Mijn modem geeft een rood lampje, wat nu?

  • 10 February 2022
  • 46 reacties
  • 32902 Bekeken
Mijn modem geeft een rood lampje, wat nu?

Toon eerste reactie

46 reacties

Help !! 

Sinds Overtap van afgelopen maandag nog steeds geen internet aanwezig !!

De overstap van kpn naar jullie heeft me tot nu toe nog geen internet opgeleverd.

Ik bel nu al 6 dagen in de hoop dat we geholpen worden.

Netwerkbeheer kpn zegt dat er geen probleem aanwezig is ..Tmobile blijft zeggen dat het toch bij kpn zit.

Wie moet ik nu nog gaan geloven ??  Kpn heeft vrijdag aangegeven dat ze nog geen ticket van jullie hebben ontvangen om het probleem te kunnen oplossen...NOG NOOIT ZOVEEL SPIJT GEHAD VAN MIJN OVERSTAP !!  

Moderator edit - persoonsgegevens verwijderd: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

 

Wie helpt me te verlossen van dit probleem ???

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @toontje1968, heel goed dat je aan de bel trekt, hier moeten en gaan wij snel een oplossing voor vinden! Inmiddels heb ik al gereageerd in het topic dat je hiervoor hebt opgericht, namelijk: Nog steed Geen internet na overstap en installatie. Graag wil ik je vragen om, conform onze huisregels, één topic te openen per vraag zodat het antwoord helder en adequaat is.

Wij houden de druk hoog, dit komt goed!

Mijn huisregel is actief internet ipv het kastje naar de muur te worden gestuurd en te wijzen naar kpn terwijl kpn naar jullie verwijst. Inmiddels heb ik reeds contact gehad met jullie directie-lid intern..en was er totasl niet over te spreken.

Cały dzień nie mam internetu próbowałam wszystkiego bez skutku, pali się czerwona lampka kontrolna na modemie jest to irytujące 

Ik heb de hele dag geen internet, ik heb van alles geprobeerd zonder succes, het rode lampje op de modem brandt, het is vervelend

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mija53, welkom op onze Commuity!

Ik help je hier graag mee, zou je een aantal vragen kunnen beantwoorden zodat ik dit met zoveel mogelijk informatie door kan zetten naar onze techneuten. Zij gaan dan voor jou aan de slag en hopelijk ben je snel weer online!

 

  1. Brandt het WAN lampje op het modem continue groen? 
  2. Brandt het Power lampje op de ONT?
  3. Hoe brandt het LOS lampje? (knippert snel (4x per seconde), knippert langzaam (1x per seconde), uit)
  4. Hoe brandt het PON lampje? (knippert, brandt continu, uit)

Het rode lampje van de bol brandt op de modem, de converter is ook oranje, de rest van de lampjes zijn twee dagen in orde Ik heb geen internet resetten helpt ook niet

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mija53 zou je mijn vragen opnieuw kunnen beantwoorden. Ik heb namelijk exact nodig wat ik vroeg namelijk ook hoe de lampjes branden en welke. Dit staat onder elkaar geformuleerd in mijn vorige reactie.

Ik heb zo goed mogelijk geschreven. Ik weet er niets van. Ik denk twee dagen zonder enig bericht over de storing. Het is een beetje vervelend op de modem. Het rode lampje op de wereldbol brandt. De converter brandt oranje. Twee groene lampjes knipperen snel.

De update zegt dat het internet voor mij is hersteld, de wereldbol brandt nog steeds rood als het wordt gerepareerd, het is 3 dagen geleden

Kan iemand me eindelijk helpen?  Ik heb nog steeds geen internet, ook al is alles in orde met mij, de wereldbol is nog steeds rood gloeiend

Ik heb bovenstaande stappen allemaal doorlopen, maar het werkt helaas nog steeds niet. Nog steeds een rood bolletje. Net een maand internet afgesloten en nu helaas alweer zonder :( 

 

Heeft iemand enig idee wat ik nu het beste kan doen?

Reputatie 7
Badge +9

@Mija53 ik zie dat je al iemand gesproken hebt van onze klantenservice.

Je krijgt binnen een paar dagen een bericht om een afspraak in te plannen met de monteur! Kan je mij, na dat de monteur is langs geweest, een terugkoppeling geven?

Ok

Hi, we have the red light. The wifi is there and I can see it on my list of Wifis but there is no signal, so can’t connect. 

I disconnected it for 10 seconds and connected it back again. The red light is still there. There don’t seem to be any malfunctioning in our neighbourhood. 

Reputatie 7
Badge +15

Hello @Gisela92 

Do you have a Fiber or DSL connection?

If tou look in your My T-Mobile account under meer > storingen do you see an outage for your address?

Hello @Gisela92 

Do you have a Fiber or DSL connection?

If tou look in your My T-Mobile account under meer > storingen do you see an outage for your address?

I have a Fiber and I’ve checked and there isn’t a malfunction at the moment at my address.

The reuter is Zyxel T-54

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @MonikaL, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Op de Media Converter zitten kleine, witte schakelaars in een rood, rechthoekig vlak. Die zien er ongeveer zo uit:

Normaliter staan de switches op 1 en 6 of 3 en 4. Je kunt deze omdraaien zodat ze op 3 en 4 of 1 en 6 staan. Doe dit wel pas wanneer je zowel de converter, als het modem van de stroom gehaald hebt en ze nog niet aangesloten zijn. Zodra de switches geschakeld zijn, kun je beide apparaten weer aanzetten.

Mocht ook dit niet werken, dan wil ik je vragen een foto van beiden in dit topic te plaatsen en ga ik checken of ik nog hulp op afstand kan aanbieden, of dat onze techneuten ernaar moeten gaan kijken. Het gaat hersteld worden! 

Reputatie 7
Badge +9

@Mija53 ik ben erg blij om te horen dat alles verholpen is en je weer online bent! Ik wens je nog een prettige dag toe.

Reputatie 7

Hi @MonikaL, top dat je dit gaat checken! 😊 Ik kijk uit naar je volgende update. 

Nog steeds niet :( 

 

Reageer