Hoi Lisa,
Jazeker ervaar ik dit ook!! na het aansluiten opnieuw een knipperend PON ledje. Heb toevallig contact gekregen met de KPN monteur die afgelopen maandagmiddag bij mij thuis de glasvezel verbinding heeft doorgemeten tot in de PoP.
Hij is vanmiddag nog even langsgekomen en heeft samen met T-Mobile technische dienst het probleem definitief kunnen verhelpen.
Ik heb nu dus weer een mooie glasvezel verbinding…
Heel erg blij met de hulp die ik van jou en van Cheyenne heb mogen ontvangen. Dankzij jullie hulp waren we vandaag niet zover gekomen.
Cheyenne gaf verder nog aan op mijn vraag of ik alsnog een monteur moet inplannen mbt garantie dat dit niet verder nodig is. Zij heeft het volgende gemeld: “ Ik heb de technische dienst laten weten wat er precies is gebeurd dus ze zijn op de hoogte en zullen het sowieso administratief aan de achterkant regelen, ook wat betreft de garantie”.
Nogmaals dank!! Ik had tevens het geluk om een monteur van KPN te treffen in samenwerking met jullie. En deze community heeft wederom zijn dienst bewezen.
Goedemiddag Jason… De netwerkbeheerder heeft inderdaad inmiddels contact met me opgenomen. Dat stelt al weer gerust. Het is en blijft een KPN issue zo lijkt het.
Ik denk dat ik nog vooruit kan met de vouchers. Mocht je er nog eentje hebben dan houd ik me aanbevolen…
Dank voor je reactie!! Zeer gewaardeerd.
Mijn verbinding is nog steeds helemaal stabiel. Zeker blij mee. 
Ook blij met dit forum en de mensen die de moeite hebben genomen om te reageren..
Dank aan allen!!
Top voor de vergoeding. Maar de hulp hier en voortgang vind ik eigenlijk belangrijker..
Heb inderdaad nog een afspraak staan met Guidion. Zal er voor zorgen dat deze netjes geannuleerd wordt.
Dit draadje kan afgesloten worden.
Hi @ac6693, top dat jij ook via deze weg deelt dat (eindelijk) de juiste ONT jouw kant op is gestuurd! Ik ben van alle markten thuis en bevindt mij ook hier op de Community haha. Zoals ik gisteren ook aangaf bij je, hoor ik heel graag een update van jou zodra jij de juiste ONT in huis hebt. Hij is gisteravond opgestuurd, dus ik vermoed dat jij deze binnen een paar dagen in huis hebt. Laat jij het ons weten? Fingers crossed dat jij snel van jouw nieuwe verbinding kunt gaan genieten! 
Gisteravond nog contact gehad met Lisa van Webcare. Lisa schrijft dat technische dienst het gelukt is om de juiste ONT aan te vragen.
Ben benieuwd wanneer die juiste ONT mijn kant daadwerkelijk op gaat komen. De lijn schijnt al actief te zijn..
Stapje voor stapje….
Even een best leuke update… en een vraag:
Opeens zag ik vanmorgen dat het PON lampje stabiel ‘aan’ was. Heb meteen de WAN kabel ingeplugd en YESSS. Een glasvezel verbinding met een ping van 7 ms. Prachtig.
het is wel zo dat de DSL verbinding ook nog bestaat.
Van de KPN monteur verder geen anoniem telefoontje gehad. Wel een verzoek van Guidion om een nieuwe afspraak in te plannen. Daar gaat m'n vraag dan ook over:
Wat komt die Guidion monteur nog doen bij mij in huis?
Zoals het er nu uitziet werkt het. Glasvezel kabel was al aangesloten op de ONT. Ik denk ook al juist geactiveerd want ik tik dit bericht over de glasvezel aansluiting..
Alsnog braaf een afspraak maken of deze laten cancellen?
Hi @ac6693, ik heb gelijk een collega voor je aan de mouw getrokken om te zien of ik dit proces voor je kan versnellen! Momenteel is het jammer genoeg echt afwachten tot de netwerkbeheerder contact met je opneemt. Houd er dus rekening mee dat je anoniem gebeld kan worden en dit belletje niet mist. Zij doen hun best om dit zo snel mogelijk op te pakken, dus het is op dit moment echt afwachten tot je wat van hen hoort. Jij bent dus zeker niet tussen wal en schip beland. Ik hoop echt dat het contact heel snel plaatsvindt, excuses voor het ongemak! Ik zie dat je (gelukkig) wel bent voorzien van een Unlimited Data voucher om zo toch gebruik te kunnen maken van onbeperkt internet. Als je nog een code nodig hebt, geef het dan vooral aan. Dan verblijd ik je daar met alle liefde mee. Fingers crossed dat jouw verbinding heel snel weer up and running is! 
he, dat duurt inderdaad te lang. Ik ga een mod aan de jas trekken.
Edit: Zag dat ook een andere superuser een mod voor je heeft aangesproken. Mocht het niet helpen, laat het dan zeker even weten.
Edit 2: Ze hebben aangegeven het topic zo snel mogelijk op te pakken. Het is dus onder de aandacht. Zo niet, dan klimmen wij - als superusers - er weer in om je te ondersteunen.
Weet nu dat via de klantenservice het juiste Nokia kastje met het juiste serie nummer aangesloten zit
Hallo @ac6693
Na deze reactie van 5 dagen geleden was het wel duidelijk, een Nokia ONT bij een 1000 Mbps abonnement 

Goedemorgen @ac6693, als het misgaat, gaat het meteen weer goed mis en daardoor ben jij wederom de pineut - sorry voor deze fout. Ik kan je in ieder geval op één vlak enigszins geruststellen: de netbeheerder heeft de afspraakdatum doorgegeven. Op 18 januari aanstaande is het probleem opgelost. Kom jij uit de voeten met de Unlimited voucher die je in gebruik hebt of kun jij er wellicht nog eentje gebruiken?
@ac6693 Heel graag gedaan en fijn te horen dat er ook al contact met je opgenomen was om de plandatum door te geven! Ik stuur je meteen een extra code toe per privébericht; houd er alsjeblieft wel rekening mee dat de vouchers enkel werken wanneer je een T-Mobile of Tele2 simkaart gebruikt (mag prepaid of abonnement zijn)! 

Goedemorgen @ac6693, heb je een goed weekend gehad? Zou je ons morgen op de hoogte willen stellen van hoe de afspraak gegaan is? Ik ben super benieuwd hoe het uiteindelijk opgelost wordt - heb stiekem zo mijn vermoedens natuurlijk. Alvast bedankt en veel succes morgen!
>>Zou je ons morgen op de hoogte willen stellen van hoe de afspraak gegaan is?
Jazeker. Geen probleem. Ben natuurlijk benieuwd naar je vermoedens. Ik ga er vanuit dat het probleem nog steeds aan KPN kant zit.
Bij toeval stonden de KPN monteurs vanmiddag al voor m’n deur ipv morgenochtend. Want ze hadden tijd over en wilde zoveel mogelijk storingen wegwerken.
Het probleem ligt niet bij KPN. Totale glasvezel doorgemeten vanaf PoP naar huisaansluiting. Was prima in orde. Controle van de aansluitingen in centrale op ODF eveneens.
Het probleem ligt bij T-Mobile…. Ik moet ander glasvezel modem hebben. Mijn vermoedt een witte Huawei.
Wat heeft T-Mobile gedaan, die hebben een Nokia voor de twee keer naar me toegestuurd. Een exact dezelfde als ik al had. Juist daar nog eens over nageteld of dit wel juist was. Vaag verhaal gekregen dat dit de goede was want een Nokia werkte maar op een bepaalde frequentie. Of te wel: Bij T-Mobile hebben ze echt geen idee wat ze nu uitgeleverd hebben. En klantenservice hangt verhalen op die niet kloppen. Incompetent, te bizar voor woorden.
Kortom, ik moet nu een witte Huawei hebben ipv Nokia. Dat wordt weer bellen met die klantenservice. Dan moet er natuurlijk weer een Guidion monteur ingepland worden die de stekkertjes in mag gaan pluggen.. En voordat ik die Guidion monteur weer ingepland heb, zijn we weer weken verder want Guidion is eveneens hopeloos om een afspraak op korte termijn in plannen. Prutsers!
Man man man wat een bak ellende daar…..
Ik ga T-Mobile officieel in gebreke stellen. Dit is niet normaal meer te noemen.
Yeah, super fijn om dit te horen @ac6693! Dankjewel voor je snelle terugkoppeling. Heel graag gedaan, weet dat je altijd met al je vragen hier terechtkan. Ik ben het helemaal met je eens dat de hulp en communicatie voorop staan, dus ik ben helemaal blij dat je hier tevreden over bent. Super dat je de afspraak gaat annuleren, topper. Geniet van de rest van deze week! 
Weet nu dat via de klantenservice het juiste Nokia kastje met het juiste serie nummer aangesloten zit
Hallo @ac6693
Na deze reactie van 5 dagen geleden was het wel duidelijk, een Nokia ONT bij een 1000 Mbps abonnement 

Ik had ook zo mijn twijfels. Twee keer over gebeld met klachtenservice. Maar ze wisten toch echt zeker dat het juist was om dezelfde te sturen..
En inderdaad, Ze hebben me zelfs het ‘juiste’ kastje met het juiste serienummer laten aansluiten..
Echt niet te geloven!! En zie nu maar én het juiste kastje te krijgen én dan nog op korte termijn een monteur.. Ho-pe-loos.
En klantenservice doet weer eens helemaal niets… Snappen het probleem niet. Zeggen er weer spoed achter te zetten. Totaal ongeloofwaardig
vandaag mijn witte Huawei aangekomen. Heb deze natuurlijk meteen aangesloten.
En WEER een knipperend PON ledje. WEER geen internet, tv en huistelefoon.
Begin nu echt compleet gestoord te worden van frustratie..
WIE o WIE kan me nu weer verder helpen. Moet dat ding toch weer wel geactiveerd te worden?
Laatste Hulpkreet!!!
@ac6693
Normaal moet deze wel geactiveerd worden door een monteur, wellicht kan een moderator dit doen op afstand.
Hi @ac6693, super dat de ONT binnen is en je deze gelijk hebt opgehangen! Ik heb mijn collega van de technische dienst net aan de mouw getrokken en ik heb net het goede nieuws gekregen dat alles bij je werkt. Hij heeft dit zojuist voor je gefixt. Ervaar jij dit nu ook? Zoals ik op Twitter ook aangaf, zou ik je wel willen adviseren om de monteur uiteindelijk nog alles te laten checken aangezien jij de ONT zelf hebt geïnstalleerd. Ik hoor graag van je of alles nu werkt zoals het zou moeten horen! 
Yay, super om te lezen @ac6693! Namens mij en @Cheyenne: heel graag gedaan. Helemaal perfect, dan is het helemaal goed zo. Dankjewel voor deze fijne terugkoppeling en het mooie compliment. Zojuist heb ik gelijk de vergoeding van de dagen dat jij geen internet had in orde gemaakt. Je kunt dit checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Heel veel plezier met jouw nieuwe snelheid en maak er een mooi weekend van!
@Boris als er geen licht door de kabel zou komen dan zou PON niet knipperen en alarm rood branden?
Het is een Nokia. Pon lampje knippert groen.
@ac6693
Het knipperen van het PON lampje betekent volgens mij dat er wel een signaal is maar de ONT kan geen verbinding tot stand brengen met de splitter.
Wellicht iets met de registratie van de ONT?
Geen idee. Vandaar m’n vraag hier in het forum of een forummedewerker kan meekijken.