Contact Guidion bijna onmogelijk!

  • 14 October 2023
  • 7 reacties
  • 163 Bekeken

Ik zit met wat problemen, m.b.t. het overzetten en aansluiten van onze bestaande glasvezel verbinding. (XS4all → Odido).

De Odido helpdesk is in het algemeen goed bereikbaar, maar verwijzen mij door naar Guidion. Nou daar begint de ellende! 

Ik snap niet dat Odido met zo'n partij samen werkt? Ze zijn gewoon niet bereikbaar, wachttijden van 45 min zijn heel normaal en ze doen maar wat?!? Afspraken verdwijnen, nieuwe kunnen niet gemaakt worden. Verschrikkelijk en totaal geen service.

En gezien de recente google reviews, ben ik niet de enige! Wat een drama. Ik ben bang dat we straks een maand zonder internet zitten! 

Zit er zelfs aan te denken alles maar stop te zetten. 

Tommie van Odido 9 maanden geleden

Hey @Rikketick, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben daarom ook meteen voor je gaan kijken en ik zie dat er een nieuwe afspraak met Guidion gemaakt is voor 27-10. Guidion zal dan tussen 08:00 en 12:00 langskomen om de installatie te voltooien. Zij moeten het namelijk administratief aanmelden waardoor je meteen online komt. Wil je ons op de hoogte houden van het proces? Alvast bedankt! 

Bekijk origineel

7 reacties

Ik denk dat dit toch aan de website ligt… speedtest.nl heeft ping van 11ms. 

De andere speedtesten rond de 8ms. Dus verwaarloosbaar, eerder was dit altijd rond de 4 ms. 

Snel zat voor gamer, moet wel zeggen dat de tv een keer stottert als ik de speedtest uitvoer…. 

Gisteren is de monteur netjes op tijd langs geweest, alles is aangesloten en werkt naar behoren. 

Verder ook wel netjes aangesloten in de meterkast. 

Dus dat is mooi, de internet snelheden zijn zoals zou moeten. De ping tijden zijn iets hoger dan het was, maar dat zal hem zitten in AON->GPON verhaal.

Van Guidion nog wel een reactie gehad op mijn mail, pas een week later! Dat ik toch met ze moet bellen, als ik wat wil regelen. 👍🏻😑

 

Wat is het verschil in ping tijden? Ik overweeg een overstap (ook AON naar GPON) maar ping is hier wel belangrijk i.v.m. gaming.

Gisteren is de monteur netjes op tijd langs geweest, alles is aangesloten en werkt naar behoren. 

Verder ook wel netjes aangesloten in de meterkast. 

Dus dat is mooi, de internet snelheden zijn zoals zou moeten. De ping tijden zijn iets hoger dan het was, maar dat zal hem zitten in AON->GPON verhaal.

Van Guidion nog wel een reactie gehad op mijn mail, pas een week later! Dat ik toch met ze moet bellen, als ik wat wil regelen. 👍🏻😑

 

Hey @Rikketick, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben daarom ook meteen voor je gaan kijken en ik zie dat er een nieuwe afspraak met Guidion gemaakt is voor 27-10. Guidion zal dan tussen 08:00 en 12:00 langskomen om de installatie te voltooien. Zij moeten het namelijk administratief aanmelden waardoor je meteen online komt. Wil je ons op de hoogte houden van het proces? Alvast bedankt! 

Hier zijn we blij mee, we houden jullie op de hoogte. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Rikketick, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben daarom ook meteen voor je gaan kijken en ik zie dat er een nieuwe afspraak met Guidion gemaakt is voor 27-10. Guidion zal dan tussen 08:00 en 12:00 langskomen om de installatie te voltooien. Zij moeten het namelijk administratief aanmelden waardoor je meteen online komt. Wil je ons op de hoogte houden van het proces? Alvast bedankt! 

Korte uitleg, Overstap, glas komt 25 oktober vrij. (XS4all → Odido).

3 Oktober aangemeld. Met wens aansluitdatum 25 Oktober. 

Zou allemaal mogelijk zijn, Maar na aanmelden is 9 november eerste aansluit mogelijkheid bij Guidion. Deze afspraak toch maar gepland anders zal het nog later worden. Hierna toch nog maar de vraag bij Odido neergelegd, of deze datum niet eerder zou kunnen...? 

Ook voorgesteld dat ik het aansluiten in huis zelf ook kan verzorgen (Eerder ook gedaan). Ik heb het benodigde koppelstukje zelf al liggen. Vergelijkbaar met deze ombouw: https://community.freedom.nl/t/vervangen-genexis-fiberxport-ntu-door-sfp-module/2630   (AON→ G-PON). Hiervoor ervaring zat, uit mijn ict verleden. Na het activeren en aansluiten, gaat toch alles over na een eigen Fritzbox fiber modem. 

Maar dit zou via Guidion moeten regelen, nouja. Hier is geen contact mogelijk… na 5 pogingen maar gestaakt. Waar van twee, meer dan 45 min in de wacht gestaan te hebben!

Dus Odido nog maar eens de vraag neer gelegd, die hebben een Ticket aangemaakt. Of ik zelf kan aansluiten, de lijn actief gemaakt wordt op de 25ste. En de monteur desnoods later komt, om te controleren. (Iets met garantie enz).  

Dit zou niet mogelijk zijn………. volgens Guidion. Ok, dat zou kunnen, al heb ik mijn twijfels. Want in huis stelt dit allemaal niks voor. In de centrale weet ik natuurlijk niet…

Maar nu kreeg ik deze week een nieuwe SMS om een nieuwe afspraak te maken?!? Toen ik deze even inzag via de telefoon, was 17 november de eerste mogelijkheid. Dus niks mee gedaan. Later thuis was er helemaal geen mogelijkheid te kiezen! 

"Ojee geen passende mogelijkheid". 

Maar erger, mijn originele afspraak voor 9 november is plots helemaal verdwenen! 

Wederom contact niet mogelijk, Ik heb Guidion maar een mail gedaan. Maar ik zie de bui al aankomen maand zonder internet.  Odido maandag maar weer eens bellen. 

Guidion, tot dusver drama partij. 

 

En die vier sterren van Google review hoef je niet te geloven, zeker als je de reviews van de laatste tijd ziet.Review Guidion

 

Reputatie 4

Misschien helpt het om je probleem even uit te leggen? Het klinkt namelijk heel simpel. Je stapt over van de ene naar de andere provider. Je maakt online een afspraak en de guidion monteur komt langs, doet de werkzaamheden waarna je oude provider het signaal krijgt te beëindigen. Heb nu bijna een week odido en dat hele proces ging prima

Reageer