Ik heb al contact met jullie gehad en dit wordt nu bekeken door jullie technische dienst. Wellicht goed om de vergelijkbare issues uit dit topic daaraan te koppelen.
's Avonds traag Internet
Ik kom ook uit Ede en elke avond is het hier vanaf 20u ook raak met de glasvezel verbinding. Zit je toevallig in de regio van Ede waar ze vorig jaar het netwerk hebben gelegd?
Haal nog wel redelijke snelheden, maar ontzettend instabiel en hoge ping. Netflix duurt even met laden maar komt daarna wel op gang. Echter is browsen wel echt een dingetje.
Ook al vanalles geprobeerd. Modem en WiFi routers gereset, wifi kanaal veranderd, het maakt niks uit.
Ik ben er van overtuigd dat het glasvezelnetwerk in Ede kinderziektes heeft en ik hoop van harte dat T-Mobile zelf eens goed naar dit netwerk gaat kijken op de tijden dat dit speelt. in de avond dus, tussen 20.00 en 23.00
Hey Robin,
We wonen in de Maandereng, dus inderdaad waar ze het vorig jaar hebben aangelegd.
We lijken dus exact dezelfde problemen te hebben, dus iets mis buitenshuis. Helaas heeft T-Mobile in 3 maanden niet de moeite genomen om eens verder te kijken mijn connectie binnenshuis, terwijl ik al vanaf het begin heb aangegeven dat het daar waarschijnlijk niet aan ligt.
Ik ga overstappen, maar hoop dat het voor jou wordt opgelost.
Mocht je op glasvezel blijven en na je overstap geen problemen meer hebben, laat het hier dan alsjeblieft weten! Dan ga ik met je mee :-)
Succes!!
Ik kom ook uit Ede en elke avond is het hier vanaf 20u ook raak met de glasvezel verbinding. Zit je toevallig in de regio van Ede waar ze vorig jaar het netwerk hebben gelegd?
Haal nog wel redelijke snelheden, maar ontzettend instabiel en hoge ping. Netflix duurt even met laden maar komt daarna wel op gang. Echter is browsen wel echt een dingetje.
Ook al vanalles geprobeerd. Modem en WiFi routers gereset, wifi kanaal veranderd, het maakt niks uit.
Ik ben er van overtuigd dat het glasvezelnetwerk in Ede kinderziektes heeft en ik hoop van harte dat T-Mobile zelf eens goed naar dit netwerk gaat kijken op de tijden dat dit speelt. in de avond dus, tussen 20.00 en 23.00
Hey Robin,
We wonen in de Maandereng, dus inderdaad waar ze het vorig jaar hebben aangelegd.
We lijken dus exact dezelfde problemen te hebben, dus iets mis buitenshuis. Helaas heeft T-Mobile in 3 maanden niet de moeite genomen om eens verder te kijken mijn connectie binnenshuis, terwijl ik al vanaf het begin heb aangegeven dat het daar waarschijnlijk niet aan ligt.
Ik ga overstappen, maar hoop dat het voor jou wordt opgelost.
Hoi
Het is niet leuk om hier tegenaan te lopen! Op dit moment staan er inderdaad een aantal topics over traag Internet in de avonduren open, alleen is geen verband tussen de meldingen.
Als ik het goed begrijp ervaar je vooral last via de Wifi, of ervaar je ook problemen via het kabelinternet? Is dit apparaat direct bekabeld op het modem of via een omweg, zoals stroomnetadapters of een eigen router/switch? Heb je al getest hoe het internet werkt zonder de Deco set?
In ieder geval zag je internetlijn er erg stabiel uit, hopelijk is de oplossing daarmee snel in zicht!
Nou,
Monteur is een uur geleden vertrokken. Hij kon niet uitgebreid testen, dat moesten "lijn-monteurs" doen. Hij heeft wat Ookla Speedtests op mobiel gedaan en aansluiting schoongemaakt, niks vervangen. (Aardige kerel, z'n best gedaan en helder rapportje overigens)
Rond 19:00 weg gegaan en toen geen problemen, dat is het nooit rond die tijd. Nu een uur later is het weer, zoals verwacht drama.
De omvormer gaat hij bestellen en kan ik dan zelf installeren. Als het daarna nog steeds niet goed is moet ik jullie bellen met de mededeling dat er een lijn-monteur moet komen.
Overigens vind ik het behoorlijk waardeloos dat ik kennelijk zelf contact met jullie moet opnemen om te vragen waar die converter blijft, terwijl ze blijkbaar hebben besloten dit toch niet te doen.
Ik heb je inmiddels via een PM de ipconfig en 13 verschillende Speedtests toegestuurd via een wetransfer link.
Uit de Speedtests blijkt in elk geval dat het internet gewoon ontzettend instabiel is. Sommige Speedtests geven de melding dat er geen internet beschikbaar is, een volgende heeft een download- of upload speed van minder dan 1 Mbps, waarna er soms tests zijn met aanvaardbare snelheden. Hieronder 3 ervan voor de meelezers.



Of de technische dienst hieruit kan opmaken wat het probleem is weet ik niet. Maar volgens mij is het inmiddels wel duidelijk dat ik hier een enorm probleem heb waar nu eindelijk, na (schrik niet) 7 weken, weleens wat aan gedaan kan worden.
Ik heb ook nog een ping-test gedaan via http://ping-test.net Zoals je ziet schiet m'n ping daar alle kanten op:

Heel erg bedankt voor de uitgebreide en duidelijke metingen
na al die verhalen … wordt de twijfel steeds groter …
hadden jullie voorheen ook kpn ? of is dit de eerste provider ? als het bij kpn goed werkt werkt het dan bij tmobile ook goed ??
Wij hadden hiervoor ADSL, sinds vorig jaar glasvezel.
Iemand anders hier op het forum had dezelfde problemen en is overgestapt naar KPN. Die heeft nu geen problemen meer. Dus nee, als het bij KPN goed werkt, werkt het niet per sé ook goed bij T-Mobile.
van het weekend nog maar eens goed in dit forum en tweakers gelezen over alle problemden rond Tmobile glas. heeft mij doen besluiten om de overstap te anuelren . ik ga het risco niet nemen dat ik straks ook gezeik heb
Ik heb sinds de overstap geen problemen meer met internet in de avond, dus met een zelfde configuratie in huis heeft daar het probleem niet gelegen.
Ik heb het idee dat jij,
Ik hoop dat met mijn opzeggen het issue bij jullie niet ook is afgerond en dat jullie blijven zoeken naar de oorzaak om mensen als
Ik kom ook uit Ede en elke avond is het hier vanaf 20u ook raak met de glasvezel verbinding. Zit je toevallig in de regio van Ede waar ze vorig jaar het netwerk hebben gelegd?
Haal nog wel redelijke snelheden, maar ontzettend instabiel en hoge ping. Netflix duurt even met laden maar komt daarna wel op gang. Echter is browsen wel echt een dingetje.
Ook al vanalles geprobeerd. Modem en WiFi routers gereset, wifi kanaal veranderd, het maakt niks uit.
Ik ben er van overtuigd dat het glasvezelnetwerk in Ede kinderziektes heeft en ik hoop van harte dat T-Mobile zelf eens goed naar dit netwerk gaat kijken op de tijden dat dit speelt. in de avond dus, tussen 20.00 en 23.00
Goedemorgen
Hey
Hi
Ik mag hopen dat er nu echt serieus wat wordt gedaan. Ik heb al een paar keer iemand van Guidion langs gehad en veel meer dan een kabeltje aansluiten en een simpel speedtestje zaten er toen niet in. Vervolgens het antwoord dat alles goed lijkt en dat als ik 's avonds weer problemen heb met jullie contact moet opnemen.
Had gehoopt op iemand die buitenshuis wat kon gaan meten oid, maar we wachten maar af.
Hey
Hey
Korte update: er wordt naar gekeken en de optie voor een netwerkmonteur zal straks besproken worden.
Op 17 januari heeft een Guidion monteur gevraagd mij een omvormer op te sturen. Toen ik daar een week later naar vroeg gaf
Anyhow, ik zal het vanavond weer aankijken, al heb ik daar weinig vertrouwen in. Ik verwacht dat als ik vervolgens contact met jullie opneem dat het probleem nog niet is opgelost, er direct opvolging aan wordt gegeven. Dus direct een afspraak met een Guidion-monteur in de avond of een KPN-monteur die het e.e.a. eens gaat doormeten.
Hierbij even een update: Vanmiddag komt er een monteur van Quirion langs om alle bekabeling en de omvormer te vervangen en vervolgens alles uitgebreid door te meten.
Hopelijk lost dit de problemen op en anders kunnen we dan een probleem binnenshuis wel uitsluiten en extern gaan kijken.
Alles super traag, instabiele ping, pagina's die niet kunnen worden gevonden…


Ik wil nu dat er iemand langs komt om daadwerkelijk 's avonds alles door te meten en dit na 2,5 maand eens op te lossen. Overdag heeft geen enkele zin, dan heb ik geen problemen. Ik hoop heel snel van jullie te horen en niet weer dagen te moeten wachten op antwoord.
Hoi
In ieder geval ga ik wederom en hard bij ze op de deur kloppen, ik hoop heel snel een doorbraak voor je te forceren!
Heb niet het gevoel dat ik serieus wordt genomen. Als jullie mij als klant kwijt willen, mogen jullie dat ook gewoon zeggen.
na al die verhalen … wordt de twijfel steeds groter …
hadden jullie voorheen ook kpn ? of is dit de eerste provider ? als het bij kpn goed werkt werkt het dan bij tmobile ook goed ??
Hey
Hey
Ik heb de post gestart waar jij naar refereert. Gezien jij een soortgelijk probleem hebt, ben ik persoonlijk wel benieuwd of jij dit probleem ook nog ervaart wanneer jij een VPN verbinding gebruikt. Ik heb namelijk als tijdelijke oplossing een VPN verbinding waarmee het probleem omzeilt kan worden.
Goedemorgen
Maandag niks gehoord, vandaag niks gehoord...........
na al die verhalen … wordt de twijfel steeds groter …
hadden jullie voorheen ook kpn ? of is dit de eerste provider ? als het bij kpn goed werkt werkt het dan bij tmobile ook goed ??
Wij hadden hiervoor ADSL, sinds vorig jaar glasvezel.
Iemand anders hier op het forum had dezelfde problemen en is overgestapt naar KPN. Die heeft nu geen problemen meer. Dus nee, als het bij KPN goed werkt, werkt het niet per sé ook goed bij T-Mobile.
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.