Ik heb in mijn leven redelijk wat decoders gehad (ziggo, kpn, canaal digitaal etc) maar deze Entone Amulet 515b presteert a standaarden van 2018 bijzonder slecht.
Het apparaat is :
- Traag, alles erg stroperig, met name menu, guide en zappen.
- Heeft niks nuttigs aan boord (Netflix, YouTube, etc)
- Blauwe display ziet er niet uit (lelijk in de woonkamer)
- Kwaliteit afstandbediening is uitermate bedroevend
En dat is op basis van 2 uur gebruik. Ik voel me teruggeworpen naar het tijdperk van 5+ jaar terug met een "goedkope" media speler qua gebruikerservaring.
Als slagroom op de taart kun je GEEN serie opnames inplannen (alleen periodieke intervallen). Dat is een grote stap terug. Op Nat geo de serie air crash investigation als serie opname instellen (welke onregelmatig wordt uitgezonden) is niet mogelijk.
En als icing on the cake is begin gemist niet alleen beperkt tot veel minder zenders (daar was ik mij bewust van) maar is het ook niet mogelijk om in de gids terug in de tijd te gaan en gemiste uitzendingen terug te kijken (bij zowel KPN als Ziggo aanwezig).
De afstandbediening is ronduit irritant. Ik hoop dat
Je vingers rusten nu ergens op de VOL GUID en CH|PG knop.Je klinkt op GUIDE en moet nu het cursor pad gebruiker, mijn duim haalt nog NET de down cursor. Je moet de ab onnatuurlijk vast gaan houden (naar beneden laten glijden) om het cursor pad te kunnen gebruiken. Voordeel is dat je hier alle tijd voor hebt want het ophalen van de Guide duurt bijna een volle seconde (als artikelen op nu.nl laden met een laadtijd van 1 seconde daalt het bezoekersaantal in rap tempo) laat staan dat als je het artikel wil lezen (lees de gids) je er bij iedere scroll naar beneden of naar rechts een seconde bij krijgt.
Anyway terug naar de AB, neem hem weer in je hand zoals je hem natuurlijk vast pakt en zap even naar 10. Dat zijn serieuze vinger oefeningen voor je duim. De kwaliteit van de behuizing en de toetsen is echt ontworpen om in de massa productie te China de kosten te drukken tot het 0 punt. Niet gehinderd door iemand die iets van ergonomie snapt er even naar te kijken alvorens de plastic spuit mal te bestellen.
En joepie we hebben een output resolutie van 1080i op 50Hz terwijl al onze (toto budget panel) tv's de afgelopen jaren makkelijk 1080p op 60Hz kunnen weergeven.
De opvolger van deze box is al enige tijd beschikbaar en ondersteunt in ieder geval 4K. Maar klanten anno 2018 krijgen het 'goedkope' model waar je als je gemiddeld 3 jaar klant zou blijven 180 euro voor betaald (tweede box).
Gelukkig kun je dan wel weer de klok in het menu uitzetten, of toch niet? Nee een mooie blauwe dot blijft branden te samen met het HD lampje & power button genoeg om je slaapkamer te verlichten.
Dan het "zappen" van Nederland 1 tot en met 10 (RTL8) duurt 35+ seconden (Channel +, wachten op beeld, Channel +). Gemiddeld 3.5 seconde om van Zender te wisselen. Dat kun je het beste omschrijven als een blamage.
De video review voor YouTube (T-mobile thuis TV review, Entone) gaat snel in de maak!
Maar laat ik eerst vragen aan