's Avonds traag Internet

  • 4 January 2023
  • 56 reacties
  • 1425 Bekeken


Toon eerste reactie

56 reacties

Reputatie 1

@Jason en @Cal Dit is toch echt om te huilen.

Op 17 januari heeft een Guidion monteur gevraagd mij een omvormer op te sturen. Toen ik daar een week later naar vroeg gaf @Cal  aan dat de technische dienst had besloten die toch niet te vervangen. Nu zijn we vervolgens een MAAND verder en krijg ik een Guidion monteur langs die alsnog die module heeft vervangen. Dat had dus al weken eerder kunnen gebeuren. En als ik nou al niet zo lang bezig was geweest…..

Anyhow, ik zal het vanavond weer aankijken, al heb ik daar weinig vertrouwen in. Ik verwacht dat als ik vervolgens contact met jullie opneem dat het probleem nog niet is opgelost, er direct opvolging aan wordt gegeven. Dus direct een afspraak met een Guidion-monteur in de avond of een KPN-monteur die het e.e.a. eens gaat doormeten.

Reputatie 1

Hi @AT1979, fijn dat het gelukt is om een afspraak in ten plannen. Wat de monteur exact komt doen, durf ik niet te zeggen. We wachten donderdag af! 

Ik mag hopen dat er nu echt serieus wat wordt gedaan. Ik heb al een paar keer iemand van Guidion langs gehad en veel meer dan een kabeltje aansluiten en een simpel speedtestje zaten er toen niet in. Vervolgens het antwoord dat alles goed lijkt en dat als ik 's avonds weer problemen heb met jullie contact moet opnemen. 
Had gehoopt op iemand die buitenshuis wat kon gaan meten oid, maar we wachten maar af.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @AT1979, fijn dat het gelukt is om een afspraak in ten plannen. Wat de monteur exact komt doen, durf ik niet te zeggen. We wachten donderdag af! 

Reputatie 1

@Jason 

Ik kreeg een sms voor het maken van een installatie-afspraak met Guidion. Weet jij wat hij/zij exact komt doen? Er is al eens iemand geweest die alles heeft geïnstalleerd namelijk. De afspraak heb ik voor donderdag ingepland.

 

Reputatie 1

Korte update: er wordt naar gekeken en de optie voor een netwerkmonteur zal straks besproken worden.

@Jason Dank voor de update

Reputatie 7
Badge +16

Korte update: er wordt naar gekeken en de optie voor een netwerkmonteur zal straks besproken worden.

Reputatie 7
Badge +16

@AT1979 Het bleek inderdaad langer te duren dan gepland, sorry. Ik heb nu eindelijk een update voor je: KPN Netwerk heeft een controle uitgevoerd op de lijn en constateert geen discarded data of een capaciteitsprobleem. De volgende stap is om een netwerkmonteur op locatie langs te laten komen. Het lijkt er nu op dat er een apparatuur op locatie is dat de aangegeven bandbreedte verbruikt waardoor deze in metingen traag oogt. Ik heb het direct doorgezet voor je zodat we niet weer vier werkdagen wachten.

Hier hoop ik eind van de middag een nieuwe update op te hebben zodat je een afspraak kunt gaan maken. Houd er rekening mee dat in sommige gevallen een netwerkmonteur geen fysieke afspraak maakt omdat het niet altijd nodig is om jouw woning te onderzoeken. Vaak vindt herstel plaats in de wijkcentrale.

Reputatie 1

@Cal @Jason @Cheyenne @Tommie Is er IEMAND die er voor kan zorgen dat er wat gebeurt? 

Reputatie 1

Goedemorgen @AT1979, ik heb met klem verzocht dit morgenochtend direct op te pakken voor je - excuses voor de wederom lange wachttijd.

Maandag niks gehoord, vandaag niks gehoord...........

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @AT1979, ik heb met klem verzocht dit morgenochtend direct op te pakken voor je - excuses voor de wederom lange wachttijd.

Reputatie 1

... inmiddels vrijdagavond, dus WEER een week verder. Ik ben inmiddels al 8 weken bezig en nog altijd niks. Dit is toch onbegrijpelijk?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @AT1979, bedankt voor je geduld! Ik heb gelijk gekeken of ik iets in ons systeem kon vinden. Ik zie dat KPN is aangestuurd. Door drukte kan dit wat langer duren. KPN zal over de afspraak contact met je opnemen. Wanneer dit is kan ik helaas niet zeggen, ik hoop zo snel mogelijk.   

Reputatie 1

Hoi @AT1979, een stip aan de horizon! De netwerkbeheerder KPN NetwerkNL is van plan om een monteur jouw kant uit te sturen. Omdat zij niet in het weekend werken vermoed ik dat je maandag, of uiterlijk dinsdag, meer van hen verneemt.

Ik blijf sowieso een vinger voor je aan de pols houden, in ieder geval ben ik blij dat we nu in de volgende fase zijn beland en ik ben hoopvol dat dit niet lang meer voor je zal duren!

Hoi @Cal

Het is inmiddels dinsdagavond en ik heb nog altijd niks van KPN vernomen.

Zou jij er nog eens achteraan kunnen?

Reputatie 1

Hey @AT1979,

Ik heb de post gestart waar jij naar refereert. Gezien jij een soortgelijk probleem hebt, ben ik persoonlijk wel benieuwd of jij dit probleem ook nog ervaart wanneer jij een VPN verbinding gebruikt. Ik heb namelijk als tijdelijke oplossing een VPN verbinding waarmee het probleem omzeilt kan worden.

@AnT12  Ik zag het in jouw topic inderdaad. Heb ik ook geprobeerd, maar gaf bij mij geen verschil helaas.

Reputatie 1

Hey @AT1979,

Ik heb de post gestart waar jij naar refereert. Gezien jij een soortgelijk probleem hebt, ben ik persoonlijk wel benieuwd of jij dit probleem ook nog ervaart wanneer jij een VPN verbinding gebruikt. Ik heb namelijk als tijdelijke oplossing een VPN verbinding waarmee het probleem omzeilt kan worden.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @AT1979, een stip aan de horizon! De netwerkbeheerder KPN NetwerkNL is van plan om een monteur jouw kant uit te sturen. Omdat zij niet in het weekend werken vermoed ik dat je maandag, of uiterlijk dinsdag, meer van hen verneemt.

Ik blijf sowieso een vinger voor je aan de pols houden, in ieder geval ben ik blij dat we nu in de volgende fase zijn beland en ik ben hoopvol dat dit niet lang meer voor je zal duren!

Reputatie 7
Badge +4

Heel erg bedankt voor de uitgebreide en duidelijke metingen @AT1979 en nogmaals sorry, ik had het liever ook heel anders gezien! Inmiddels heb ik de metingen toegevoegd aan het onderzoek maar heb ik nog geen verdere update mogen ontvangen. Ik verwacht dat ik je uiterlijk morgen meer kan vertellen en ik probeer zo veel mogelijk druk uit te oefenen op een daadkrachtige vervolgstap en oplossing!

Reputatie 1

Ik heb ook nog een ping-test gedaan via http://ping-test.net Zoals je ziet schiet m'n ping daar alle kanten op:

 

Reputatie 1

@Cal Ik neem helaas aan dat je geen grapje maakt dat ik opnieuw de screenshots moet sturen. 

Overigens vind ik het behoorlijk waardeloos dat ik kennelijk zelf contact met jullie moet opnemen om te vragen waar die converter blijft, terwijl ze blijkbaar hebben besloten dit toch niet te doen.

Ik heb je inmiddels via een PM de ipconfig en 13 verschillende Speedtests toegestuurd via een wetransfer link. 

Uit de Speedtests blijkt in elk geval dat het internet gewoon ontzettend instabiel is. Sommige Speedtests geven de melding dat er geen internet beschikbaar is, een volgende heeft een download- of upload speed van minder dan 1 Mbps, waarna er soms tests zijn met aanvaardbare snelheden. Hieronder 3 ervan voor de meelezers.

Melding geen internet
Acceptabele snelheid, maar hoge jitter
Zo ongeveer geen download

Of de technische dienst hieruit kan opmaken wat het probleem is weet ik niet. Maar volgens mij is het inmiddels wel duidelijk dat ik hier een enorm probleem heb waar nu eindelijk, na (schrik niet) 7 weken, weleens wat aan gedaan kan worden.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @AT1979, sorry dat er nog weinig schot in de zaak zit! Bij nader inzien heeft de technische dienst besloten om geen nieuwe Media Converter op te sturen omdat bepaalde firmware problemen ervoor kunnen zorgen dat je enige tijd offline zou zitten. Ze hebben wederom alleen geen andere oplossing kunnen vinden en zij vragen je om nieuwe speedtests op te sturen zoals je dat ook in je bericht naar Jason via de wetransfer link hebt gedaan. Net zoals bij de vorige keer is het hiervoor belangrijk dat er de volgende informatie tussen staat:

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Sorry, het liefst had ik dit niet opnieuw van je gevraagd alleen is dit voor de technische dienst echt nodig om een stap verder te komen. Ik hoop heel erg dat de technische dienst er ditmaal meer mee kan ontdekken en ik ga er vaart voor je achter zetten!

Reputatie 1

Hoi @AT1979, fijn dat je dit kan terugkoppel en ik hekel eraan dat je hier nog mee zit, sorry! Ik heb de technische dienst gevraagd om je internetlijn wederom na te laten kijken. Echter, omdat de monteur van Guidion de Media Converter heeft aangeraden vermoed ik dat de technische dienst de vervanging hiervan wil afwachten voordat ze verdere stappen gaan ondernemen.

In ieder geval ga ik wederom en hard bij ze op de deur kloppen, ik hoop heel snel een doorbraak voor je te forceren!

@Cal inmiddels zijn we WEER een week verder. Nog geen converter binnen een zelfs nog geen enkel bericht van post.nl oid dat deze onderweg is. 

Heb niet het gevoel dat ik serieus wordt genomen. Als jullie mij als klant kwijt willen, mogen jullie dat ook gewoon zeggen. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @AT1979, fijn dat je dit kan terugkoppel en ik hekel eraan dat je hier nog mee zit, sorry! Ik heb de technische dienst gevraagd om je internetlijn wederom na te laten kijken. Echter, omdat de monteur van Guidion de Media Converter heeft aangeraden vermoed ik dat de technische dienst de vervanging hiervan wil afwachten voordat ze verdere stappen gaan ondernemen.

In ieder geval ga ik wederom en hard bij ze op de deur kloppen, ik hoop heel snel een doorbraak voor je te forceren!

Reputatie 1

Nou,

Monteur is een uur geleden vertrokken. Hij kon niet uitgebreid testen, dat moesten "lijn-monteurs" doen. Hij heeft wat Ookla Speedtests op mobiel gedaan en aansluiting schoongemaakt, niks vervangen. (Aardige kerel, z'n best gedaan en helder rapportje overigens)

Rond 19:00 weg gegaan en toen geen problemen, dat is het nooit rond die tijd. Nu een uur later is het weer, zoals verwacht drama.

De omvormer gaat hij bestellen en kan ik dan zelf installeren. Als het daarna nog steeds niet goed is moet ik jullie bellen met de mededeling dat er een lijn-monteur moet komen.

@Cheyenne Kan dat niet meteen? Ik heb weinig vertrouwen dat een nieuwe omvormer verschil gaat maken en om na 6 werken eerst weer een paar dagen verder af te wachten...

Reputatie 1

Hierbij even een update: Vanmiddag komt er een monteur van Quirion langs om alle bekabeling en de omvormer te vervangen en vervolgens alles uitgebreid door te meten. 

Hopelijk lost dit de problemen op en anders kunnen we dan een probleem binnenshuis wel uitsluiten en extern gaan kijken.

Reputatie 7
Badge +5

Dat kan ik me goed voorstellen @AT1979! Ik zie dat er inmiddels een nieuw onderzoek is gestart sinds gisteren met alle informatie die nodig is om de technische dienst verder op weg te helpen. Je hebt hierover ook een e-mail ontvangen. Voor nu kan ik niks anders doen dan nog even om je geduld vragen. Mijn collega's gaan aan de slag en je zult bericht krijgen wanneer er een oplossing is, of bijvoorbeeld een monteur is aangestuurd. Ontzettend bedankt voor je geduld!

Reageer