Beantwoord

Wederom geen Internet verbinding(Apeldoorn)



Toon eerste reactie

457 reacties

Reputatie 3

Hi @LRvdLinden, heel fijn om deze actie te lezen! Ik hoop natuurlijk dat jij vanaf nu geen problemen meer ervaart, maar het is een fijn idee - dat mocht het nodig zijn - er gelijk actie kan worden ondernomen om dit te achterhalen. Ook hoop ik dat onderstaand topic na maandag wellicht ook voor jou duidelijkheid schept! 💪

 

Hi Lisa, precies wat hij schrijft. Een structurele oplossing. Het kan niet zo zijn wanneer je een klant aansluit dat alle overige actieve klanten onderuit gaan. Lijkt me namelijk niet de definitie van de PoP. 
 

Ik hoop dan ook dat de definitieve oplossing hier nog kenbaar wordt gemaakt om ons gerust te stellen. 
 

wel goed dat jullie het serieus nemen en intern druk aan het onderzoeken zijn. 

Reputatie 7
Badge +16

@dannyde ReggeFiber heeft het ticketverzoek met port move geaccepteerd - dat was natuurlijk te verwachten, maar ik meld het zodat je meegenomen wordt in het proces. Ik weet nog niet precies wanneer ze langs kunnen komen echter, sorry. Ook dit houd ik scherp in de gaten. To be continued!

Reputatie 7
Badge +16

Dat biedt hoop, thanks voor je snelle reactie @KevinJK88! Houd me updated; als ik iets kan doen, let me know!

Reputatie 7
Badge +16

Ook nu nog geen nieuws te melden: we zitten er nog steeds bovenop. Er wordt nu wel haast gemaakt met de prioriteit - dat was natuurlijk al het geval, maar het onderzoeksteam neemt dit zeer serieus. Terugkomend op de vouchers: indien we iemand hiermee enigszins tegemoet kunnen komen gedurende deze periode, laat het alsjeblieft weten. Thanks!

Reputatie 7

@LRvdLinden @TAVL Laten we het vriendelijk houden :wink: 

@LRvdLinden De insteek van de community is juist het klant helpt klant principe en onze Superusers zijn hier het mooiste voorbeeld van. Iema​​nd als ​​​​​@TAVL staat altijd klaar voor mensen op onze community en dat wordt erg gewaardeerd. Je kan dus zeker op onze Superusers vertrouwen en in situaties zoals deze zijn zij vaak degene die ons direct een seintje geven zoals hier ook het geval was. Dus ik zou het waarderen als we elkaar niet persoonlijk aan gaan vallen, we zijn er juist om elkaar te helpen.

Edit: Mijn bericht heeft jouw laatste gekruisd. Ik zal in dit topic updates blijven geven, tussen 13:00 en 15:00 uur ben ik wel even afwezig, dan zal één van mijn collega's het overnemen.

Reputatie 3

Excuses geaccepteerd. Sorry dat ik uitviel. Het viel verkeerd, maar begrijp zeker de frustratie zeker. Het is gewoonweg een verrotte situatie om in te zitten. We proberen de mods juist op de hoogte te houden als jullie updates geven, zodat jullie nog sneller geholpen hebben. Vandaar dat het verkeerd viel. Ook SU's en andere mods denken op de achtergrond actief mee. Zal me zoveel mogelijk op de achtergrond houden. 

Edit, zie nu de berichten op pagina 17 ook. :)

Precies. Het is voor niemand fijn om in zo'n situatie te zitten. Omdat het nu ook al voor de zoveelste keer dus weer op speelt. Moet wel zeggen dat over de laatste verstoring - het updaten van de klanten echt een heel stuk verbeterd is.

 

Zelf baal ik er natuurlijk ook weer van- maar goed dat heeft iedereen in de afgelopen 17 pagina's kunnen zien. Hopelijk kan ik de laatste paar dagen dat ik nog klant ben bij tmobile gewoon gebruik maken van de diensten. 

Reputatie 3

Excuses geaccepteerd. Sorry dat ik uitviel. Het viel verkeerd, maar begrijp de frustratie zeker. Het is gewoonweg een verrotte situatie om in te zitten. We proberen de mods juist op de hoogte te houden als jullie updates geven, zodat jullie nog sneller geholpen worden. Vandaar dat het verkeerd viel. Ook SU's en andere mods denken op de achtergrond actief mee. Zal me zoveel mogelijk op de achtergrond houden. 

Edit, zie nu de berichten op pagina 17 ook. :)

Edit 2, mochten we jullie kunnen helpen om iets te bespoedigen met deze storing, zoals unlimited codes, laat het zeker weten. Dan kunnen we daar zeker in voorzien. We kunnen zien welke mods online zijn en hebben direct contact. 

Zand er over! Dank voor je inzet. 

Reputatie 7

Hi all,

Inmiddels is er meer duidelijkheid en er staat een engineer ingepland voor vanavond tussen 19:00 en 21:00 uur met de opdracht om de glasvezel en de splitter na te lopen. Hier is richting onze netwerkpartner bij aangegeven dat er al eerder problemen zijn geweest op deze locatie.

De oplossing laat dus nog even op zich wachten tot later vandaag maar we gaan er mee aan de slag. Ik zorg dat ik er vanavond ook ben om het in de gaten te houden. Ondertussen hebben we ook gekeken naar eventuele alternatieven zoals bijvoorbeeld een 4G voor Thuis modem voor het ergste geval alleen moeten deze versturud worden met de post en die gaan dus ook niet op tijd aan komen.

Mochten de werkzaamheden vanavond het in het ergste geval niet oplossen dan wordt het morgenvroeg verder opgepakt door onze technische dienst en mijn collega Lisa zal het dan overnemen in dit topic. Als jullie nog vragen hebben laat het dan gerust weten en ik duim met jullie mee dat de engineer het probleem vanavond oplost! 

Reputatie 7

Hey @LRvdLinden @KevinJK88 Het is zeker de bedoeling dat de monteur die nu aangestuurd is de problemen direct kan verhelpen. Dit is altijd de insteek maar heel eerlijk, een 100% zekerheid hebben we nooit. Sas wanneer een monteur ter plaatse is kan hij daadwerkelijk ter plekke vaststellen wat er aan de hand is. Op afstand hebben we meestal een goede indicatie maar soms blijkt de oorzaak niet wat we op voorhand verwachtten en dan kan het zijn dat er toch een andere monteur aangestuurd moet worden. Dit was bijvoorbeeld ook bij de eerste melding het geval.

Wat ik in ieder geval met 100% zekerheid kan bevestigen is dat de "juiste” monteur gepland staat tussen 19:00 en 21:00 uur vanavond en ik ga er van uit dat deze het probleem kan verholpen. Als dit niet het geval is dan houd ik jullie op de hoogte van de vervolgstappen na het bezoek van de monteur vanavond.

Wat betreft ODF of WBA, dit is lastig te zeggen omdat het echt kan verschillen per wijk en zelfs straat. De verbindingen waar jullie op zitten zijn in ieder geval allemaal ODF.

Ik meng me ook graag in deze discussie, Inderdaad sinds donderdagnacht geen internet meer vanwege deze storing. Bijzondere is wel dat de netwerkbeheerder gisteren aangaf dat de kabelbreuk is opgelost (die hebben we zelf maar even gebeld want T Mobile wacht passief op updates maar jaagt niet zelf achter een oplossing aan). Zeg het dus maar. Verder geen communicatie vanuit T Mobile, geen passende oplossing (voucher werkt niet, onze laptop zijn afgeschermd voor hotspots). Alle domotica in huis werkt niet meer, tv uiteraard ook niet en een provider die feitelijk niet thuis geeft. Je zou inderdaad denken dat we er wel meer oplossingen mogelijk zijn als men een een beetje hun best gaan doen. Om mij heen heeft iedereen internet (Ziggo/KPN) dus daar moet iets te regelen zijn. #fail.

 

 

Reputatie 7

Heyy nou kijk aan de monteur had blijkbaar eerder plek in zijn agenda! Ik heb de melding er bij gepakt en de monteur heeft inderdaad vanmiddag de wijkcentrale al bezocht in plaats van vanavond. Hij heeft daar de glasvezel en de splitter nagelopen en met de splitter bleek niets aan de hand maar er kwam geen signaal binnen vanuit de netbeheerder. De monteur heeft dit daarna afgemeld en de bevindingen doorgezet naar de netbeheerder die het blijkbaar vrij snel aan hun kant hebben kunnen verhelpen. Van dat laatste hebben we zelf de bevestiging nog niet ontvangen maar ik verwacht dat we die vandaag nog gaan krijgen vanuit de kant van de netbeheerder.

Ik verwacht in dit geval ook niet dat het zich weer opnieuw voor gaat doen maar ik zal voor de zekerheid in ieder geval vanavond een oogje in het zeil houden!

Reputatie 3

@Jason alles nog in orde hier

paar keer test gedaan , download en upload zijn allebei hartstikke goed

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @KevinJK88 

Ik ben net als jij ook gewoon een klant van T-Mobile die het leuk vindt om mensen te helpen.

Er zijn hier moderators aanwezig die vanzelf in dit topic reageren, of ze iets kunnen doen is even afwachten op een antwoord.

Reputatie 3

KPN is net geweest. Geeft ook aan dat het nog bij meerdere klanten speelt maar kunnen niet verklaren hoe. De lijn meting die ze gedaan hebben was keurig - niets op aan te merken.

 

Verbinding is nu ruim een uur weer actief dus hoop dat dit zo blijft. 

 

Bedankt @Jason voor het snelle schakelen vandaag. Hoop dat de verbinding het blijft doen tot de 11e!

Reputatie 3

@Brian een kruising in het netwerk is zo te zien met een OTDR. Wat gaat er nu precies gebeuren? En wat is de verwachte oplostijd?

Inderdaad, @Brian jouw klantvriendelijkheid draagt evenmin bij aan een oplossing …

Alle keiharde werk van superspecialisten, jouw slapeloze nachten en tomeloze inzet bovenop de zaak te zitten. Jouw vurige wens dat @KevinJK88 van een probleemloze verbinding kan genieten: vruchteloos!

Hoe ondraaglijk moet dit wel niet zijn ...

Reputatie 7
Badge +14

Zeker, ik verwacht dat T-Mobile weer KPN zal aansturen om de PON caskade te controleren. Hopelijk komt het echte lek voor de 11e boven water en is de verbinding met KPN dan vanaf dag 1 gefixed.

Reputatie 3

@Brian zojuist springt het aan! nog niet de 1000/1000 wat het hoort te zijn maar het begint te kopen.

 

Reputatie 3

Hi @KevinJK88, uiteraard hoor jij tot die tijd een goedwerkende verbinding te hebben! Ik heb direct de verbinding doorgemeten en zie dat het modem twee uur geleden opnieuw is opgestart, ook zie ik dat de ONT al ruim vier dagen online is. Ervaar jij nu nog problemen met het internet? Zo ja, zou je mij een foto van de lampjes willen sturen? Dankjewel!

Hoi @Ginny na de 4e herstart van de modem ging alles weer de lucht in. Kreeg wel weer de pagina van Ziggo naar voren bij de 2e herstart. 

 

Voor nu is alles weer in orde!

Reputatie 1

Bij mij (Zuidbroek) doet ie het weer! 😱

Hier (Zuidbroek ) doet hij het ook weer gelukkig!

bedankt voor de oplossing!

Reputatie 3

@Lisa @Brian @Jason 

ik begrijp dat dit voor jullie ook niet leuk is en jullie onder ‘vuur’ liggen hier

dat heeft niks met jullie te maken maar met de incompetente tmobile organisatie 

in jullie positie zou ik dit echt met management bespreken en zwaar escaleren

iets gaat hier structureel mis en dat blijft zich herhalen totdat men de oorzaak weet te achterhalen 

Reputatie 7

Hi @christianvv, echt onwijs balen om te lezen dat jij nog steeds offline bent! Ik wil je graag laten weten dat ik jou net van een antwoord heb voorzien in dit topic: 

Mocht jij nog vragen hebben, stel die dan gerust daar! Dan help ik je gelijk weer verder en houden we de communicatie mooi op één plek!

Hi @thomas77, heel goed dat jij dit meteen weer laat weten! Ik heb gelijk een kijkje genomen in jouw verbinding en ik zie gelukkig dat jij weer online bent. Echt heel rot dat jouw internet er dit weekend weer heeft uit gelegen. Ik hoop dat wij in dit topic heel snel weer iets van ons kunnen laten horen wat ervoor zorgt dat deze problemen voorgoed verdwijnen:

Mocht jij dit probleem weer ervaren, trek dan inderdaad weer meteen aan de bel. Dan help ik je gelijk verder! 

IK HOOP DAT ZE BIJ T-MOBILE NU SNEL WAKKER WORDEN EN DIT PROBLEEM GAAN ESCALEREN!!

Merci, goed om te horen dat het wel met urgentie wordt opgepakt, ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen :)

Reageer