Skip to main content

Een tijd geleden heeft een monteur van Guidion alles geïnstalleerd. Er was echter geen signaal, de monteur heeft zijn collega gebeld en op de werkbon staat de volgende opmerking:


Modem en converter in de meterkast aangesloten. FO gebeld en ticket laten maken voor BO.

 

Hij vertelde mij dat dit soort zaken met spoed worden opgepakt en dat er over 1 a 2 dagen contact zou worden opgenomen. Dit gebeurde niet, sinds dien begon de ellende.

 

Ik heb ondertussen aardig wat aan de telefoon gehangen en niemand leek te weten wat er nou daadwerkelijk mis was. Uiteindelijk heb ik iemand aan de lijn gekregen die mij wist te vertellen dat het glasvezel netwerk dat beheert werd door KPN nog ‘vrijgegeven’ diende te worden. Maar wanneer dit ging gebeuren ‘geen idee'. Uiteraard een antwoord waar ik niet tevreden mee was.

 

Na het bellen van de KPN-Netwerk klantenservice is mij verteld dat het netwerk al sinds 2015 is aangelegd en actief is. T-Mobile zou volgens hen pas sinds kort het netwerk gebruiken en dit zelf nog moeten vrijgeven. Maar wanneer hoe wat en waar lijkt niemand te weten.

 

Kunnen jullie alsjeblieft snel duidelijkheid bieden? Ik wil niet naar een andere provider om weer een berg ellende door te gaan maar deze uitzichtloze situatie is echt drama.

Hallo @tonbor 

Heb je nu een LOS lampje die rood brandt op de Huawei mediaconverter of een PON lampje die aan het knipperen is?


Nog steeds heerst dit probleem. Donderdag Guidion voor overstap van KPN glasvezel naar T-mobile eigen nieuwe glasvezel. Helaas een roodlampje op de zyxel T50, wel Huawei glasvezel converter werkt maar Modem maakt geen verbinding. Guidion weg, was niet hun probleem. Ons achterlatend met geen internet, tv en vaste telefoon. Kennelijk is dat normaal nu veel mensen moeten thuiswerken. Er was een werkbon voor de backoffice gemaakt. Doorlooptijd maximaal 5 werkdagen. Zou snel worden gebeld door T-mobile, niet dus. Via tweemaal chat en eenmaal telefoon geprobeerden we de status te achterhalen. Tja een probleem van de glasvezel(beheerder ) KPN, huh daar ging ik toch net vanaf. Het is het t-mobile glasvezelnetwerk maar beheert door KPN. Tja het weekend zonder verbindingen. De telefoon meneer  raadde ons aan dan maar eens naar het theater te gaan dit weekend. De chat beval de kroeg aan zolang het nog kan wegens oplopende corona. Zeker nieuwe cursus gehad om om te gaan met boze klanten.


Het POP lampje op de optical unit brand eveneens niet.


Ik hoop dat een moderator mij maandag via dit forum verder kan helpen. Ben best wel moe van het doen van mijn verhaal.

Concreet zie ik het LOS lampje rood branden om de 2 seconden op mijn witte Huawei optical GPON unit. 


Hallo @Fdewit 

Ik denk dat met het vrijgeven van de lijn een slechte woordkeuze is geweest. Opleveren is een betere term. Normaal gesproken word de verbinding in het KPN NetwerkNL domein (in de pop) voorafgaande een bezoek van Guidion gedaan waarbij Guidion dan jou verbinding checkt. In dit geval is er dus een fout gevonden en door gegeven aan T Mobile. Uit jou bericht maak ik op dat de lijn nog niet(goed) is geleverd. Er moet dus nog een monteur aangestuurd worden door de backoffice (bo) dit kan een van KPN NetwerkNL zijn of een van Guidion.

Een moderator kan dit maandag voor je controleren.