Mijn SolarEdge omvormer SE2200 communiceert heel gebrekkig met de S.Edge App.
Dit heeft geen invloed op de teruglevering van de energie gelukkig.
Eea heeft altijd goed gefunctioneerd. Hoe krijg ik dit weer goed werkend ?
Oké, ik kan de kabel vervangen door een Shielded exemplaar, maar hoe 'forward'? ik de poorten
- 22221
- 22222
in mijn modem ??:
Relevante software en hardware die ik gebruik:
WIN10 en de officiële App van SolarEdge
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb de omvormer uit- en aangezet en bij mijn installateur eea nagevraagd hoe dit op te lossen.
Zij zeggen nu over mijn LAN verbindingen -kabel:
"Het kan zijn dat dit een standaard LAN cable is zonder inwendige beveiliging zoals een folie om electromagnetische storing tegen te gaan.
Een zogeheette Shielded LAN kabel. Als dit geen shielded variant is en de omvormer produceert, ontstaan er magnetische golven welke een slechte invloed hebben op de LAN kabel die niet Shielded is.
Houdt er rekening mee dat onze omvormers geen herkende apparatuur zijn net zoals bij Windows/Apple apparatuur, deze worden standaard herkent door modems wegens de besturingsystemen die dit automatisch instellen.
Omvormers communiceren naar standaard port 80, echter als er andere apparatuur is die ook via dezelfde poort communiceert, adviseren wij dat de klant de volgende poorten forward in zijn modem :
- 22221
- 22222
Het adres voor deze is : prodfqdn.solaredge.com"