Skip to main content

Op 09-01-2021 hebben wij een glasvezel abonnement afgesloten in Loosduinen. Echter zijn wij nu bijna 6 maanden verder en is er nog steeds geen enkele progressie te zien. 

Na contact met de klantservice kregen wij (als klant) het verzoek om zelf contact op te nemen met VWT. Daar zij slecht bereikbaar zijn is dit geen pretje, na enkele pogingen en lange wachttijden eindelijk iemand gesproken. Het zou doorgezet worden naar de onderaannemer. Enkele weken later nog steeds niks gehoord, dan maar weer contact opnemen met de klantenservice. Helaas kunnen zij niks doen, weer moeten wij zelf contact opnemen met VWT en weer krijgen wij te horen dat het bij de onderaannemer ligt. 

Alle lichten zouden op groen staan (akkoord vve, glasvezel ligt al sinds eind 2020 voor de stoep etc.) maar een werkende aansluiting in huis of zelfs een indicatie van een mogelijke oplevering is nergens te bekennen. En dit terwijl er genoeg woningen bij ons in de buurt al aangesloten zijn op glas….

Wij horen dan ook graag welke actie jullie nu gaan ondernemen zodat wij alsnog binnen een (voor zover dat nu nog van toepassing is) redelijke termijn een actieve glasvezel verbinding krijgen. 

Goedemorgen @gvloosduinen, bedankt voor je update, er zit dus eindelijk schot in de zaak inderdaad - dat mag ook wel na 14 maanden. 

Ik hoop dat we spoedig meer van je horen en dat de onderaannemer het verlossende bericht geeft. Thanks dat je ons op de hoogte houdt, het is geen makkelijke tijd geweest!


Goedemiddag @Jason ,

Hierbij een korte update.

Na contact met VWT is de goedkeuring van de VVE nu helemaal rond. Na de algemene goedkeuring moest er schijnbaar ook nog een extra goedkeuring komen voor de aanleg van de glasvezel via een lijngoot aan de buitenzijde van het pand.

Dit ondanks het feit, dat dit was vermeld in het getekende plaatsingsdocument. Dit bleek dus een algemene goedkeuring te zijn. Apart, maar na zeer lange tijd zit er dus weer wat beweging in de zaak.

Nu is het wachten op bericht vanuit de onderaannemer, hopelijk zal dit snel volgen.


Hi @alfred.douma,

Thanks voor je bericht! Ik heb het direct voor je gecheckt en zie dat er nog geen update is. Mijn welgemeende excuses. Ik heb daarbij direct de situatie nagevraagd, maar heb daar nog geen terugkoppeling over mogen ontvangen. We zitten er kort op. Mocht er een update zijn, hoor je direct van ons.


@Boris @Jason ,

Bijna 3 weken zonder nieuws... Is er al iets bekend? 


Hi @alfred.douma ,

Thanks voor je terugkoppeling! Een goed leermoment voor ons, waarvoor mijn excuses. Momenteel is het nog wachten op de leverancier. We houden je op de hoogte van de situatie. Mocht er een nieuwe update mogelijk zijn, laten we het weten.


Goedemorgen @alfred.douma, ik heb begrepen dat er inmiddels weer contact geweest is vanuit onze operationele afdeling. Er wordt nog op een sluitend antwoord gewacht vanuit de leverancier. Is dit aan jou doorgegeven?

@Jason 

Heb helaas niets gehoord. 


Goedemorgen @alfred.douma, ik heb begrepen dat er inmiddels weer contact geweest is vanuit onze operationele afdeling. Er wordt nog op een sluitend antwoord gewacht vanuit de leverancier. Is dit aan jou doorgegeven?


@alfred.douma Ik begreep van onze Fiber-afdeling dat alles besproken was en dat er vervolgacties ondernomen werden; ik verzoek nogmaals om contact met je op te nemen.


@alfred.douma Ik heb onze contactpersoon net gesproken en met klem verzocht jou deze nog te bellen - het liefste vandaag nog. Er worden nu weer allerlei beloftes gedaan die niet ingewilligd kunnen worden, dat is mijn fout, ik had nooit moeten aangeven dat dit gedaan zou worden. Overigens kan de persoon in kwestie daar niets aan doen, dat ligt bij ons en de miscommunicatie met de VvE en de aannemer. 

Vorige week dinsdag gebeld door iemand van T-mobile. Hij zou in zijn agenda zetten dat hij afgelopen dinsdag zou terugbellen met een update. Jammer genoeg nog geen verdere update gekregen. Ben benieuwd naar de status...


@alfred.douma Ik heb onze contactpersoon net gesproken en met klem verzocht jou deze nog te bellen - het liefste vandaag nog. Er worden nu weer allerlei beloftes gedaan die niet ingewilligd kunnen worden, dat is mijn fout, ik had nooit moeten aangeven dat dit gedaan zou worden. Overigens kan de persoon in kwestie daar niets aan doen, dat ligt bij ons en de miscommunicatie met de VvE en de aannemer. 


@alfred.douma Heeft de extra uitleg geholpen om een beter beeld van de situatie te krijgen? Kan ik nog iets voor je betekenen hierin?

Hi @Jason,

Heb helaas nog niemand gesproken of extra uitleg gekregen... Heb ook geen gemiste oproepen o.i.d. gezien de afgelopen dagen. In het afgelopen jaar (2021) is mij al een keer of 9 beloofd dat er contact opgenomen zou worden met mij, maar helaas is dat ook al een keer of 9 niet gebeurd...


@alfred.douma Heeft de extra uitleg geholpen om een beter beeld van de situatie te krijgen? Kan ik nog iets voor je betekenen hierin?


@alfred.douma Onze operationele afdeling heeft opnieuw gemaild naar VWT en daarmee de opdracht opnieuw ingelegd. Ook heb ik begrepen dat je vanmiddag of maandag gebeld wordt met extra uitleg, zo ben je tenminste ietwat meer op de hoogte dan de info die ik je als doorgeefluik bied. Ik kan me voorstellen dat je het eindelijk eens vanuit de organiserende partij wilt horen, in plaats van halfbakken, sorry daarvoor!


Goedemorgen @alfred.douma, het lijkt erop dat er nog geen officieel akkoord is vanuit de VvE, ik heb wederom navraag gedaan bij onze operationele afdeling zodat er contact kan worden gelegd met de directe uitvoerder. Het kan zijn dat je vandaag gebeld wordt door één van onze specialisten, ik houd je op de hoogte indien dat op de planning staat!


Goedemorgen @alfred.douma, ik zal vandaag continu de casus in de gaten blijven houden en hoop op een spoedige update vanuit de uitvoerder.

Hoi @Jason

Benn benieuwd of er in de afgelopen 10 dagen al wat nieuws is gekomen vanuit VWT...


Hi @Jason ,

Klopt, dit hebben wij ook teruggekoppeld gekregen van VWT. Wij hebben hen daarnaast ook gevraagd voor de juiste documentatie zodat wij dit kunnen oppakken met onze VVE. 

Wordt vervolgd.


Hoi @gvloosduinen, vanuit VWT hebben we vernomen dat er contact is met de VvE om de werkzaamheden omtrent de goten buitenom goed te laten keuren: heb jij hier ook al updates over ontvangen?


Goedemorgen @gvloosduinen, jeetje zeg, dat is wel een vreemde constatering na meer dan een jaar. Het betreurt me oprecht enorm veel hoe dit tot op heden gegaan is, het kan natuurlijk altijd een keer gebeuren dat een oplevering langer op zich laat wachten omdat de aanleg nog niet klaar is, of er andere zaken bijgekomen zijn waardoor het noodgedwongen vertraagd werd - maar ik vind dit een kwalijke zaak. Er had allang informatie doorgespeeld kunnen worden. We hebben per slot van rekening zo'n beetje de volledige tweede helft van vorig jaar contact gehad met VWT en zijn hiermee in de weer geweest. Het frustrerende dat er dan bijkomt, is dat de VVE blijkbaar toch nog geen volledige documentatie heeft aangeleverd voor de plaatsing buiten. Dat neemt natuurlijk niet weg dat dit allang verkondigd had mogen worden, dat had jou ook een hoop zorgen en extra moeite bespaard. 

Heb jij nu actief contact met jouw contactpersoon? Ik denk niet dat ik hierin nog van betekenis kan zijn, maar zal er alles aan doen om extra ondersteuning te bieden waar mogelijk!


Goedemiddag @Jason , 

Dank voor de terugkoppeling. Fijn om te vernemen dat de oude voorwaarden dan nog gelden voor ons.

Wij hebben inmiddels bericht ontvangen van VWT, volgens hun is het plaatsingsdocument niet in orde omdat dit niet voor plaatsing buiten langs zou zijn en hiermee is de goedkeuring volgens hun niet in orde.

Echter, staat er naar mijn mening in het plaatsingsdocument duidelijk dat het gaat om gootjes aan de buitenkant van het gebouw.…dit zullen wij dan ook terugkoppelen aan hun.

Daarnaast zijn wij aardig verbaasd dat zij pas een jaar later met dit commentaar komen, kort gezegd zijn wij er aardig klaar mee. 

Hopelijk krijgen wij snel een positief antwoord van VWT....


Hoi @gvloosduinen, de nieuwe prijzen gelden enkel voor nieuwe aanvragen vanaf 24 januari 2022. Elke aanvraag die daarvoor gedaan is, valt nog onder de propositie zoals die destijds afgesproken is.

Heb jij nog wat gehoord van VWT?


Goedenavond @Jason ,

Korte vraag over heel wat anders. Vandaag las ik op tweakers dat jullie nieuwe prijzen hanteren voor glasvezel en dat ook het mobiel+thuis abbonement hiermee duurder wordt. 

Daar wij de aanvraag dus meer dan 1 jaar geleden hebben gedaan en er nog (steeds) niks wordt geleverd, vraag ik mij nu af welke prijzen er voor ons gaan gelden. 

De oude (50 euro p/m voor unlimited mobiel+1gbps glasvezel) of de nieuwe (65 euro p/m voor unlimited mobiel+1gbps glasvezel). Hopelijk blijven de oude prijzen voor ons gelden gezien de overeenkomst een jaar geleden al is gesloten. 

Zou jij dit kunnen bevestigen ? Alvast bedankt.


Goedemorgen @alfred.douma, ik zal vandaag continu de casus in de gaten blijven houden en hoop op een spoedige update vanuit de uitvoerder.


@alfred.douma VWT gaat navraag doen bij de uitvoerder omdat ook bij jou het verhaal van geen toestemming nu een rare wending begint te krijgen. Ik houd je op de hoogte!

@Jason Ik ben benieuwd... 


@alfred.douma VWT gaat navraag doen bij de uitvoerder omdat ook bij jou het verhaal van geen toestemming nu een rare wending begint te krijgen. Ik houd je op de hoogte!

 

@Sergio12 Hoe ontzettend jammer dit ook is, ik kan me je gevoel en keuze echt goed begrijpen. Sorry dat het zover heeft moeten komen. Ik hoop dat je bij je nieuwe partij een stuk sneller aangesloten wordt! 


Ik woon ook in dezelfde streek. Na dit allemaal gelezen te hebben, ga ik per direct mijn aanvraag bij T-Mobile stoppen. Ik zou ook gaan klagen omdat ik nu al 2 maanden niets heb vernomen van T-Mobile. Maar zo te zien het heeft ook geen zin. Omdat we thuis 3 unlimeted abonnement hebben, was voordelig om voor T-Mobile te kiezen. Ik ga alle abonnementen overzetten naar Vodafone/Ziggo combinatie. Het zal mij hoop ellende besparen.