Info

Glasvezel- en telefoonkabel/DSL aansluitingen

  • 10 September 2021
  • 42 reacties
  • 6976 Bekeken
Glasvezel- en telefoonkabel/DSL aansluitingen

Toon eerste reactie

42 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @sellinglennon 

Bovenstaande aansluitpunt is voor DSL, de glasvezelkabel wordt vanaf de stoep ondergronds door de tuin geboord tot aan de gevel. Vervolgens wordt de kabel naar binnen geboord in de meterkast of ergens anders als je dat liever wilt, hier komt een glasvezelkastje met de glasvezelkabel hierop gemonteerd.

Van T-Mobile krijg je een mediaconverter en een modem, de mediaconverter komt naast het glasvezelkastje en vanaf de mediaconverter gaat een internetkabel naar de modem. De lengte van de internetkabel kan tot 100 meter bedragen met CAT6 dus je kunt de modem verplaatsen naar waar je wilt.

Normaal komt er altijd iemand bij jou langs om te kijken waar het glasvezelkastje moet komen.

Afgelopen woensdag zou mijn adsl aansluiting actief moeten zijn geworden. Echter ik kan deze niet vinden. Beneden in de portiek kan iets vinden wat op een telefoonkabel lijkt. Er is daar ook een las gemaakt. Want er gaan 4 dunnere kabels weg.

Voor ieder huis in de portiek 1. Bij mij komt naast de voordeur zo’n zelfde kabel uit het kozijn. Deze was afgesloten met een kroonsteen toen ik het huis kocht. Bij aankoop was niet bekend waar de telefoon aansluiting zat. Vorige bewoners hadden kabel internet. 

 

Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd met de 3 draden (rood,blauw en geel), die uit de kabel naast de voordeur komen.

Echter de modem vindt daar geen ADSL. Wat nu?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @viruselektro 

Op de eerste foto heb je een KPN kabel in een blauwe mantel, hier zou eigenlijk een ISRA punt op moeten worden gemonteerd.

4 kabels op 1 aansluiting lijkt mij niet zo handig, dit zorgt namelijk voor een slechte verbinding.

Misschien zou een monteur eens langs kunnen komen om alles te controleren en eventueel herstellen.

Je kan ook beter het andere aansluitdoosje uit het installatiepakket gebruiken met alleen rood en blauw 

Hallo @viruselektro 

Op de eerste foto heb je een KPN kabel in een blauwe mantel, hier zou eigenlijk een ISRA punt op moeten worden gemonteerd.

4 kabels op 1 aansluiting lijkt mij niet zo handig, dit zorgt namelijk voor een slechte verbinding.

Misschien zou een monteur eens langs kunnen komen om alles te controleren en eventueel herstellen.

Je kan ook beter het andere aansluitdoosje uit het installatiepakket gebruiken met alleen rood en blauw 

Dan hebben we in ieder geval iets gevonden. Namelijk de KPN kabel. Die foto is niet in mijn huis gemaakt, maar onder in de portiek. Wat er daar precies gebeurt, is lastig te zien. Ik zie ducktape en er gaan zo te zien 4 dunnere kabels weg. 

Hoort er een ISRApunt onder in de centrale hal van een flat?

Andere doosje gebruikt, geeft het zelfde resultaat. Geen ADSL

Reputatie 7
Badge +15

@viruselektro 

Die blauwe kabel hoort inderdaad afgemonteerd te worden op een ISRA, het kan zo zijn dat die kabel korter is gemaakt door iemand, sws zal er een monteur moeten komen om het signaal te checken en die kan hier dan ook naar kijken. Wacht even op de reactie van een moderator.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @viruselektro, zo te zien bevindt het ISRA zich dan in de portiek en dient het ofwel verlegd te worden, ofwel wordt daar de aansluiting op gemonteerd met het modem. Dat had ik in mijn studentenhuis ook en betekende dat het wifisignaal helemaal boven dan iets minder is, maar dat kon destijds opgevangen worden door een wifipunt boven aan de trap te plaatsen.

Afijn, nu back on topic: ik zal een monteursbezoek voor je aanvragen zodat de monteur het juiste ISRA kan lokaliseren en de installatie kan verrichten. Je ontvangt later vandaag een afspraaktool per sms en e-mail zodat je met Guidion een datum kunt afstemmen. Houd me op de hoogte, alsjeblieft! 😊

Hoi @viruselektro, zo te zien bevindt het ISRA zich dan in de portiek en dient het ofwel verlegd te worden, ofwel wordt daar de aansluiting op gemonteerd met het modem. Dat had ik in mijn studentenhuis ook en betekende dat het wifisignaal helemaal boven dan iets minder is, maar dat kon destijds opgevangen worden door een wifipunt boven aan de trap te plaatsen.

Afijn, nu back on topic: ik zal een monteursbezoek voor je aanvragen zodat de monteur het juiste ISRA kan lokaliseren en de installatie kan verrichten. Je ontvangt later vandaag een afspraaktool per sms en e-mail zodat je met Guidion een datum kunt afstemmen. Houd me op de hoogte, alsjeblieft! 😊

monteur is zojuist langsgeweest. volgens zijn informatie moest de kabel in de hal uitkomen. niks aangetroffen. als het goed is komt kpn nu om een nieuw isra in de meterkast te maken

Reputatie 7

Hi @viruselektro, merci voor deze terugkoppeling! Het klopt helemaal dat de monteur deze terugkoppeling heeft doorgegeven en dat dit verder opgepakt gaat worden. Ik hoop dat je hier snel meer over hoort. Houd je ons op de hoogte? 💪

Hi @viruselektro, merci voor deze terugkoppeling! Het klopt helemaal dat de monteur deze terugkoppeling heeft doorgegeven en dat dit verder opgepakt gaat worden. Ik hoop dat je hier snel meer over hoort. Houd je ons op de hoogte? 💪

adsl werkt. 2 monteurs verder. vorige bewoner had de kabel op 5 mm onder de vloer afgeknipt

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @viruselektro, mooi dat het nu weer werkt, bedankt voor je herstelmelding! Uiteraard jammer dat de kabel afgeknipt is, dat is niet zo netjes. Heb je een idee waarom dit gebeurd is of is het per ongeluk gegaan? Verder niet heel relevant verder, maar puur uit nieuwsgierigheid! 😊

Hello, I am moving my modem Zyxel t-50 to a new apartment. I am trying to find the DSL connection point but having issues. 

So first in the living room there is this circular connection but I’m assuming that’s for TV cable:

 

In the meter cupboard, there is a section with cables that seem to be ethernet as they are bigger than the DSL port, and I don’t see anywhere else here where I could connect the DSL cable. I attach pictures: 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hello @mperezcorral 

The connection point on the first photo is not used by T-Mobile, the wires on the 3rd photo are electric wires so be careful.

Look for any of these in your livingroom, cupboard or somewhere else :

 

Hello @mperezcorral 

The connection point on the first photo is not used by T-Mobile, the wires on the 3rd photo are electric wires so be careful.

Look for any of these in your livingroom, cupboard or somewhere else :

 

Hello, I just go this message from company renting me the apartment. They indicate I need a coax connection cable. 

“You need a coax cable from T-mobile to connect the modem to the second photo in your first e-mail.

It should be looking like this: https://www.allekabels.nl/antennekabel/119/3055627/f-connector-kabel-technetix.html?mc=1&gclid=EAIaIQobChMIrqW18JWx_wIVGcl3Ch2PmwP3EAQYAiABEgIeXPD_BwE

 

Or something like this https://www.kabelshop.nl/Nedis-Netwerk-en-coax-kabel-Nedis-Met-Connectoren-1-5-m-Cat6-Wit-CSGL4500WT15-CSGP4500WT15-i22745-t1484573.html?gclid=EAIaIQobChMI3Jb4lpix_wIV1QiLCh0umwCOEAQYDCABEgIhIfD_BwE

 

I can recommend contacting T-mobile and explain to them you only have a coax connection.

This is the internet connection in your apartment.”

 

Could you confirm me if T-Mobile is able to send me this cable if I request it? 

Reputatie 7
Badge +15

@mperezcorral .

The connection point you got is used for internet via COAX cable. T-Mobile provides internet via the telephone cable or Fiber so not via the COAX cable.

Since you have been able to order DSL internet you must have a telephone connection somewhere or maybe just a telephone cable.

A moderator could send a technician to locate the connection point for DSL.

@mperezcorral .

The connection point you got is used for internet via cable. T-Mobile provides internet via the telephone cable or Fiber.

Since you have been able to order DSL internet you must have a telephone connection somewhere or maybe just a telephone cable.

I haven’t found any other connection besides the ones I sent in the photo nor there is any phone cable. The real estate agents say that the coax cable is the for the internet connection in the apartment. Should I give a call to customer service to discuss or what should I do? 

@Jason van Odido Via Trustpilot een reactie ontvangen van jou met link naar dit artikel. Maar beste Odido dit lost het aansluitprobleem niet op. We horen gewoon niks meer van Guidion. We geven  door vrijdagmiddag en zaterdag beschikbaar en men plant ons op donderdag in. Afspraak willen verzetten maar kregen geen nieuwe datum van Guidion na telefonisch contact. De mededeling was dat er niks beschikbaar was en we te zijner tijd wel weer wat zouden horen. Voorlopig was er niks. Dit kan toch niet??? Anderen die na mij gebeld hebben krijgen wel een afspraak en genieten al van de glasvezel. En de doorverwijzing van jou naar dit artikel laat weer zien dat niet gelezen wordt wat het probleem van de klant is. Ik wacht op aansluiting en dat MAG niet zelf. We hebben alles binnen liggen en het pakket ontvangen en nu is er radiostilte. Dit is slecht aan alle kanten. Zowel bij jullie als bij Guidion. Nogmaals als we niks meer horen of een oplossing krijgen gaan we met alles weg bij jullie. We zijn al jaren klant via Tmobile en nooit wat gehad maar sinds de naamswijziging alleen maar ergernis. Los het op!!! En nee ik wil niet bellen want telkens 45 minuten in de wacht ben ik wel meer dan zat!! 

Reputatie 6
Badge +2

@Gunther170775 Mijn excuses voor de miscommunicatie! Ons doel is om jouw zo snel mogelijk aan te sluiten. Echter zijn wij wel afhankelijk van de agenda van Guidion, onze installatiepartner. Er is voorlopig geen plek op een vrijdag of zaterdag, dus de afweging is gemaakt om jou eerder in te plannen op een andere dag. Is het wellicht een optie om contact op te nemen met Guidion en het tijdsbestek aan te passen? Misschien dat het dan beter uitkomt. 

Reageer