Skip to main content

Onlangs heb ik een nieuwe Draytek Vigor 2132FVn gekregen omdat bij de oude regelmatig de verbinding wegviel, vaak zelfs dagelijks. Daarbij is ook de voeding vervangen.

Inmiddels is dit ook bij het nieuwe modem het geval. Het enige dat helpt is het modem uitzetten, 10 seconden wachten en weer aanzetten. Ik heb wel eens langere tijd gewacht, maar de verbinding is nooit spontaan teruggekomen.

Ik heb geen enkele instelling aan het modem gewijzigd, dus daar kan het niet aan liggen.

Veel domotica (lampen, ring deurbel, etc) is afhankelijk van een werkende, solide verbinding. Als ik nu een paar dagen weg ga, dan weet ik zeker dat ik na verloop van tijd m’n huis niet meer kan bereiken online.

En met dat nieuwe tv platform (géén verbetering), kan ik gelijk weer opnieuw inloggen.

Ik denk er nu maar aan om een ouderwetse klokschakeling te plaatsen die iedere dag een paar keer een minuutje het modem van de stroom haalt.

Of is er een betere oplossing?

 

 

 

Hoi @MeKe, je hebt inderdaad gelijk, het pakket is nog onderweg! Eerder vanmiddag heb je van ons de DHL Track & Trace code ontvangen. Zodra DHL het pakket heeft ontvangen van ons zal je hier de bezorgdatum zien. Ik verwacht dat je uiterlijk morgen een bezorgdatum zal zien via de link.

Het pakket is er snel, dit komt helemaal goed! 😃


Hi, ik heb nog niets ontvangen dus die gegevens kloppen niet. Maar zodra ik het heb ontvangen zal ik een afspraak maken met Guidion


Hi @MeKe ik zie dat het pakket inmiddels bij je thuis afgeleverd is! Het vervangen van een Draytek door een Zyxel modem moet inderdaad door een Guidion monteur gedaan worden. Dit komt doordat er nu ook een ONT geïnstalleerd moet worden. De vezels en het aansluitpunt zijn erg kwetsbaar en de monteurs zijn hier speciaal voor opgeleid. Als je zelf installeert, vervalt alle garantie. Daarom wil ik je vragen te wachten op de monteur van Guidion! 


Hoi @MeKe 

Als ze Guidion langssturen,  laat hen dan het werk uitvoeren.


Ik heb dezelfde verwarrende mail gekregen met: “Nieuwe apparatuur niet afgehaald of bezorging geweigerd” maar als ik goed begrepen heb kan ik dat negeren en krijg ik spoedig een nieuwe modem. 
 

Nog wel even 1 vraagje, is Guidion verplicht om in te schakelen of echt nodig? Of kan ik de installatie ook zelf uitvoeren (ben redelijk handig met netwerken).


Hoi @MeKe, ook jouw modem is vervangen! Het komt zo snel mogelijk jouw kant op. Fijn weekend voor nu! Groetjes, Ishana


Ik heb sinds deze week problemen met mijn Draytek. Om het kwartier valt mijn internet even weg en komt daarna weer op. Dat is niet ideaal als je thuis werkt en veel in Teams meetings zit. Is dit een bekend probleem met deze router? Zo ja dan zou ik die graag willen vervangen maar wel alleen met een Zyxel als ik daar port forwarding kan instellen want maak in het buitenland regelmatig gebruik van VPN connecties naar mijn eigen netwerk.


Hoi @Gibraltar114, geen zorgen! Ik heb het direct nagekeken en ik zie dat jouw apparatuur nog onderweg is. Excuses voor de verwarring, ik wens je een fijn weekend voor nu! 😊 Groetjes, Ishana


@Tommie , bedankt voor je snelle (re)actie.

Mag ik je nog een gunst vragen? Ik heb namelijk een bijzondere e-mail gekregen nu. Deze heeft als onderwerp “Nieuwe apparatuur niet afgehaald of bezorging geweigerd”. Maar de mail vermeld vervolgens keurig “Je nieuwe apparaat van T-Mobile Thuis is onderweg! Houd je bestelling in My TMobile Thuis in de gaten”. Hier staat echter geen bestelling genoemd/te vinden. En ik kreeg vandaag al een oproep om de monteur in te plannen, terwijl er nog geen hardware is bezorgd.

Kun jij zien wat hier verkeerd gaat?


Hi @Gibraltar114, welkom op onze Community!

Goed dat je dit aankaart, ik durf daar bijna mijn handen voor in het vuur te steken. Daar komen we maar op één manier achter! Ik heb het modem swap voor je in gang gezet, let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het moden en Media Converter te installeren. Geen zorgen, dit is zo gepiept! Het modem en Media Converter worden wel afzonderlijk van de monteur verzonden en dienen daarom eerst binnen te zijn voordat je de afspraak inplant met de monteur. Je ontvangt een bericht van de wijziging en om een afspraak in te plannen met de monteur. Wil je mij na de installatie een terugkoppeling geven?


Beste,

Na wat zoeken over issues met het regelmatig uitvallen van het internet zoek ik graag contact met jullie over de hier benoemde oplossing. 
 

Ik heb nog de originele DrayTek van toen deze woning ergens in 2015-2016 werd gebouwd. Inmiddels ervaar ik hier steeds meer problemen mee qua stabiliteit en geboden snelheid (zowel wifi als bedraad). Met alle verbonden devices is het telkens resetten een vervelende aangelegenheid.

Kan dit nieuwere type modem hier ook voor mij een oplossing in bieden?


Welkom @Kadoos op onze Community! Hopelijk heb je genoten van je tijd in het buitenland. Ik heb de modem swap meteen voor je in gang gezet. Er moet hiervoor wel een monteur langskomen om het te installeren, in verband met de Media Converter. Je ontvangt hier een bericht over. Voor nu een fijne dag gewenst.


Goede middag,

Voor het eerst op de community, ook ik heb problemen met de Draytec, helaas was dit toen ik in het buitenland was en had vervolgens geen verbinding meer met thuis. Vandaag moest ik weer resetten, zou fijn zijn als ik ook een Zyxel zou kunnen krijgen.

Groet Kadoos.


Goedemiddag @Arno Hoeflak, van harte welkom op de Community! 🙋‍♂️

Heb jij toevallig ook het Draytek modem thuis in gebruik? Zo ja, dan ruil ik deze met alle plezier om voor een Zyxel T50 + Media Converter. Zo heb je straks nergens meer last van. 

UPDATE: ik kan het inmiddels weer zelf inzien. Ik ruil de Draytek gelijk om! 😉 De Draytek mag straks, na aansluiting van de vervanging, bij het grofvuil gezet worden. Maak straks de afspraak met Guidion om de nieuwe glasvezelapparatuur te laten installeren. Alvast veel plezier toegewenst!


Goedendag,

Ik heb zoals meerdere gebruikers vaak problemen met zowel bedraad als draadloos internet. Smart TV en andere slimme apparaten werken instabiel. Internet pagina’s laden traag en de wifi printer verbind niet altijd. De PS5 laat regelmatig een zeer trage upload (bedraad) zien waardoor sommige games niet te spelen zijn. Meestal is het na een reset van het modem weer een tijdje goed.

M.v.g. Arno


De afspraak was ingepland voordat het modem geleverd was. Vandaar. Inmiddels nieuwe afspraak ingepland.


@deijko Huh waarom moest de eerste afspraak gecanceld worden? De afspraak kon gewoon ingepland worden voor de installatie van het modem. Ik heb nu een nieuwe werkorder ingelegd. Graag deze niet cancellen en inplannen voor een datum nadat het modem binnen is. Je ontvangt hier zo een sms/e-mail van met de afspraaktool. 

 

 


Beste Tommie,

kun je voor mij nog een werkorder aanmaken voor een monteur? De eerste afspraak moest gecancelled worden en Guidion vertelde me dat er nu eerst een nieuwe werkorder moet komen voor de installatie van het nieuwe modem. Alvast bedankt!


Top! Bedankt Tommie.


Hi @deijko,  ik wil dat je optimaal van een stabiel netwerk kunt genieten. Ik heb zojuist de swap in gang gezet. Er komt een nieuw modem jouw kant op! Voor nu wens ik je nog een fijne dag.


Hoi,

ook bij mij valt regelmatig de verbinding weg en is alleen te herstellen door de 11 jaar oude vigor 2132FVn even van de stroom te halen. Soms zelfs 2x per uur. Ook erg storend vanwege de smart-inrichting thuis die afhankelijk is van een stabiele WiFi.

Graag een swap! Alvast dank,

René


@Boarder72 Ik ga ervoor zorgen dat er een nieuw Zyxel modem jouw kant op komt! Je dient ook weer opnieuw een afspraak te maken met Guidion voor de installatie, omdat dit type modem iets anders werkt qua aansluiting dan de Draytek. Hopelijk zijn de problemen hierna voor jou ook opgelost! 😀


Sinds deze week heb ik, na jaren zonder enig issue, dezelfde problemen. Sinds afgelopen dinsdag heb al 3 keer met wegvallend internet gezeten en alleen uit- en aanzetten van de Draytek helpt. Ik zou ook graag een omruiling of andere passende oplossing krijgen. Thanks alvast! :)


Hi @Azmat33, heel goed dat je dit aangeeft! Hier gaan we inderdaad iets aan doen. Zojuist heb ik bij onze technische dienst aangeklopt met het verzoek om het modem dat je nu hebt te swappen naar een Zyxel modem. Je hebt hier ook een bevestiging van gekregen per mail. Zodra dit verzoek is goedgekeurd, dan kun je de bestelling volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Laat je het weten of je met het nieuwe modem van deze problemen af bent? 😊


Goedemiddag,

Ook bij mij valt de router meerdere keren per dag uit, omdat te verhelpen moet ik het altijd resetten.

is het mogelijk om deze ook om te ruilen ? 

 

Met Vriendelijke Groet,

 

Azmat 


Reageer