Skip to main content

Dit is de wensenlijst voor T-Mobile Thuis. Heb jij ook een wens, laat het ons weten! 😄

 

BELANGRIJK Moderator edit: Goedemiddag all, we hebben dit topic in een nieuw jasje gehangen zodat het overzichtelijker is. Check nu de Wensen & Suggesties lijst 2.0: 

Dit topic wordt nu gesloten. Voel je volledig vrij om jouw wensen en suggesties in het nieuwe topic te plaatsen! 😄


Internet

  • Virusscanner voor Thuisklanten
  • IPv6
  • NAT loopback op de HG659, zodat je niet iedere keer op de interne modem pagina uitkomt ipv je eigen webserver
  • VPN Poorten (L2TP/IKEv2, 500, 4500) kunnen forwarden (poorten zijn nu intern gereserveerd)
  • Port forwarding op IP adres ipv Mac adres
  • Verwijderen "delen" op http://192.168.1.1/html/advance.html#file_services


TV/RADIO

 

  • Opname vanaf het begin. Kan het in-the-cloud opnemen vanaf het begin van een programma plaatsvinden? Dus ook als je pas halverwege inschakelt? (Da’s ook zo’n Ziggo handigheidje). Wel prettig is dat als je in een programma beland je dan wel terug kan spoelen (da’s dan weer iets dat de Z-concurrent niet kan).
  • Mogelijk maken om de geluidsinstellingen in TV Anywhere zelf aan te passen naar eigen smaak.
  • Een zender die mist, is Love Nature die bij de concurrenten wel beschikbaar is.
  • Een smart TV-app voor LG WebOS TV’s en Samsung modellen
  • Hogere basiskwaliteit op T-Mobile TV
  • In de gids een zender nummer invullen zodat de gids naar die zender gaat
  • Bewegend beeld bij de radio modus (zetten nu het scherm van de TV uit) tegen inbranden
  • Bij het typen de cijfers groot linksonder in het scherm waar ook het getal komt als je eenmaal bij de zender zelf bent aangekomen
  • Android TV app voor Thuis
  • Nvidia Shield ondersteuning bij TV Anywhere
  • Zelf mediabox aanschaffen en dan de software via T-Mobile downloaden
  • Een afstandsbediening met lichtgevende toetsen zodat men ook in het donker de ab kan bedienen.
  • Het mogelijk maken van ondersteuning voor apps/servers/mediaboxen om IPTV te kijken buiten TV Boxen om (bijvoorbeeld via Jellyfin)
  • Mogelijkheid om de sleeptimer (sluimerstand) op de TV Box uit te schakelen
  • Zeven dagen terugkijken op alle zenders via de TV Box net zoals dit bij TV Anywhere kan
  • Een favorietenlijst voor de radiozenders
  • Ik zou graag willen dat als ik een niet bestaand kanaalnummer ingeef op de TV, de box automatisch naar het volgende, wel beschikbare kanaal springt
  • Netflix app (plus enkele andere populaire apps) via de TV Box
  • Sluimerstand/Sleepstand of automatisch uitschakelen TV Anywhere
  • USB optie activeren op de TV Box
  • Bij pauze, graag aangeven hoe lang deze al op pauze staat
  • TV Anywhere beschikbaar maken voor alle versies van Android
  • Ondertiteling instelling per kanaal in plaats van voor alle zenders tegelijk (inclusief ingezonden tips)
  • 4K beeld uitzenden op alle basiszenders
  • Programma's direct beschikbaar maken na uitzending op TV Box via Uitzending Gemist. Kan soms tot een uur duren. Bij de App is dit wel direct beschikbaar
  • Vormgeving AB aanpassen. Onderzijde te rond, waardoor de AB wegrolt op de bank
  • Optie in het menu om de brightness van het display zelf te kunnen aanpassen
  • Belgische programma's in TV-Gids opnemen, zodat je onderweg kan zien of er iets interessants op TV komt.
  • Verzoek om mogelijkheid toe te voegen om via de set top box Picture In Picture (PIP) te kunnen bekijken. Hoofdscherm met groot beeld met daarin in de hoek (te selecteren linksboven, rechtboven, linksonder, rechtsonder) een klein beeld met een 2e scherm zonder geluid (lees zender)
  • Ingebakken ondertitels bij Travel Channel en Animal planet op ODF
  • Voeg de nummers van de serie en aflevering toe, vooraan de omschrijving. Nu heb ik geen idee welke aflevering van welk seizoen ik van een programma ga opnemen
  • Na het bekijken van een opname: breng me standaard terug in de lijst met alle opnames (en selecteer de laatst gekozen/gekeken opname) i.p.v die opnames die ik nog niet gezien heb. Wanneer ik een opname bekijk wil ik die na afloop verwijderen. Nu moet ik relatief veel moeite daarvoor doen
  • HDCP2.2 ondersteuning voor de TV Boxen
  • Andere afstandsbediening, zie voorstel
  • Reclamevrij terugkijken op alle zenders. Terugkijken langer toestaan dan 7 dagen (bijvoorbeeld 1 maand / 1 jaar).
  • Veel betere 'merge’ tussen terugkijken via gids en terugkijken via menu. Door als je in de gids op een aflevering van een serie klikt ook direct de hele serie overview in beeld te kunnen krijgen. En de huidige overview van de series duidelijker maken. Nu staat er soms maar 1 regel tekst over de aflevering.
  • Mogelijkheid om in de TV Anywhere App programma's te delen met anderen.


Community

 

  • Reageren meteen onder de topicstarter in plaats van helemaal naar beneden moeten scrollen om een reactie te kunnen plaatsen
  • Eigen aangemaakte topics kunnen verwijderen


Overig

 

  • Dashboard in My T-Mobile Thuis met status van je diensten. Hier kun je dan bijvoorbeeld zien hoe de Wifi presteert
  • T-Mobile Samen voor Thuis: gratis bellen naar andere Thuis klanten
  • Meer keuze in belbundels (zoals een buitenland bundel)


Verbeteringen
Ook benieuwd naar alle verbeteringen die we al gerealiseerd hebben? Kijk dan hier!


@mvanrooijenjr, bedankt voor het opstarten van dit topic!

 

Sinds maart '19 zou het mogelijk zijn om RTL zenders te pauzeren, de mail heb ik net pas binnen gekregen en alles doorgelezen.

Maar rtl4 en rtl7 kan ik niet pauzeren, er komt dan een error melding in beeld,

"Error, er heeft zich een fout voor gedaan tijdens het afspelen, probeer het later nog eens".

Echter doet deze functie het ook niet op de npo zenders, waar volgens de pagina dit al langere tijd moet werken ?



Misschien kunnen jullie dit aanpassen zodat deze functie alsnog gaat werken?

Ik heb een interactieve tvbox , zonder opnemen.

Maar volgens de instructies is dit ook niet perse nodig.



Graag hoor ik van jullie of van anderen waar dit aan kan liggen, en of meerdere hier "last" van hebben?
Hi @JessicaRayna, hmm dat is gek, ik heb deze foutmelding nog niet van andere klanten gehoord. Maar geen zorgen, ik vermoed dat een 'powerflip' van je TV Box voldoende is. Zou je onderstaande stappen eens uit willen voeren? Ik hoor graag of het geholpen heeft!



1. Koppel de netwerkkabel en stroomkabel los van de TV Box.

2. Voer vervolgens een powerflip uit van het modem (20 seconden van de stroom).

3. Als het modem is opgestart sluit je de TV Box weer aan op de stroom.

4. Wanneer de TV Box de melding geeft: ‘Ethernet not detected, Please connect ethernet cable’ kan je ook de netwerkkabel weer aansluiten.

  • Eigen modem kunnen gebruiken. (ik vertaal modem maar even naar router.)

Dit kan mis je je eventuele telefonie kan missen.



Wellis waar non supported maar een https://tweakers.net/pricewatch/482285/genexis-p1090-media-converter-glasvezel-naar-utp.html maakt er ethernet van.

Uiteraard zijn er meerder opties en afhankelijk van de grondplaat is er een andere converter nodig.

Juiste vlan's doorzetten.

Als we nu ook nog de sip gegevens weten kan ook dat werken.
Hey Jullie gebruiken geen buffer in tv-anyware.nl

als je een buffer zou maken heb je gewoon goed stabiel beeld inplaats van deze haper/flikkering.
Hoi T-mobile,



Ik gebruik de app wel eens om voetbal mee te kijken via de chromecast ,echter is dit haast niet te volgen doordat de beeldverversing vrij laag is. Bij de concurrent Ziggo is de verversing vele malen beter in de app waardoor daar voetbal vrij helder gevolgd kan worden.

Zijn er nog voornemens om de beeldverversing van de TV-anywhere App te verbeteren?



Mvg,

Don
Dit lijkt me toch wel een eerste vereiste.

Vrije schop en pas weer normaal beeld als ie er al in ligt?

Dit is bij Ziggogo echt 100% vloeiend, op computer en op iphone.
Een native smart tv app, net zoals KNIPPR had en KPN iTV nu heeft. Scheelt weer stroom(want geen kastje nodig) en moeilijk gedoe met verschillende afstandsbedieningen(en ja ik weet dat er een Apple TV app is maar is toch nog steeds een extra kastje 😉 )



Ik weet niet of dit al genoemd was maar wilde het graag toch nog op het lijstje laten zetten.
Is volgens mij al wel vaker benoemd, maar dat kan geen kwaad. Ben er ook zeker voorstander van. Voorwaarde is wel dat het niet zoals met sommige Smart TV apps binnen een paar jaar onbruikbaar is, omdat het niet langer ondersteund wordt.
Hallo!

Is het ook mogelijk om het menu van de guide iets ruimer te zetten? Ik zie nu voor 2,5 uur minimaal maar ik kan niet lezen welke programma's er komen omdat ze zo dicht op elkaar staan. Is dit naar BV 1 uur te zetten zodat ik de tekst te Ien krijg?

Mvg roelof
Dit is een mooie toevoeging aan onze wensenlijstje.

Hopen dat ze dit oppakken.
Hi @peugeotgti, bedankt voor de feedback, ik heb deze inderdaad verplaatst naar onze Wishlisht zoals @Marcel1981 aangeeft!
Hoi T-mobile,



Ik gebruik de app wel eens om voetbal mee te kijken via de chromecast ,echter is dit haast niet te volgen doordat de beeldverversing vrij laag is. Bij de concurrent Ziggo is de verversing vele malen beter in de app waardoor daar voetbal vrij helder gevolgd kan worden.

Zijn er nog voornemens om de beeldverversing van de TV-anywhere App te verbeteren?



Mvg,

Don




Dit was mij ook al opgevallen. Het lijkt erop dat de streams teruggebracht zijn naar max 20 frames per seconde. Wat een irriterend schokkerig beeld geeft.
Ik zou het wel fijn vinden dat zoals het bij KPN is dat in de beschrijving van series de seizoen en afleveringsnummer staat. Dit is dan weer gekoppeld aan serie opnemen anders werkt die functie natuurlijk niet. De box weet immers niet welk seizoen of aflevering het is.
Mijn wensen die nog niet tussen het lijstje staan


  • mogelijkheid tot meer dan 2 opnames tegelijk
  • niet alleen eindtijd opname maar ook starttijd opname kunnen aanpassen, daar een programma soms te vroeg begint

@Anoeska1969 begintijd kun je aanpassen in instellingen >video en audio (extra tijd voor opname)
@Anoeska1969 begintijd kun je aanpassen in instellingen >video en audio (extra tijd voor opname)



Weet jij of er ook een zoekfunctie is om programma's te kunnen zoeken in de gids?
Nee. Voor zover ik weet is deze niet op de decoder aanwezig.


@Anoeska1969 begintijd kun je aanpassen in instellingen >video en audio (extra tijd voor opname)Weet jij of er ook een zoekfunctie is om programma's te kunnen zoeken in de gids?




Nee staat al jaren bovenaan het lijstje, maar helaas heeft T-Mobile geen haast met deze functie op de decoder.



https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/wensen-suggesties-voor-t-mobile-thuis-276166
Tot nu toe zeer tevreden zit al heel wat jaren bij t mobile. Alleen.mis ik helaas Netflix film 1 en Videoland. Gaat dit nog komen ?
Ik weet nog niet of deze functionaliteit is genoemd, maar wat zou het fijn zijn als gebruikers zelf de Entone TV box (met opnamemogelijkheid) kunnen resetten naar fabrieksinstellingen. Nu moet deze fabrieksreset nog door T-Mobile uitgevoerd worden.
Hey @patje1601, mooi om te horen! Vooralsnog kan ik je niet verblijden met enig nieuws over Netflix en Videoland op onze TV Boxen. Wel staan er genoeg mooie plannen voor dit jaar gepland betreft ons TV platform.😁



Hey @Erik072, goeie! Zou mooi zijn als we die optie in de toekomst kunnen gaan toevoegen. ☺️


@Anoeska1969 begintijd kun je aanpassen in instellingen >video en audio (extra tijd voor opname)Weet jij of er ook een zoekfunctie is om programma's te kunnen zoeken in de gids?




Nope. Echt zwaar onhandig.



Moet niet zo moeilijk zijn toch om obv een gekozen zender dan obv beginletter een groepering van programma’s te tonen. Na het kiezen van een programma direct het geplande schema qua uitzendingen (met direct een ‘plan opname’ vinkje)
Net overgestapt naar T-Mobile thuis. Nieuwe tv-decoder is een mooi klein kastje die over het algemeen prima en snel werkt. Stukken beter dan oude Ziggo decoder, ook sneller dan Telfort decoder, maar er ontbreken nog wel enkele mogelijkheden:



1) Ik zie linksonderin alleen het T-Mobile logo tijdens het zappen. Veel liever heb ik hier de zenderlogo. Zapt stukken fijner.

2) Ik kan niet terug in de tvgids. Reeds gemeld hier.

3) Geen timer hoe lang de decoder al op pauze staat.

4) Er mist een klok met de actuele tijd in de infobalk tijdens het zappen.



Verder dus best tevreden. Heb de decoder aangesloten met een powerline adapter op het modem. Werkt probleemloos. Is een Netgear PL-1000 voor de geïnteresseerden. Voor 4 tientjes bij Amazon gekocht. Erg netjes dat T-Mobile aangeeft hier geen support op te bieden, maar wel de mogelijkheden van een Powerline of MoCa adapter benoemd op de site.
@RafaelNL Punt 4, de klok zie je als je door de EPG scrolt.
Ik kom bij KPN vandaan. De tv ontvanger van hun is wel beter en uitgebreider.

-Netflix via ontvanger

-Terugbladeren in de gids en vandaar uit een programma terug kijken

-Een hele serie opnames plannen ipv een bepaalde dag en tijd zoals bij jullie

-Uitzending gemist RTL-zenders