Overdag ondervind ik geen problemen met het internet. Wanneer ik het internet in de avond uren gebruik, tussen 19:00 tot ergens in de nacht, heb ik regelmatig problemen met nieuwe verbindingen. Wanneer er een verbinding is, kan er een snelheid behaald worden tot de 90-95Mbps. In de avond uren kan er geen Speedtest gedaan worden, want dan is er geen verbinding mogelijk. Netflix en dergelijke doen het wel in de avond maar erg traag. Dit is zowel op WiFi als bedraad. We hebben de standaard modem, die is meegenomen met een verhuizing.
Het kastje van de glasvezel is al meerdere keren van het stroom gehaald en de modem ook. Dit heeft geen effect gehad.
Wanneer het internet erg traag is, kan er meer dan 30s gedaan worden over het tot stand brengen van een tcp verbinding met een ssl handshake met bepaalde websites. Tot zover ik weet is de snelheid wel prima zodra dit tot stand is gebracht.
Is hier iets over bekend in de regio Etten-Leur? Is er nog meer informatie nodig? Wij zien graag een oplossing? We betalen voor glasvezel maar kunnen hierdoor geen normaal gebruik van maken in de avonduren.
Alvast bedankt voor de reactie.
Bladzijde 1 / 3
Hierbij nog een grafiek vanuit http://ping-test.net/, waarbij je kan zien dat de oranje grafiek met VPN is uitgevoerd, en de zwarte is zonder VPN uitgevoerd.
ouch T-mobile, dat krijg je als je alleen maar reseller bent en compleet afhankelijk van onderaanneemprutsers. Maar wel goed om te zien dat jullie niet moeilijk doen als iemand dan wegloopt.
Nog even terugkomend op mijn reactie gisteravond, om voorop te stellen: Niets ten nadele van @Cal en andere moderatoren hier die ook maar hun best doen en klanten proberen te helpen (en hier waarschijnlijk ook procedures voor hebben en daar van hun leidinggevenden niet van mogen afwijken).
Jammer genoeg is de keuze uit andere providers ook alweer kleiner geworden, want in navolging van KPN dat kleine en goede (onafhankelijke) providers opslokt, is T-mobile nu ook hetzelfde aan het doen met Tweak. Wellicht stemt dat mij ondertussen ook wat cynisch…..
Want tech enthousiastelingen die bij een prima kleine provider altijd een goede verbinding hadden, vast IPv6, dual stack IPv6, etc. komen nu terecht bij een provider waar het netwerk rammelt en waar klanten kennelijk liever zo snel mogelijk weer weg gaan
Zaterdag zal de KPN monteur langskomen om de glasvezel te inspecteren, van huis naar de wijkcentrale. We zullen zien of hier iets uit komt.
Hi Cal,
Ik heb je een prive bericht gestuurd met mijn gegevens.
Hopelijk kan dit probleem zsm opgelost worden.
Bij voorbaat dank!
Hi Cal,
Zojuist ben ik tot de ontdekking gekomen dat het internet stabiel is wanneer ik gebruik maak van VPN. Zodra ik de VPN uit schakel, zijn de problemen weer aanwezig. Om dit in waardes uit te drukken, heb ik gebruik gemaakt van een site waarmee ik een bepaalde periode aantal game servers ping over de hele wereld. Een serie met pings heb ik uitgevoerd met VPN en een andere serie heb ik zonder VPN uitgevoerd. Je ziet duidelijk een verschil in de stabiliteit van de pings.
Dit duidt duidelijk op een probleem met jullie router configuratie waarbij er waarschijnlijk een verkeerde routing wordt gedaan of iets dergelijks, waardoor de verbinding uitzonderlijk instabiel is in de avond. Gezien het via de VPN verbinding een uitstekende stabiele verbinding, kan ik niets anders doen dan vragen aan jullie om dit op te lossen.
Indien jullie dit niet binnen twee weken opgelost hebben, zien wij graag een vergoeding van alle dagen waarop wij geen gebruik hebben kunnen maken van het internet. Ook willen wij dan ook overstappen naar een andere provider en verwachten we dat dit kosteloos geregeld kan worden, zonder een opzegvergoeding of iets dergelijks.
Overdag ondervind ik geen problemen met het internet. Wanneer ik het internet in de avond uren gebruik, tussen 19:00 tot ergens in de nacht, heb ik regelmatig problemen met nieuwe verbindingen. Wanneer er een verbinding is, kan er een snelheid behaald worden tot de 90-95Mbps. In de avond uren kan er geen Speedtest gedaan worden, want dan is er geen verbinding mogelijk.
Hetzelfde probleem in de regio Dordrecht. Gisteravond weer enkele uren lang veel te trage downloadsnelheden op locatie Sterrenburg te Dordrecht, waar tenminste 750 Mbps geleverd zou moeten worden volgens contract. Onderstaande metingen zijn gedaan vanaf de router:
Daarvoor en daarna weer normaal (rond de 800 Mbps). Van mijn kant geen wijzigingen
De storing van gisteravond heb ik niet kunnen vinden op de storingspagina.
Blijkbaar kan ik geen screenshots sturen via pm. Dus hierbij de screenshots.
Het eerste screenshot heb ik uit 3 pogingen hetzelfde resultaat gekregen. Tweede screenshot toont een overzicht van 2 verschillende speedtest pogingen die wel door zijn gekomen.
Ik heb overigens het gevoel dat we in cirkels gaan. Dit lijkt mij niet veel verschillend als de vorige lading screenshots die we hebben gestuurd.
Hoi @AnT12, het spijt mij heel erg dat wij dit nog niet voor je hebben weten op te lossen, dat had ik heel graag anders gezien! In ieder geval wil ik je hier ook niet in laten vastzitten. Omdat je wel internet overdag hebt, wil je dat ik het abonnement per direct voor je opzeg of heb je een overstapdatum naar een andere provider in zicht?
Ik zorg er graag voor dat dit heel goed voor je afgehandeld, afgesloten en rechtgezet wordt!
Wij hebben zojuist een overstap aangevraagd bij de nieuwe provider. Zij zullen de overstap regelen met jullie. Naar verwachting zullen we op 23 februari bij de nieuwe provider zijn aangesloten. Graag tot die tijd het abonnement nog laten lopen.
Ik heb precies ditzelfde probleem. Is overstappen naar een andere provider de makkelijkste oplossing? Ik heb geen zin in dit soort drama.
Once again internet is unusable. Happens almost every day.
Same problem again right now. Internet is really bad, works sometimes, and sometimes it’s unusable.
Spoke to KPN, since I'm in bedenktijd, they will be arranging the cancellation from Odido. Got a connection date of 20th March from KPN. Called Odido to confirm this, and also to confirm that there will be no penalties since this is in bedenktijd.
It's just hilarious to see that KPN could help me wayyyy faster with this.
To Odido: please just acknowledge your capacity issues, and work on fixing them. Also, monitor your own systems, and don't rely on customers complaining about issues. You should know it faster than customers that something is going wrong. Also, don't treat technically capable people as idiots. I know what I was talking about, and there's enough evidence on the forum for anyone to conclude that this issue of bad internet in the evening is because of capacity issues on YOUR network, so please don't blame your customers for it.
Okay, I have the same issue again. See screenshots attached. One is a HTTP request to google.com and the other is a ping to Cloudflare DNS (1.1.1.1). This is all via monitoring software (uptime kuma) running on a Linux server. I do not have Windows or Mac. This server is directly connected via cable. And I have the same symptoms again, I cannot browse the internet, and I cannot stream anything (like youtube, Netflix, etc.). As you can see, this only happens in the evening.
Again,
This is *not* something wrong on my network, this only happens in the evening.
The fiber line is absolutely fine, I was with KPN on the exact same fiber line, with the exact same ONT for 2 years, and this never happened. So sending a technician at my home to fix it won’t help.
This is 100% a problem somewhere higher up in the Odido network.
My question to you is: do you want to investigate this from YOUR network perspective, if so, I am happy to help. If you want to blame this on my network setup, then I am afraid this is a waste of time for both you, your technician, and me. In which case, I would rather have this subscription cancelled (I only started last Friday, 1st March), without any penalties. You have enough evidence on your forum for anyone to conclude that this is an problem with the Odido network, possibly network congestion during peak times.
Hey @kalpik, to give you the best possible service, we need more information. This information is needed to start an investigation to find out about any problems with the internet connection.
Please follow all the steps carefully, please share the screenshots in the topic instead of to our e-mail. We cannot process an application with missing steps. Thanks in advance!
I can do this. Only one problem I’ve noticed. When you do a speedtest to Odido server in Amsterdam, it shows full speed. The issue is only when I try to connect *outside* the Odido network. If I do a speedtest to any other speedtest server, I get very bad speeds.
Hey @kalpik, to give you the best possible service, we need more information. This information is needed to start an investigation to find out about any problems with the internet connection.
Please follow all the steps carefully, please share the screenshots in the topic instead of to our e-mail. We cannot process an application with missing steps. Thanks in advance!
I have the same problem right now in Purmerend. Cannot browse, cannot stream.
Hoi @AnT12, fijn dat je dit patroon hebt kunnen ontdekken, dat helpt om dit voor je op te lossen! Ik vermoed dat het niet helemaal goed gaat met je glasvezellijn en daarom wil ik ‘m graag voor je onderzoeken. Omdat je jouw Community account nog niet gekoppeld hebt aan jouw T-Mobile voor thuis abonnement raad ik je graag aan om de volgende gegevens via een privébericht te sturen:
Postcode en huisnummer.
Jouw geboortedatum.
De laatste vier cijfers van jouw IBAN.
Hiermee kan ik snel meer voor je betekenen!
@Markiemarkopdefiets Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik heb gelijk een ticket aangemaakt naar onze technische dienst. Ik weet zeker dat zij een oplossing zullen vinden!
Speedtest via bedraad internet rond 20:09 ‘s avonds. Niet eens 25% van maximum snelheid
@Markiemarkopdefiets Goed dat je dit aankaart. Ik kijk graag met je mee hoe we dit kunnen oplossen!
Ik ben direct het systeem ingedoken om uit te zoeken wat er precies besproken is. Echter lees ik niet terug dat er contact zou worden opgenomen. Wel zie ik dat mijn collega om een speedtest heeft gevraagd, maar dat deze uiteindelijk niet gedaan of verstuurd is.
Ondanks dat meerdere last hebben van dit probleem in hetzelfde postcode gebied, onderzoeken wij de zaak alsnog individueel om uit te sluiten dat het probleem niet binnenshuis ligt. Ik wil je daarom vragen om alsnog een bekabelde speedtest te sturen. Je kunt de screenshots in dit topic plaatsen.
Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Dan kijk ik gelijk met je mee!
Hier in Ede 6717 LE hetzelfde probleem. ‘s avonds na 19:30 is het internet bizarre traag. Tv werkt niet meer, spotify bizar traag. Internet op telefoon dood.
na resetten modem gaat het beter. Maar blijf dit niet elke avond doen. Contact gehad met Odido medewerker. Zou terug gebeld worden. Tot nu toe nog niet gebeurd
Straks hebben we een triopolie van Ziggo, KPN en Odido. En één klein gallisch dorpje: freedom internet.
For evidence, this is exactly the same problem as described in the following threads
And many, MANY more, going back years. So it definitely seems Odido is either unwilling, or incapable of solving these issues. So I would really like to request an accelerated cancellation, and I will be going back to KPN.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.