Ik heb al contact met jullie gehad en dit wordt nu bekeken door jullie technische dienst. Wellicht goed om de vergelijkbare issues uit dit topic daaraan te koppelen.
Ik kom ook uit Ede en elke avond is het hier vanaf 20u ook raak met de glasvezel verbinding. Zit je toevallig in de regio van Ede waar ze vorig jaar het netwerk hebben gelegd?
Haal nog wel redelijke snelheden, maar ontzettend instabiel en hoge ping. Netflix duurt even met laden maar komt daarna wel op gang. Echter is browsen wel echt een dingetje.
Ook al vanalles geprobeerd. Modem en WiFi routers gereset, wifi kanaal veranderd, het maakt niks uit.
Ik ben er van overtuigd dat het glasvezelnetwerk in Ede kinderziektes heeft en ik hoop van harte dat T-Mobile zelf eens goed naar dit netwerk gaat kijken op de tijden dat dit speelt. in de avond dus, tussen 20.00 en 23.00
Hey Robin,
We wonen in de Maandereng, dus inderdaad waar ze het vorig jaar hebben aangelegd.
We lijken dus exact dezelfde problemen te hebben, dus iets mis buitenshuis. Helaas heeft T-Mobile in 3 maanden niet de moeite genomen om eens verder te kijken mijn connectie binnenshuis, terwijl ik al vanaf het begin heb aangegeven dat het daar waarschijnlijk niet aan ligt.
Ik ga overstappen, maar hoop dat het voor jou wordt opgelost.
Mocht je op glasvezel blijven en na je overstap geen problemen meer hebben, laat het hier dan alsjeblieft weten! Dan ga ik met je mee :-)
Succes!!
Ik heb sinds de overstap geen problemen meer met internet in de avond, dus met een zelfde configuratie in huis heeft daar het probleem niet gelegen.
Ik heb het idee dat jij,
Ik hoop dat met mijn opzeggen het issue bij jullie niet ook is afgerond en dat jullie blijven zoeken naar de oorzaak om mensen als
Nou,
Monteur is een uur geleden vertrokken. Hij kon niet uitgebreid testen, dat moesten "lijn-monteurs" doen. Hij heeft wat Ookla Speedtests op mobiel gedaan en aansluiting schoongemaakt, niks vervangen. (Aardige kerel, z'n best gedaan en helder rapportje overigens)
Rond 19:00 weg gegaan en toen geen problemen, dat is het nooit rond die tijd. Nu een uur later is het weer, zoals verwacht drama.
De omvormer gaat hij bestellen en kan ik dan zelf installeren. Als het daarna nog steeds niet goed is moet ik jullie bellen met de mededeling dat er een lijn-monteur moet komen.
Ik kom ook uit Ede en elke avond is het hier vanaf 20u ook raak met de glasvezel verbinding. Zit je toevallig in de regio van Ede waar ze vorig jaar het netwerk hebben gelegd?
Haal nog wel redelijke snelheden, maar ontzettend instabiel en hoge ping. Netflix duurt even met laden maar komt daarna wel op gang. Echter is browsen wel echt een dingetje.
Ook al vanalles geprobeerd. Modem en WiFi routers gereset, wifi kanaal veranderd, het maakt niks uit.
Ik ben er van overtuigd dat het glasvezelnetwerk in Ede kinderziektes heeft en ik hoop van harte dat T-Mobile zelf eens goed naar dit netwerk gaat kijken op de tijden dat dit speelt. in de avond dus, tussen 20.00 en 23.00
Hey Robin,
We wonen in de Maandereng, dus inderdaad waar ze het vorig jaar hebben aangelegd.
We lijken dus exact dezelfde problemen te hebben, dus iets mis buitenshuis. Helaas heeft T-Mobile in 3 maanden niet de moeite genomen om eens verder te kijken mijn connectie binnenshuis, terwijl ik al vanaf het begin heb aangegeven dat het daar waarschijnlijk niet aan ligt.
Ik ga overstappen, maar hoop dat het voor jou wordt opgelost.
Heel erg bedankt voor de uitgebreide en duidelijke metingen
Ik heb ook nog een ping-test gedaan via http://ping-test.net Zoals je ziet schiet m'n ping daar alle kanten op:
Overigens vind ik het behoorlijk waardeloos dat ik kennelijk zelf contact met jullie moet opnemen om te vragen waar die converter blijft, terwijl ze blijkbaar hebben besloten dit toch niet te doen.
Ik heb je inmiddels via een PM de ipconfig en 13 verschillende Speedtests toegestuurd via een wetransfer link.
Uit de Speedtests blijkt in elk geval dat het internet gewoon ontzettend instabiel is. Sommige Speedtests geven de melding dat er geen internet beschikbaar is, een volgende heeft een download- of upload speed van minder dan 1 Mbps, waarna er soms tests zijn met aanvaardbare snelheden. Hieronder 3 ervan voor de meelezers.
Of de technische dienst hieruit kan opmaken wat het probleem is weet ik niet. Maar volgens mij is het inmiddels wel duidelijk dat ik hier een enorm probleem heb waar nu eindelijk, na (schrik niet) 7 weken, weleens wat aan gedaan kan worden.
Hoi
Het is niet leuk om hier tegenaan te lopen! Op dit moment staan er inderdaad een aantal topics over traag Internet in de avonduren open, alleen is geen verband tussen de meldingen.
Als ik het goed begrijp ervaar je vooral last via de Wifi, of ervaar je ook problemen via het kabelinternet? Is dit apparaat direct bekabeld op het modem of via een omweg, zoals stroomnetadapters of een eigen router/switch? Heb je al getest hoe het internet werkt zonder de Deco set?
In ieder geval zag je internetlijn er erg stabiel uit, hopelijk is de oplossing daarmee snel in zicht!
na al die verhalen … wordt de twijfel steeds groter …
hadden jullie voorheen ook kpn ? of is dit de eerste provider ? als het bij kpn goed werkt werkt het dan bij tmobile ook goed ??
Wij hadden hiervoor ADSL, sinds vorig jaar glasvezel.
Iemand anders hier op het forum had dezelfde problemen en is overgestapt naar KPN. Die heeft nu geen problemen meer. Dus nee, als het bij KPN goed werkt, werkt het niet per sé ook goed bij T-Mobile.
van het weekend nog maar eens goed in dit forum en tweakers gelezen over alle problemden rond Tmobile glas. heeft mij doen besluiten om de overstap te anuelren . ik ga het risco niet nemen dat ik straks ook gezeik heb
Hey
Hier in Ede (6711 LE) exact dezelfde problemen. ‘s avonds vanaf 19:30 is internet bijzonder traag. Zelfs nu ik de snelheid heb verhoogd tot de max. Pagina’s laden ontzettend traag. Speedtest laat wel goede snelheden zien (als de app eindelijk geladen is).
Wij gaan binnenkort ook over naar KPN Zakelijk.
Hey
Jullie vragen mij hun onderzoek af te wachten, maar vervolgens hoor ik dus niks.
Hi
Hi
Ik heb het uiteraard al eens bekeken met alles losgekoppeld. Dan heb ik nog steeds het zelfde probleem. Ik kan moeilijk mijn switch er 2 weken tussenuit halen zodat de technische dienst op hun gemak wat kunnen testen, waarna er weer geen oplossing is. Dan zit ik dus 2 weken zonder internet op verschillende devices.
Stuur dan iemand langs in de avonduren die op het moment dat er problemen zijn de testen kan doen.
Ik kan hier niet eens fatsoenlijk een voetbalwedstrijd kijken (NLZiet, dus via internet). Constant haperingen. Maar ik wacht wel...
Hi
Nou, hier dan voor een laatste keer:
Ter vergelijking:
Ik wil nu dat er voor 1 maart een oplossing is. Zo niet:
- Met ingang van 18 maart kan ik mijn huidige contract opzeggen (maand na vandaag)
- De gemaakte abonnementskosten sinds onze eerste melding (8 december) ontvangen wij retour
- Mijn mobiele abonnement wordt omgezet in een maandelijks opzegbaar abonnement, zodat ik elk moment kan overstappen naar een andere provider om te profiteren van de bundelkorting (mobile en vast internet) die daar geldt.
Hi
Kom op zeg!
Ik wil nu dat er een oplossing komt. Dus dat er iemand in de avond komt meten of dat er een kpn-monteur de lijnen gaat doormeten.
Hi
Daarnaast verwacht ik de abonnementskosten sinds de eerste (telefonische) melding op 8 december retour.
Tot slot wil ik graag dat mijn mobiele abonnement maandelijks opzegbaar wordt, zodat ik eventueel kan overstappen naar mijn nieuwe provider om te kunnen blijven profiteren van bundelkorting.
Jij,
XXXX wat een verhaal zeg… hopelijk ga ik geen spijt krijgen van de overstap naar hun..
Moderator edit: zoals je begrijpt, is schelden absoluut niet toegestaan op de Community. Bij een volgende keer volgt een directe ban. Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | T-Mobile Community
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.