Nieuw bij Odido - modem werkt, maar geen internet lampje

  • 14 March 2024
  • 33 reacties
  • 499 Bekeken


De monteur is een tijdje terug langs geweest voor de aansluiting. Het modem werkt en er branden lampjes, alleen nog geen groen lampje voor internet. 
 

Volgens mij moet het internetabonnement nog geactiveerd worden.


Graag hulp! 🙂 
 

 

 

Tommie van Odido 4 maanden geleden

Hi @Jinsang, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zag dat je al contact gehad hebt met onze klantenservice en dat Guidion al aangestuurd is. Als de monteur geweest is zou je mij dan een terugkoppeling willen geven? Alvast bedankt! 

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jinsang 

Ik stuur je 2 vouchers via een privebericht ✅

Oke, fijn!

 

Kun je me ook weer voorzien van nieuwe internet vouchers?

Ik ben helaas nog steeds aan het wachten op de onderaannemer en er zijn bijna weer twee weken voorbij. 
 

Zou je me weer kunnen voorzien van een aantal vouchers? 
 

🙂

 

Groet,

Jordy

Reputatie 7
Badge +9

Heb ze gestuurd @Jinsang

Zeker @Jinsang, ik heb je twee vouchercodes en de werkinstructie in een privébericht gestuurd! 

De vouchers zijn fijn in de tussentijd! 
 

Maar kun je al een indicatie geven over wanneer de monteur voor het glasvezel kastje langs komt?

Na maanden lang te hebben gewacht op dit probleem is het zo ver. Ik stop met dit proces/abonnement, omdat het echt veelte lang duurt.

 

Ik ga voor een onbeperkt internet Sim Only abonnement en die dan gebruiken als hotspot in plaats van een modem. Ik wilde dit ook bij Odido afsluiten alleen zie ik dat de looptijd van zo’n abonnement 2 jaar is. Ik wil het graag maandelijks opzegbaar kunnen hebben. Ik zie online dat een contract bij Odido wel eerder ontbonden kan worden, maar dat kan ik niet super duidelijk terugvinden.

 

Hoe zit dat?

 

Anders moet ik het helaas elders zoeken waar ze wel een mogelijkheid bieden voor Sim Only onbeperkt internet die maandelijks opzegbaar is.​​​​​​ 

Reputatie 7
Badge +14

Een contract termijn kan niet worden ingekort. Bij data sim only is de termijn naast 2 ook 1 jaar mogelijk!

Inmiddels qua relevantie niet echt meer in de juiste topic, maar ik antwoord hier even. 
 

Ik ben net gebeld door de netwerkpartner die de melding van mijn probleem oppakt en hij verteld me dat hun bedrijf alleen hulp kan verrichten voor Ziggo gebruikers. In mijn straat is er alleen de mogelijkheid voor Odido glasvezel, dus houdt het daarmee ook op. Dit probleem ziet er kansloos uit. 
 

Ik wil graag mijn glasvezel abonnement dus opzeggen. En dan lijkt een telefoon onbeperkt internet abonnement mij het beste alternatief. 
 

Kunnen jullie mij verder op weg helpen?

Hi @Jinsang, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zag dat je al contact gehad hebt met onze klantenservice en dat Guidion al aangestuurd is. Als de monteur geweest is zou je mij dan een terugkoppeling willen geven? Alvast bedankt! 


Iemand van Guidion is langs geweest. Hij heeft gekeken naar het kleine kastje van Huawei en het PON lampje blijft knipperen. Hij kon weer niets voor me betekenen. 
 

Volgens hem kan het misschien liggen aan het glasvezel kastje. Hij vertelde dat hij een melding ervan heeft gemaakt en dat VolkerWessels het gaat oppakken.

 

Eerlijk gezegd is het allemaal een beetje vaag en duurt het wel lang allemaal. Ik wil gewoon heel graag internet! 
 

Kun je me nog verder op weg helpen?

 

Reputatie 7
Badge +9

Dat is wel een hele bijzondere uitspraak @Jinsang. Erg vreemd. Dit duurt inderdaad veel te lang. Wil je dat ik het nog een keer doorzet of zal ik de order voor je annuleren? 

Ik vind het ook behoorlijk vreemd @Tommie van Odido


En het duurt zeker allemaal veel te lang, ik ben hier nu weken al niet maanden mee bezig. Ik heb de hoop dus een beetje opgegeven. Je mag het zeker nog eens proberen door te zetten, alleen heb ik er eigenlijk geen vertrouwen meer in. 
 

Daarnaast heb ik dan voor het wachten wel weer nieuwe codes/vouchers voor tijdelijk internet nodig. 

Reputatie 7
Badge +9

Er is een monteur aangestuurd @Jinsang. Ik hoop oprecht dat je snel een afspraak kan inplannen! Ik heb voor de zekerheid het ticket nog een duwtje in de rug gegeven, hopelijk helpt dit om wat vaart te maken. 

Is het aan het glasvezelbedrijf om die afspraak in te plannen?

 

En is het waardevol om ze zelf nog te benaderen?
 

 

En waar ik nog aan dacht.


Mijn abonnement kosten zijn helemaal nog niet ingegaan en de status van het abonnement geeft aan dat de monteur van Guidion nog langs moet komen. 
 

Kan dat er iets mee te maken hebben? Dat er nog geen internet is omdat de status niet is afgerond ofzo?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jinsang 

De onderaannemer komt namens het glasvezel bedrijf.

Na een werkende installatie door Guidion wordt jouw verbinding op afgerond gezet zodat het contract in kan gaan en de facturatie kan starten, dit is nog niet door de monteur gedaan.

Ik had dit ook eens maar het had bij mij geen invloed op de verbinding. Bij jou kan er geen verbinding tot stand worden gebracht met de wijkcentrale.

Reputatie 7
Badge +9

Ik zie dat de monteur vandaag geweest en een ticket voor de onderaannemer gemaakt heeft @Jinsang. We gaan het voor je doorzetten en hopelijk krijgen we je snel weer up and running! 

Ik zie dat de monteur vandaag geweest en een ticket voor de onderaannemer gemaakt heeft @Jinsang. We gaan het voor je doorzetten en hopelijk krijgen we je snel weer up and running! 

Hoelang duurt het voordat die langskomt? 

Zeker @Jinsang, ik heb je twee vouchercodes en de werkinstructie in een privébericht gestuurd! 

Deze vouchers zijn ontzettend behulpzaam en fijn geweest tijdens het wachten op het laten fixen van mijn internet. Echter heb ik nog steeds geen idee wanneer er weer een monteur langs kan komen, dus ik denk dat het nog even kan duren. 

Kun je me voorzien van nog een aantal vouchers?

Ik ben een aantal keer gebeld door jullie zie ik! Ik had de laatste helaas geen telefoon bij de hand, dus kon hem niet oppakken. Maar als het gaat om verdere afhandeling voor een monteur voor de glasvezel zou dat fijn zijn! Kan dat kloppen?

 

Daarnaast zou ik graag weer wat nieuwe internet vouchers krijgen, omdat de tijd er bijna op zit.

 

🙂

Reputatie 7
Badge +9

Er wordt vanzelf contact met je opgenomen om een afspraak in te plannen wanneer mogelijk @Jinsang

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Jinsang, ik heb het persoonlijk voor je doorgezet naar de juiste collega. Zij gaat de onderaannemer bellen om een afspraak met je in te plannen. Zij zullen zo snel mogelijk contact met je opnemen. Let op, ze kunnen anoniem bellen!

Ik wacht af! Hopelijk kan het snel gebeuren.

Kunnen jullie mij voor nu voorzien van extra internet via de telefoon? Dan kan ik voor nu werken met een hotspot. Aangezien het waarschijnlijk nog even zo blijft. 

Hey! Zou je me weer wat vouchers kunnen sturen? 🙂

Reputatie 7
Badge +3

@Jinsang Fijn dat de vouchers een goede tijdelijke oplossing bieden, ik heb je er gelijk nog een aantal gestuurd! 

Reputatie 7
Badge +9

Dat moet inderdaad de monteur zijn @Jinsang. Als het goed is bellen ze je nog een keer maar ik heb voor de zekerheid het ticket opnieuw in de juiste bak gezet! 

Reageer