Skip to main content

Goedenavond allemaal,

 

Ik zit nu thuis al 24 uur zonder internet verbinding, het derde lampje links brand rood(wereldbol internetverbinding). Heb meerder malen iemand van de helpdesk gesproken. Zij hebben een monteur ingepland. Monteur van Guidon kan pas 1 oktober terecht. Dat is pas over 8 dagen. Dat is toch niet meer van deze tijd dat het zo lang moet duren? Ik ben niet voor mijn lolletje van Ziggo overgestapt naar tmobile om zonder internet te zitten. 
 

Het meest frustrerende is dat iedereen thuis moet werken en nu zitten we dus zonder internet. 
 

Mijn vraag is dus kan het zo zijn dat ik iets over het hoofd heb gezien wat betreft de bekabeling of een instelling? Of is dit echt een probleem die de monteur zou moeten oplossen? 
 

Heb al meerder malen de converter losgekoppeld van het stroom de kabels unplugged en weer terug gedaan. Jammer genoeg heeft het niets geholpen. Het FO lampje brandt oranje. Is dat de bedoeling? De modem ook daarna losgekoppeld en weer terug gekoppeld.

is er iets wat ik zelf thuis kan doen of heeft er iemand buiten m’n glasvezelkabel kapot gemaakt tijdens Werkzaamheden. 
 

Wie zou m’n vragen kunnen beantwoorden? 
 

groetjes Caroline 

Hoi @SKarlijnn,

Goed van je dat je direct actie onderneemt en naar hulp zoekt! Ik wilde meteen voor je aan de slag, alleen was ik opgelucht en blij om te lezen dat je weer volledig online en bereikbaar bent. Dit meld je in het volgende topic: Rode wereldbol lampje brandt. Graag raad ik je aan om, in lijn met onze huisregels, jouw vraag te beperken tot één topic. Zo blijft alle informatie centraal en overzichtelijk waardoor je sneller geholpen kunt worden.

Voor nu wens ik je nog heel veel plezier met het internet toe!

 

Hi @Redyas,

Sorry dat wij je nog geen inhoudelijke update kunnen geven, ik vind het ook erg jammer dat we de onderste steen nog niet boven hebben. Het probleem lijkt een stuk dieper te zitten dan doorgaans gebruikelijk is. Hierdoor zijn wij nog hard op zoek naar de mogelijke oplossing. In ieder geval kan ik je verzekeren dat wij er bovenop zitten en hopelijk kunnen wij je snel het verlossende antwoord geven!


@SKarlijnn 

 

Wij hebben daar ook al ruim een week last van. Zeer waarschijnlijk ligt het probleem niet binnenshuis maar buitenshuis. Als ik jou was ik morgen vroeg direct contact opnemen met T-mobile zodat zij direct een onderzoek starten. Wij wachten inmiddels al 5 werkdagen op meer informatie betreft het onderzoek. 
 

Vraag ook gelijk naar een unlimited bundel mits je  een mobiel abonnement van Tele2 of T-mobile hebt. Zo kan je tenminste online blijven gedurende de komende dagen. Verder kan je alleen maar afwachten en hopen op het beste.

 

Als wij wisten dat een storting zoveel tijd in beslag zou nemen hadden wij nooit T-mobile genomen. Storingen van concurrenten die glasvezel aanbieden hebben nooit langer dan 48 uur in beslag genomen. Als T-mobile een tekort aan monteurs zou hebben hadden zij mij wel aangenomen met mijn jarenlange ervaring als monteur.

 

Succes!


Goedenavond,

kan iemand mij misschien helpen? 
ik heb al de hele dag een rood lampje bij het wereldbolletje op mijn Zyxel T-50 modem. 
ik krijg deze al de hele dag niet groen. Ik heb het modem herstart, gereset, stekker eruit gehad ook tegelijkertijd met het tvkastje. 
ik heb de gele lan kabels verwisseld, in een andere poort gedaan…. Maar nog steeds rood. 
ik heb op mijn modem ingelogd wifi aan en uit gezet (ook achterop trouwens) maar nog steeds geen succes. Oh en ik heb glasvezel trouwens. 
 

iemand een tip? 🥸 ik kan nu ook geen tv kijken dus dat is wel echt klote. 
ik hoor het graag!!!


@Redyas De Community is geen directe chat, wel streven we ernaar om op werkdagen binnen 24-48 uur op jouw bericht te reageren en in het weekend binnen 72 uur. De technische dienst onderzoekt de algehele verbinding en zal daarop de juiste actie ondernemen, bijvoorbeeld door het aansturen van een gespecialiseerde monteur, afhankelijk van waar het probleem zich exact bevindt. Zodra er een update over is, wordt je hiervan op de hoogte gesteld.Ik stuur je een privébericht met daarin de Unlimited datavoucher zodat de bundel de komende 7 dagen aangevuld wordt.

Een tijdelijke bekabelde oplossing hebben wij niet, al had ik je daar graag mee geholpen!


Iemand hier die kan helpen i.p.v. klanten neer te laten vallen zonder informatie, updates etc.


@Jason 

 

Hoelang zou zo’n onderzoek duren en wat wordt er tijdens zo’n onderzoek gedaan. Het namelijk al uitgesloten dat het probleem binnenshuis ligt, volgens een collega van u die ik gesproken heb zou het probleem bij de centrale liggen.

 

Wij gebruiken beide Tele2 en de bundel van mijn partner is bijna zo goed als leeg dus ik zie graag de voucher tegemoet voor mn partner.


Betreft mijn eigen werkzaamheden kan ik deze niet voortzetten omdat ik perse via een bekabelde verbinding moet werken. Hebben jullie daar toevallig een oplossing voor? Mijn vrienden, kennissen, buren werken namelijk zelf ook allemaal vanuit huis dus daar is het al druk.


Hoi @Redyas, de technische dienst heeft jouw case in behandeling genomen en is het onderzoek gestart. Wanneer zij meer duidelijkheid hebben, zal je op de hoogte worden gebracht. Dit gebeurt doorgaans per e-mail.

Maak jij toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je ter overbrugging een voucher voor Unlimited Internet aanbieden. Dan kun je in ieder geval gedurende de komende zeven dagen onbeperkt online blijven via mobiele hotspot op pc en laptop. Ook hoef je deze bundel niet aan te vullen, dus je bent niet gelimiteerd tot slechts een aantal GB per dag.

Laat me alsjeblieft weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een voucher code toe!


@Redyas

De patchkabel zou je wat losser kunnen maken want die verloopstuk wordt bijna scheef getrokken en de kabel zal denk ik wel knel in de connector zitten.

Haal hierna de Huawei ONT eens even van het stroom. Mocht de verbinding dan nog niet werken dan bestaat er nog steeds een kans dat je verbinding het misschien na een paar uur weer doet.

Ik ben ook een klant dus kan zelf niks voor je doen, je kan nog bellen naar de klantenservice voor een 7 dagen unlimited voucher.


@Waqqas

 

De power en LAN lampjes branden groen, het PON lampje knippert groen en het LOS lampje werkt niet. Ik stuur je een foto van de aansluiting en lampjes. Kan je met spoed een vergoeding sturen voor de verbruikte data.

 

Kunnen jullie meedenken aan een oplossing? Ik ben mijn contract met mijn werkgever namelijk aangegaan met mijn paraat dat de internetverbinding stabiel is. Nu is dat niet zo en hierdoor wordt ik opgezadeld met problemen wat kan leiden op beëindiging van mijn arbeidscontract als dit probleem zich voor blijft doen.

 

Zou je met spoed een Guidion monteur kunnen sturen naar mijn adres want als ik het zo lees gaat dit nog weken duren en ik wil mijn baan niet kwijtraken!

 


Hallo @Redyas 

Bedoel je een rood knipperende LOS en PON uit of een groen knipperende PON en LOS uit?

Bij een rood knipperende LOS ontvangt de ONT mogelijk heen glasvezel signaal.

Zou je dan eens een foto van het glasvezelaansluitpunt en ONT op 1 foto kunnen plaatsen?


Sinds afgelopen maandag 24 januari ervaren wij het zelfde probleem. Bij ons brand het wereldbol lampje rood, knippert het LOS lampje groen en staat het PON lampje uit op ons Huawei kastje.

Ik heb de Guidion monteur ook telefonisch proberen te bereiken maar met een wachttijd van minstens een uur heb ik hem nog steeds niet kunnen bereiken. Zouden jullie zo snel mogelijk een Guidion monteur langs kunnen laten komen? Wij zijn elke dag beschikbaar dus het kan elke dag.

 

Wij werken beiden voor overheidsinstanties waardoor wij thuis moeten werken door deze pandemie. Verder kunnen wij dagelijks niet online zijn zoals het hoort doordat de data sneller opgaat dan wanneer je wifi gebruikt. Wij hebben beiden een Tele2 abonnement, ik onbeperkt en mijn partner een databundel. Een hotspot gebruiken is niet mogelijk met de instabiele verbinding dus graag een onbeperkt bundel voor de komende dagen tot dat het opgelost wordt.


Waarom kan er geen korting op de maandelijkse factuur worden gegeven? 

Een vergoeding van de dagen dat het niet heeft gewerkt kun je na de storing aanvragen. Alleen dan kan t:-mobile namelijk het exacte aantal dagen berekenen.


Hier ook hetzelfde probleem.. sinds vanmiddag brand het rode lampje en hebben we geen internet meer. Nu dus een week wachten voordat er iemand naar kan komen kijken.. zeer frustrerend als je thuis moet werken. Waarom kan er geen korting op de maandelijkse factuur worden gegeven? 


Goedemiddag @S elka, goed dat je het aankaart hier! Ik zie dat de netbeheerder jouw case in behandeling genomen heeft en verwacht dat er uiterlijk morgen of woensdag een afspraak wordt gemaakt zodat dit hersteld kan worden. 

Maak jij thuis toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je enigszins tegemoetkomen met een Unlimited Internet voucher zodat je de komende dagen onbeperkt online kunt blijven via mobiele hotspot op laptop en PC. Is dat een ideetje?


Goedemiddag,

Vouchers heb ik reeds ontvangen.


Goedemiddag @S elka, goed dat je het aankaart hier! Ik zie dat de netbeheerder jouw case in behandeling genomen heeft en verwacht dat er uiterlijk morgen of woensdag een afspraak wordt gemaakt zodat dit hersteld kan worden. 

Maak jij thuis toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je enigszins tegemoetkomen met een Unlimited Internet voucher zodat je de komende dagen onbeperkt online kunt blijven via mobiele hotspot op laptop en PC. Is dat een ideetje?


Hallo @S elka 

De Huawei ONT ontvangt geen glasvezel signaal dus daarvoor zou een monteur langs moeten komen volgens mij.

Een Guidion monteur of KPN monteur, vrijdag ochtend heeft het nog gewerkt en rond 11:00 kapte deze er ineens mee. Het kan toch niet aan het kastje zitten maar ergens verderop?


Hallo @S elka 

De Huawei ONT ontvangt geen glasvezel signaal dus daarvoor zou een monteur langs moeten komen volgens mij.


Hier hetzelfde probleem sinds vrijdag. Het LOS lampje op mijn glasvezelkastje en internetbol op mijn modem knipperen rood. Zeer vervelend dat ik nu geen internet heb met het thuiswerken en een aankomende online examen!

Ik weet 100% dat ergens buiten het probleem ligt, een afspraak met Guidion moet ik nog maken en zal ook nutteloos en langer wachten zijn.

 

Kan er nu niet naar de verbindingen gekeken worden en of er meerdere adressen in mijn straat hier verbindingsproblemen hebben.


Hi @Merel19 ,

Dank voor het delen van je ervaring en situatie! Op dit moment merken we dat onze monteurs het drukker hebben dan normaal, waarvoor mijn welgemeende excuses. Ik had graag de afspraak voor je vervroegd, maar heb zelf geen inzage in de agenda van de monteurs. Is het gelukt om Guidion te pakken te krijgen en eventueel een eerder gaatje te vinden? Ik hoop het echt van harte! 


Hier precies hetzelfde probleem: sinds gisterochtend vroeg geen internet en tv. Ondertussen dus bijna twee dagen. Ook hier is het lampje van de wereldbol ineens rood en blijft rood. Uiteraard zelf alles geprobeerd en contact opgenomen met de servicedesk. De servicedesk kan ons helaas op afstand verder ook niet helpen, dus moet er een monteur komen. 

De eerst mogelijke optie voor een afspraak met Guidion is 24 januari.. Al meerdere malen zowel de klantenservice van T-mobile als Guidion proberen te bellen om een eerdere afspraak te krijgen, maar tot op heden niet gelukt. In deze tijd van het volledige thuiswerken is anderhalve week zonder internet eigenlijk geen optie..

 


@inbelmodem Graag help ik je verder, Lisa heeft al een superbegin gemaakt dus dat is mooi! 😊

Ik heb zojuist de afsprakenlijn van Guidion gebeld en een lieftallige collega aan de lijn gehad, ze heeft alles uit de kast getrokken, maar kon de afspraak niet bespoedigen sorry. Ondanks het feit dat de afspraak pas maandag plaatsvindt, hoop ik dat je toch nog een mooi weekend tegemoet kunt gaan. Houd ons op de hoogte maandag en als je een tweede voucher goed kunt gebruiken, dan stuur ik die met alle plezier onmiddellijk naar je!


Hoi @Lisa. Maakt niet uit welke tijd, ik zorg dat ik kan. Hoe sneller, des te beter.

Bvd.


Hi @inbelmodem, dat is uiteraard niet de bedoeling! Kan je aangeven op welke tijden jij de aankomende dagen beschikbaar bent? Dan ga ik voor je bellen en laat ik het aan je weten of er eerder een plekje vrij is! 😊


Dank je Lisa. Ik heb Guidion al 4 keer gebeld. Je staat dan telkens 30 tot 45 minuten in de wacht. Een keer heb ik iemand te pakken gehad die mij zou terugbellen. Niks meer gehoord. 


Hi @inbelmodem, heel goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik baal er ontzettend van dat je momenteel zonder internet zit. Zojuist heb ik je in een privébericht voorzien van een Unlimited Data voucher. Wanneer je deze voucher activeert, hoef je niet tussentijds je GB's op te hogen, zoals bij een normaal Unlimited abonnement moet en kun je een hotspot maken van je telefoon. Ik hoop dat je op deze manier de aankomende dagen het prettigst mogelijk weet te overbruggen. 

Weet dat wij ook niets liever willen dan dit zo snel mogelijk oplossen, maar wij zijn daarnaast ook afhankelijk van de agenda's van de Guidion monteurs. Ik heb natuurlijk geen zich in je agenda, dus ik zou je graag het nummer van Guidion willen doorgeven: 088  200 01 51. Wellicht is er een andere klant uitgevallen en kan je nóg eerder aan de beurt komen. Ik hoop heel erg dat de voucher je voor nu verder op weg helpt en ik ga duimen dat Guidion mogelijk eerder bij je langs kan komen. Laat je het weten of dit is gelukt en geef je een update zodra je weer online bent? Dan maak ik namelijk graag de vergoeding voor je in orde van de dagen dat je geen internet had. Excuses voor het ongemak! 💪


Reageer