Skip to main content

Ervaar je problemen met je internetverbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! 

 

Met vijf simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.

 

 1: Check het storingstopic

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´. 

  

 

2: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel het glasvezelkastje er goed ingedrukt? Maak je gebruik van DSL en twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit? Bekijk dan de installatievideo

 

3: Haal het modem (en eventueel het glasvezelkastje) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem (en eventueel het glasvezelkastje) voor korte tijd van de stroom te halen:

  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

  2. Haal de stroomstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit het glasvezelkastje.

  3. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en het glasvezelkastje volledig zijn opgestart (ongeveer 3 minuten).

  4. Verbind het modem weer met het glasvezelkastje door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

Heb je een glasvezelkastje met schakelaars? 

Op het glasvezelkastje zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart het glasvezelkastje opnieuw, terwijl de UTP-kabel (internetkabel) is losgekoppeld.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

 

5: Fabriek reset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

​​​​​

 

 

Ervaar je alsnog problemen met je verbinding? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Internet | Volg deze stappen om jouw bekabelde verbinding weer terug te krijgen.
Televisie | Volg deze stappen om je beeld te verbeteren.
Vast Bellen | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag verder!

Hi @plofkonijn, het onderzoek loopt nog! Ik kan momenteel nog geen nieuwe ontwikkelingen delen. We zijn achter de schermen heel druk voor je bezig. Je zult dit inderdaad niet in Mijn Odido terug kunnen vinden, hier plaatsen we enkel algemene storingen vanuit de netwerkbeheerder. Bij jou gaat om een ander issue. Weet dat we je niet vergeten zijn en je het meteen laten weten als we nieuwe informatie hebben. Voor nu moet ik je om geduld vragen. Weet dat we een vergoeding aanmaken voor deze periode zodra je weer online bent!


Goedemiddag,

 

Ik was benieuwd of er inmiddels al weer een update is m.b.t geen diensten hier in huis. 

Als ik inlog op mijn personlijke odido zegt hij namelijk dat er geen storing is.

Echter is dit helaas nog steeds het geval.

 

Alvast bedankt.

 

 


Dat begrijp ik helemaal @plofkonijn, ik durf niet te zeggen wanneer ze het komen oplossen maar ik hoop heel snel! 


@Tommie van Odido Goedemorgen Tommie / Odido,

 

Hebben jullie een indicatie wanneer de switch vervangen wordt? Het hele huis laten werken via een hotspot is ook niet echt ideaal. 😅

 

Ook niet voor de batterij van mijn telefoon.. 🤓

 

Bedankt alvast.


Hey @Tommie van Odido , bedankt voor de terug koppeling! Dan wachten we rustig af. Maar gelukkig is er nu iets bekend. :)


Hey @plofkonijn, ik zie dat er zojuist een monteur geweest is en een nieuw ticket voor je heeft ingeschoten voor de onderaannemer. De switch in de wijkcentrale blijkt defect te zijn en zal vervangen moeten worden. 


Ik ben hier een beetje verbaasd over. We zijn bijna 24 uur verder sinds de eerste officiële melding. Je zou zeggen als groot bedrijf, waar nu klantenservice op nummer één zou staan, je er zo snel mogelijk achteraan zou zitten om een storing waar geen één van de diensten werken, probeert op te lossen. Maar de ticket moet nog in behandeling worden genomen... Gezien het tijdstip, verwacht ik nu ook geen monteur meer in de richting van de wijkcentrale.


Het ticket is nog niet opgepakt @plofkonijn. Ik ga er vanuit dat onze techneuten het ticket zo spoedig mogelijk oppakken en gaan onderzoeken. Dan kunnen we de juiste aansturing bieden! 


@Nora van Odido Goedemiddag, goed om te horen dat de melding is doorgezet, ik zit nu al meer dan 24 uur zonder service, ik was benieuwd of jullie al wat meer weten. Het begon gisteren al begin middag, en heb later pas de melding doorgegeven. Ik dacht dat er wellicht werkzaamheden waren. Nu is mijn ervaring van eerder, dat er een stekkertje niet goed zit in de wijkcentrale wellicht hebben ze mij er uitgetrokken of verplaatst toen een ander een aansluiting kreeg. Mijn overbuurman heeft gewoon diensten, dus ik verwacht zoiets. 

 

Is er inmiddels als een monteur naar de centrale onderweg?


Hi @plofkonijn, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat je al telefonisch contact hebt gehad met ons. Mijn collega die je gesproken hebt, heeft dit gelijk voor je doorgezet naar onze technische dienst zodat zij kunnen onderzoeken wat hier aan de hand is en je zo snel mogelijk weer online kunnen krijgen! Zodra er een update is, zul je hier gelijk bericht van krijgen. 


Helaas al vrijwel de hele dag tot op heden geen internet thuis. Ik ben bang dat er weer wat verkeerd is gegaan in de centrale, het is helaas niet de eerste keer dat dit gebeurt. Bij een andere aansluiting gebeurt het helaas vaker dat ze de verkeerde stekker eruit trekken 😞.


Hi @iarvl, ik zie dat het inmiddels gelukt is om contact met ons op te nemen en dat mijn collega een vouchercode naar je toe heeft gestuurd. Ook is dit gelijk voor je doorgezet naar mijn collega's van de technische dienst, zodat we dit voor je kunnen onderzoeken en ervoor kunnen zorgen dat je zo snel mogelijk weer online bent. Mocht je nog vragen hebben, start hier dan gerust een nieuw topic voor! 


Sinds een half uur geen internetverbinding meer. Alle resets gedaan, helpt niet. Lampje van de mediaconverter brandt niet zoals het hoort.

 

Ik zou graag een code krijgen voor de data zodat ik kan overbruggen tot ik morgen iemand kan spreken.

Zoveelste keer in korte tijd dat de verbinding ineens niet meer werkt..


Ik zal je een privébericht sturen met een vouchercode! 😊 Groetjes, Ishana


Ja ik heb


Hoi @Mija53, om je uit de brand te helpen kun je gratis gebruik maken van internet via ons 4G netwerk. Dit is mogelijk als je een Odido/Ben simkaart hebt. Natuurlijk heb je niet alleen internet op je mobiele telefoon nodig. Geen nood! Stel je telefoon in als hotspot om een wifi-netwerk te maken voor je laptop en andere apparaten. Op onze website kun je de stappen vinden om jouw telefoon als hotspot in te stellen: https://www.odido.nl/toestelhulp. Laat je me weten of je een van deze simkaarten hebt? Dan stuur ik meteen een vouchercode op voor onbeperkt internet! Groetjes, Ishana


Ik heb een afspraak gemaakt met Guidon, maar er is veel tijd tot dinsdag en ik zit zonder internet en tv 😞


Hoi @Mija53, graag raad ik je aan om je eigen topic hiervoor aan te houden: Geen internet in Uden. Hier heb ik ook op je gereageerd en de oplossing komt er snel aan met de monteur van Guidion! 


Ja, ik heb het sinds 13 februari meer dan eens gecontroleerd, ik heb geen internet, het is nu 3 dagen geleden, niemand doet er iets aan, het is irritant


Hoi @Mija53, goed dat je aan de bel trekt, ik zie je graag weer snel volledig genieten van je Internet! Ik zie dat je hiervoor ook al een ander eigen topic hebt geopend, namelijk: Geen internet in Uden. Graag raad ik je aan om, conform onze huisregels, één vraag te beperken tot één topic zodat de hulp helder en consistent blijft. 

Ik zie je graag snel weer genieten, dit komt snel goed!


Vandaag is de derde dag zonder internet, zelfs niemand is verantwoordelijk voor waar ik geld voor betaal


Vandaag is de derde dag zonder internet, zelfs niemand is verantwoordelijk voor waar ik geld voor betaal


Nie mam internetu, kula ziemska na routerze jest czerwona

 


Hi @retroboy, I checked it immediately! The measurements show no unusual features. I recommend that you give the modem a factory reset. You can find the instructions here: Factory Reset modem (Fabrieksreset) | Odido community. Will you let us know if this fixed it? Greetings, Ishana

Thank you for your response. I think there was a problem with Adblock extension, I turned it off for the problem sites and it works fine now. 


Hi @retroboy, I checked it immediately! The measurements show no unusual features. I recommend that you give the modem a factory reset. You can find the instructions here: Factory Reset modem (Fabrieksreset) | Odido community. Will you let us know if this fixed it? Greetings, Ishana


Reageer