probleem odido tv android tv

  • 18 May 2024
  • 17 reacties
  • 294 Bekeken

Ik ben sinds gister overgestapt op odido, het wifi werkt super met met de odido tv heb ik problemen.

Ik kijk tv via de odido tv app op een Google chromecast, wanneer ik de app open krijg ik 9 van de 10 keer een zwart scherm te zien. Waar na enkele seconden de meldingen “er lijkt iets mis te gaan probeer het later opnieuw “ komt.

Ik kan wel het menu gebruiken en zie ook de gids en alles staan, ook kan ik via films wel een film afspelen maar zodra ik iets van live tv of iets wil terug kijken blijft het scherm weer zwart en komt de melding.

Ik heb de app al verschillende keren verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, hierna werkt de app vaak prima maar zodra ik de tv 1x uit heb gezet begint het probleem weer opnieuw.

Ik heb voor zowel en chromecast als de app al gecontroleerd dat het de nieuwste versie is.

 

Op deze manier wordt tv kijken toch erg lastig.

Iemand die hier ideeën over heeft over hoe het op te lossen is?

Teresa van Odido 2 maanden geleden

@Kjeldvg Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Ik heb dit gelijk doorgezet naar mijn collega’s van de technische dienst. Zij zullen dit verder onderzoeken en voor je oplossen, ik weet zeker dat je binnenkort weer geniet van onze diensten! 

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Hi @Kjeldvg, ik wil hier graag een onderzoek voor opstarten zodat we na kunnen kijken wat hier de oorzaak van is en we dit kunnen oplossen. Om dit onderzoek te kunnen starten, heb ik wat vragen voor je: 

  • Welk merk en type tv gebruik je? 
  • Welk type Chromecast gebruik je? 
  • Wat is het besturingssysteem van de tv en welke softwareversie gebruik je? 
  • Welke versie van de Smart TV App gebruik je? 
  • Wil je een filmpje sturen waarop duidelijk te zien is wat er aan de hand is? Deze kan je via WeTransfer in het topic plaatsen. 

Zodra deze informatie binnen is, kan ik dit gelijk voor je doorzetten. Alvast bedankt voor de moeite! 

Hoi @Nora van Odido 

Dankjewel voor je reactie, na nog wat meer testen blijkt dat het probleem alleen bij de kanalen1 tot 14. Bij de hogere kanalen werkt het wel.

De tv is een wat oudere Samsung tv die gebruik maakt van tizen, deze is echter niet verbonden met internet omdat ik hier alleen de chromecast gebruik.

Ik kijk op een Google tv HD versie uit 2022 met os versie 12

En de tv app is versie 2.0.3678

 

https://we.tl/t-dIBYzC3inh

 

Gr kjeld

 

 

Reputatie 7
Badge +5

Dank @Kjeldvg! Kan het zijn dat je (perongeluk) een Favoriete lijst aan hebt staan? Het is vreemd dat de zenders ná kanaal 14 het wel doen. Wil je dit eens checken? 

  1. Ga naar Account > Profielen
  2. Selecteer het profiel (admin) > Activeer Favorieten > aan/uit

Check ook voor de zekerheid of er geen blokkades aanstaan:

  1. Menu-knop
  2. Ga je naar Instellingen > Account 
  3. Mijn zenders > Blokkades opheffen

Dit moet ik zeker weten. Deel met mij de uitkomst, anders informeer ik het TV team!

Hoi @Cheyenne van Odido  dankjewel voor je reactie.
Ik heb geen zenders als favoriete staan en ook geen blokkades of geblokkeerde zenders staan.
Op de tablet kan ik wel alle zenders zien.
Gr kjeld 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Kjeldvg, bedankt voor je moeite! Dan heb ik nog een laatste vraag: ervaar je dit ook als de tv bekabeld aangesloten is aan het modem? Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana

Hoi @Ishana van Odido 
Het probleem is niet met op de tv maar met de chromecast (google tv).
Deze is enkel via WiFi te gebruiken en heeft ook geen ethernet aansluiting.
Gr kjeld
 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Kjeldvg, is de chromecast toevallig verbonden met je Archer of Deco? Mag ik je vragen om beide los te koppelen en het dan opnieuw te proberen? Dus dat de Chromecast alleen verbinding maakt met het modem en of hij dan wel goed werkt ja of nee. Alvast bedankt!

Hoi @Tommie van Odido
Ik maak inderdaad gebruik van deco.
Voor het testen heb ik de decos losgekoppeld en de chromecast direct met de modem verbonden helaas alleen nog hetzelfde probleem 

Gr kjeld

Reputatie 7
Badge +3

@Kjeldvg Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Ik heb dit gelijk doorgezet naar mijn collega’s van de technische dienst. Zij zullen dit verder onderzoeken en voor je oplossen, ik weet zeker dat je binnenkort weer geniet van onze diensten! 

Hoi @Teresa van Odido 
Is er al iets bekend.?
Ik zit namelijk al meer dan een week zonder goed werkende tv service.
Ik hoor het hopelijk snel.
 

Gr kjeld

Reputatie 7
Badge +3

@Kjeldvg Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie dat de technische dienst om extra informatie heeft gevraagd. 

Wil je de volgende vragen beantwoorden? Dan zet ik het meteen voor je door! 

  • Welk type Chromecast gebruikt je?
  • Welk merk en type/model Samsung heb je?
  • Welke android versie zit er op de Chromecast?
  • Welk type besturingssysteem heeft de TV?
  • Welk merk en type/model telefoon gebruikt je waarmee er gecast wordt?
  • Wat gebeurt er als je eerst inlogt in de app op de telefoon en pas daarna cast naar de TV?
  • Wat gebeurt er als je de Odido Smart TV App installeert op de TV?

 

hoi @Teresa van Odido 

Ik gebruik een chromecast google tv HD met versie os 12

De tv is een oudere Samsung tv met tizen, echter is deze tv niet op internet aangesloten en kan de app hier dus ook niet op worden geïnstalleerd.

Er word dus alleen gebruik gemaakt van de chromecast google tv waarop de odido App is geïnstalleerd.

Er wordt dus ook niet gestreamd vanaf een telefoon.

En de tv app is versie 2.0.3678

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Kjeldvg, ik mis alleen nog het type van je Samsung tv, dit staat op de achterkant van je tv. Zodra ik die info heb kan ik het opnieuw doorzetten! 

Hoi @Tommie van Odido 

ik weet niet wat het model van de tv ermee te maken heeft aangezien deze alleen gebruikt voor het beeld en er verder geen enkele functie van de tv gebruikt wordt maar oké.

het is een Samsung UE40EH5300WXXN.

ik heb de chromecast ook op één andere tv gebruikt, hierbij had ik hetzelfde probleem.

ik hoor het graag snel

gr kjeld

Reputatie 2

@Kjeldvg 

En Audiosignaal naar “Stereo”, i.p.v. “Dolby Digital (AC3)”???
Dat wil wel eens helpen.
UIteraard in de Odido Tv app op de Google chromecast,

@HBR 
Je bent een held, het geluid veranderen wss idd de oplossing.
Super bedankt 
Gr kjeld

Reputatie 2

@Tommie van Odido @Teresa van Odido 

Dit schijnt toch wel een terug kerend dingetje te zijn.
Hopelijk wordt dit mee genomen in de “definitieve” TV-app.

Reageer