Hi @Opa hansje, super dat je hiervoor aan de bel trekt! Top dat @Jeroen033 je ook al verder heeft geprobeerd te helpen. Ik kan me voorstellen dat het niet wenselijk is om deze herstart op wekelijkse basis uit te voeren, dus ik wil dat hier een structurele oplossing voor komt. Graag check ik of jij op de volgende manier een herstart uitvoert. Zou je de volgende stappen eens willen volgen of kunnen aangeven of jij dit riedeltje zelf al hebt uitgevoerd?
Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.
Ik zie trouwens dat jij twee TV Boxen in je bezit hebt. Speelt dit probleem zich op beide TV Boxen af of enkel op eentje? Ik heb ook de verbinding onder de loep genomen en dit ziet er verder tip top uit. Dit staat natuurlijk haaks op wat jij ervaart en laat zien, dus ik ga verder met je mee denken voor een oplossing.
Het probleem dat je omschrijft, kan te maken hebben met de resolutie. Een aantal HD+ kanalen (b.v. NPO 1, 2, of 3) hebben een 1080p 50fps (frames per seconde) framerate. De HDMI output moet dan gelijk zijn, dus de TV Box moet op 1080p50 of 1080i50 staan, maar zeker niet lager dan 50. Kan je aangeven wat er in beeld staat als je van HDMI output verandert (of inschakelt) op deze kanalen? Is de framerate 50 of minder? Je kan dit dan eventueel aanpassen in het instellingen menu, naar de juiste instelling 1080p50 of 1080i50. Kan je hiermee uit de voeten? Ik kan me voorstellen dat dit nogal technisch klinkt, dus laat het vooral weten als je hier vragen over hebt. Ik hoop dat we dit samen kunnen fixen! 💪