Wensen & Suggesties voor Internet + TV van Odido

  • 30 September 2021
  • 88 reacties
  • 6429 Bekeken
Wensen & Suggesties voor Internet + TV van Odido
Reputatie 7
Badge +16

Dit is de nieuwe wensenlijst voor Internet +TV van Odido. Hier kun je al jouw wensen en suggesties plaatsen. Houd er alsjeblieft rekening mee dat we wensen die onmogelijk zijn niet zullen plaatsen. 

 

Je hebt je tv aangezet en denkt: “Hmm, er ontbreekt eigenlijk nog iets aan mijn kijkervaring!” Mooi zo! Schrijf ‘em op en plaats je reactie in dit topic. We verzamelen hier namelijk alle wensen en suggesties voor Internet + TV. Dat betekent dat jij jouw eigen ideeën kunt loslaten op Internet, TV en Vast Bellen, maar bijvoorbeeld ook op de Community (Overig). 

 

Ideation is live sinds 21 november 2023! Check alle ideeën en de nieuwe categorieën in ons gloednieuwe platform: Wensen en suggesties, hoe werkt het? | Odido community

 

 

Zodra het zover is, kondigen we het groots aan en komen we met een concrete update waarin alles uitgelegd wordt. Tot die tijd zet ik dit topic (TIJDELIJK) dicht. Bedankt voor alle ideeën en tot snel! 😄

[13-11-2023] UPDATE: vanaf volgende week maandag lanceren we Ideation en worden al jullie wensen en suggesties onder gebracht in een nieuw platform. We hebben daarin 4 groepen: Nieuw, In Onderzoek, Afgewezen en Afgerond. Een topic met uitleg volgt nog. We zijn nu bezig om alle ideeën te bundelen en te her-categoriseren. Tot dan! 

[16-11-2023] UPDATE: Alle wensen en suggesties zijn geconverteerd naar losse ideeën. Vanaf morgen wordt alles in de juiste categorie geplaatst. Als een idee afgewezen is, dan zal dit zichtbaar zijn onderaan de hoofdpagina bij “Niet mogelijk”. Er wordt verder niet specifiek ingegaan op het hoe en waarom, tenzij het technisch niet mogelijk is. Maandag 20 november 2023 gaat Ideation live.

 


This topic has been closed for comments

88 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Deze wens is verwijderd omdat deze sinds kort geïntroduceerd is als nieuwe tv-app: Alles over de T-Mobile TV App voor LG TV (bèta-versie)! | T-Mobile Community

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo! 

Ik wil graag de volgende punten voorstellen:

- Ik zou graag via de info knop gelijk de programma details willen zien, nu moet ik daar teveel voor klikken

- Ook kan ik niet zien welk seizoen of welke aflevering er wordt uitgezonden, erg vervelend... 

- Ik mis heel erg de Love Nature zender in het pakket, ik zag in een andere topic van een jaar geleden dat deze 'hopelijk spoedig zou worden toegevoegd', gaat dat daadwerkelijk gebeuren? 

- Ik zou graag alle muziekzenders willen hebben, maar nu moet ik er ook de kinder zenders bij nemen, waarom is dit een combi pakket?

- Is er een mogelijkheid om te stemmen op deze wensen en suggesties zodat voor jullie inzichtelijk wordt welke wensen en suggesties het meest gewild zijn?

Alvast bedankt! 

Ik voeg jouw wensen toe aan de tabellen, bedankt voor je suggesties! 

 

*Met betrekking tot Love Nature: dit ga ik er niet als wens in zetten. We hebben dit meermaals besproken, maar ligt echt bij de desbetreffende omroep. Mocht hier wat in veranderen, dan laten we dat weten.

*Met betrekking tot stemmen op wensen: nee die mogelijkheid is er niet en gaan we ook niet invoeren. We nemen deze tabellen regelmatig door en maken mogelijk wat realistisch mogelijk is. 

Hallo! 

- Ik zou graag alle muziekzenders willen hebben, maar nu moet ik er ook de kinder zenders bij nemen, waarom is dit een combi pakket?

 

Die combi is mij ook niet duidelijk.

Ik heb dan ook alleen die muziek zenders nodig.

Maar een ander punt het is maar 3,75 euro per maand.

Daar kan ik mij dan niet druk over maken.

@Jason

Is er al meer bekend over meer apparaten aangemeld zijn.? 

Dan max 4 naar bijvoorbeeld 6 dat zal een verademing zijn voor ons. 😀👈

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @peter-keetfm, goede vraag! Ik ga informeren bij ons tv-team: thanks voor de reminder! 

Reputatie 7
Badge +16

@peter-keetfm Ik heb een snel antwoord: 4 is als maximum gekozen door T-Mobile en wordt niet uitgebreid naar 6, ook al is de wens er. Ik ga de wens derhalve uit de tabel halen.

Reputatie 7
Badge +14

Hou je vraag in 1 topic.  Is een stuk overzichtelijker.

Hou je vraag in 1 topic.  Is een stuk overzichtelijker.

Misschien moet je zoiets aan de T-Mobile moderators over laten.

Om een bericht te verplaatsen of te verwijderen.

Hun beheren tenslotte het forum.

Dubbel plaatsen hoeft natuurlijk niet voor een groot probleem te zorgen.

Ik vindt veel quoten (met name alles) dat dat pas een topic onoverzichtelijk maakt. 😉 

 

Reputatie 2

Het zappen met de afstandsbediening is verkeerd om, ook in de app. Naar beneden is kanaal omhoog en andersom. Vreemd toch ?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @H Heek, fijn dat je dit nagaat, dit is namelijk niet de bedoeling! Graag raad ik je aan om de afstandsbediening te resetten. Hoe je dat kan doen vind je onder kopje 6 ‘Reset Afstandsbediening’ in dit topic: Afstandsbediening bestellen en handleiding.  Ik gok dat je hierbij de afstandsbediening met de magenta knop rechtsboven hebt.

Hiermee kan je weer snel zappen! 🙂

Reputatie 2

Ik neem aan dat het ressetten niet voor de afstandsbediening van mijn Samsung tv geld. Hier bedien ik de app mee namelijk. En werkt het ook anders om.

voor de tvbox afstandsbediening zal ik mijn afstandsbediening bediening resetten.

Reputatie 7
Badge +6

@Themis De voorbereidingen lijken in volle gang. Zie mijn reactie in onderstaand topic.

 

Reputatie 2

Het geluid loopt sinds gisteren op ten duur niet synchroon.

2023-05-15 update T-mobile Thuis, helaas een herhaling van zetten uit februari 2015

  1. tv-gids is amper te lezen
    • onder andere doordat de gekozen zender door de gids wordt getoond
    • daarnaast door gekozen lettertype/kleur/contrast
    • niet doen; 1 ding tegelijk, svp optimale ervaring gids dus leesbaarheid
    • zo nodig keuze in menu maken:
      • doorzichtig onbruikbare gids / niet doorzichtig bruikbaar
    • verzoek: tv-gids niet doorzichtig
  2. wisselen tussen zenders is traaaaaaaaag, duurt dik een seconde
    • zowel gewoon zender up/down als via tvgids
    • hoe en waarom zou dit zo lang duren ipv direct
    • verzoek: snel schakelen tussen zenders (<0,2sec)
  3. klok weergave (als box aan) is weer voluit, kan er een boek bij lezen
    • voorgaande feature requests zijn nog steeds valide of zijn die weggegooid?
    • verzoek: menu helderheid klok instellen (dimmen)
  4. geen klok weergave als box uit
    • huh, tijd wordt niet weergegeven als box uitstaat?
    • verzoek: tijd (gedimd) weergeven
  5. box aan/uit zetten
    • niet men knop op box, wel met afstandbediening
    • als aan met afstandbediening, niet uit met knop op box
    • als uit met afstandbediening, wel uit met knop op box
    • als aan met knop op box, alleen uit als tweemaal uit op afstandbediening
    • verzoek: aan/uit met 1 druk knop op box, aan/uit met 1 druk op afstandbediening, knop op box / afstandbediening onafhankelijk van elkaar

Pas de update van vandaag ajb zsm aan en maak de interface beter bruikbaar ok?

Wat wel mogelijk is een andere bluetooth afstandsbediening koppelen aan de Nvidia Shield.

Zo gebruik ik een Logitech Harmony afstandsbediening met hub.

De meeste functies werken.

Gids niet maar die kun je ook benaderen via menu.

 

Reputatie 7
Badge +16

@CrisTien, @H Heek en @Hio Graag komen we aan het eind van de week terug op jullie wensen. Er is overleg met onze developers en ik wil vragen wat sowieso niet mogelijk is zodat we niet ten onrechte iemand blij maken met het plaatsen van een wens/suggestie in het topic. Wordt vervolgd!

@CrisTien@H Heek en @Hio Graag komen we aan het eind van de week terug op jullie wensen. Er is overleg met onze developers en ik wil vragen wat sowieso niet mogelijk is zodat we niet ten onrechte iemand blij maken met het plaatsen van een wens/suggestie in het topic. Wordt vervolgd!

@Jason de vijf punten die ik noem waren allen goed geregeld in de vorige versie, dat zou geen probleem moeten zijn al wordt ik soms toch verrast...

@CrisTien@H Heek en @Hio Graag komen we aan het eind van de week terug op jullie wensen. Er is overleg met onze developers en ik wil vragen wat sowieso niet mogelijk is zodat we niet ten onrechte iemand blij maken met het plaatsen van een wens/suggestie in het topic. Wordt vervolgd!

@jason extra bug gevonden….

  • favoriete zenders worden op volgorde van toevoegen getoond in de tv-gids
    • de laatst toegevoegde wordt dus het eerst getoond…
    • dus als je NPO1/NPO2/NPO3 op volgorde toevoegt en je opent de gids dan krijg je NPO3/NPO2/NPO1. Ja ik kan de volgorde wijzigen, nee dat ga ik niet handmatig doen. De std sortorder is brak.
    • verzoek: sorteer favorieten standaard op zendernummer

Het zappen met de afstandsbediening is verkeerd om, ook in de app. Naar beneden is kanaal omhoog en andersom. Vreemd toch ?

Ik gok dat je favorieten hebt geactiveerd, die worden standaard namelijk verkeerd gesorteerd.

  • De zendernaam is amper te zien in de nieuwe tv-gids
    • in de tv-gids worden de logo’s van zenders gebruikt. Leuk idee maar bepaald niet voor alles bruikbaar, een heel breed logo wordt onleesbaar
    • De nieuwe logo’s van bijv. RTL zijn niet te lezen, vooral niet het cijfer
    • Ofwel het logo moet meer ruimte krijgen in de UI, of je moet de naam uitschrijven
    • verzoek: geschreven zendernaam of groter logo
Reputatie 2

Het zappen met de afstandsbediening is verkeerd om, ook in de app. Naar beneden is kanaal omhoog en andersom. Vreemd toch ?

Ik gok dat je favorieten hebt geactiveerd, die worden standaard namelijk verkeerd gesorteerd.

Klopt inderdaad ja.

Reputatie 7
Badge +16

@Hio en @CrisTien Jullie wensen zullen zeer spoedig toegevoegd worden aan de lijst. Omdat het momenteel tijd is om de boel weer eens op te schonen, ga ik wensen die op dit moment onmogelijk uitvoerbaar zijn - om wat voor reden dan ook - uit de lijst halen. Het wordt nu te onoverzichtelijk. Oude, reeds behandelde of toegevoegde wensen, verwijderd ik eveneens.

Reputatie 7
Badge +16

Zodra dit gedaan is, laat ik hieronder zien welke wensen verwijderd zijn. Dit gebeurt uiteraard in samenspraak met development en de specialisten.

Reputatie 7
Badge +16

Hieronder het lijstje met verwijderde wensen/suggesties en een korte uitleg van het hoe en waarom:

 

Verwijderd uit Wensen & Suggesties op 17 mei 2023

 

 

  • Gebundeld Native IPv6 en IPv6 optie

 

  • Keuze belbundels want er zijn Unlimited bundels en geen plannen om losstaande Europese bundels aan te bieden. Er wordt al de mogelijkheid geboden om belminuten in het buitenland te gebruiken uit de Unlimited bundel.

 

  • Topics verwijderen: gaan we nog eventjes niet implementeren omdat dit hinder kan opleveren wanneer het topic van een TS langer loopt en meerdere users erin actief zijn.

 

  • Afstandsbediening en share-functie Smart TV App: gaan we (nog) niet doen.

 

  • Indicatie bij opgenomen programma's - Cloud Opnames: dit kun je zelf beheren door gelijk een opgenomen programma te verwijderen of door je partner/mede-gezinslid te vertellen wat je al gezien hebt. Is voor nu niet mogelijk.

 

  • Langer Terug Kijken: is nu niet mogelijk om uit te breiden. Hierin zijn we deels afhankelijk van licenties/afspraken.

 

  • Kanaalnummer: dit is working as intended en zal niet aangepast worden.

 

  • Programma’s delen via TV Anywhere: deze wens snappen we niet helemaal. Je kunt het programma delen met iemand door het door te sturen of bespreekbaar te maken.

 

  • Meer actieve mediaboxen aangemeld: dit gaat niet. Elke mediabox zoals een extra Chromecast of Apple TV wordt gezien als een andere entiteit en ook als zodanig behandeld. Als je dit wilt laten aanpassen, dien je de optie voor registratie te wijzigen en dat gaat nu niet.
Reputatie 7
Badge +16

Wensen van @CrisTien en @Hio toegevoegd - die van @Hio zijn gebundeld, anders wordt het wederom te onoverzichtelijk.

 

Sinds de update zijn er nog wat vervelende zaken:

  • bij bladeren in de gids duurt het vrij lang voor de programma-titel worden weergegeven (laden...)
    • verzoek: tv-gids informatie in cache laden ipv lazyload
  • de tv-app geeft regelmatig de melding “netwerkverbinding verloren, herstarten”
    • de tv-app verplicht een pincode voor een profiel, moet elke keer inloggen
    • verzoek: geen verplichte pincode voor profiel
  • de (samsung) tv-app werkt anders dan op de entone
    • je kan in de tv-app niet direct naar de gids, je komt altijd eerst in het menu, wat een extra handeling kost. minder handeling = beter
    • hiermeer niet dezelfde ervaring op settop box en tv-app
    • verzoek: direct naar tv-gids ipv naar menu