Skip to main content

Ik heb sinds deze week een nieuwe tv box van Amino.

Met enige regelmaat hikt het beeld en geluid gedurende 1 sec. 

Kan ik hier iets aan doen ? 

Op 1 oktober om 17.00 uur op sbs6. De grote tuinverbouwing

Daarna overgeschakeld op rtl 4 ( rond 18.20 ) rtl boulevard en aansluitend rtl nieuws 


Zondag 3 oktober om 16.30 uur net5 aangezet. En vanaf het begin om de 10 seconden een hij met een witte balk. Na 5 minuten om ongeveer een minuut een hij zonder balk 


Hi @NoudvA, thanks voor de gegevens! Hiermee kunnen we aan de slag. Wel ben ik nog erg benieuwd naar je type tv. Denk daarbij aan merk en versie. Wil je mij deze nog doorgeven, dan hebben we écht alle informatie die we nodig hebben. 


Hoi @NoudvA, mooi dat je een nieuwe TV Box ontvangen hebt, nu gaan we die nog op 100 procent krijgen! 😉

Gebeurt dat hikken op gezette tijden of momenten en is dit op elke zender merkbaar of op een select deel? Gebeurt dit ook als je alle apparaten loskoppelt en enkel TV aansluit? 


Hallo Jason

Helaas doet hij het op alle zenders en irritant vaak. Ongeveer iedere 5 minuten.

Heb Modem al een keer gereset. Maar probleem blijft.

En wat bedoel je met alle apparaten los gekoppelt.


Helaas 

Naar aanleiding van mijn probleem hierboven. 

Is het probleem nu weer terug. Gisteren de stroom en de internetkabel er een aantal urenneruit gehad. En gisterenavond geen probleem.

Vandaag hikt hij weer als vanouds . 

 


Ik heb een Panasonic tx-40cs520e


Hi @NoudvA, heel goed dat je hier gelijk weer voor aanklopt! Ik had heel erg gehoopt dat je probleemvrij zou zijn. Hier gaan we dan ook gelijk weer mee verder, want ik wil dat dit gefixt wordt. Graag wil ik bij je checken of je ook last hebt van een wazig menu. Kan je dit aangeven? Zo ja, dan zou dit een resolutie issue kunnen zijn. Zou je eens in het Menu onder 'Instellingen' kunnen checken of dit op 1080p50 of 1080i50 staat? 

Als dit al goed staat, dan gaan we een onderzoek starten. Zou je dan een specifiek voorbeeld kunnen noemen van een zender en programma waarmee je dit ervaart? Merci! 


Na een aantal maanden een goede ontvangst.

Is het deze week weer mis.

Het beeld en het geluid loopt niet synchroon.

Geluid is eerder dat het beeld.

Op dit moment kijken we naar net5 ( vrijdag 24 maart. 19.11 ) 

Maar ook op rtl5 en sbs6 is dit een probleem 

 

 


Hallo Lisa,

Dank je wel voor de snelle service en het opsturen van een nieuwe tv box.

Inmiddels heb ik een tv box aangesloten en geinstalleerd.

Het probleem is veel minder maar nog niet helemaal weg.

Het duurt langer voor hij hikt maar hij diet het nog wel. Gisteren naar Rtl4 gekeken tussen 20.20 en 21.30 uur en in die periode heeft hij 4 of 5 keer gehikt.

 

Ik hoor graag van je wat mogelijke oplosssing(en) zijn.

 

gr.

Noud

 


@NoudvA Dan lijkt het probleem ergens anders te liggen, bedankt voor je terugkoppeling!

Het zou wellicht aan de LAN-poort achterop het modem kunnen liggen. Momenteel zie ik dat de TV Box in poort vier aangesloten is, zou je deze in poort één, twee of drie kunnen aansluiten, alsjeblieft? Als het probleem met hikkend beeld aanhoudt, zet ik het door naar de technische dienst. Alvast bedankt voor je medewerking!


Hoi Lisa,

 

ik heb geprobeerd een foto te maken maar lukt niet.

Verder heb ik wel nog wat info. Als ik de tv aanzet, is het zeker de eerste paar minuten een ramp. Als hij wat langer aanstaat wordt het iets minder maar niet weg.

Vanmiddag om 15.30 tv aangezet op net 5. Tussen 15.30 en 16.15 is het om de minuut, anderhalve minuut. ( streep en hik )

Nu 20.00 uur nog net 5 om de 4-5 minuten.

 

ik hoop dat je snel een oplossing hebt. Want nu ik weet dat het speelt begin ik me eraan te irriteren.

 

groet Noud 


Hoi @NoudvA, goed dat je aan de bel trekt hiervoor! Ik wil je vragen of je deze stappen al hebt uitgevoerd, nadat je het merkte: Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen! 


Hallo Jason,

Ik heb hem in poort 1 aangesloten en helemaal opnieuw opgestart.

het leek erop dat het was opgelost. Maar vanaf vandaag hikt hij weer. Op alle zenders.

Ik hoor graag wat de oplossing gaat zijn.


Hallo Lisa,

Als het goed is staat er een foto bij dit bericht dat de resolutie op 1080p50 staat.

Voorbeelden zijn er genoeg .

Nu staat hij op sbs6 en om de 3 if 4 minuten hikt hij in het geluid , maar komt er tijdens de hik ook een witte streep horizontaal.

Maar maakt niet uit welke zender ik op heb staan. Alle commerciële maar ook npo1 en 2.

Ik heb 2 kastjes van Animo en allebei doen ze hetzelfde .

 

Gr

Noud


Hi @NoudvA, geen probleem van de foto! Super dat je dit nog kon aanvullen. Ik zeg altijd maar: hoe meer informatie, hoe beter. Ik heb dit dan ook aangevuld aan het onderzoek. Heel fijn dat je mij nog van zo'n concreet voorbeeld kon voorzien, topper. Dat kan ik mij volledig voorstellen. Ik hoop dat ik je na het weekend kan verblijden met de oplossing! 🤞


Super, bedankt voor deze aanvullende informatie @NoudvA! Ik heb alle informatie gebundeld en een onderzoek opgestart om dit voor je te tackelen. Ik hoop dat wij je snel met een oplossing kunnen voorzien.

Daarnaast heb ik nog een kleine tip: als ik het goed begrijp speelt dit slechts op één van je TV's? In dat geval zou ik je ook aanraden om een andere HDMI poort en/of andere HDMI kabel uit te proberen als je dat nog niet gedaan hebt. @Boris liet het al doorschijnen maar mogelijk is er een technisch mankement bij de TV óf werkt de TV Box niet goed samen met jouw specifieke type TV.

Naar dat laatste gaan wij zeker en uitgebreid kijken!


Hi @NoudvA, heel fijn dat jij je hier gelijk weer meldt! Ik ben blij om te lezen dat het probleem is afgenomen, maar we willen er natuurlijk voor zorgen dat jij geheel probleemvrij bent. Hier gaan we dan ook zeker een andere oplossing voor zoeken. Ik wil aan je vragen of je een filmpje zou kunnen maken van dit euvel. Lukt het om de WeTransfer-link hier te delen? Dan kan ik dit in combinatie met jouw heldere voorbeeld van afgelopen donderdag doorzetten naar de technische dienst. Ik wil dat het hikken verleden tijd wordt! 💪


Hi @NoudvA, ik zie hier geen foto in het bericht! Maar ik geloof je helemaal op jouw woord, dus top om te weten dat de resolutie goed staat. Merci voor het doorzetten van dit specifieke voorbeeld. Toevallig is er gisteren een fix geweest voor resterende issues met het geluid. Kan je aangeven of je sinds gisteren opeens probleemvrij bent? Zo niet, dan klop ik aan bij onze technische dienst en houd ik het onderzoek nauwlettend voor je in de gaten de komende dagen! 


@NoudvA Dan ga ik nog een andere optie proberen waarmee de verbinding volledig nieuw naar het modem gestuurd wordt. Hier merk jij in de praktijk niets van, maar zou na een herstart van modem en TV Box ervoor moeten zorgen dat TV nu vlekkeloos verloopt zonder hikken.

Kun je straks bevestigen of dit gewerkt heeft? Het laatste redmiddel is een volledige reset van de box, die kun je straks toepassen indien bovengenoemde nog niet zijn vruchten heeft afgeworpen. Neem daarvoor een kijkje in dit topic voor alle uitleg: Hoe geef ik de TV Box een factory reset?


Hallo Jason,

 

de tv staat nu een uurtje of 3 aan en tot nu “hikt” hij niet. Dus het lijkt erop dat het heeft gewerkt.

bedankt voor je hulp

 


Hoi Lisa,

Donderdagavond had ik geen probleem.

Maar toen heb ik eerst Netflix gekeken en daarna tv gekeken.

Gisteren eerst tv gekeken en helaas het probleem was er weer. Op iedere zender en om de paar minuten een hik en een witte streep

Ik hoor graag van je 


Goedemorgen @NoudvA, dat biedt hoop, ik heb er alle vertrouwen in dat het nu ook daadwerkelijk zo blijft. Kun je me verder op de hoogte houden, mocht het toch nog eens terugkeren, dan zetten we het meteen door naar de specialisten. 

Voor nu: veel kijkplezier toegewenst en bedankt voor je medewerking! 


Hi @NoudvA, dankjewel voor deze aanvulling! Ik ga dit onderzoek meteen voor je indienen. Ook al deed het zich voor alle zenders, zou je toch nog specifiek één zender/programma inclusief datum/tijdstip kunnen noemen? Dit helpt onze technische dienst heel erg. De komende dagen houd ik dit onderzoek volop in de gaten, zodat ik alle updates hier met je kan delen. Ik hoop je snel te kunnen verblijden met goed nieuws! 


Hallo Lisa,

 

ik heb gisteren naar Lang leven de liefde op net5 gekeken.

van 16.40 uur tot 19.30 uur en hierbij was het probleem om de 5 minuten.

Hij hikt in het geluid en om de 5 minuten een streep.

In het begin van het programma een streep van 3 centimeter breed en naar verloopt werd de streep iets minder breed.

 

groet Noud


Reageer