Skip to main content

@Cal  Hier in Ede exact dezelfde symptomen.Vanaf een uurtje of 19:30 a 20:00 traag tot vrijwel geen internet mogelijk. Netflix e.d. zijn op zich wel te gebruiken. Speedtest duurt erg lang voor er een server is gevonden, daarna vaak wel ok snelheden.

Ik heb al contact met jullie gehad en dit wordt nu bekeken door jullie technische dienst. Wellicht goed om de vergelijkbare issues uit dit topic daaraan te koppelen.

@AT1979 je staat niet alleen in je verhaal!

Ik kom ook uit Ede en elke avond is het hier vanaf 20u ook raak met de glasvezel verbinding. Zit je toevallig in de regio van Ede waar ze vorig jaar het netwerk hebben gelegd?

 

Haal nog wel redelijke snelheden, maar ontzettend instabiel en hoge ping. Netflix duurt even met laden maar komt daarna wel op gang. Echter is browsen wel echt een dingetje.

 

Ook al vanalles geprobeerd. Modem en WiFi routers gereset, wifi kanaal veranderd, het maakt niks uit.

 

Ik ben er van overtuigd dat het glasvezelnetwerk in Ede kinderziektes heeft en ik hoop van harte dat T-Mobile zelf eens goed naar dit netwerk gaat kijken op de tijden dat dit speelt. in de avond dus, tussen 20.00 en 23.00

Hey Robin,

We wonen in de Maandereng, dus inderdaad waar ze het vorig jaar hebben aangelegd.

We lijken dus exact dezelfde problemen te hebben, dus iets mis buitenshuis. Helaas heeft T-Mobile in 3 maanden niet de moeite genomen om eens verder te kijken mijn connectie binnenshuis, terwijl ik al vanaf het begin heb aangegeven dat het daar waarschijnlijk niet aan ligt.

Ik ga overstappen, maar hoop dat het voor jou wordt opgelost.

 

Mocht je op glasvezel blijven en na je overstap geen problemen meer hebben, laat het hier dan alsjeblieft weten! Dan ga ik met je mee :-)

 

Succes!!


@Tommie De overstap lijkt allemaal netjes te zijn afgehandeld. Dank daarvoor.

Ik heb sinds de overstap geen problemen meer met internet in de avond, dus met een zelfde configuratie in huis heeft daar het probleem niet gelegen.

Ik heb het idee dat jij, @Cal en @Jason er alles aan hebben gedaan, maar die technische dienst van jullie mag wel een schop onder de kont krijgen. Daardoor lopen er klanten weg.

Ik hoop dat met mijn opzeggen het issue bij jullie niet ook is afgerond en dat jullie blijven zoeken naar de oorzaak om mensen als @robin93 te helpen


Nou,

Monteur is een uur geleden vertrokken. Hij kon niet uitgebreid testen, dat moesten "lijn-monteurs" doen. Hij heeft wat Ookla Speedtests op mobiel gedaan en aansluiting schoongemaakt, niks vervangen. (Aardige kerel, z'n best gedaan en helder rapportje overigens)

Rond 19:00 weg gegaan en toen geen problemen, dat is het nooit rond die tijd. Nu een uur later is het weer, zoals verwacht drama.

De omvormer gaat hij bestellen en kan ik dan zelf installeren. Als het daarna nog steeds niet goed is moet ik jullie bellen met de mededeling dat er een lijn-monteur moet komen.

@Cheyenne Kan dat niet meteen? Ik heb weinig vertrouwen dat een nieuwe omvormer verschil gaat maken en om na 6 werken eerst weer een paar dagen verder af te wachten...


@AT1979 je staat niet alleen in je verhaal!

Ik kom ook uit Ede en elke avond is het hier vanaf 20u ook raak met de glasvezel verbinding. Zit je toevallig in de regio van Ede waar ze vorig jaar het netwerk hebben gelegd?

 

Haal nog wel redelijke snelheden, maar ontzettend instabiel en hoge ping. Netflix duurt even met laden maar komt daarna wel op gang. Echter is browsen wel echt een dingetje.

 

Ook al vanalles geprobeerd. Modem en WiFi routers gereset, wifi kanaal veranderd, het maakt niks uit.

 

Ik ben er van overtuigd dat het glasvezelnetwerk in Ede kinderziektes heeft en ik hoop van harte dat T-Mobile zelf eens goed naar dit netwerk gaat kijken op de tijden dat dit speelt. in de avond dus, tussen 20.00 en 23.00

Hey Robin,

We wonen in de Maandereng, dus inderdaad waar ze het vorig jaar hebben aangelegd.

We lijken dus exact dezelfde problemen te hebben, dus iets mis buitenshuis. Helaas heeft T-Mobile in 3 maanden niet de moeite genomen om eens verder te kijken mijn connectie binnenshuis, terwijl ik al vanaf het begin heb aangegeven dat het daar waarschijnlijk niet aan ligt.

Ik ga overstappen, maar hoop dat het voor jou wordt opgelost.


Heel erg bedankt voor de uitgebreide en duidelijke metingen @AT1979 en nogmaals sorry, ik had het liever ook heel anders gezien! Inmiddels heb ik de metingen toegevoegd aan het onderzoek maar heb ik nog geen verdere update mogen ontvangen. Ik verwacht dat ik je uiterlijk morgen meer kan vertellen en ik probeer zo veel mogelijk druk uit te oefenen op een daadkrachtige vervolgstap en oplossing!


Ik heb ook nog een ping-test gedaan via http://ping-test.net Zoals je ziet schiet m'n ping daar alle kanten op:

 


@Cal Ik neem helaas aan dat je geen grapje maakt dat ik opnieuw de screenshots moet sturen. 

Overigens vind ik het behoorlijk waardeloos dat ik kennelijk zelf contact met jullie moet opnemen om te vragen waar die converter blijft, terwijl ze blijkbaar hebben besloten dit toch niet te doen.

Ik heb je inmiddels via een PM de ipconfig en 13 verschillende Speedtests toegestuurd via een wetransfer link. 

Uit de Speedtests blijkt in elk geval dat het internet gewoon ontzettend instabiel is. Sommige Speedtests geven de melding dat er geen internet beschikbaar is, een volgende heeft een download- of upload speed van minder dan 1 Mbps, waarna er soms tests zijn met aanvaardbare snelheden. Hieronder 3 ervan voor de meelezers.

Melding geen internet
Acceptabele snelheid, maar hoge jitter
Zo ongeveer geen download

Of de technische dienst hieruit kan opmaken wat het probleem is weet ik niet. Maar volgens mij is het inmiddels wel duidelijk dat ik hier een enorm probleem heb waar nu eindelijk, na (schrik niet) 7 weken, weleens wat aan gedaan kan worden.


@AT1979 je staat niet alleen in je verhaal!

Ik kom ook uit Ede en elke avond is het hier vanaf 20u ook raak met de glasvezel verbinding. Zit je toevallig in de regio van Ede waar ze vorig jaar het netwerk hebben gelegd?

 

Haal nog wel redelijke snelheden, maar ontzettend instabiel en hoge ping. Netflix duurt even met laden maar komt daarna wel op gang. Echter is browsen wel echt een dingetje.

 

Ook al vanalles geprobeerd. Modem en WiFi routers gereset, wifi kanaal veranderd, het maakt niks uit.

 

Ik ben er van overtuigd dat het glasvezelnetwerk in Ede kinderziektes heeft en ik hoop van harte dat T-Mobile zelf eens goed naar dit netwerk gaat kijken op de tijden dat dit speelt. in de avond dus, tussen 20.00 en 23.00


Hoi @AT1979, omdat de oplossing in het andere topic nog bezig is heb ik jouw bericht verplaatst naar en eigen topic zodat de berichten helder en adequaat zijn. Het originele topic waar je in had gepost was: traag tot geen internet in de avonduren.

Het is niet leuk om hier tegenaan te lopen! Op dit moment staan er inderdaad een aantal topics over traag Internet in de avonduren open, alleen is geen verband tussen de meldingen.

Als ik het goed begrijp ervaar je vooral last via de Wifi, of ervaar je ook problemen via het kabelinternet? Is dit apparaat direct bekabeld op het modem of via een omweg, zoals stroomnetadapters of een eigen router/switch? Heb je al getest hoe het internet werkt zonder de Deco set?

In ieder geval zag je internetlijn er erg stabiel uit, hopelijk is de oplossing daarmee snel in zicht!


na al die verhalen … wordt de twijfel steeds groter … 

hadden jullie voorheen ook kpn ? of is dit de eerste provider ? als het bij kpn goed werkt  werkt het dan bij tmobile ook goed  ??

Wij hadden hiervoor ADSL, sinds vorig jaar glasvezel.

Iemand anders hier op het forum had dezelfde problemen en is overgestapt naar KPN. Die heeft nu geen problemen meer. Dus nee, als het bij KPN goed werkt, werkt het niet per sé ook goed bij T-Mobile. 

van het weekend nog maar eens goed in dit forum en tweakers gelezen over alle problemden rond Tmobile glas. heeft mij doen besluiten om de overstap te anuelren . ik ga het risco niet nemen dat ik straks ook gezeik heb


Hey @AT1979, fijn dat alles geregeld is. Ik heb het zojuist ook vanuit ons in orde gemaakt. Hier ontvang je een e-mail over. Ik wens je alvast veel succes bij je nieuwe provider!


Hier in Ede (6711 LE) exact dezelfde problemen. ‘s avonds vanaf 19:30 is internet bijzonder traag. Zelfs nu ik de snelheid heb verhoogd tot de max. Pagina’s laden ontzettend traag. Speedtest laat wel goede snelheden zien (als de app eindelijk geladen is). 


@MarkiemarkopdefietsJe bent niet alleen hoor.. Zie hier mijn meting van HTTP verzoeken via Telegraf, gevisualiseerd in Grafana (helaas voldoet deze data niet volgens Odido), maar ik denk dat het wel duidelijk is:

 

HTTP response tijden in seconden. Logaritmische schaal op de Y-as. Tijd op de x-as.

Wij gaan binnenkort ook over naar KPN Zakelijk.


Hey @AT1979, super bedankt voor, nogmaals, de moeite! Ik snap dat dit vervelend is en wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van het internet. Ik heb dit ook direct doorgezet naar onze techneuten, zij gaan hier mee aan de slag. Mag ik je vragen om dit nog af te wachten? Ik hoop dat zij dit euvel kunnen ontrafelen.


@Cal De belofte dat ik binnen 5 werkdagen wat hoor van de technische dienst, zoals jullie in de mail aankondigen, hebben jullie ook weer niet na kunnen komen, zijn er inmiddels 7 van verstreken. 

Jullie vragen mij hun onderzoek af te wachten, maar vervolgens hoor ik dus niks.


Hi @AT1979, de technische dienst heeft mij zojuist bericht. Ze zien dat je een eigen router of switch hebt aangesloten. Kan je de verbinding testen zonder dat deze aangesloten is? Dus een directe verbinding met een goede UTP kabel op het modem. Wij kunnen geen stabiele verbinding verzekeren als hier eigen apparatuur aan vast zit. Ik hoor graag of je dan nog steeds last hebt hier van.


Hi @AT1979, de technische dienst heeft mij zojuist bericht. Ze zien dat je een eigen router of switch hebt aangesloten. Kan je de verbinding testen zonder dat deze aangesloten is? Dus een directe verbinding met een goede UTP kabel op het modem. Wij kunnen geen stabiele verbinding verzekeren als hier eigen apparatuur aan vast zit. Ik hoor graag of je dan nog steeds last hebt hier van.

@Tommie  Dus na 8 werkdagen komt de technische dienst hier mee? Het probleem heeft al 4 of 5 keer bij de technische dienst gelegen. Eerst m'n deco's ontkoppelen, waardoor ik al bijna 3 maanden met slecht internet boven en in de tuin zit. Vervolgens vage afspraken met Guidion waar niks uit komt en nu, na 3 maanden moet m'n switch er tussenuit. 

Ik heb het uiteraard al eens bekeken met alles losgekoppeld. Dan heb ik nog steeds het zelfde probleem. Ik kan moeilijk mijn switch er 2 weken tussenuit halen zodat de technische dienst op hun gemak wat kunnen testen, waarna er weer geen oplossing is. Dan zit ik dus 2 weken zonder internet op verschillende devices.

Stuur dan iemand langs in de avonduren die op het moment dat er problemen zijn de testen kan doen. 


Ik kan hier niet eens fatsoenlijk een voetbalwedstrijd kijken (NLZiet, dus via internet). Constant haperingen. Maar ik wacht wel...


Hi @AT1979, ik had gehoopt dat de monteur dit euvel had kunnen fixen! Zou je voor mij, in de avonduren wanneer de lage snelheden zich voortdoen, een bekabelde speedtest willen afnemen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten. - Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren - Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen - De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken - Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests. - Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is) - Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster - Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft. Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Zo krijg ik een beter beeld van de verbinding en kan ik de gegevens doorgeven aan ozne techneuten. Dan gaan we kijken welke vervolgstappen er nodig zijn om dit te verhelpen. Alvast bedankt voor de moeite!


Nou, hier dan voor een laatste keer:

Speedtest ten tijden van problemen: snelheid goed, maar kijk naar de Jitter
M'n flucturerende ping tijdens de problemen

Ter vergelijking:

1ms jitter als internet weer stabiel is
En aardig stabiele ping voor de problemen

 

Ik wil nu dat er voor 1 maart een oplossing is. Zo niet:

  1. Met ingang van 18 maart kan ik mijn huidige contract opzeggen (maand na vandaag)
  2. De gemaakte abonnementskosten sinds onze eerste melding (8 december) ontvangen wij retour
  3. Mijn mobiele abonnement wordt omgezet in een maandelijks opzegbaar abonnement, zodat ik elk moment kan overstappen naar een andere provider om te profiteren van de bundelkorting (mobile en vast internet) die daar geldt.

Hi @AT1979, ik had gehoopt dat de monteur dit euvel had kunnen fixen! Zou je voor mij, in de avonduren wanneer de lage snelheden zich voortdoen, een bekabelde speedtest willen afnemen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten. - Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren - Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen - De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken - Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests. - Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is) - Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster - Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft. Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Zo krijg ik een beter beeld van de verbinding en kan ik de gegevens doorgeven aan ozne techneuten. Dan gaan we kijken welke vervolgstappen er nodig zijn om dit te verhelpen. Alvast bedankt voor de moeite!

Kom op zeg! @Tommie Zoals je ziet heb ik al weet ik hoe vaak die screenshots gestuurd. Zorg nou maar dat daar wat mee wordt gedaan in plaats van mij nogmaals daarom te vragen en weer tijd te winnen. Dan beginnen we weer van voor af aan, terwijl we nu al 2,5 maand bezig zijn met telkens het zelfde cikeltje.

Ik wil nu dat er een oplossing komt. Dus dat er iemand in de avond komt meten of dat er een kpn-monteur de lijnen gaat doormeten.


Hi @AT1979, fijn dat het gelukt is om een afspraak in ten plannen. Wat de monteur exact komt doen, durf ik niet te zeggen. We wachten donderdag af! 


@AT1979 dank voor je snelle reactie. Ik heb het nogmaals bij de technische dienst neergelegd. Ik wacht hun reactie af!


@Tommie Het is inmiddels 1 maart. Ik heb eerder aangegeven dat wanneer er vandaag nog geen oplossing zou zijn ik per 18 maart de mogelijkheid zou moeten hebben om over te stappen. Graag van jullie een bevestiging hiervan zodat ik een overstap in gang kan zetten.

Daarnaast verwacht ik de abonnementskosten sinds de eerste (telefonische) melding op 8 december retour.

Tot slot wil ik graag dat mijn mobiele abonnement maandelijks opzegbaar wordt, zodat ik eventueel kan overstappen naar mijn nieuwe provider om te kunnen blijven profiteren van bundelkorting.

Jij, @Cal en @Jason hebben ongetwijfeld jullie best gedaan, maar na 3 maanden van 0 progressie en in cirkeltjes blijven draaien lijkt me een opzegging niet meer dan logisch.


XXXX wat een verhaal zeg… hopelijk ga ik geen spijt krijgen van de overstap naar hun..

 

Moderator edit: zoals je begrijpt, is schelden absoluut niet toegestaan op de Community. Bij een volgende keer volgt een directe ban. Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | T-Mobile Community


Reageer