FRITZBox 5530 Fiber XGS-PON aanlsuiten

  • 12 January 2024
  • 12 reacties
  • 233 Bekeken

Ik wil graag mijn eigen FRITZBox 5530 Fiber XGS-PON aansluiten op het netwerk van Odido, zoals ik dat ook had bij Tweak (AON).

Op deze pagina's zie ik dat het mogelijk is, wat voor mij een voorwaarde was om over te stappen;

https://assets.odido.nl/x/6ba57ca29d/eigen-modem-modem-instellingen.pdf

en

https://nl.avm.de/service/vrije-modemkeuze/fritzbox-voor-gebruik-op-de-glasvezelaansluiting-van-odido-configureren/

 

Echter weten ze zich aan de helpdesk geen raad, ik krijg geen oplossing en hoor er vervolgens niets van terug. Ook na diverse keren bellen (elke keer een andere medewerker) wordt het nog steeds niet begrepen.

Wat gaat er mis?

 

Teresa van Odido 6 maanden geleden

Welkom op de Community! @Arie_TW 

Ik heb zojuist geantwoord op jouw bericht in een ander topic. Ontmoeten we elkaar daar?

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Welkom op de Community! @Arie_TW 

Ik heb zojuist geantwoord op jouw bericht in een ander topic. Ontmoeten we elkaar daar?

@Teresa van Odido Klopt het dat het nu wel mogelijk is om de 5530 Fritzbox rechtstreeks zonder ONT aan te sluiten?

Reputatie 7
Badge +3

@Arie_TW Ik weet hier nu het antwoord niet op, maar ik heb jouw vraag doorgezet naar @Tommie van Odido. Ik verwacht dat hij hier a.s. maandag op terugkomt. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Arie_TW 

Dat kan nu wel door het modem ID door een moderator te laten registreren.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Arie_TW, dit werkt inderdaad maar wel op het netwerk van ODF. Op WBA/REG krijgen we de Fritz met eigen module niet online. Waar dit aan ligt weten we op dit moment niet. Andere modules van bijvoorbeel FS.com werken wel. We zijn dit op de achtergrond aan het onderzoeken nog. Hopelijk hebben we snel meer antwoorden hierover. 

Ah, dat is wel jammer. Sta hier net met monteur om te kijken om mijn fritzbox 5530 idd via xgs pon sfp module direct te koppelen (zonder aparte ONT).

Maar volgens mij zitten we hier op REG? (Almere)

Hallo @Tommie van Odido Ik wil ook graag mijn eigen FRITZBox 5530 Fiber. Op advies van de monteur heb ik een de XGS-PON SFP-module besteld om de FITZ!Box rechtstreeks aan te kunnen sluiten op glasvezel.

Voorheen zat ik bij Tweak en had aan de 5530 een FRITZ!WLAN Repeater 6000 gekoppeld. Dit werkte feilloos en wil ik graag weer gebruiken.

Kun je helpen met de juiste instellingen ?

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Erik66 ,

Heb jij een aansluiting op het netwerk van ODF? Anders dan werkt het niet.

Hoi, @eric

Ik zie dat ik helaas niet op ODF ben aangesloten. Zou een teleurstelling zijn dat ik mijn Fritz apparatuurr niet meer kan gebruiken. Ga ook de VPN missen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Erik66, jij zit inderdaad op Delta. Hier is het nog helemaal niet mogelijk om een third party XGS-PON module op aan te sluiten. Hopelijk kunnen zij dit snel implementeren op hun netwerk! Je kunt de Fritz wel gebruiken maar zonder de module. 

Hoi @Tommie van Odido 

Dank voor je bericht. Ik heb nu de FRITZBox 5530 via Lan1 rechtstreeks op de Delta ONT aangesloten. De configuratie in de Fritz was eenvoudig en werkte direct. (Internet+TV, geen Tel.)

Het is niet de configuratie die ik verwacht had maar ben blij dat ik de Fritz apperatuur kan blijven gebruiken.

Hopelijk maakt Delta binnenkort het netwerk geschikt om de FRITZ XGS-PON SFP-module rechtstreeks op de fiber aan te sluiten. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Fijn dat het gelukt is @Erik66! Ik weet dat ze ermee bezig zijn maar verder heb ik op dit moment daar ook geen info over nog. 

Reageer