Al een tijdje ben ik bezig om wat poorten open te zetten op mijn zyxel router. Tot op heden is dit echter niet gelukt ondanks alle hulp die al geboden is bij voorvangers op de community. Hier onder een foto hoe ik de instellingen heb gemaakt.
Wie o wie kan mij helpen mijn poorten open te zetten. Alvast bedankt!
Bladzijde 2 / 3
Hi @Gerrit078
Thanks, zie
@San2022
Ja, die kabel die naar de WAN poort van je Zyxel gaat kan je in de Netgear doen en dan het VLAN gedeelte toepassen.
Hi @Waqqas ,
Dit heb ik geprobeerd (WAN kabel van Huawei kastje in WAN poort Nighthawk, vervolgens LAN kabel van Nighthawk poort 1 in WAN poort Zyxel modem), maar dit kreeg ik niet aan de praat. Zie screenshot. Netgear router gaf aan dat er een MAC address nodig was, maar onduidelijk van welk apparaat.
Ondertussen heb ik nog steeds geen poorten open op de Zyxel. Ik zal ga nu proberen een vast DHCP toe te wijzen. Heb de Zyxel router nu weer gewoon aangesloten, de nighthawk is er weer af.
Iemand nog andere ideeën?
@San2022
Ja, die kabel die naar de WAN poort van je Zyxel gaat kan je in de Netgear doen en dan het VLAN gedeelte toepassen.
Goedemiddag @San2022, als alle instellingen voor de NAT/forwarding correct geconfigureerd zijn, neig je al gauw naar een probleem binnen de apparatuur, maar ook dat lijkt hier niet het issue te zijn - ik vind het een lastige en zet jouw vraag net als Boris uit bij de deskundigen. Je hebt maar aan hun expertise dan ons giswerk - ook al weten ook wij wel degelijk één en ander van port forwarding natuurlijk!
Het zou kunnen dat de IPv4 roet in het eten gooit trouwens, maar dan zou het mijns inziens eerder ontstaan doordat het IP niet overeenkomt met hoe het in de NAT/forwarding ingesteld is en daar lijkt de oorzaak ook niet te liggen.
Hi @Jason dank voor je bericht. Ik ben het wel met je eens, maar toch vind ik het moeilijk te begrijpen waarom het zowel bij de Zyxel router niet lukt als bij de Netgear router. Dt is moeilijk te verklaren op het niveau van de router zelf?
Hi @Jason dank voor je bericht. Ik ben het wel met je eens, maar toch vind ik het moeilijk te begrijpen waarom het zowel bij de Zyxel router niet lukt als bij de Netgear router. Dt is moeilijk te verklaren op het niveau van de router zelf?
Of in de Synology ?
@royvandijk06
Zo zie je maar, nodeJS Express servertje to the rescue.
Nu weet je i.i.g. dat de machine de betreffende poort toegang geeft, dan is het werken vanuit die wetenschap al een stuk eenvoudiger.
Hi @Gerrit078
Thanks, zie
Getest met je eigen modem of de Zyxel?
Public IP trouwens beginnend met 87.208 ?
Hi @Gerrit078
Thanks, zie
Getest met je eigen modem of de Zyxel?
Public IP trouwens beginnend met 87.208 ?
Getest met R7000. Nee, ip adres begint met 85.144
@San2022
Kijk eens of deze setting in je router eventueel toch verkeer tegen aan het houden is, want echt .. WANIP:poort → NASIP:poort met een eenvoudige poort forwarding rule moeten werken.
Zelf pfsense, die best wel zinnig is soms, werk het met 1 regel gewoon om een translation te doen van Ext-poort naar Int-poort 5000
Hi @Pieter_B haha ja ik begrijp er ook helemaal niets van. Hopelijk doe ik iets doms.
Heb de instelling in de R7000 veranderd, zie:
Vervolgens heb ik weer een probe gedaan:
Helaas..
Voor het beeld, ook nog even een plaatje van de port forwarding regels.
Zal ik de Zyxel er weer eens achterhangen?
@San2022
Die NAS is direct aangesloten op de Netgear/ Zyxel, of zit er nog iets tussen?
Log je via je webbrowser ook in op dat IP met het betreffende poortnummer?
Blijf het raar vinden dat je STEALTH krijgt, wat min of meer aangeeft dat er wel een soort van reactie komt vanuit je netwerk. Zou er geen enkele reactie komen, zou er CLOSED staan. En als de gewenste reactie wel komt, dan zou er OPEN staan.
Zie dat je ook een FTP server open hebt gezet, als je die poort vai GRC controleert, wat krijg je dan?
@Pieter_B
De NAS is “in principe” direct aangesloten op de router. Er zit wel een switch tussen, maar dat heeft m.i. geen effect.
Momenteel kan ik alleen maar inloggen via interne LAN, dus 192.168.1.15. Dan spring hij automatisch naar poort 5000 met google chrome en kom ik gewoon op de NAS. Ook als ik naar 192.168.1.15:5000 ga kom ik bij NAS. De poort van NAS is gewoon open.
Als ik poort 21 scan, krijg ik ook ‘stealth’.
Het is idd gek. waarom worden de poorten als stealth of filtered gezien, en zijn ze niet gewoon open. En hoe kan het dat dit ook zo was bij de Zyxel router. Aan de NAS lijkt het niet te liggen.
@San2022
Heb je toevallig ook ‘Quickconnect’ enabled of heb je onder de andere tabs iets ingesteld?
Dit kan je vinden onder Control panel → External access
Als dat zo is, verwijder of disable dat.
@Pieter_B
De NAS is “in principe” direct aangesloten op de router. Er zit wel een switch tussen, maar dat heeft m.i. geen effect.
Momenteel kan ik alleen maar inloggen via interne LAN, dus 192.168.1.15. Dan spring hij automatisch naar poort 5000 met google chrome en kom ik gewoon op de NAS. Ook als ik naar 192.168.1.15:5000 ga kom ik bij NAS. De poort van NAS is gewoon open.
Als ik poort 21 scan, krijg ik ook ‘stealth’.
Het is idd gek. waarom worden de poorten als stealth of filtered gezien, en zijn ze niet gewoon open. En hoe kan het dat dit ook zo was bij de Zyxel router. Aan de NAS lijkt het niet te liggen.
Misschien ben ik wel dom(bo) Maar in de schermdump van de instellingen zie ik 192.168.1.50 in de gequote reactie zie ik 192.168.1.15
Nogmaals in mijn gedachte moet het gezocht worden in de Synology Disk Station
@yalerta goed gezien, dit probleem duurt inmiddels al best lang. In het begin op de Zyxel had ik alles op .50 staan, op de R7000 heb ik .15 geprobeerd.
@San2022 Geweldig om te zien dat het je gelukt is, lekker bezig en super bedankt voor het delen van jouw oplossing; dit gaat een hoop gebruikers helpen!
@BjornV
Even een reactie op een eerdere comment van je. Je schrijft namelijk hetvolgende:
Binnen mijn eigen netwerk ondervindt ik geen problemen
nmap: 22565/tcp filtered unknown
Dit lijkt me juist wel een probleem. Filtered, in het geval van tcp, houdt in dat die server helemaal geen antwoord geeft op een syn. Als nmap een syn/ack terug zou krijgen komt de status op open en bij een rst komt deze op closed. Het helemaal niks terug krrijgen betekent dat de packets gedropt worden. Als je dit krijgt binnen je eigen netwerk is het dus hoogstwaarschijnlijk toch de firewall op de machiene zelf.
Hoi @BjornV, van harte welkom op de Community!
Net als Waqqas ben ik heel benieuwd naar zijn vragen, in principe ziet de configuratie er zo prima uit, maar wanneer de server IP en DHCP range niet kloppen, kan dat resulteren in obstructies. Alvast bedankt voor je antwoorden en we gaan dit samen oplossen dankzij de deskundigheid van onze Community!
Hallo @BjornV
Zou je eens het volgende willen doen :
Log in op de Zyxel-T50 > menu > netwerkinstellingen > thuisnetwerk > onder DHCP (eerste tabblad zet begin van 192.168.1.2 naar 192.168.1.30. pas dit toe, herstart de Zyxel en controleer de poort dan eens.
Wat bedoel je precies met ik kan dit adres niet bereiken,?
@BjornV
Krijg je binnen je netwerk wel een ping response op dat betreffende fixed IP?
Alles werkt naar behoren binnen je privé netwerk LAN?
Dit is ook de reden waarom de eenvoudige webservice scanners, die je meestal tegenkomt op het internet, je poort als CLOSED aanmerken.
Hoe test je deze poort of hij open staat of dicht, via een ‘test’ website of via je telefoon via 4G/5G (niet over je eigen Wifi)?
Een internet scanner die ik veel gebruik, is die van https://grc.com - ShieldsUP! test. Deze site bestaat al jaren en de testen die deze site uitvoert zijn iets krachtiger, zeker ook gezien op een afzonderlijke poort test.
@BjornV
Klopt het dat dit een Mincraft server is, gezien de poort 25565?
Draait deze op een Windows based machine en heb je daar ook de firewall dan van aangepast?
Als je nmap draait vanuit je interne LAN, zou hij zeker niet die ‘filtered’ melding moeten geven. Dat zou kunnen betekenen dat de machine waarop de server draait een firewall/blocking issue heeft.
Zet op die machine eens de firewall uit, om te kijken of nmap er iets meer uit krijgt.
De complete rij poorten voor een Minecraft server op een PC volgens de documentatie zouden moeten zijn;
TCP: 25565
UDP: 19132-19133, 25565
Als ik de screenshot van je port forwarding zie, zie ik op zich geen fouten.
Fixed IP is een must, maar dat had je al geregeld.
Had je dat geregeld op de machine zelf, of via de Zyxel?
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb verschillende poorten geprobeerd en verschillende interfaces. Alles blijft dicht. Getest met een online port checker en met telnet. Windows Firewall staat uitgeschakeld. Alleen Upnp werkt met poortforwarded merkwaardig genoeg.
Verder dat dit misschien relevant is, maar ik denk het niet eigenlijk:
- Het precieze modem model is VMG8825-T50 - Ik heb mijn abonnement nog maar net een maand - Ik heb een statisch interne IP ingesteld via Static DHCP met mijn PC’s mac adres (komt overeen met ipconfig) - Ik heb een DNS ingesteld met no-ip - Ik heb Remote Management via WAN ingeschakeld - Modem herstarten heeft geen zin - Modem IPv4 Firewall uitschakelen lijkt ook geen zin te hebben
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.