Skip to main content

@Cal  Hier in Ede exact dezelfde symptomen.Vanaf een uurtje of 19:30 a 20:00 traag tot vrijwel geen internet mogelijk. Netflix e.d. zijn op zich wel te gebruiken. Speedtest duurt erg lang voor er een server is gevonden, daarna vaak wel ok snelheden.

Ik heb al contact met jullie gehad en dit wordt nu bekeken door jullie technische dienst. Wellicht goed om de vergelijkbare issues uit dit topic daaraan te koppelen.

@Cal @Jason @Cheyenne @Tommie Is er IEMAND die er voor kan zorgen dat er wat gebeurt? 

@AT1979 Het bleek inderdaad langer te duren dan gepland, sorry. Ik heb nu eindelijk een update voor je: KPN Netwerk heeft een controle uitgevoerd op de lijn en constateert geen discarded data of een capaciteitsprobleem. De volgende stap is om een netwerkmonteur op locatie langs te laten komen. Het lijkt er nu op dat er een apparatuur op locatie is dat de aangegeven bandbreedte verbruikt waardoor deze in metingen traag oogt. Ik heb het direct doorgezet voor je zodat we niet weer vier werkdagen wachten.

Hier hoop ik eind van de middag een nieuwe update op te hebben zodat je een afspraak kunt gaan maken. Houd er rekening mee dat in sommige gevallen een netwerkmonteur geen fysieke afspraak maakt omdat het niet altijd nodig is om jouw woning te onderzoeken. Vaak vindt herstel plaats in de wijkcentrale.

Korte update: er wordt naar gekeken en de optie voor een netwerkmonteur zal straks besproken worden.

Korte update: er wordt naar gekeken en de optie voor een netwerkmonteur zal straks besproken worden.

@Jason Dank voor de update

@Jason 

Ik kreeg een sms voor het maken van een installatie-afspraak met Guidion. Weet jij wat hij/zij exact komt doen? Er is al eens iemand geweest die alles heeft geïnstalleerd namelijk. De afspraak heb ik voor donderdag ingepland.

Hi @AT1979, fijn dat het gelukt is om een afspraak in ten plannen. Wat de monteur exact komt doen, durf ik niet te zeggen. We wachten donderdag af! 

Ik mag hopen dat er nu echt serieus wat wordt gedaan. Ik heb al een paar keer iemand van Guidion langs gehad en veel meer dan een kabeltje aansluiten en een simpel speedtestje zaten er toen niet in. Vervolgens het antwoord dat alles goed lijkt en dat als ik 's avonds weer problemen heb met jullie contact moet opnemen. 
Had gehoopt op iemand die buitenshuis wat kon gaan meten oid, maar we wachten maar af.

@Jason en @Cal Dit is toch echt om te huilen.

Op 17 januari heeft een Guidion monteur gevraagd mij een omvormer op te sturen. Toen ik daar een week later naar vroeg gaf @Cal  aan dat de technische dienst had besloten die toch niet te vervangen. Nu zijn we vervolgens een MAAND verder en krijg ik een Guidion monteur langs die alsnog die module heeft vervangen. Dat had dus al weken eerder kunnen gebeuren. En als ik nou al niet zo lang bezig was geweest…..

Anyhow, ik zal het vanavond weer aankijken, al heb ik daar weinig vertrouwen in. Ik verwacht dat als ik vervolgens contact met jullie opneem dat het probleem nog niet is opgelost, er direct opvolging aan wordt gegeven. Dus direct een afspraak met een Guidion-monteur in de avond of een KPN-monteur die het e.e.a. eens gaat doormeten.

Reageer