Skip to main content

Wifi wordt steeds belangrijker in ons leven. We kunnen bijna niet meer zonder. Dan mag het natuurlijk niet traag zijn of zomaar wegvallen. Dit topic helpt je met vijf tips om jouw wifi supersnel en stabiel te krijgen! Kom je er niet uit met de checks en tips? Plaats gerust een berichtje in dit topic.

Video Instructie


Tip 1: Haal het modem van de stroom
 

Stap 1: Haal de stekker uit het stopcontact en wacht minimaal 10 seconden

Stap 2: Doe de stekker terug in het stopcontact

Stap 3: Wacht tot het modem weer is opgestart en klaar!
 

Heb je een Huawei modem of een Zyxel modem in combinatie met een Media Converter? Dan kan het helpen om ook de Media Converter van de stroom te halen.

Stap 1: Haal de internetkabel uit de Media Converter en haal 'm dan 10 seconden van de stroom

Stap 2: Sluit de kabel weer aan de stroom en wacht tot de Media Converter is opgestart

Stap 3: Verbind het modem weer met de Media Converter met de internetkabel

Media Converter

 

Heb je een Zyxel modem in combinatie met een Optical Network Terminal? Dan kan het helpen om ook de Optical Network Terminal van de stroom te halen.

Stap 1: Haal de internetkabel uit de Optical Network Terminal en haal 'm dan 10 seconden van de stroom

Stap 2: Sluit de kabel weer aan de stroom en wacht tot de Optical Network Terminal is opgestart

Stap 3: Verbind het modem weer met de Optical Network Terminal met de internetkabel​​​​

Optical Network Terminal

 

Tip 2: Plaats het modem op een centrale plaats
 

Stap 1: Verklein de afstand
Hoe groter de afstand tot het modem, hoe zwakker het wifisignaal. Zet je modem op de plek waar je wifi het meest gebruikt.

Stap 2: Zorg voor een goede plek 
Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het wifisignaal. Het wifisignaal komt helaas ook minder goed door in goed geïsoleerde huizen en dikke betonnen muren.

Stap 3: Hef wifiblokkades op 
De grootste verstoorders van wifi zijn water en metaal. Andere apparaten zoals magnetrons, DECT telefoons, babyfoons of alarmsensoren kunnen je wifisignaal ook verstoren. Zet daarom het modem op een plek zo veel mogelijk vrij van stoorzenders.

Stap 4: Antennes aandraaien en richten
Heeft het modem antennes? Controleer of de antennes goed vast zijn gedraaid. Richt de antennes in de goede richting. Plaats eentje omhoog en de andere plat.


Tip 3: Gebruik het beste netwerk
 

De meeste apparaten en modems zitten op dezelfde frequentie, namelijk 2.4 GHz. Het kan dus helpen om naar frequentie 5 GHz te wisselen. Dit heeft voor- en nadelen. Zo heeft 5 Ghz geen storing van andere apparatuur door een minder drukke frequentie. Daarentegen heeft 2.4 GHz een groter bereik en wordt het ondersteund door alle apparaten. Voor meer informatie over bandsteering op het Zyxel modem, zie Bandsteering op het Zyxel modem, hoe werkt het?

 

Stap 1: Ga naar de wifi-optie op het apparaat

​​​​Stap 2: Kies het netwerk dat eindigt op '5G'

Bij draadloze netwerken zie je twee opties die beginnen met TMNL-XXX of Odido-XXX.

​​​​​Stap 3: Selecteer 'Verbinden'

Stap 4: Voer de beveiligingscode in

Deze sticker vind je achterop het modem.

Stap 5: Selecteer nu 'OK' of 'Verbinden' 


Tip 4: Kanaal wijzigen
 

 Soms zijn er te veel draadloze verbindingen actief op hetzelfde wifikanaal. Dit kan ervoor zorgen dat het signaal wordt verstoord. De beste tip die we kunnen meegeven: zet jouw wifikanaal altijd op automatisch. Recent onderzoek heeft aangetoond dat dit het beste werkt. Mocht je echter toch graag scans willen doen, voer dan onderstaande stappen uit:

Stap 1: Wifikanaal scan
In Nederland kun je kiezen uit 13 kanalen. Controleer daarom eerst welk kanaal het minst druk is. Hiervoor kun je gebruikmaken van Wifi Analyzer apps op je smartphone of tablet. Deze apps laten je zien welke kanalen in de buurt van het modem druk bezet zijn en welke je eventueel een beter wifibereik kunnen bieden.

  • Voor Android klik hier
  • Voor Apple zijn er diverse apps te vinden in de App Store met dezelfde functionaliteit. Gebruik hiervoor de zoekterm 'Wifi Analyzer' 

 Tip! Gebruik de app in de avond, dit is de drukste periode.

 

Stap 2: Pas het wifikanaal aan
Als je weet welk kanaal het beste bij jou thuis past, kun je je wifikanaal aanpassen. Het wifikanaal aanpassen kun je heel eenvoudig zelf in Mijn Odido regelen. 


Inloggen op het modem om je wifikanaal aan te passen kan ook, klik hieronder op de handleiding voor het modem dat jij thuis hebt.

Zyxel - Kanaal aanpassen
Huawei - Kanaal aanpassen
Draytek 2132 - Kanaal aanpassen
Draytek 2130 - Kanaal aanpassen
 

Tip! Probeer het nieuwe kanaal in de avond uit. Dit is de drukste periode. Test gedurende enkele uren.

 


Tip 5: Installeer zelf de Odido versterker (Wifi Plus) opnieuw
 

Stap 1: Wifiversterker installeren
Alles wat je nodig hebt zit in het installatiepakket van de wifiversterker. Je kunt de versterker op 2 manieren installeren: draadloos of bekabeld. Bekabeld levert het beste resultaat op voor je wifi. Heb je geen wifiversterker, lees dan snel meer over Wifi Plus: Alles over Wifi Plus

Stap 2: Kies de juiste netwerknaam
Om gebruik te maken van de wifiversterker maak je verbinding met het netwerk dat eindigt op “_EXT”, bijvoorbeeld TMO-NL12345_EXT

Stap 3: Kies de beste plek en afstelling
​​​​​
De plek waar je de wifiversterker neerzet is erg belangrijk voor een goede verbinding. Volg deze checklist voor het kiezen van de beste plek:

  1. Plaats de wifiversterker halverwege het modem en je wifi-apparaten waarvoor je het draadloze netwerk vergroot.
  2. Kan je kiezen of je de versterker draadloos of bekabeld installeert? Bekabeld zorgt voor de best mogelijke wifiverbinding.
  3. De wifiversterker werkt het beste als deze niet direct achter of onder meubels staat. Hoe minder obstakels tussen de wifiversterker en je draadloze apparaat staan hoe beter.
  4. Plaats de wifiversterker niet in de buurt van metalen objecten of apparaten zoals: luidsprekers, magnetron, telefoons en babyfoons. Deze kunnen het wifisignaal verstoren.
  5. Let op de lampjes van de wifiversterker bij het kiezen van de beste plek. De lampjes geven aan hoe goed het wifisignaal daar is.

​​​​​

Lampjes Zyxel wifiversterker

De kleur van het middelste lampje linklampje-zyxel-wap.jpg geeft aan of de versterker te dichtbij of te ver weg is geplaatst. Let op de volgende kleuren:

Oranje: De versterker staat te dicht bij het modem. Verplaats de versterker verder weg van het modem.
Rood: De versterker staat te ver weg van het modem. Verplaats de versterker dichter naar het modem.
Groen: De versterker ontvangt een goed signaal vanaf het modem.

 

Lees meer over het installeren van de Zyxel wifiversterker in de handleiding.

 

Lampjes Fritz wifiversterker
De vijf lampjes naast de bovenste icoon linklampje-fritzbox.jpg geven aan hoe sterk het wifisignaal is op de gekozen plek waar je de versterker hebt geplaatst. Branden alle vijf lampjes? Dan is het signaal daar sterk. Wanneer er maar één lampje brandt, is het wifisignaal daar zwak. Bij een zwak signaal kan je het beste de versterker neerzetten op een andere plek.

Lees meer over het installeren van de Fritz wifiversterker in de handleiding 1750E of handleiding 310.

Handleidingen

Is onze monteur geweest en wil je toch zelf de Odido versterker opnieuw instellen? Bekijk de uitleg video of lees de onderstaande handleidingen. Met een wifiversterker wordt het wifisignaal versterkt.
 

Handleiding wifiversterker 1750E (Quick)

Handleiding wifiversterker 1750E (Uitgebreid)

Handleiding wifiversterker 310 (Quick)

Handleiding wifiversterker 310 (Uitgebreid)

Handleiding Zyxel wifiversterker
 

Tip! Zet geen versterkers achter elkaar, want dan wordt de snelheid gehalveerd.


Extra Tips

Extra Tip 1: Bekabelde Access Point
Een Access Point sluit je bekabeld aan op het modem en deze zendt dan zelf een nieuw wifisignaal uit. Op die manier heb je geen snelheidsverlies maar het nadeel hiervan is dat je alsnog met internetkabels moet gaan werken. Het gebruik van kabels kan je eventueel omzeilen door gebruik te maken van Powerline adapters, het internetsignaal loopt dan via je stroomnet in de woning. Het elektriciteitsnet is hier alleen niet specifiek voor ontworpen dus dit kan storingsgevoelig zijn, vooral wanneer beide adapters niet op dezelfde 'groep' zijn aangesloten. Hier bieden we daarom dan ook geen ondersteuning op.

Extra Tip 2: Draadloze wifiversterker
Idealiter plaats je deze net op de grens waar de sterkte van het wifisignaal minder begint te worden. De versterker pakt het signaal dan op en zendt deze door. Het nadeel van een versterker is dat deze niet tegelijkertijd kan zenden en ontvangen wat in de praktijk betekent dat de snelheid die je kan halen via wifi minder wordt naarmate je meer versterkers gebruikt. Het bereik van je wifisignaal wordt hierdoor wel groter. Als je bijvoorbeeld een beter bereik boven wil hebben dan kan je de wifiversterker het beste daar plaatsen waar de versterker de beste ontvangst heeft. Vanuit dat punt zendt de versterker het signaal dan weer door naar de rest van de verdieping. Je kan de sterkte van het wifisignaal in kaart brengen via een app zoals Wifi Analyzer of programma's voor op je laptop zoals Netstumbler.

Extra Tip 3: Eigen router achter het modem
Als laatste kan je je eigen router achter ons modem aansluiten en de wifi op het modem uitschakelen. Je router doet dan dienst als wifipunt. Je haalt het beste resultaat wanneer je de router zo centraal mogelijk zet ten opzichte van waar je bereik wil hebben. Wil je bijvoorbeeld het beste bereik op de eerste verdieping? Plaats de router dan centraal op de eerste verdieping, het liefst vrij van zaken die het signaal kunnen verstoren zoals je centrale verwarming en andere apparaten die ook een signaal uitzenden (denk dan aan bijvoorbeeld een babyfoon). Hoe je je eigen router aan kan sluiten vind je in dit topic. Let op: We kunnen geen ondersteuning bieden op je eigen apparatuur, omdat wij geen zicht hebben op de werking en aansluiting hiervan maar je kan je vraag uiteraard altijd stellen in het Community topic, dan kijken we graag met je mee!

 

Wifi Service

Werkt je wifi niet optimaal na het uitvoeren van de bovenstaande tips? Heb je jouw bekabelde internet gecheckt, de storingsbronnen verwijderd en een fabrieksreset op jouw modem uitgevoerd? Dan helpen wij je graag op afstand om je wifi te verbeteren met onze Wifi Service! Mocht het niet lukken, dan kunnen we met een versterker de wifi proberen te verbeteren. Je krijgt de wifiversterker in bruikleen van Odido, voor de periode van je abonnementsduur. 
 

Tip! Problemen met de wifiversterker? Kijk dan bij Tip 5 voor een uitgebreide handleiding!


Geen Internet

Het kan zijn dat jij niet de enige bent die het wifisignaal niet kan bereiken. Wellicht speelt er een algemene storing, check dat gemakkelijk en snel in ons storingstopic. Controleer ook ‘actuele storingen’ in jouw Mijn Odido


Wifinaam veranderen

Stap 1: Log in op Mijn Odido
En ga in het linkermenu naar "Instellingen" en klik vervolgens op "Wifi". Of klik hier om direct naar de wifinaam wijzigen pagina te gaan.

Stap 2: Kies een nieuwe naam, vul die in en klik op “Opslaan”
Inspiratie voor bijzondere wifinamen kun je online vinden! Heb je geen inspiratie? We helpen je natuurlijk graag: "Look Mum No Cables", "Wifi de Viking", “Michiel de Router” of "Beste Internet ooit".


Stap 3: Gebruik de nieuwe naam om je apparaten opnieuw met je wifi te verbinden
Lukt het niet om via Mijn Odido je wifinaam te veranderen? Download dan hieronder de handleiding om je wifinaam te wijzigen door in te loggen op het modem.

 

Handleiding Zyxel - Wifiwachtwoord en -naam wijzigen

Handleiding Huawei - Wifiwachtwoord en -naam wijzigen

Handleiding Draytek 2130 - Wifiwachtwoord en -naam wijzigen

Handleiding Draytek 2132 - Wifiwachtwoord en -naam wijzigen
 

Tip! Als je de naam van je wifi wijzigt, moet je de draadloze verbindingen van al je apparaten opnieuw instellen.


English Manual

Wifi is becoming a more and more integral part of our lives. It's almost impossible to imagine a life without it! As a result, slow wifi or an unstable connection really isn't what we want. In this topic we'll help you do three checks to make your wifi faster and more stable. Are the results not enough? Feel free to leave a comment below the topic!

 

Check 1: Change the modems placing to a more central spot:

The strength of your wifi depends on several different matters. For example, the distance to the modem, a physical block (thick concrete, for example) or a network from one of your neighbors. Because every house is different, the puzzle is also different for everyone. We can't change everything, but we do have some tips! The biggest "enemies" to wifi are water and electrical appliances. Make sure your modem isn't near an aquarium or a speaker but on a central, open spot. Does your modem have antennas? Make sure one is in an upright position, and one is lying flat.
 

Check 2: Use the best network:

Does your modem also support a 5 GHz network? If you're relatively close to your modem, this signal will be stronger, faster and should be more stable. You'll recognize the network because of the added "-5G" behind the network name. While the speed and stability are better, this is only for shorter distances. 5 GHz does not have the range that 2.4 GHz has, so if you're further away, make sure you use the 2.4 GHz network.
 

Check 3: Changing the channel:

Just like with radio, two senders can interfere with each other. Imagine a neighboring network or a baby monitor using precisely the wifi channel you are using: this will result in an unstable network. Therefore, you can gain a lot by changing the frequency (channel) your wifi network is using. You can easily check what channel is the best for you via a mobile app, and change it via your Mijn Odido or by logging in to the modem.

 

=>Checking what channel would be best via the app

Hide content

To check what channel your neighboring networks use, you can use this app from the Google play store or this app from the App Store. Be aware though, that there is only interference if the other wifi network is being used at that time. Other electrical devices that use wireless signals, or interfere with your signal, also aren't visible here. So it's an awesome tool, but not a waterproof solution.

 

=>Mijn Odido

Hide content

If you know what channel should work best for you, you can change your wifi channel. We recommend picking channel 1, 6 or 11. The wifi channel can be very easily changed via your Mijn Odido. Click on this link to immediately be on the right page: Mijn Odido. After logging in, you'll see the below screen:

 

 

If you want to manually change the channel, please try the below steps:

 

=>Draytek

Hide content

In the Netherlands we offer 13 channels, each with their own frequency. Because bordering channels can interfere with each other, we recommend using channels 1, 6 or 11. Try the one that should be best for several hours. Should it not improve, feel free to try another. Make sure you test over an extended period of time, best would be during evenings as it is usually the busiest period.

 

  1. Open your internet browser and surf to http://192.168.1.1 while connected to your modem. We recommend using a cable, but it is possible to do via wifi. The connection will drop whenever you change the channel, though,
  2. Use username and password “user”,
  3. Click on “Wireless LAN” in the menu (left),
  4. Click “General Setup”,
  5. On “Channel” you can change the channel. Make sure you use the mode “Mixed”!
  6. Click “OK”.
 

=>Huawei HG659

Hide content

In the Netherlands we offer 13 channels, each with their own frequency. Because bordering channels can interfere with each other, we recommend using channels 1, 6 or 11. Try the one that should be best for several hours. Should it not improve, feel free to try another. Make sure you test over an extended period of time, best would be during evenings as it is usually the busiest period.

 

  1. Open your internet browser and surf to http://192.168.1.1 while connected to your modem. We recommend using a cable, but it is possible to do via wifi. The connection will drop whenever you change the channel, though,
  2. Your username and password were randomly created and can be found on the back of your modem. Fill these in and hit enter,
  3. Go to “Thuisnetwerk”,
  4. Click on “WLAN-instellingen”
  5. Click on “Geavanceerde instellingen” so we can change the channel
  6. Choose the preferred channel for the 2,5 GHz or 5 GHz band, then click “Opslaan”.

 

 

=>Zyxel

Hide content

In the Netherlands we offer 13 channels, each with their own frequency. Because bordering channels can interfere with each other, we recommend using channels 1 or 6. Try the one that proves best for several hours. Should it not improve, feel free to try another. Make sure you test over an extended period of time, best would be during evenings as it is usually the busiest period.

 

  1. Open your internet browser and surf to http://192.168.1.1 while connected to your modem. We recommend using a cable, but it is possible to do via wifi. The connection will drop whenever you change the channel, though,
  1. The username and password are on a sticker, on the back of the modem. Use these to login,

72c1d307-fe92-4678-8af9-c09e91c28f2e.jpg

  1. Change the frequency via the dashboard, under “Wifi instellingen”.

 

Kom je er toch niet uit?

Heb je alle stappen doorgenomen, elke factor uitgesloten, maar kom je er toch niet uit? Geen zorgen! Je kunt altijd een reactie plaatsen in dit topic zodat onze users je kunnen helpen. Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat wifi een service is en geen garantie. Wanneer het bekabeld wel werkt, maar op de wifi niet, dan kan dat betekenen dat het probleem te wijden is aan onzichtbare factoren en is het niet altijd oplosbaar. Toch kijken we er graag naar voor en met je zodat jouw draadloze netwerk geoptimaliseerd is. Laat altijd weten wat jij al geprobeerd hebt om het te fixen, dan pakken onze deskundige toppers de draad verder op!

 

Hier waren er na de update geen problemen, alles werkte meteen zoals eerst na het opnieuw opstarten..


Het heeft de hele middag gewerkt maar net toch weer even op sommige apparaten de verbinding weg. Nogmaals Mac restricties uit en weer aan gezet enbhet werkt weer. Hopelijk valt het nu niet meer weg.


Gebruik je easy mesh of 2 aparte netwerken?

Ik heb 2 aparte netwerken en dat werkt voor mij prima.


Easy mesh staat uit en geen apparte netwerken. Punt is dat ik tegen een bushalte aan woon en iets meer dan de standaard beveiliging wil.


Easy mesh uit en geen aparte netwerken 2,4 Ghz en 5 GHz? Dus dan staat bij jou één band uit?


Zowel 2.4 als 5 op dezelfde ssid.


Je kan kijken of het beter werkt door twee aparte netwerken te maken. In de modem interface, menu, netwerkinstellingen, draadloos geef band 2,4 kanaal 1, 6 of 11 bijvoorbeeld klik op toepassen en selecteer dan bij band 5 GHz en geef hem bijvoorbeeld kanaal 36 en zet 5G achter de SSID en toepassen.

Nu heb je 2 netwerken in de netwerken lijst.

Werkt het zo beter?


Ik zal het bij de volgende keer proberen. Het lijkt voor nu te werken namelijk.


Ik heb het uitgeprobeerd maar dit is geen oplossing.

 

Op 5G heb ik nu geen Mac verificatie meer en kom ik er inderdaad zo op. Op 2.4G staat wel Mac verificatie echter heb ik daar verbindings problemen met een deel van de ingestelde apparaten.

 

Het lijkt erop dat er een bug in de Mac verificatie zit bij de laatste firmware versie V5.50(ABPY.1)b11

 

Het heeft namelijk hiervoor stabiel gewerkt. Ook tussen de voorgaande en laatste update.


@Doornekamp33 Logische vraag! We hebben vrij recent de Zyxel in gebruik genomen dus op dit moment zijn we niet bezig met weer een nieuw modem maar er komt wel wat anders leuks aan op het gebied van Wifi bij Thuis. :grin:

Als je zoiets zegt, ga ik natuurlijk zoeken ;-) Er schijnt iets aan te komen wat “Wifi Plus” gaat heten. Onderdeel daarvan is dat je één of meerdere exemplaren van de wifi-versterker WAP6807 kunt bestellen via My T-Mobile Thuis. Zie screenshot hieronder. Ik kan er helaas niet op klikken, dus wat het gaat kosten, en wat ‘Wifi Plus’ verder inhoudt, weet ik niet. Ik ben benieuwd…

 


Sinds 1 maand heb ik T-mobile Thuis in mijn nieuwbouw huis en beneden doet de wifi het perfect. Op de eerste etage's een beetje tot geen verbinding en op zolder en in de tuin helemaal geen verbinding. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Heb zo'n deco pakket gekocht, maar dat werkte niet en toen was de verbinding er nog steeds niet.


Hallo @moontjuhh 

Waarschijnlijk hen je een goed geïsoleerde huis waardoor het wifi signaal niet goed door je huis gaat.

Het beste kan je een versterker/router bedraad op de eerste verdieping plaatsen en deze instellen als Acces Point bijvoorbeeld.

De TP Link Deco maakt gebruik van wifi om onderling te verbinden wat soms niet echt handig kan zijn.


Hoi,

Zoals uit bovenstaand plaatje blijkt, is mijn download prima, maar mijn upload enorm traag. Ik heb inmiddels mijn modem een aantal keren gereset, maar dat helpt niets. Ik heb er nu een dikke week last van.

Hoe los ik dit op?


Hoi @DennisvHout,

Leuk dat je actief bent op onze Community! Normaliter zou ik je aanraden om nog een tweede bron, met voorkeur https://www.t-mobile.nl/thuis/internet/speedtest of https://www.speedtest.net/ te gebruiken, maar na het meten van jouw internetlijn merk ik dat er iets niet helemaal goed gaat met de verbinding. Hiervan heb ik onze technische dienst op de hoogte gesteld, en zij zullen onderzoeken waar het knelpunt zich precies bevindt. Wij houden je in ieder geval op de hoogte, en wij zullen er zeker voor zorgen dat je binnenkort weer van je oude vertrouwde snelheid kan genieten!


Goedemorgen,

Nou ik heb alle tips en trics toegepast. En de nieuwe zyxelmodem werkt totaal niet met de wifi. Ik gebruik mijn wifi verbinding ook voor medische doeleinden en ik kan met dat nieuwe modem geen verbinding maken met de wifi . en verder werkt ineens de wifi ook niet meer goed op mijn smartphone en smarttv. 

Administratie doe ik gelukkig via een desktop pc gewoon via een UTP kabel dat werkt wel goed maar als je op het icoontje klikt dan geeft ie de naam aan van het oude drytek modem. ik denk misschien dat daar de fout in zit maar de monteur van gideon zei dat dat niet uit maakte. Maar hij maakte ook nog even snel een guestaccount aan en dan zei hij dat ik moest switchen tussen de accounts. Maar goed dat werkt niet uberhaupt en ik vind ook dat inprincipe de wifi gewoon moet werken en niet steeds moet weg vallen. eerst had ik vodafone en in 2017 is dat overgegaan naar tmobile prima en tot februari had ik ook totaal geen problemen en kon mijn arts van het ziekenhuis ook gewoon mijn medische apperatuur uitlezen en nu is er een probleem. En zegt gideon dat het aan de apperatuur ligt van het ziekenhuis en aan mijn eigen apperatuur. Terwijl het altijd goed gewerkt heeft met de wifi.

Nu moet ik met corona alsnog naar het ziekenhuis. Terwijl iedereen in de ict wereld loopt te pochen met ooh het nieuwe normaal thuiswerken en zorg op afstand. PFF zorg op afstand ja dan moet eerst de wifi eens gewoon stabiel werken zonder dat het steeds weg valt. Ik zal eens de patientenverenigingen aanschrijven welke providers geschikt zijn voor zorg op afstand. En ik zal ook contact opnemen met de clientenraden van de 2 ziekenhuizen waar ik en mijn dochter zorg van krijgen over hoe dat nou zit met medische apperatuur en als je een nieuw modem krijg dat het dan aan het ziekenhuis zou liggen. En hoe dat zit dan met de zorgverzekering. Want ik denk ook niet dat de zorgverzekering er op zit te wachten dat zij elke keer nieuwe apperatuur moeten vergoed omdat Tmobile en gideon besluiten onstabile modem af te leveren. En als wifi het niet goed doet moeten patienten dus voor het uitlezen van apperatuur naar het ziekenhuis komen voor een gesprek met de arts en dat kost weer een consult terwijl dit ook telefonisch of desnoods per email kan. Dus ik zal ook even navragen bij de zorgverzekeraar hoe dat zit. 

Ik vind het allemaal zeer vervelend. En ook dat ik weer 2 weken met een slechte wifi verbinding zit.ze komen pas weer volgende week en dan moet ik maar afwachten of het lukt. 


Hi @mimi09, dat is natuurlijk niet de bedoeling! Ik help je graag om de Wifi problemen op te lossen. Ik heb nog een aantal vragen zodat ik de situatie voor mezelf helemaal helder heb:

  • Ik zie dat we ook al eerder een Wifi extender opgestuurd hebben, maak je hier ook nog steeds gebruik van? 
  • Welke problemen ervaar je precies met het verbinden? Zie je het Wifi netwerk helemaal niet of maak je wel verbinding maar is deze bijvoorbeeld traag of valt deze weg?
  • Wat is de reden dat de monteur het gebruik van een guest account aan heeft geraden in dit geval?
  • Zou je eens een speedtest willen doen met de Ookla speedtest app via je telefoon of laptop en hier het resultaat willen posten? Dan krijg ik een wat beter beeld van de huidige verbinding.

Ik hoor het graag, dan ga ik voor je aan de slag!


Hi @mimi09, dat is natuurlijk niet de bedoeling! Ik help je graag om de Wifi problemen op te lossen. Ik heb nog een aantal vragen zodat ik de situatie voor mezelf helemaal helder heb:

  • Ik zie dat we ook al eerder een Wifi extender opgestuurd hebben, maak je hier ook nog steeds gebruik van? 

Ja ik gebruik de wifi extender die is opgestuurd . Deze lijkt steeds uit te vallen. de wifi verbinding valt steeds weg op telefoon, tablet en smarttv. Ook zonder de wifi extender valt de wifi steeds weg waar ik ook in het huis ben. Terwijl tot maart wifi het gewoon deed overal. 

  • Welke problemen ervaar je precies met het verbinden? Zie je het Wifi netwerk helemaal niet of maak je wel verbinding maar is deze bijvoorbeeld traag of valt deze weg?

de wifi verbinding valt weg. met de melding kan ip-adres niet ophalen

 

  • Wat is de reden dat de monteur het gebruik van een guest account aan heeft geraden in dit geval?

De monteur zei u kunt het guest account gebruiken als de wifi weg valt. 

  • Zou je eens een speedtest willen doen met de Ookla speedtest app via je telefoon of laptop en hier het resultaat willen posten? Dan krijg ik een wat beter beeld van de huidige verbinding.

speedtest ookla op mijn pc is: download 134.53, upload 114.32 ping 5. Ik gebruik geen laptop maar een desktopcomputer met UTP kabel. Op mijn telefoon krijg ik ookla niet eens aan de praat omdat de Wifi steeds weg valt. 

maar via de UTP kabel op mijn desktop kan ik wel gewoon op internet. 

Ik hoor het graag, dan ga ik voor je aan de slag!

Bedankt. ik hoor het graag 

 


Hoi @mimi09, fijn dat je Brain's vragen kon invullen! Ik ben direct op onderzoek uitgegaan, en zo te zien ligt het niet aan de inkomende verbinding want deze is erg stabiel. Heb je de versterker draadloos of bekabeld met ons modem verbonden? Als de versterker draadloos met het modem verbonden is, kan het enkel binnen een bepaalde afstand van het modem staan omdat de verbinding anders ‘te ver’ voor de draadloze versterker is om op te pakken, waardoor deze frequent de verbinding zal verliezen. Dit zou ook kunnen verklaren waarom je op de andere apparaten zo vaak de verbinding verliest.

Daarnaast zie ik dat je momenteel 100 Mbit/s bij ons afneemt, terwijl je voor dezelfde prijs naar 1000 Mbit/s kan. Dit komt omdat je een Unlimited Mobiel abonnement bij ons hebt, waardoor alle snelheden op jouw adres voor € 25,- worden aangeboden. Daarom raad ik je graag aan om jouw internetsnelheid te wijzigen in jouw My T-Mobile account op https://thuismy.t-mobile.nl/abonnementen/internet/wijzigen. Deze snelheidswijziging zal er niet voor zorgen dat jouw Wifi snelheid 10x zo snel wordt, maar het zou in ieder geval wel een stuk moeten helpen. :wink: Hopelijk heb ik met deze twee punten een oplossing weten aan te reiken!


beste cal,

afgelopen dinsdag 8 september heb ik de drytek modem terug gestuurd via post NL. woe 9 sept kwam de monteur van tmobile. Ze had een drytek mee maar die werkt juist niet meer ivm een andere kaart in de centrale van KPN. Daarom haperde de verbinding .  Dus die heb ik niet nodig. Ze heeft nogmaals geprobeerd mijn apparaten aan te sluiten op de zyxel maar dat werkte niet. Dus de verbinding zelf is prima maar de wifi werkte alleen op mijn smartphone en tablet en niet op de smarttv en cpap.. Dus heeft ze een huawai geinstalleerd. Toen werkte ineens alles perfect. Dus nu heb ik een huawai modem. En t zyxel modem heeft ze mee terug genomen en haar collega gebeld om een doos op te sturen om de zyxelversterker terug te sturen. Vandaag vrijdag 9 sept kwam de post NL aan de deur met een doos maar daar zat weer een zyxelmodem in. Dat was dus niet de bedoeling. Ik heb gebeld met edwin . Hij heeft een ticket gemaakt voor de backoffice want de huawai modem staat nog niet in het systeem. Als de nieuwe zyxel ook terug gaat zou ik in jullie systeem dus staan als modemloos wat dus niet klopt want ik ben niet modemloos ik heb nu een huawai modem. In iedergeval.wat nu moet gebeuren is dat ik 2 codes krijg om zowel de zyxel modem en versterker te retourneren.  En dat de huawai modem in jullie systeem wordt geregistreerd. Maar goed je collega edwin is daar al mee bezig. Het lag dus niet aan de internet snelheid van mijn verbinding het lag echt aan het zyxelmodem

groet mimi


hierbij nogmaals mijn probleem ivm een nieuwe mail overdat de drytekmodem nog niet ontvangen zou zijn. En verzoek om alles nu op te lossen: 

26 augustus is de drytek modem vervangen voor een zyxel modem . Dit werkte niet op mijn ziekenhuisaperatuur en ook niet op mijn smarttv. Hiervoor is iemand langsgeweest van Guidion op woensdag 9 september 2020. Op dinsdag8 september 2020 heb ik de drytek modem terug gestuurd. Zie het terug stuur bewijs.

Op 9 september 2020 is er door de monteur een Huawei modem getest met mijn apperatuur en deze doet het prima. Dus zij heeft de huawei hier gelaten en de zyxelmodem mee terug genomen . Dit staat ook in de werkbon van Guidion. Echter het klopt niet dat er een wifiplus dienst is geinstalleerd. De huawei modem is alleen geinstalleerd omdat deze wel werkt met de ziekenhuisapperatuur. ze zei dat ze de zyxelversterker niet mee mocht nemen en zij heeft gebeld met haar collega van tmobile en die zou een retour doos en code aanmaken 

Op vrijdag 11 september heb ik een doos ontvangen. ik dacht dat dit voor retour van de zyxel versterker was. maar er zat tot mijn grote verbazing een zyxel modem in. Dit terwijl de zyxel niet werkt en al was meegenomen door guidion. Ik heb gelijk gebeld met Edwin hij zou een ticket maken voor de backoffice. Die is daar nu in behandeling.

Nu krijg ik een mail (14-09-2020) met de mededeling van een boete en de mededeling dat ik de drytek met retournr RGP94687-1 niet zou hebben terug gestuurd. Dit is incorrect. Zie de bijlage. ik heb gebeld met Amina zij heeft ticket 2020091411049027 aangemaakt en ze zei dat hij 10 sept is ontvangen en als ik vrijdag 18 sept nog geen bevestigingsmail ontvangen heb dat ik dan weer contact moet opnemen.

Verder wacht ik nog op de verwerking van ticketnr 2020091111040684 die edwin gemaakt had. Hij was overigens heel aardig hoor.
Ik wil graag dat deze goed verwerkt wordt want het schijnt dat de Huawei nog in het systeem gezet moet worden omdat ik anders modemloos ben. En er moet een retour code gemaakt worden voor de zyxel wifi extender en een retourcode voor de extra geleverde zyxelmodem. En dus die retourzending van de drytek moet worden verwerkt . Want ik ga niet buiten mijn schuld om 125 euro betalen. En ik wil graag dat dit alles goed verwerkt wordt om te voorkomen dat ik alsnog boetes krijg voor die andere modem en extender.

Ik zie uw antwoord graag moet spoed tegemoet


de bewijsstukken heb ik aan jullie doorgemaild


Hi @mimi09, geen zorgen dat gaat helemaal lukken, zo te lezen zijn mijn collega’s er al druk mee bezig! Er gaat vaak wat verwerkingstijd overheen voordat het administratief recht getrokken is, de herinneringen worden automatisch verstuurd en mag je als niet verzonden beschouwen. Ik zie dat er al een collega van onze back office bezig is om de wijziging te verwerken, ik verwacht dat je binnen een aantal dagen bericht van ons ontvangt dat het gelukt is.

De spullen kan je kosteloos terugsturen naar onderstaand adres onder vermelding van je klantnummer+1 (in jouw geval RGP946871)

 

T-Mobile Thuis

Antwoordnummer 15021

1117 ZZ Schiphol

Retournummer: (klantnummer + volgnummer)

 

Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar!


Hallo, ik heb het idee dat mijn WiFi modem (Huawei) de laatste tijd niet meer zo goed presteert. Als ik op enige afstand van het modem ben dan haal ik op de 2,4 ghz vaak max 30 mbps terwijl ik dan wel vol bereik heb met het netwerk, vaak is het nog minder en is het zelfs zo dat de upload snelheid hoger is dan de download snelheid. (Mijn abonnement is 100mbps dsl)

Op de 5ghz gaat het wel wat beter maar ook niet optimaal:

Dichter bij het modem heb ik op 5 ghz gewoon optimale snelheid maar de 2,4 ghz is dan ook niet sneller dan 40mbps. Via 4g haal ik ruim 100mbps dus aan het toestel ligt het ook niet.
 

Resetten heb ik al vaak geprobeerd en dat helpt niet echt of maar heel kort, de kanalen zijn ook niet bezet waar het modem op zit en bovenstaande speedtest is ook op een rustig moment van de avond gedaan dus daar ligt het allemaal niet aan. Er is ook niks verandert in huis ofzo en het modem staat al jaren op dezelfde plek. Voorheen had ik nergens last van.

 

Zou het kunnen dat het modem in de loop der jaren (nu 3,5 jaar oud) minder snel/krachtig word en dat het daar aan ligt?  Of is er iets anders wat er aan de hand kan zijn? 
 

Alvast bedankt voor de reactie,

 


Hallo @NPouwelse 

Werkt je bekabelde internetverbinding wel naar behoren?

Je geeft aan dat als je bij de modem staat de WiFi optimaal is en alleen als je een beetje verder weg is zakt de snelheid wat in.

2,4 GHz daar haal je misschien ook maar rond de 50 Mbit mee en je zit wel boven de minimumwaarde van T-Mobile, dat is 10 Mbit met WiFi op DSL.

Hebben de tips uit dit topic niet geholpen zoals de bandbreedte en kanaal wijzigen?

Misschien kan je eens kijken of je een WiFi versterker kunt plaatsen?


Hallo @NPouwelse 

Werkt je bekabelde internetverbinding wel naar behoren?

Je geeft aan dat als je bij de modem staat de WiFi optimaal is en alleen als je een beetje verder weg is zakt de snelheid wat in.

2,4 GHz daar haal je misschien ook maar rond de 50 Mbit mee en je zit wel boven de minimumwaarde van T-Mobile, dat is 10 Mbit met WiFi op DSL.

Hebben de tips uit dit topic niet geholpen zoals de bandbreedte en kanaal wijzigen?

Misschien kan je eens kijken of je een WiFi versterker kunt plaatsen?

Hoi, 

 

bedankt voor je reactie. Met een bekabelde verbinding heb ik gewoon de volle snelheid van mijn abonnement 

Dus het ligt echt aan de WiFi, met een beetje afstand bedoel ik een andere kamer. Ik heb dan wel vol bereik met de WiFi alleen is de verbinding  dan heel traag. Voorheen had ik dit probleem niet en er is verder niks veranderd in huis.


Reageer