Skip to main content

Beste medewerkers Odido,

Helaas ervaar ik de contactmogelijkheden van Odido als onprettig. Het kost moeite om iemand te bereiken en ik krijg bovendien tegenstrijdige adviezen van verschillende medewerkers. De chatbot adviseert een mail te sturen, maar op dat mailadres volgt een autoreply dat deze niet in behandeling wordt genomen!?

Voor het retourneren van mijn apparatuur (modem + wifipunt) kon ik geen retourlabel downloaden i.v.m. een foutmelding in de Odido app. Daarop heb ik de apparatuur verstuurd via een DHL servicepunt in Zaltbommel.

De track and trace codes bevestigen de goede ontvangst door Odido, echter de app geeft nog steeds aan dat de apparatuur niet retour is gestuurd. Kunnen jullie helpen om dit op te lossen?

 

Moderator edit: Om zeker te zijn van geen schending van de AVG-wet en om iedereen bij deze nog beter in bescherming te nemen: deel vanaf heden alsjeblieft alleen de gevraagde screenshot en maak eventuele persoonsgegevens zwart of deel alleen een screenshot waarop het verzendbewijs en de eventuele aankomstdatum/afleverdatum staat.

 

Bedankt Tommie van Odido voor je vlotte reactie en oplossing!


Hey @tyson, het kan 6 werkdagen duren tot wij het in ons systeem hebben verwerkt. Zou je na die 6 dagen willen controleren of het goed staat of niet? Als dit niet het geval is dan zal ik hem handmatig voor je afmelden! 


Hi @Oscar1966, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat je het pakket netjes en op tijd naar ons teruggestuurd hebt. Ik ga de apparatuur afmelden bij ons en we zullen dit verder met DHL afhandelen. Mocht je op de volgende factuur toch kosten krijgen voor het niet retourneren van de apparatuur, wil je me dit dan laten weten? Dan ga ik het gelijk voor je in orde maken! 


Ik zit met hetzelfde probleem.

2 defecte TV boxen zijn al lang retour en meerdere malen bevestigd voor ontvangst, zowel schriftelijk als telefonisch..

Er worden er 4 berekend op de laatste factuur. Dat corrigeert de administratie, die ziet dat de retour levering is ontvangen, en stuurt een creditnota.

Helaas,  weer "computer says no”. Kennelijk hebben de op hol geslagen systemen het bij ODIDO over genomen.

Ik krijg nu een boete van € 90,-- opgelegd en die wordt automatisch verrekend en geïnd?!

What the XXXX f! Heeft ODIDO echt zo'n enorme verachting voor klanten?

Waar zijn jullie mee bezig?

Los je probleem zelf op. Ik heb hier part nog deel aan.

Dit gaat anders een leuke case worden voor RADAR.

Moderator edit - scheldwoord/kwetsende uiting verwijderd: het is niet toegestaan om te schelden of andersoortige kwetsende uitingen te plaatsen op de Community. Neem de Huisregels alsjeblieft door en houd je hieraan: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community. Bij een volgende waarschuwing zijn we genoodzaakt je te bannen.

 


Dag Jason,

ik zal even reageren d.m.v. een PM. En als antwoord op je tweede reactie: Het werd niet beschouwd als overlast, slecht wat extra werk. Fijn dat het verder geregeld is!

Met vriendelijke groet.


Hoi @TeleV, wanneer wij vragen om een verzendbewijs, vragen we nooit om de track&trace-code met ons te delen maar echt om een screenshot van het verzendbewijs. Wanneer mensen besluiten toch de code in zijn geheel te delen, is dat niet omdat wij hiertoe oproepen. Ik begrijp overigens goed wat je bedoelt en plaats daarom hieronder een belangrijke melding! Ik zal alle zichtbare t&t's meteen verwijderen. SCHERP! 👍👍👍

 

Om zeker te zijn van geen schending van de AVG-wet en om iedereen bij deze nog beter in bescherming te nemen: deel vanaf heden alsjeblieft alleen de gevraagde screenshot en maak eventuele persoonsgegevens zwart of deel alleen een screenshot waarop het verzendbewijs en de eventuele aankomstdatum/afleverdatum staat. 


❗️❗️Allereerst wil ik iedereen van de vorige berichten (en de gene die wellicht nog komen) er op attenderen dat bij het delen van de Track & Trace code, je wellicht je huidige adres, je vorige adres of misschien je nieuwe adres openbaar tentoonstelt. ❗️❗️

 

Dat gezegd te hebben moet ik daarbij ook mededelen dat ik het dan ook een zeer slechte zaak vind vanuit T-mobile/Odido dat de persoonsgegevens openbaar worden gelaten en niet na het corrigeren van de fout worden verwijderd (de afbeeldingen met bijgeleverde Track & Trace). Jullie eigen privacy statement kan je hier terug vinden. Mocht je na aanleiding hiervan een klacht willen indienen, dan kan dat natuurlijk ook bij de autoriteit persoonsgegevens. Uiteraard is het ook discutabel of de gene hier goedkeuring voor hebben gegeven d.m.v. het doorgeven van de code of dat zij zich er niet van bewust waren dat d.m.v. het delen van de code daarmee bepaalde gegevens online zijn in te zien.

“We vinden je privacy belangrijk.“ - Odido, privacy statement

Daarnaast kreeg ik helaas ook een mailtje binnen. Of ik de apparaten nog even wil terug sturen. Echter had ik dat al op 23 december gedaan. Bewijs uiteraard ontvangen en bewaard, maar het sorteren gaat niet helemaal lekker volgens mij bij DHL door het lezen van dit topic. De code van het bewijs van versturen kan je bij mij opvragen door middel van een PM.

 


Hey @anoniemanoe, bedankt voor je verzendbewijs. Ik ben meteen voor je gaan kijken en dit komt inderdaad overeen met het modem wat nog niet afgemeld staat. Ik heb het modem handmatig voor je afgemeld! 


De afmelding is gisteren aangemaak @anoniemanoe. Het kan dan nog een paar dagen duren voordat de order recht getrokken wordt. 


Hi,

Ik heb een tijdje terug mijn WiFi punten opgezegd. Ook heb ik deze al retour gestuurd en is volgens track and tracé ontvangen door jullie. Echter staat er in het systeem dat het nog in behandeling is. Hoe lang gaat dit nog duren??


Ik kreeg een mail over niet ontvangen apparatuur. Deze is echter al op 5 januari verstuurd via DHL Servicepunt.

 


Hoi @Twan.mathijssen & @Ziya, normaliter zou ik jullie apart een bericht schrijven maar ik zie dat zowel de apparatuur van Twan als van Ziya toevallig gisteren verwerkt is. Hierover hebben jullie beiden ook een e-mail ter bevestiging ontvangen. Ik wil jullie allebei nog hartelijk bedanken voor het retourneren! 😃


Hi @Patricia8043 geen zorgen: je zult inderdaad geen boete hoeven te betalen als DHL het pakket niet bij ons heeft kunnen afleveren. Door jouw verzendbewijs zie ik dat je het pakket netjes en op tijd naar ons opgestuurd hebt. Mocht je toch een boete van ons ontvangen, laat het me dan gelijk weten. Ik ga er dan voor zorgen dat je deze niet hoeft te betalen! 


Hallo, helaas staat toch op mijn factuur van deze maand de boete van €70. Zouden jullie er even naar kunnen kijken?

 

groetjes Patricia 


@Nora van Odido  ik heb een boete ontvangen van 3×70,- in februari. Deze is vandaag afgeschreven. In totaal is  235,-. Dat is inclusief het abonnement natuurlijk. Dus toch een boete ontvangen. Kunt u hier naar kijken? Moet ik u de factuur via privébericht sturen?


Hoi @Patricia8043, ik heb meteen een vergoeding voor je erin gezet! Dit wordt verrekend met je eerstvolgende rekening. Ook heb je een bevestiging per e-mail gehad en kan je het altijd nakijken op Mijn Odido: https://internet.odido.nl/rekeningen/compensaties. Groetjes, Ishana


Hoi @anoniemanoe, ook voor jou heb ik meteen een vergoeding in ons systeem gezet! Dit wordt verrekend met je eerstvolgende rekening. Ook heb je een bevestiging per e-mail gehad en kan je het altijd nakijken op Mijn Odido: https://internet.odido.nl/rekeningen/compensaties. Groetjes, Ishana


Hoi @Patricia8043, ik heb meteen een vergoeding voor je erin gezet! Dit wordt verrekend met je eerstvolgende rekening. Ook heb je een bevestiging per e-mail gehad en kan je het altijd nakijken op Mijn Odido: https://internet.odido.nl/rekeningen/compensaties. Groetjes, Ishana

Hoi! Top heb de mail binnen. Dank je wel voor het snelle handelen!


@Ishana van Odido super bedankt en een fijn weekend alvast.


Hoi @Twan.mathijssen & @Ziya, normaliter zou ik jullie apart een bericht schrijven maar ik zie dat zowel de apparatuur van Twan als van Ziya toevallig gisteren verwerkt is. Hierover hebben jullie beiden ook een e-mail ter bevestiging ontvangen. Ik wil jullie allebei nog hartelijk bedanken voor het retourneren! 😃

Ik krijg zojuist een factuur voor het niet retourneren van apparatuur, maar had wel bevestiging gehad dat die was ontvangen 


@Twan.mathijssen Mijn oprechte excuses hiervoor! Ik heb gelijk een credit in het systeem gezet, zodat je het bedrag terugkrijgt. Je ontvangt hier een e-mail ter bevestiging over. 


voor alle duidelijkheid.

bevestiging van 5 maart 2024

We hebben de apparatuur ontvangen

 

Hallo Paul,

 

Bedankt! We hebben je Odido voor thuis apparatuur ontvangen.


Hieronder zie je welke apparatuur we ontvangen hebben:

De TV Box(en)
 


@Schimanski Goed dat je hier over aan de bel trekt en mijn oprechte excuses voor dit ongemak. 

Ik ben direct het systeem ingedoken en zie inderdaad de e-mail waar je het over hebt, dit is een fout van ons systeem. Ik zie alleen nog geen factuur met de boete en kan daarom (nog) niks crediteren. Wil je het mij alsjeblieft laten weten wanneer je hier een factuur over ontvangt? Dan zet ik de credit er direct in, zodat dit met elkaar verrekend kan worden. 


 

ook ik heb een mail gehad dat ik te laat ben met terug sturen. Ik heb  het pakket retour gestuurd.

XXXX XModerator edit: Om zeker te zijn van geen schending van de AVG-wet en om iedereen bij deze nog beter in bescherming te nemen: deel vanaf heden alsjeblieft alleen de gevraagde screenshot en maak eventuele persoonsgegevens zwart of deel alleen een screenshot waarop het verzendbewijs en de eventuele aankomstdatum/afleverdatum staat.]  In de app retour verzonden naar verzender.

ik heb gedaan wat moet doen het lijkt beter als jullie contact opnemen met DHL.

 

Vr gr oscar

 

 


 


@Tommie van Odidohetzelfde probleem hier. De modem wordt maar niet afgemeld. Hier is het verzendbewijs. Ik heb al een email ontvangen met een boete van € 75,-. Kun je kijken wat er aan de hand is? Dank je.

XXXX

Moderator edit: Om zeker te zijn van geen schending van de AVG-wet en om iedereen bij deze nog beter in bescherming te nemen: deel vanaf heden alsjeblieft alleen de gevraagde screenshot en maak eventuele persoonsgegevens zwart of deel alleen een screenshot waarop het verzendbewijs en de eventuele aankomstdatum/afleverdatum staat. 


Hoi, Ook ik heb mijn apparatuur geretourneerd en een bevestiging van DHL ontvangen dat het pakket bij jullie is bezorgd. In mijn klantaccount staat echter nog steeds dat ik het modem moet terugsturen. Kunnen jullie dit alsjeblieft handmatig aanpassen? Alvast bedankt!

 

 


Reageer