie 3

Ja Odido thuis staat nog in de wacht tot ergens in juni denk ik. dan stap ik over van Ziggo weer terug naar Odido.

Reputatie 7
Badge +9

Leuk dat je weer terug bent, @dRichardK. Ik zag inderdaad een future activation staan. 'Alvast’ welkom terug! 😁

Reputatie 3

Hoi

Leuk dat je weer terug bent, @dRichardK. Ik zag inderdaad een future activation staan. 'Alvast’ welkom terug! 😁

Zou je nog eens willen kijken. Het contract zou van mij overgezet zijn naar mijn dochter. Alleen ze krijgt een foutmelding als ze het 06nummer wil koppelen aan haar adres icm internet/TV. het 06nummer eindigd op 5095 misschien dat je dit nog terug kunt vinden in de history.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dRichardK, tuurlijk! Ik zie dat contractovername nog niet volledig is afgerond. Zodra dit is voltooid ontvang je een mail van ons met de bevestiging. Op dit moment is het bij onze IT-afdeling bekend dat contractovername iets vertraagd is, dus het kan iets langer duren dan de 10 werkdagen die in de eerdere mail zijn gecommuniceerd. Normaal gesproken zou ik verwachten dat je morgen iets hoort, maar het kan dus iets langer duren. Houd me eind deze week even op de hoogte, dan kijk ik graag opnieuw of er al een update is in jouw case voor contractovername: 69792972! 

Reputatie 3

Ik heb gisteren een mail gekregen dat de contract overname afgerond is. Kunnen jullie controleren dat het nummer nu echt overgezet is. Ze kan nl nog steeds niet inloggen.ik weet dat ze haar account heeft geactiveerd met mail adres

 na…..k…….@.mail.com als het goed is is er ook een internet abonnement actief op dat huisadres en nog een Odido 06nummer case 69792972

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dRichardK, fijn dat contractovername is voltooid. Ik zie het inderdaad! Ik heb direct meegekeken en ik zie dat het Internet + TV abonnement op voorletter N. staat, terwijl mobiel op N.E. staat. Deze heb ik zojuist gelijk getrokken, want anders werkt het koppelen niet. Als je dochter het over 30 minuten nogmaals probeert moet het lukken! 😄

Reageer