@Zwaantje1970
Wij zijn nu ook van plan over te gaan stappen van Ziggo naar T-Mobile Thuis, uiteraard voor de kortingen, minder kosten... Hollander, meer voor niets :)
Onderstaande punten lijken ons heel erg belangrijk om te hebben, zeker omdat het mogelijk is, wat we nu ook kunnen zien. Dus ik hoop wel dat T-Mobile Thuis daar iets mee doet en hun programmeurs goed inzetten om de boel snel op orde te krijgen.
Dit is wel een gemis!!
- Series opnemen, is niet mogelijk.
- Terugkijken gemiste zenders, maar beperkte keuze (je krijgt toch wel een volledige NPO gemist?)
- Terugkijken TV gids niet mogelijk (dat is nu juist makkelijk als je iets wil terug kijken!!)
- Overzicht TV gids niet mogelijk om per dag vooruit te kijken (oeps, iets wat ik nu elke dag wel doe)
Met glasvezel moet het wel mogelijk zijn om meer zenders op te nemen
- Maar 2 zenders tegelijk opnemen.
Programmeurs, opschieten, dit moet toch gewoon in je app zitten
- Opnemen via TV anywhere App niet mogelijk, heel onhandig (maar ook flink balen hoor!!!)
Vinden wij niet belangrijk, maar kan me voorstellen dat anderen dit wel belangrijk vinden
Netflix en Videoland app niet aanwezig
T-Mobile Thuis heeft dus nog wat te doen. Merk dat we met veel dingen wel achteruit gaan, veel is niet zo erg maar sommige dingen wel. Het ligt dus echt aan de prijs en wat we er voor krijgen!!
- 4 in 1 pakketten
- Kortingen voor huidige T-Mobile mobiel klanten zou leuk zijn
- Nieuw glasvezelmodem met 5 GHz wifi ondersteuning
- Eigen routing apparatuur in meer glasvezel PoP's
- Pauzeren op de TV decoder zonder dat je een "pauzeer/neem op"-bundel hebt. Dit is bij KPN en dochters ook mogelijk. Het wordt tijdelijk (voor 1 uur max) opgeslagen op de interne flashgeheugen van de decoder. Opnemen doe ik zelden, maar ik pauzeer regelmatig.
- Meer keuze in vaste belbundels. 2500 minuten vind ik te veel.
@Pilovali
Ik sluit me hier helemaal bij aan! En T-Mobile Samen kunnen toevoegen aan het abonnement en als we dan toch bezig zijn, T-Mobile Extra punten sparen 😛
Ja! Helemaal vergeten, serviceweb.
T-Mobile Samen, zodat je óók met T-Mobile Vast gratis kunt bellen naar T-Mobile Samen klanten.
Windows UWP app zou erg fijn zijn. Dan heb je zowel de Laptop/Desktop als Tablet als Telefoon als Xbox te pakken. Vooral die laatste zou fijn zijn. Scheelt me weer een kastje wat stroom kost ;)
Er is al een iOS app. Misschien de developers eens laten kijken naar de Windows Bridge for iOS?
https://developer.microsoft.com/en-us/windows/bridges/ios
Ik zie dat er een aardige hoeveelheid tekst staat hierboven dus sorry als ik nu iets vraag of voorstel wat al hierboven aangekaart is. Maar wat ik miste op de afstandsbediening is een knop om van AV-kanaal te wisselen. Heb een chromecast die is aangesloten op een andere uitgang. En moet nu steeds de afstandsbediening van de tv zelf gebruik om van uitgang te kunnen wisselen.
Zou makkelijiker zijn om dat met dezelfde afstandsbediening te kunnen doen. Heb vooralsnog geen smart tv dus wellicht hebben maar weinigen ermee te maken. Maar ben er ook al aan gewend, dus zou eerder een kleine bonus zijn dan een revolutionaire aanpassing
Hoi Renald.
Welke afstandsbediening heb je? Op die van mij (die bij de interactieve decoder hoort) zit links onderin (onder de 7) een knopje met een punt erop, waar 'input' boven staat. Daarmee kan ik overschakelen van de TV op HDMI 1 naar de Xbox op HDMI 2 (of iets anders op HDMI 3 als ik daar iets op aansluit) etc.
Ik heb nog een toevoeging op Kaassausje: De input knop van de T-Mobile Thuis afstandsbediening werkt niet op elke TV. Bij sommige TV's zul je echt de eigen afstandsbediening moeten gebruiken.
Hallo,
Hier een trouwe klant van Vodafone Thuis, al vanaf de dag dat in onze woonplaats de formule 1 race ter promotie van glasvezel werd gehouden door Vodafone. Per 3 maart 2017 ga ik Vodafone Thuis / T-Mobile Thuis verlaten en stap ik over naar een andere provider.
Ik heb nog enkele feedback die jullie mee kunnen nemen om jullie toekomstig product nog beter te maken:
Televisie:
- Lever in de toekomst uitsluitend nog HD-tv ontvangers die beschikken over de mogelijkheid om in de cloud op te nemen (of optioneel op een HDD). Vooralsnog bieden jullie opnemen nog als extra mogelijkheid, maar ik ben van mening dat een beetje provider dit anno 2017 toch wel standaard mag gaan aanbieden. Concurrenten doen het niet snel, dus hier kunnen jullie op in springen. Ook de mogelijkheid om tegelijktijdig meer programma’s op te nemen kan prettig zijn.
- Maak de televisieontvangers op korte termijn ook geschikt voor 4K. Dit zal voorlopig nog niet zo’n snel vaart nemen maar de toekomst is dichtbij.
- Zorg ervoor dat het ook mogelijk wordt om online via een responsive HTML5 website naar televisie en opnames te kunnen kijken. Mensen zijn steeds vaker onderweg of ze gebruiken steeds minder hun interactieve ontvangers voor het kijken van tv.
- Lanceer een vergelijkbare dienst als de 7-dagen terugkijkservice van KPN en Ziggo.
- Organiseer een enquête waarin klanten hun voorkeuren voor zenders in het basispakket kunnen doorgeven. Jullie proberen natuurlijk een zo breed mogelijk assortiment door te geven, maar ik ben benieuwd wat mensen nu echt graag willen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Internet:
- De toekomst is hier. Zorg ervoor dat alle toekomstige modems uitgerust zijn met 5GHz / 802.11ac ondersteuning.
- De mogelijkheid om een gescheiden gastennetwerk aan te maken op de modem.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Extra’s:
- Geef klanten Knippr, Netflix of Spotify cadeau op het moment dat ze zowel vast als mobiel diensten bij jullie afnemen.
- Dubbele data, goedkoper abonnement, gratis onderling bellen, verzin het maar. Kom met nog wat extra’s voor de combi-klanten.
- Wellicht is het ook een idee om een virusscanner mee te leveren bij de vaste diensten. Ik ben van mening dat mensen hier zelf voor moeten zorgen maar schrikbarend genoeg kom ik nog altijd veel mensen tegen die geen virusscanner hebben of een hele slechte virusscanner, simpelweg omdat ze niet bereid zijn om geld uit te geven aan een virusscanner.
- Zorg ervoor dat ook op social-media genoeg medewerkers te vinden zijn met kennis over de Thuis dienst. Bij voorkeur ook per livechat bereikbaar.
Graag zou ik willen zien dat T-Mobile hun glasvezelnetwerk gaat upgraden naar 1000/1000 zoals Tweak het nu al doet.
Vriendelijke Groeten
Ik zou graag korting willen op T-Mobile voor thuis wanneer ik ook mobiel klant ben bij T-Mobile (net als Telfort doet).
Mooi dat begin gemist er is. Echter is de dienst erg beperkt. Bij Telfort/KPN kun je verder terug begin gemist kijken. Hiermee doel ik op een programma dat in de afgelopen 24 uur is uitgezonden alsnog kunt kiezen vanuit gids. Bij T-Mobile kan enkel het huidige programma gekozen worden.
Programma gemist is zeer beperkt. Dat RTL er nog niet op zit is een gemis. Maar ook andere (niche)zenders worden bij andere providers aangeboden. Zo kon bij Ziggo ook via Fox gemist gekeken worden naar het hele seizoen van the Walking Dead.
Apps, zoals Videoland, Amazon Prime en Netflix gebruiken via de box.
Audiostream bij TV kanaal zelf kiezen. Nu wordt over het algemeen (nog steeds) enkel 1 geluidsstream doorgegeven. Dit terwijl het mogelijk zou moeten zijn om zelf te kiezen. Cartoon Network, Disney XD en Disney Channel kennen bijvoorbeeld bij ZIGGO de mogelijkheid om ook te kiezen voor een audiostream met de Engelse taal in plaats van de vreselijk irritante en slechte dubs. Zonde dat die keuze ontnomen wordt, want dit wordt door de maatschappijen wel aangeboden en ondersteund.
Ideetje (vond ik geen ander topic waard).
Ik zie heel veel goede suggesties langs komen voor verbeteringen aan het product Thuis. Klanten met ideeën om T-Mobile Thuis volwassener, beter en gemakkelijker te maken. Goed om vervolgens te lezen dat de ontwikkelaars meelezen en hier punten uit meenemen (en wellicht op backlogs plaatsen oid).
Bij een aantal organisaties ben ik ideeënboards tegengekomen, waarbij klanten ideeën kunnen liken of raten, waardoor prioriteiten zichtbaar worden in wat men echt belangrijk vindt. Je kunt daarbij slechts een X aantal punten geven. Het verhoogt de betrokkenheid en geeft inzicht in wat er met ideeën gebeurd. Lijkt mij ook een goede voor T-Mobile Thuis alwaar het credo is dat de klant altijd zelf de hand heeft in het abonnement(skeuzes).
Heb maar 1 toevoeging.
5.1 dolby streams. Echt bizar dat jullie alleen maar stereo geluid doorgeven.....
Ik pleit voor een Netflix app.
IK heb nog geen werkende lijn maar jullie verkoop afdeling geeft al wel aan dat Netflix te kijken is via de Entone Box. Klopt dus blijkbaar niks van....terwijl dat nou juist de reden was om toch maar voor jullie te kiezen...
Helaas tot op de dag van vandaag nog geen concrete updates terwijl we toch al 3 maanden verder zijn als T-Mobile inmiddels......
@Hatejama
Idnerdaad, ook valt het me op dat het vanuit Tmobile wel angstvallig stil is op dit topic.....
@all
Allereerst bedankt voor alle tips hierboven! Het is fantastisch om te lezen hoe er meegedacht wordt om het Thuis product nog beter te maken. Sommige zaken lijken makkelijk te implementeren, maar dat zal nog moeten blijken. Soms zijn er technische hordes, soms gaat het over licenties.
Dit topic is niet zo zeer een vraag en antwoord, maar meer een verzamelbak van wensen. Hij is nu wat lang en sommige wensen zijn niet meer actueel. Ik wil deze binnenkort wat updaten/opschonen. Dat betekent niet dat wensen dan per se doorgevoerd gaan worden. Ik hoop wel dat het overzicht wat terugkomt. Plaats voor nieuwe wensen is er altijd! Keep 'm coming!
@all
Vandaag heb ik dit topic opgeschoond. Ik hoop dat het overzichtelijker is. Mocht je nog meer wensen hebben, keep 'm coming!
- Meer zenders TV Anywhere. Er zijn in het afgelopen jaar ongeveer zes zenders bijgekomen. We zitten nu op 23. Ik laat hem als wens staan. Hoe meer, hoe beter, nietwaar?
- Leesbaarheid display TV Box Dit was tweeledig. De blauwe lampjes waren te fel en het menu te onduidelijk. De felheid is nu verminderd en de letters in het menu groter.
- Teletekst is niet goed leesbaar, loopt door elkaar. Deze melding heeft even gelopen, maar is nu sinds enkele maanden verholpen!
- Kanaal weergeven ipv tijd op display van de Amulet 515. Is onderzocht, maar dit wordt niet aangepast. De TV Box is zo gemaakt om de tijd aan te geven, geen andere info.
- Source knop op T-Mobile afstandsbediening voor schakelen tussen bronkanalen Deze optie is beschikbaar. Punt is, niet alle TV 'snappen' dit signaal. Vooralsnog slechts deels opgelost dus. Ik laat hem dus in de wishlist staan, maar verwacht geen doorbraak op korte termijn.
Misschien heb ik er overheen gelezen maar bij opnemen ook de keuze hebben tot opnemen van de hele serie. Nu moet ik elke week er aan denken om een aflevering in te stellen.
Hey Michaelh,
Ik ben het voor je gaan nakijken, je kunt op
deze pagina meer informatie vinden. Met de optie 'bewerk opname' kun je een reeks instellen.
@Tmobile, is het niet beter om ook de huidig lopende problemen zoals de trage stb's eerst aan te pakken alvorens "problemen" uit de wishlist " op te lossen"?
Zeker, ik kan je verzekeren dat de trage STB's onze volle aandacht hebben! Maar de rest van de werkzaamheden hoeven natuurlijk niet stil te liggen, we blijven continue verbeteren! 😉
Zeker, ik kan je verzekeren dat de trage STB's onze volle aandacht hebben! Maar de rest van de werkzaamheden hoeven natuurlijk niet stil te liggen, we blijven continue verbeteren! ;)
Ik geloof best dat de traagheid de volle aandacht heeft echter krijg ik wel een beetje het "we werken eraan" zoethoudertjes gevoel bij de reacties die jullie geven.
De eerste "klacht / melding is al van 3 maanden geleden namelijk van JSM29.
Mijn gevoel wordt hier niet beter van wanneer dit zo lang moet duren.
Kun je ook inhoudelijke informatie verschaffen over wat er nu precies gedaan wordt?
Na het wijzigen van vodafone uiterlijk naar tmobile uiterlijk zijn (als ik het zo lees) de problemen ontstaan. Rollback scenario moet toch wel na te bootsen zijn om het probleem op te lossen lijkt mij.
Hey Dikkie,
Ik kan mij wat voorstellen bij dat gevoel, ik heb daarom intern voor je rondgevraagd maar op dit moment heb ik niet meer inhoudelijke informatie. Maar wees gerust, zodra we concreet iets kunnen melden hierover hoor je dat zeker via het forum!