Geachte meneer/mevrouw,
Aangezien in al een jaar of 10 een T-mobile abonnement op mijn telefoon heb waar ik zeer tevreden mee ben, heb ik eens gekeken naar de voorwaarden van een T-mobile thuis abonnement. Na goed nadenken heb ik ervoor gekozen om Tele2 vaarwel te zeggen en een contract met T-mobile aan te gaan. De voordelen van 2 abonnementen op 1 adres wogen daar zeker in mee.
Dit abonnement is vorige week maandag ingegaan en ik heb eerder al klantvoordeel aangevraagd. Dit kon ik echter pas activeren wanneer het abonnement liep. Woensdagmiddag kreeg ik een mail over dat ik dit kon activeren dus daar ben ik donderdag eens mee aan de slag gegaan. 2 dingen vielen mij op: 1. Ook al was ik welgeteld 3 dagen abonnee, ik maakte al direct gebruik van een verouderd prijsplan. 2. Wanneer ik mijn klantvoordeel van een hogere internetsnelheid wilde activeren ben ik maandelijks duurder uit.
Aangezien ik van tevoren al wist dat ik met mijn internetverbruik 100 Mbit/s nodig ging hebben, rekende ik op 28 euro per maand ipv 30 euro (inclusief korting eerste maanden).Daarnaast maakt T-mobile de belofte om de prijzen niet te verhogen (behalve inflatiecorrectie), maar nog vóór de eerste factuur ging ik al 2 euro meer betalen per maand voor dezelfde service.
Dit lijkt me niet de bedoeling aangezien ik onder andere voorwaarden het contract ben aangegaan, en in de woensdag ontvangen bevestigingsmail de verhoging van internetsnelheid gewoon genoemd staat. Toen ik dit voorlegde aan de dame van de klantenservice op Facebook werd me een schamele 6 maanden compensatie aangeboden, maar u zult begrijpen dat het de bedoeling is om veel langer abonnee te blijven.
De enige juiste oplossing is wat mij betreft om gewoon volgens de 'oude' voorwaarden klantvoordeel te krijgen aangezien dat de informatie was die me werd voorgespiegeld op het moment van akkoord van contract, uiteraard tot het moment dat dit voor iedereen afgeschaft wordt. De klanten waarbij de nieuwe voorwaarden zijn ingegaan ná opzegtermijn en vóór aanvang contract dienen natuurlijk gewoon de keuze te krijgen om niet tussen wal en schip te vallen, net als eerdere klanten.
Met vriendelijke groet,
Arthur