Skip to main content

Hoi, Ik heb sinds een paar weken dat ik op een 3-tal zenders deze melding in beeld krijg; Error. Er heeft een fout voorgedaan tijdens het afspelen. Probeer het aub later nog een keer. Ik heb al diverse malen alles vanaf het begin opnieuw opgestart. Eerst alle kabels uit de TV box gehaald. de modem opnieuw gestart. de stroomkabel in de TVbox gedaan, pas bij de vraag op het scherm de internetkabel aangesloten en nog steeds krijg ik alleen op deze zenders deze melding terug. 

Er zit wel een switch tussen, maar deze zenders hebben het voorheen wel gedaan. Ik vind dat dus heel raar dat het nu ineens niet meer zou werken. 

Hebben jullie een oplossing?

Alvast bedankt en fijn weekend!

Groet, Chantal

Hallo @Vincenzo26 ,

 

Zou je eens willen proberen om de tv box rechtstreeks op het modem aan te sluiten en ook rechtstreeks op de tv? Daarna even de tv box van de stroom en de internetkabel eruit. Daarna de tv box weer aan de stroom en opstarten totdat de melding komt internetkabel aansluiten. Wil je laten weten of dit geholpen heeft. Zodat een moderator het eventueel verder kan oppakken.


Tot nu toe werken alle zenders weer. Zou er misschien een compensatie kunnen komen voor de dagen dat je niet alle zenders heb gehad. 


Goedemorgen @Boris ,

Ik heb na mijn melding hier nogmaals de hele reset-procedure doorlopen, inclusief het loshalen van de UTP-kabel, echter heeft het weer niet mogen baten…

Het lijkt nu overigens allemaal nog erger te worden. Naast de zenders die we al misten zag ik vanmorgen om 5:20 dat in ieder geval de NPO1 t/m 3 zenders nu ook zijn weggevallen met dezelfde foutmelding, terwijl om 0:10 alles nog werkte dus binnen enkele uren weer meer kwijt.
Op positie 101,102 en 103 worden ze wel goed weergegeven terwijl dit toch de HD uitvoeringen zi9jn van de zenders? Indien het aan de kwaliteit van het signaal zou liggen dan zouden de HD zenders toch eerder wegvallen lijkt me!? Ik heb overigens verder niet alle programmanummers doorlopen om te zien of er wellicht nog meer zenders last hebben gekregen van dit “afspeel-virus”.


Ik heb zojuist gecheckd op postcode-gebied en jullie geven over dit probleem nog steeds geen melding…

Als dit zo doorgaat hebben we binnenkort helemaal geen zenders meer :(

TV-Anywhere is wellicht een pleister op de wonde, maar kun je daar ook programma's opnemen? Iets wat ik vaak doe om die irritante reclameblokken door te kunnen spoelen.

Het genoemde probleem bestaat nu al geruime tijd, en daar wij niet de enige zijn zou ik toch graag sneller een gedegen oplossing zien. Ik werk zelf op een service-afdeling en dit zijn "ticket-doorlooptijden” die mijn baas echt niet zou accepteren…

Ik haal nog even een stukje aan uit mijn eerdere thread :

“Ik vind het :

a) vreemd dat er geen enkele melding over gedaan wordt
b) klanten die de problemen ervaren niet pro-actief door T-mobile thuis benadert worden
c) er totaal geen zicht is op de termijn waarin een oplossing geboden gaat worden

Daarnaast vind ik het niet netjes dat ik gewoon het volledige bedrag van mijn abonnement blijf betalen terwijl ik een groot aantal zenders niet (op normale wijze) kan bekijken en opnemen :( “

Ik hoop echt op een spoedige oplossing, het gaat hier om een installatie die al jaren goed gefunctioneerd heeft en plots kuren vertoond. Ik heb dan ook sterk de indruk dat het niet direct een hardwarematig probleem in huis betreft maar een probleem veroorzaakt door een software-update in combinatie met de hardware.

Wij zijn door dit soort problemen jaren geleden overgestapt van Ziggo naar T-mobile en waren tot op heden altijd heel erg tevreden met de overstap.

@Chantal : Inderdaad wij ook de Carnaval moeten missen (TV anywhere niet aan gedacht), en daarbij teletekst van Omroep Brabant :(
 


Goedemorgen @Boris,

Vanochtend zie ik dat ned 1 tm 3 en npo nieuws 260 en TLC 017 het nu ook niet meer doen. Ik vind dit wel heeel bijzonder dat er juist meer zenders wegvallen ipv dat er zenders hersteld worden.

Glasvezel of het kastje op straat van KPN waar het weer aan ligt? ??

Heb ik straks helemaal geen zenders meer die ik via de tv kan bekijken? Ik betaal hier wel gewoon de volle pond voor! 

 

Ik zie dat @dovidenja hetzelfde probleem heeft. Heel vervelend om te zien dat we niet de enige zijn  en dit al geruime tijd speelt. 

 

Graag horen wij op korte termijn wat de oplossing is en/of er compensatie komt hiervoor, want ik kijk graag gewoon via de TV mijn programma's ipv via de laptop. Ik ben tenslotte gewoon in Nederland, thuis en niet in het buitenland. 

 

Groet, Chantal 

 

PS ik zie dat zender 061 Discovery channel het ook niet meer doet. 


Goedemorgen allemaal,

Hier sinds enkele weken ook dezelfde error melding op een aantal zenders, waaronder omroep Brabant. 

Sinds vanmorgen zijn daar nu ook tenminste NPO 1,2 en 3 bijgekomen.

Zo blijft er inderdaad weinig over om nog te kijken. 

Kijen via TV anywhere vind ik geen ideale oplossing. 

We willen niet met zijn allen voor de laptop tv gaan zitten kijken. 

 

Is er al enig zicht op een oplossing?

Daarnaast ben ik het absoluut eens met @dovidenja , waarom staat dit (bij jullie bekende) probleem nergens vermeld?

 

 

 


Morning all, uiterlijk morgen hebben we een update voor jullie. Er lijkt een aanpassing gedaan te zijn, maar ik wil hier zekerheid over hebben en wil weten wat de impact is en of dit voor jullie een oplossing op korte termijn betekent.


Hoi @Boris @Brian @Cal @Jason @Vincenzo26 ,

En ja hoor net zoals bij Chantal hebben wij ook nog steeds last van plots uitvallende en vanzelf terugkomende zenders. Het lijstje van Chantal komt aardig overeen met de zenders die wij missen…

Het begint nu toch echt irritant te worden als ik heel eerlijk ben.
Jullie moeten nu toch ook wel inzien dat de normale procedure van alles resetten een beetje “vreemd” word om als oplossing aan te dragen. Tot op heden zijn de problemen spontaan of door interventie van T-mobile opgelost.

Ik zou toch graag eens het achterliggende probleem van deze uitvallende zenders willen weten. Deze stroring wordt naar mijn beste weten nooit vermeld op My T-mobile (lijkt me toch een regionale aangelegenheid), er staat : Er is op dit moment op jouw adres geen storing bekend. Het lijkt wel of jullie dit niet willen vermelden.

Als eerder vermeld werk ik zelf op een service-afdeling, als ik dit zou presteren bij een klant dan zouden mijn baas en de klant verre van tevreden zijn… Dit is overigens niet persoonlijk bedoeld maar richting de T-mobile Thuis provider in zijn geheel.

Wanneer komen jullie nu eens met een oplossing welke voorkomt dat we ons hier steeds weer moeten gaan melden en vragen om alles weer recht te zetten. Jullie moeten toch ook in gaan zien dat dit eigenlijk niet kan, trek eens een parallel met een auto :  als ik net zo vaak voor hetzelfde probleem met mijn auto naar mijn garage zou moeten, nou dan zou die auto echt niet lang meer in mijn bezit zijn….

Hopende op een volledige en blijvende oplossing wens ik iedereen alsnog een fijn lang weekend !

Met vriendelijke groet,
Tom


Hi @Vincenzo26 ,

Ook ben ik erg benieuwd naar de exacte foutmelding en om welke zenders het gaat. Zou je een foto willen maken van de error? Dat helpt ons enorm! 


Hi @jeroen762, bedankt voor de terugkoppeling! Ik heb zojuist een verzoek ingediend bij de technische dienst om dit verder te onderzoeken en om dit zo snel mogelijk op te lossen. Jij hoort namelijk gewoon van alle zenders te genieten. Ik houd dit onderzoek in de gaten en breng je op de hoogte zodra ik hier een update over voorbij zie komen! 😊

Hi @Vincenzo26, perfect dat jij zo snel de screenshots hier hebt doorgezet! Ik ga dit intern doorzetten om ook verder te laten onderzoeken. Super dat jij ook de context erbij hebt vermeld dat jij je nooit aan hebt gemeld om te testen. Ik laat het aan je weten zodra ik een terugkoppeling heb op deze mail!


Hoi allemaal, 

Een aantal keren weer geprobeerd, tvbox rechtstreeks op de modem aangesloten etc, maar krijg

nog steeds dezelfde melding (zie bijlage). 

 

Deze error komt op de volgende zenders; 

-513 Omroep Brabant 

-091 History Channel

-111 BBC One

-112 BBC Two

-391 Das Erste

-392 ZDF 

-393 WDR

 

Ik blijf het bijzonder vinden dat het alleen op deze zenders is, die voorheen wel zichtbaar waren zonder error.

Het valt me trouwens ook op dat op Comedy Central het programmaoverzicht in beeld niet overeenkomt met wat wordt uitgezonden. (zie bijlage 2= Tv-programma zegt Last Man Standing, op tv zenden ze Young Sheldon uit.)

 

Hebben jullie nog een oplossing? 

 

Groet Chantal 


Hi @Lisa ,

 

Mag ik vragen hoe jullie tot de hoogte van deze compensatie zijn gekomen? Op basis waarvan en hoe is dat berekend? 

Ik zou graag wat meer uitleg willen.

 

Alvast bedankt.

 

Groet Chantal


Goedemorgen all, ik heb om een update gevraagd bij de supportafdeling. Zodra ik meer weet, horen jullie het meteen!


Hoi Chantal,
wij ervaren dezelfde problemen op nog veel meer zenders :(
Klantenservice geeft aan dat er hard aan gewerkt wordt, het probleem is bekend echter nergens vermeld. Resetten van modem en TV-box is jammer genoeg geen oplossing…
Heb net een andere thread geopend.
Hoop dat het snel opgelost wordt…
Mvg Tom


Hoi @Jason,

Dankje.

Jij ook een fijn en zonnig weekend!

Groet Chantal 


Hoi @Cal , @Boris @Brian ,

Sinds ca 17 uur doet de TV het weer. 😀

Dank voor jullie snelle acties. 

Hopelijk doen alle zenders het nu incl radio. 

Ik houd het de komende dagen in de gaten.

 

Groet, Chantal 


Goedemorgen @dovidenja@Vincenzo26 en all, we hebben afgelopen weekend een workaround live gezet waarmee de problemen verholpen zouden moeten zijn. 

@dovidenja Bedankt voor je update! 

Werken de zenders bij de de andere gedupeerde gebruikers ook weer? 

Thanks alvast voor jullie updates!

Hallo,

 

Zo te zien zijn alle zenders weer terug. Ik heb alle Ziggo kanalen weer terug.

Dank u! 


Hoi @Lisa,

Zojuist ontving ik een mail van T-mobile betreffende de vergoeding :astonished:
Ik sluit me aan bij de vraag van @Vincenzo26  en @jeroen762 , de vergoeding staat naar mijn beleving totaal niet in verhouding tot alle ergernis en daarnaast de tijd die we hier op het forum hebben moeten besteden om te trachten alles weer op orde te krijgen.

Met vriendelijke groet,
Tom


Goedemorgen @Vincenzo26 ,

 

Bedankt voor je bericht! Ik zie dat het bij ons ook eindelijk is opgelost :) 

 

Fijne dag allemaal, 

Groetjes Amy 

 


Hoi @jeroen762, bedankt voor je toelichtingen en input: Cal heeft het gisteren gemeld bij de specialisten zodat het nu weer verder onderzocht kan worden. Ik verwacht uiterlijk vrijdag aanstaande een concreet antwoord. 

Hoi @Vincenzo26, ook bij jou heb ik zojuist alles weer doorgezet en van de meest volledige info voorzien. Zodra er updates zijn, hoor je het meteen!


Hoi @Jason,

De zenders omroep brabant en History Channel doen het weer zonder dat ik ook maar iets heb gereset of zo. bijzonder is het. 

 

mocht  het weer gebeuren dan zal ik kijken of jouw oplossing nodig is om het weer te laten werken.

Groet Chantal 


Dankjewel @Boris. Enig idee wanneer alles weer normaal zou (kunnen) functioneren?

Krijgen we daar dan bericht van of merken we dat vanzelf? 


Hoi @Boris @Brian @Cal @Jason ,

Nu (8.30uur) zie ik dat er wat meer zenders  zijn bijgekomen die het niet doen en dezelfde fourmelding geven. alweer.... 

 

Het gaat om de zenders;

513 Omroep Brabant 

350 t/m 353 alle Film 1 zenders 

132 Eurosport 2

162 Ziggo sport golf

164 Ziggo sport docu 

243 Euronews

296 MyZen

716 BredaNu

746 HalloGilzeenRijen

718 LangstraatTv

Waarom nu toch weer??? 

Groet Chantal 

 


Hoi @Vincenzo26 en @jeroen762, de lokale omroepen blijven nog onbeschikbaar inderdaad. We hebben voor deze zenders een leverancierswissel gehad en dat is jammer genoeg niet zonder slag of stoot verlopen. 

RTL 5, RTL 7, RTL 8, SBS 9 en TLC zouden sinds een paar dagen weer zichtbaar moeten zijn. Ons TV team heeft een verbetering geïmplementeerd waardoor het hersteld is. Kunnen jullie dit bevestigen?

De lokale omroepen en radiozenders blijven we onderzoeken en ik hoop dat er deze week nog een herstel zal plaatsvinden, sorry voor het uitblijven van een oplossing (vooralsnog)!


Goedemiddag all, er is gisteren besloten om dit verder te laten onderzoeken door ons overkoepelende supportorgaan omdat de technische dienst dit niet direct kan oplossen. Er wordt nu een incident aangemaakt waarbij gecontroleerd wordt wat de snelst mogelijk manier van oplossen is. Ik verwacht morgen geen concreet antwoord, maar zal het zeker checken bij mijn collega's - ik geef uiteraard updates zodra die er zijn! 


En als donderslag bij heldere hemel zijn plots sinds vanmorgen (of vannacht) alle zenders weer terug…
Bijzonder...


Reageer