een week na overstap naar 1000gb geen internet meer
Hallo,
ik ben al heel lang klant bij t-mobile thuis met een glasvezel lijn van 100mb, 2/3 weken geleden hebben we deze laten upgraden naar een 1gb lijn omdat deze nu beschikbaar zijn, een week na installatie viel deze lijn uit en we hebben sinds 15 okt al geen internet meer. niet heel handig met 2 thuiswerkers en kinderen in examen klassen, maar goed dat kan gebeuren zou je zeggen.
wat niet kan is de lijst van verschillende verhalen opgehangen elke keer als antwoord van de Servicedesk krijgt. eerst een algemene storing (nergens wat van terug te vinden) dan een beschadigde lijn in mijn huis, dan zou je verwachten aah er komt een monteur, maar die komt niet. want 2 dagen later is het verhaal dat ons internet in de war is met het internet van een andere klant,….. ??? sorry ????
met de vraag hoe lang het gaat duren krijg je als antwoord dat het afhangt van die ander klant, hij neemt zijn telefoon niet op….oh dus dat kan nog wel een maand of langer duren vraag ik. Ja, is het antwoord daarop. wauw!
keurig hoor dat ik niet voor internet hoef te betalen als het niet werk, maar zonder internet heb ik ook geen tv en vaste telefoon lijn, haal deze ook meteen even van de nota af dan!
Ik draai al wat jaartjes mee ook in de technische IT service verlening. normaal kom je als it afdeling of organisatie met andere oplossingen als het lang duurt, terug naar de oude aansluiting (het modem ligt nog hier thuis hoor),
de onbeschoftheid en ongeïnteresseerde houding van tmobile hierin, alsof het normaal is dat in deze tijd internet het waarschijnlijk een maand niet gaat doen….
ik ga geen 4 weken wachten, andere providers kunnen hier binnen 2 weken zijn. ik laat er wel een andere lijn naast leggen en zeg tmobile zelf wel op om de maand opzeg termijn te ontlopen.
het verbaasd me gewoon en ik hoop dat iemand bij tmobile deze zaken op gaat pakken en verbeteren. vervanging van management misschien ?
bedankt voor de jaren van goed internet, maar als ik jullie nodig heb zijn jullie er niet, tmobile duidelijk gebroken en stuk.
P.S.: een 24/7 business als een internet provider waar de technische dienst niet werkt in het weekend ?? serieus ??
Bladzijde 1 / 2
sorry voor mijn late reactie vandaag, reden ? je raad het nooit….
vanmorgen een klachten behandelaar van t-mobile gesproken die reageerde op mijn klacht op het klachtenkompas (consumentenbond), hij wist mij te vertellen dat 1 hij het heel erg vond allemaal en 2 dat mijn internet waarschijnlijk voor 5 november niet meer in orde zou komen.
2 uur later, KABLAMMO!.. internet doet het weer… :)
De t-mobile kat weet van voren niet dat hij van achter leeft. ik hoop dat de lijn het nu blijft doen tot 5 november, als dat zo is… iedereen heel erg bedankt voor het meelezen, de reacties en het meedenken. ook allemaal heel veel sterkte nog.
mocht de lijn er voor 5 november wel weer uitvallen, dan lees ik jullie snel weer hier.
gegroet.
Hi Demi,
dank je wel voor je reactie en de bevestiging voor iedereen hoe raar dit is, jouw antwoord krijg ik al 10 dagen nu, je verteld me gewoon dat ik al 10 dagen geen internet heb omdat er iets aan de hand is met een andere klant….
zit er nu een andere klant illegaal te downloaden op mijn lijn ? krijg ik daar de rekening voor ?
of doet zijn internet het ook niet ?
dat hij niet reageert is mijn probleem niet, dat is jullie probleem. koppel hem lekker af dan als hij niet reageert en geef mij mijn internet terug.
p.s.: ik kan vandaag ook niet in mijn Opel rijden, er zit een andere klant in….
Hallo @Vincent1975
Een maand is wel wat overdreven als het echt zo is dat een andere klant de "veroorzaker" is
Welke lampjes branden knipperen of zijn uit op de Huawei ONT?
Misschien kan je ook eens een foto plaatsen van de patchkabel tussen het FTU en Huawei ont? Deze blijkt ook wel eens de verkeerde te zijn.
@Vincent1975
Ja dit kan gewoon niet. Door dat er geen contact gelegd kan worden ligt er nu een groep klanten plat.
Vrij bizar dat providers zo eigenlijk wel een kwetsbaar netwerk aanleggen. Lang leve pon
Ik baal er oprecht van dat deze verbindingen niet soepel willen verlopen. Er wordt echt hard gewerkt om hier een structurele oplossing voor te vinden!
@gerardweert, ik wil graag meekijken in je abonnement over het ongewild opzeggen van de TV Box en om de internetsnelheid te checken, maar het e-mailadres dat je in je profiel gebruikt komt niet overeen met het e-mailadres dat aan je abonnement staat gekoppeld. Wil je mij een privébericht sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Je kunt me een privébericht sturen door te klikken op mijn naam en mij daarna een bericht te sturen.
Ik heb opgezegd en 25 nov komt er een monteur van KPN om de zaak om te gooien.
Wat een amateuristische bende is het daar. Die 2 weken zing ik ook nog wel uit.
Hi Waqqas,
thanks voor je reactie, maar kabels niet goed is niet werken in mijn boekje en niet eerst wel werken en dan zonder enige actie opeens niet werken.
Hieronder zoals achtergelaten door de monteur (alleen in eerste instantie was de rode WAN lamp natuurlijk gewoon groen)
De woorden over de duur worden door tmobile alleen bevestigd met een ja. dus blijkbaar kan dat wel.
Weet je als de lijn niet goed zou zijn zouden ze mijn modem ook niet uit kunnen lezen en dat kunnen ze bij de servicedesk wel, dus kabels niet goed… nah :)
het verhaal klopt gewoon niet, maandag bel ik en word me beloofd dat ik uiterlijk de woensdag erop word terug gebeld. ik ben rond 4 uur zelf maar gaan bellen op woensdag met de vraag of er nog iets gebeurd, de vriendelijke dame aan de lijn zegt vervolgens gewoon nee er zijn in de afgelopen dagen geen actie genoteerd in het log, en vervolgens komt ze met een verhaal over een andere klant waar iets is gedaan en dat verstoord mijn internet...
Je wordt meer dan 20x onderbroken en je zegt daarna "opzich niet zo erg"
Ik heb nu bijna 4 maanden glasvezel. En in deze tijd presteert T-mobile het om mij meer dan 20x te onderbreken.
Op zich niet zo erg. Maar de oplos tijd is 48 uur. Daar wordt ik toch wel narrig over.
Ik heb daarom besloten op te zeggen. Na aandringen is dit dan ook gelukt.
De laatste downtime was gisteren. Ik belde en kreeg het lieve antwoord. Vanwege drukte is de oplos tijd 5 dagen. Gezien u toch opzegt per 29 okt heeft het geen zin meer om een ticket aan te maken.
ik dacht dat ik gek werd. Gelukkig is de verbinding er weer. Maar de helpdesk van T-mobile is gewoon om te huilen zo slecht. En zelfs kunnen ze geen glas verbinding operationeel houden.
Hebben meer mensen hier last van?
Ik weet niet in welk gebied jij zit, maar waarschijnlijk meerderen die vanuit KPN (of andere providers) denken goedkoper uit te zijn en zich om laten prikken van WBA naar ODF…
Het zou zomaar kunnen. Maar ben wel can KPN overgestapt naar T-mobile. En ga dus nu weer terug. Dit is gewoon niet te doen. Onderbrekingen kunnen. Maar ik verwacht wel een redelijke oplos tijd . En daar val ik over. 48 uur down is natuurlijk belachelijk.
Ik weet niet in welk gebied jij zit, maar waarschijnlijk meerderen die vanuit KPN (of andere providers) denken goedkoper uit te zijn en zich om laten prikken van WBA naar ODF…
Het zou zomaar kunnen. Maar ben wel can KPN overgestapt naar T-mobile. En ga dus nu weer terug. Dit is gewoon niet te doen. Onderbrekingen kunnen. Maar ik verwacht wel een redelijke oplos tijd . En daar val ik over. 48 uur down is natuurlijk belachelijk.
Zolang de NT op de stroom blijft zitten bij die nieuwe klant na ompatchen (dus iemand die net zoals jij van KPN naar T-Mobile overstapt), hebben de overigen op dezelfde OLT van T-Mobile verstoringen == geen internet.
Verder geldt AFAIK;
- 8:00 uur - 12:00 uur KPN (of onderaannemer) patched WBA > ODF == verstoring als NT op de stroom blijft - 14:00 uur - ? uur Guidion komt de boel aansluiten bij de nieuwe klant == verstoring opgelost voor de anderen (mits NT ermee gemoeid)
Dat eerste zou afgevangen gaan worden door Guidion zelf te laten patchen WBA > ODF nadat ze eerst naar de klant gaan om die NT af te koppelen maar ik begrijp dat KPN (onderaannemers) dit patchen ook blijft doen. Dus dan houd je altijd gezeik.
Verder zou Guidion in het geval van alles zelf mogen/kunnen doen, eerst naar de klant moeten gaan om daar de NT van de stroom te halen. Dan moet je hopen dat werknemers/ZZPers van Guidion;
- dit wel doen ipv een ritje besparen en de bon sneller afmelden want kost tijd...
Er zijn ook al voorbeelden van vrijdag patchen ipv maandag ochtend. Anderen hele weekend geen internet omdat die nieuwe klant geen idee heeft, dat deze de boel plat legt voor de rest op diezelfde GPON poot.
Hallo allemaal weer,
Na precies 1 week van werkend internet liggen we er vandaag weer uit, knipperende PON lamp dus we weten allemaal weer hoe laat het is.
Gelukkig stappen we vrijdag over naar een andere provider, dus het wachten zal deze keer niet te lang duren. Toch wilde ik er nog even melding van maken, dus bij deze.
voor alle andere in mijn blok, sterkte de aankomende week zonder internet.
Hij doet het al weer, rond 5 uur hop lijntje weer terug nog 13 keer te gaan of zo ?
Nou de monteur van Guidion wil ik niet meer in huis.
die sloopt gewoon mijn glasvezel verbinding. Zat ik na zijn bezoek 2 dagen zonder.
Sinds de upgrade van 100mb naar 1 gb is mijn downloadsnelheid meer dan gehalveerd.
Mijn vaste telefoon werkt al 3 weken niet meer en het enige wat je hoort dat ze er mee bezig zijn.
Ik heb opgezegd, eerst dat gezeik met mijn mobiele abonnement en nu dit.
Vaarwel t-mobile, prutsers 1e klas.
Ik baal er oprecht van dat deze verbindingen niet soepel willen verlopen. Er wordt echt hard gewerkt om hier een structurele oplossing voor te vinden!
@gerardweert, ik wil graag meekijken in je abonnement over het ongewild opzeggen van de TV Box en om de internetsnelheid te checken, maar het e-mailadres dat je in je profiel gebruikt komt niet overeen met het e-mailadres dat aan je abonnement staat gekoppeld. Wil je mij een privébericht sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Je kunt me een privébericht sturen door te klikken op mijn naam en mij daarna een bericht te sturen.
dag 9, nog steeds geen internet, pon lamp knippert nog steeds. rode wan lamp op modem,.
ohwja, jullie leveren een 24/7 service maar hebben geen technische dienst in het weekend, logisch want particulieren gebruiken natuurlijk minder tv en internet in het weekend…
@Vincent1975 ik heb even gekeken voor een update. Zo te zien is er een mogelijke oorzaak gevonden en lijkt er een verband te zijn met de verbinding met een andere klant bij jou in de buurt. Er wordt contact gezocht met deze klant door de technische dienst, maar tot nu toe geen gehoor. Hopelijk krijgen we deze persoon snel te pakken en kan jij ook weer genieten van internet!
Nu krijg ik een mail dat ik mijn tv-box heb opgezegd??
Lopen daar alleen maar prutsers rond?
Het is geregeld. Je abonnement is aangepast. Handig toch, dat je je abonnement kunt aanpassen? Zo heb je altijd het abonnement dat bij je past. Hieronder zie je de nieuwe samenstelling van je abonnement*. Je kunt 'm ook bekijken in My T-Mobile Thuis.
Downloaden, inloggen, klaar Je kijkt vanaf nu tv zonder TV Box. Dit is heel eenvoudig te installeren. Download hiervoor de T-Mobile TV App in het appmenu van je smart-tv of mediaplayer. Je logt in met je TV-klantnummer en TV-pincode die je vindt in My T-Mobile Thuis. En je bent klaar om TV te kijken.
Blijkbaar heeft die klant nog oude apparatuur aangesloten maar ik snap niet waarom dit zo lang duurt om te verwijderen als het ook zo is?
@Vincent1975
Ja dit kan gewoon niet. Door dat er geen contact gelegd kan worden ligt er nu een groep klanten plat.
Vrij bizar dat providers zo eigenlijk wel een kwetsbaar netwerk aanleggen. Lang leve pon
Jep zo gaat het dus… Op vrijdag worden soms patches gezet die op maandag pas worden aangesloten. Als die NT dan het hele weekend op de stroom blijft zitten, liggen anderen er een heel weekend uit… Mijn contact is laatst ook op zaterdag naar de wijkcentrale gereden vanwege bovenstaande. Aansluiten zou pas op maandag gebeuren maar omprikken WBA > ODF is vrijdagmiddag gedaan.
Verder heeft KPN (onderaannemer) de ruimte om dit in de ochtend uit te voeren tussen 8:00-12:00 uur. Guidion gaat pas in de middag naar een klant dus als daar een NT aangesloten blijft zitten heb je _ten alle tijden_ een verstoring voor anderen die al op GPON zitten op dezelfde OLT.
Hij doet het al weer, rond 5 uur hop lijntje weer terug nog 13 keer te gaan of zo ?
Hoi @Vincent1975,
Goed dat je het aankaart en bedankt voor de update(s)! Ik zag dat de overstap op zichzelf goed was gegaan (naar GPON), maar dat er hierna periodes zaten waarop je lang offline was. Het offline geraken is een issue dat we hier bespreken:
In de meeste gevallen konden we het probleem ook vrij snel weer verhelpen, ik begrijp niet zo goed dat het bij jou zo lang geduurd heeft. Excuus daarvoor. Gelukkig hebben we hier nu een andere werkwijze voor gevonden die ervoor zorgt dat dit sowieso niet meer voorkomt.
Mocht ik nog iets kunnen betekenen of als je nog vragen hebt, laat het mij weten!
Hallo,
ik ben al heel lang klant bij t-mobile thuis met een glasvezel lijn van 100mb, 2/3 weken geleden hebben we deze laten upgraden naar een 1gb lijn omdat deze nu beschikbaar zijn, een week na installatie viel deze lijn uit en we hebben sinds 15 okt al geen internet meer. niet heel handig met 2 thuiswerkers en kinderen in examen klassen, maar goed dat kan gebeuren zou je zeggen.
wat niet kan is de lijst van verschillende verhalen opgehangen elke keer als antwoord van de Servicedesk krijgt. eerst een algemene storing (nergens wat van terug te vinden) dan een beschadigde lijn in mijn huis, dan zou je verwachten aah er komt een monteur, maar die komt niet. want 2 dagen later is het verhaal dat ons internet in de war is met het internet van een andere klant,….. ??? sorry ????
met de vraag hoe lang het gaat duren krijg je als antwoord dat het afhangt van die ander klant, hij neemt zijn telefoon niet op….oh dus dat kan nog wel een maand of langer duren vraag ik. Ja, is het antwoord daarop. wauw!
keurig hoor dat ik niet voor internet hoef te betalen als het niet werk, maar zonder internet heb ik ook geen tv en vaste telefoon lijn, haal deze ook meteen even van de nota af dan!
Ik draai al wat jaartjes mee ook in de technische IT service verlening. normaal kom je als it afdeling of organisatie met andere oplossingen als het lang duurt, terug naar de oude aansluiting (het modem ligt nog hier thuis hoor),
de onbeschoftheid en ongeïnteresseerde houding van tmobile hierin, alsof het normaal is dat in deze tijd internet het waarschijnlijk een maand niet gaat doen….
ik ga geen 4 weken wachten, andere providers kunnen hier binnen 2 weken zijn. ik laat er wel een andere lijn naast leggen en zeg tmobile zelf wel op om de maand opzeg termijn te ontlopen.
het verbaasd me gewoon en ik hoop dat iemand bij tmobile deze zaken op gaat pakken en verbeteren. vervanging van management misschien ?
bedankt voor de jaren van goed internet, maar als ik jullie nodig heb zijn jullie er niet, tmobile duidelijk gebroken en stuk.
P.S.: een 24/7 business als een internet provider waar de technische dienst niet werkt in het weekend ?? serieus ??
Dag Vincent,
De mensen aan de telefoon willen je graag helpen. Echter is het de ICT afdeling die de toestroom van problemen niet aankan. Wat jij ervaar is nog erger dan wat ik de afgelopen maanden had.
Enige oplossing voor je. Overstappen naar KPN. Nooit gezeur het werkt altijd. Enige is dat het 57 euro kost per maand. Na 3 maanden was ik het spug zat om elke keer 1 to 2 dagen geen internet meer te hebben.
De laatste storingsmelding vertelde ze me dat het 5 dagen zou duren. Ik begon er gewoon beetje om te lachen. Maar oh wat is dit super slecht.
Sorry T-mobile maar jullie slaan echt een plank mis.
ik ben al heel lang klant bij t-mobile thuis met een glasvezel lijn van 100mb, 2/3 weken geleden hebben we deze laten upgraden naar een 1gb lijn omdat deze nu beschikbaar zijn, een week na installatie viel deze lijn uit en we hebben sinds 15 okt al geen internet meer. niet heel handig met 2 thuiswerkers en kinderen in examen klassen, maar goed dat kan gebeuren zou je zeggen.
wat niet kan is de lijst van verschillende verhalen opgehangen elke keer als antwoord van de Servicedesk krijgt. eerst een algemene storing (nergens wat van terug te vinden) dan een beschadigde lijn in mijn huis, dan zou je verwachten aah er komt een monteur, maar die komt niet. want 2 dagen later is het verhaal dat ons internet in de war is met het internet van een andere klant,….. ??? sorry ????
met de vraag hoe lang het gaat duren krijg je als antwoord dat het afhangt van die ander klant, hij neemt zijn telefoon niet op….oh dus dat kan nog wel een maand of langer duren vraag ik. Ja, is het antwoord daarop. wauw!
keurig hoor dat ik niet voor internet hoef te betalen als het niet werk, maar zonder internet heb ik ook geen tv en vaste telefoon lijn, haal deze ook meteen even van de nota af dan!
Ik draai al wat jaartjes mee ook in de technische IT service verlening. normaal kom je als it afdeling of organisatie met andere oplossingen als het lang duurt, terug naar de oude aansluiting (het modem ligt nog hier thuis hoor),
de onbeschoftheid en ongeïnteresseerde houding van tmobile hierin, alsof het normaal is dat in deze tijd internet het waarschijnlijk een maand niet gaat doen….
ik ga geen 4 weken wachten, andere providers kunnen hier binnen 2 weken zijn. ik laat er wel een andere lijn naast leggen en zeg tmobile zelf wel op om de maand opzeg termijn te ontlopen.
het verbaasd me gewoon en ik hoop dat iemand bij tmobile deze zaken op gaat pakken en verbeteren. vervanging van management misschien ?
bedankt voor de jaren van goed internet, maar als ik jullie nodig heb zijn jullie er niet, tmobile duidelijk gebroken en stuk.
P.S.: een 24/7 business als een internet provider waar de technische dienst niet werkt in het weekend ?? serieus ??
Ik ben een paar weken terug ook overgestapt naar 1Gbps glasvezel internet van T-Mobile. En nu zit ik met hetzelfde probleem van geen internet. Ik heb vandaag gebeld en geklaagd bij T-mobile thuis, maar ze zeggen dat ze het zullen navragen bij hun technische team. Het lijkt voor veel gebruikers een probleem te zijn. Ik kom uit de regio Utrecht.
@Manish100 heel veel sterkte ermee, hopen dat ze snel voor je aan de slag aan.
en voor de rest : jawel, dag 11, nog steeds geen internet. ik tel gewoon nog even door hoor.
na 1 maand zonder vaste telefoon kreeg ik vanmiddag een mailtje dat het opgelost is.
Nu nog de internetsnelheid fatsoenlijk krijgen tot het einde van de maand en dan vaarwel.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.