Ik heb traag Internet

Ik heb traag Internet

Toon eerste reactie

45 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @vrg-vergeer, fijn dat je in dit topic terecht bent gekomen, we kunnen je internetsnelheid zeker weer een boost geven! Ik heb meteen je verbinding uitgemeten en ik zie dat je Media Converter al meer dan een halfjaar constant verbonden is met het internet, zou je tip 7 willen proberen:

Tip 7: Haal de Media Converter van de stroom

Heb je een Huawei modem of een Zyxel modem? Dan heb je misschien één van deze twee Media Converters in huis:

Zwarte Media Converter

media-converter-1.jpg

Witte Media Converter (ONT)

optical-network-terminal.jpg

 

Let op: Niet iedereen heeft een Media Converter. Controleer dus of je er één hebt. Ze zijn meestal rechtstreeks aangesloten op het glasvezelkastje en vind je vaak in de meterkast.

Heb je een Media Converter? Zet het modem dan uit en aan in deze volgorde:

stopcontact.svg

Stap 1

Haal het modem en Media Converter van de stroom af

klok-timer-knopjes.svg

Stap 2

Wacht tien seconden

stekker-donkergrijs.svg

Stap 3

Sluit eerst alleen de Media Converter weer aan

klok-timer-knopjes.svg

Stap 4

Wacht dertig seconden

modem-fiber.svg

Stap 5

Sluit nu het modem weer aan. Wacht tot het modem is opgestart. Klaar!

 

Ik vermoed dat je verbinding hiermee weer flink omhoog zal uitschieten. Mocht je toch nog een probleem ervaren, zou je dan een bekabelde speedtest door kunnen sturen? Ik weet zeker dat we snel de onderste steen boven hebben! 😁

Hallo ik heb last van traag internetsnelheid .in het begin haalde ik meer dan 30mbs. Bij de speedtest. Heb een abbo 50mb max 

Nu kom ik niet eens verder dan 11mbs .waardoor alles happert en buffert. Erg irritant. Alle stappen gevolgd. Reset modem etc .alles los gekoppeld computer rechtstreeks op modem .geen verschil. Gebruik een zyxel t50 modem. Kunnen jullie zien of er ergens een probleem zien.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @raveens 

Heb je een DSL verbinding en als je bedraad de snelheid meet gebruik je ook de Ookla speedtest app?

Is je modem ook rechtstreeks aangesloten op het ISRA punt waar ook de KPN kabel op is aangesloten dus niet via een 2de aansluitpunt bijvoorbeeld? Aftakkingen/loze draden in je aansluiting kunnen ook zorgen voor een mindere snelheid.

@Waqqas 

De modem is rechtstreeks op ISRA punt aangesloten.Verder is er geen andere apparatuur aangesloten behalve een bekabelde pc. Die een netwerkkaart heeft 100/1000mbs.De speedtest gaat via de website van speedtest.nl ookla. Ook heb ik speedtest gedaan via tmobile website waar zelfde resultaat uit kwam.

Reputatie 7
Badge +15

@raveens 

De haalbare snelheid is nog steeds hetzelfde volgens de postcodecheck?

En wat voor een ISRA punt heb je?

Aangegeven postcodecheck  50mbps max .

 

Reputatie 7
Badge +15

@raveens 

Die kabel gaat direct naar je modem? Dan lijkt het geen probleem bij jou te zijn, eventueel kan je nog inloggen in de Zyxel-T50 web interface en dan zie je in het overzicht achter VDSL status het aantal Kbps dat je modem ontvangt.

@Waqqas 

Die gaat gelijk naar de modem . Webinterface  DSL snelheid . Rx 12287  Tx 7991

 

Reputatie 7
Badge +15

@raveens 

Er komt 12,3 Mbps download en 8 Mbps upload binnen via de KPN lijn, ik kan je hier als klant helaas niet bij helpen.

 

Reputatie 7
Badge +15

@raveens 

Wat is de lengte van die kabel uit het ISRA naar je modem?

@Waqqas 

???

Reputatie 7
Badge +15

@raveens 

FEC errors spelen geen rol in de kwaliteit van je verbinding, ook al zij het er 100.000+, dit zijn pakketjes die 'gerepareerd' worden door het modem. Je hoeft je daar verder geen zorgen over te maken.

Ik had vroeger ook VDSL met miljoenen FEC errors maar nooit problemen gehad.

Reputatie 7

Hi @raveens ,

 

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Dankjewel voor je genomen moeite!

@Boris

Hoi hier de screenshots,

 

[enkele afbeeldingen verwijderd ivm tonen ip-adres - moderator] 

@Boris

Goedendag,

De monteur is 1,5 week geleden langs geweest . Hij zei dat de snelheid vanuit buiten te langzaam was . En dat hij dat zou door zetten naar de hoofdleverancier  (KPN) van de buiten kabel . Tot heden geen mail meer gehad wat er verder gaat gebeuren en de snelheid is nog steeds traag. Kan iemand mij verder helpen ??

Reputatie 7

Hi @raveens ,

Thanks voor het delen van de uitkomsten! Ik heb daarnaast ook je verbinding bekeken en zie dat er inderdaad wel degelijk problemen zijn met het behalen van de juiste snelheid. Ik heb daarom direct een monteur aangestuurd om het probleem op te lossen. Je krijgt zo snel mogelijk een SMS/e-mail om digitaal een afspraak in te plannen. Ik ben erg hoopvol dat de monteur dit probleem gaat oplossen. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, laat het vooral weten. Ik zit voor je klaar! 

Reputatie 7

Hi @raveens ,

Dank voor je heldere bericht! Ik ben meteen voor je gaan checken en zie dat de terugkoppeling van de monteur niet bij onze technische dienst belandt. Mijn welgemeende excuses. Ik heb daarop direct deze aansturing in orde gemaakt, waarop we de verbinding opnieuw onder de loep nemen en zo nodig de netwerkbeheerder inlichten om het probleem te doen op te lossen. We gaan meteen voor je aan de slag! Mocht je in de tussentijd een vraag hebben, laat het vooral weten. We zijn er voor je! 

Ik heb sinds gisteren bijna het zelfde probleem. Ik heb 400/400 glasvezel. maar haal nu maar 160/20, met variaties 130/3, 210/ 5 enz.  ook alle tips geprobeerd. Op de mobile het zelfde effect, ook de tv hapert af en toe. 

 

Reageer