Skip to main content

 

De Odido TV app is nu beschikbaar voor jouw Samsung of Android smart-tv, Apple TV, Amazon Fire TV en LG TV!

 

Géén TV Box meer in huis, géén extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!

 

Geschikte apparaten

De Odido TV app voor smart-tv’s is geschikt voor de volgende apparaten: 

  • Samsung smart-tv's vanaf bouwjaar 2018
  • Android smart-tv's van Philips en Sony (Android TV 8 of hoger)
  • Mediaplayers met Android TV 8 of hoger
  • Google Chromecast 2020 met Google TV (Android TV 8 of hoger)
  • Apple TV (TV4 en nieuwer)
  • Amazon Fire TV voor Amazon Fire sticks, TV’s en Cubes (Fire OS 6 of nieuwer)
  • LG TV (toestellen vanaf 2016 met WebOS 3.0 of hoger)*

*Specifieke versies WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R) met deze chipsets zijn een uitzondering

 

Waar check ik de versie van mijn apparaat en of deze up to date is?

  • Via Instellingen > Over > Versie kun je zien welke versie je geïnstalleerd hebt.
  • Via Instellingen > Over > Software upgrade kun je kijken of de software up-to-date is.

Benieuwd naar wanneer andere apparaten ook geschikt zijn? Houd onze website dan goed in de gaten!

 

Verschillen met de TV Box

  • De functionaliteit, het tv-menu en de content zijn hetzelfde als op de TV Box
  • Je gebruikt nu natuurlijk de afstandsbediening van je smart-tv of mediaplayer, waardoor de navigatie anders kan zijn
  • Omdat je een andere afstandsbediening gebruikt, werkt het tv-menu soms iets anders dan je gewend bent. 
  • De Adult zenders en Erotiek content in de Videoshop zijn niet beschikbaar (niet toegestaan door Google) in de Odido TV app voor Android TV, Amazon Fire TV en Apple TV.

 

Verschillen met Odido online TV app

Odido TV app (smart-tv) Odido online TV app (mobiel/browser)
  • Om thuis van te genieten
  • Downloaden op het grote scherm
  • Apparaat moet altijd verbonden zijn met het Internet voor thuis van Odido
  • Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, heb je geen TV Box meer nodig
  • Dus geen kastjes, geen kabels en geen extra afstandsbediening meer
  • Eén afstandsbediening via je menu op je smart-tv, naast andere apps zoals Netflix, Videoland, etc.
  • Programma’s en functies gelijk aan Odido TV met TV Box
  • Kan op 4 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 4 apparaten tegelijk worden gebruikt
  • Om onderweg van te genieten
  • Downloaden op je mobiele devices (kleine schermen)
  • Dataverbruik via wifi of je mobiele internetbundel
  • Overal in de EU te gebruiken
  • In combinatie met Google Chromecast is Odido online TV via je mobiele device te streamen naar een groot scherm
  • Programma’s iets beperkter dan de Odido TV app, maar met dezelfde handige functies
  • Kan op 5 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 3 apparaten tegelijk worden gebruikt

 

 

Installatie

De app is heel makkelijk te downloaden via de Google Playstore, Apple App store of de Amazon store op een smart-tv of het apparaat. Wanneer de app gedownload is, kan je de app openen en inloggen met jouw tv-klantnummer en tv-pincode. Deze inloggegevens vind je ook terug in Mijn Odido

TIP: Plaats de Odido TV app tussen je favoriete apps. Ga naar het Home-scherm en selecteer de Odido TV app. Houd de OK knop ingedrukt en verplaatst de app naar de gewenste plek in de lijst. Zo kan je de app heel makkelijk vinden!

 

FAQ

Algemeen

Kan ik de Odido TV app ook buitenshuis gebruiken?

Nee, dat is niet mogelijk in verband met de rechten van contentaanbieders. Met de Odido TV app kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de Odido TV app, met een wereld aan programma’s en handige functies. 

 

Wat is het verschil tussen de Odido TV app en de Odido TV app?

Met de Odido TV app kijk je thuis draadloos tv zoals jij wilt. Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, kijk je zonder TV Box, zonder kabels en met één afstandsbediening. Ben je onderweg? Dan gebruik je de Odido TV app, om in Nederland én de hele EU mobiel tv te kijken waar je maar wilt.

 

Hoe kan ik Odido TV app bedienen met mijn eigen afstandsbediening?

Kijk hier voor meer uitleg over het gebruik van je tv afstandsbediening.

 

Kan ik 4K tv-zenders kijken met de Odido TV app?

Dat gaat helaas nog niet. Wel zijn de tv-zenders, net zoals op de TV Box, te bekijken in HD-kwaliteit. Sommige zenders zijn alleen in SD-kwaliteit te bekijken.

 

Welke zenders kan ik bekijken met de Odido TV app op mijn smart-tv?

Met de Odido TV app kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. De enige uitzondering is dat je op Apple TV en Android TV geen Adult zenders kunt bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.

 

 

Compatibiliteit

Op welke apparaten kun je de Odido TV app downloaden?

De Odido TV app is te gebruiken als alternatief voor de TV Box. De app is beschikbaar voor Samsung smart-tvs vanaf 2018, Apple TV 4K en nieuwer, Android smart-tv’s met Android 8 en nieuwer en op de Amazon Fire TV apparaten met Fire OS 6 of nieuwer. Kun je de Odido TV app niet vinden in de app store? Dan heb je geen geschikte smart-tv of apparaat. LG smart-tv’s worden momenteel nog niet ondersteund.

 

Ik heb een smart-tv van een ander merk. Kan ik ook een app gebruiken voor Odido TV?

Momenteel is Odido TV alleen geschikt gemaakt voor smart-tv’s van het merk Samsung en Android smart-tv’s van o.a. Philips en Sony en via Apple TV. Ook werkt Odido TV op mediaplayers met Android 8 en nieuwer (zoals Google TV 2020) en via de Amazon Fire TV apparaten zoals de sticks, TV’s en Cubes en via LG TV. Via onze website laten we weten wanneer toestellen van andere merken ook geschikt zijn voor Odido TV én in dit topic.

 

Ik ben specifiek op zoek naar informatie over de Amazon Fire TV, waar kan ik hier meer informatie over vinden? 

Alle informatie over de Amazon Fire TV app kun je vinden in het topic: Alles over de Odido TV app voor Amazon Fire TV!.

 

Ik ben specifiek op zoek naar informatie over de LG app, waar kan ik hier meer informatie over vinden?

Alle informatie over de LG app kun je vinden in het topic: Alles over de Odido TV app voor LG TV (bèta-versie)!

 

 Hoe controleer ik of mijn televisie geschikt is voor de Odido TV App?

  • Ga naar het app-menu van je smart-tv of mediaplayer
  • Zoek bij de Apps naar Odido TV
  • Gevonden? Dan kun je de app downloaden en hoef je voor dit apparaat geen TV Box te bestellen.

Heb je een Android TV? Ga dan naar home > instellingen > over, om te zien welke versie je geïnstalleerd hebt.

 

Extra opties en functies

Welke programma’s kan ik terugkijken met de Odido TV app?

Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.

 

Kan ik aankopen doen met de Odido TV app?

Wil je een film huren of een À la Carte zender bestellen? Doe dat dan eerst op je Samsung smart-tv, de TV Box of via https://www.tv.odido.nl/. Met Apple TV en Android TV kan dit helaas nog niet.

 

Kan ik video on demand kijken met de Odido TV app?

Video on demand kun je op elk apparaat bekijken. Wil je een film huren? Huur deze dan eerst op je Samsung smart-tv, de TV Box of via https://www.tv.odido.nl/. Je kunt de film daarna op elk apparaat bekijken.

 

Bestellen en opzeggen 

Ik heb Odido TV besteld zonder TV Box, maar ik zou toch een TV Box bij willen bestellen. Hoe doe ik dat?                                                                                                   

Zodra het Thuis abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via Mijn Odido aangeven hoeveel TV Boxen je zou willen gaan gebruiken. De TV Box(en) worden binnen 2 werkdagen thuisbezorgd. Je kunt daarna direct inloggen op je account en tv-kijken. Vanaf de eerstvolgende factuur worden de TV Boxen in rekening gebracht. Voor de TV Box betaal je €2,50 (€2,50 korting/mnd) voor iedere volgende TV Box €5 per maand.

 

Ik kijk tv via de Odido TV app en heb geen TV Box. Kan ik ook extra zenderpakketten bestellen en bekijken?

Ja, dat kan. Via Mijn Odido kun je bijna alle extra zenderpakketten bestellen en bekijken. Heb je de app gedownload op je Apple TV of op een Android smart-tv of mediaplayer? Dan zijn alleen de Adult zenders en het Erotiek genre in de Videoshop niet beschikbaar, want dit staat de leverancier van de apps niet toe.

 

Ik heb Odido TV besteld met TV Box(en), maar ik kan de Odido TV app downloaden op mijn smart device en heb nu geen of minder TV Box(en) nodig. Kan ik het nog afbestellen?

Zodra het Odido abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via Mijn Odido aangeven dat je geen TV Box meer nodig hebt op jouw adres. Er wordt dan gevraagd de TV Box terug te sturen en het bedrag dat je voor de TV Box betaald hebt, zal vanaf de eerstvolgende factuur in mindering worden gebracht.

 

Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?

Je kunt de TV Box gebruiken op een andere plek in huis, voor een andere tv. Niet nodig? Verwijder dan eerst de TV Box uit je abonnement, via Mijn Odido. En stuur hem daarna terug, dan zorgen wij voor verantwoorde recycling.

 

 

 

Samsung TV Neo QLED 4K 55QN95A, probleem is dat het menu niet werkt. Zandloper blijft draaien, waardeloos. Zo kom ik niet bij mijn opgenomen programma's.

En sync (beeld, geluid, lip sync) lijkt ook nergens op. Triest dat klanten hiermee worden opgezadeld. Maar lip sync via de amino boxjes is nog slechter. 

 

Dames en heren van T-mobile, daar betaal ik geen 110€ per maand voor. 1 gigabit glasvezel en dan dit soort troep. En nee, het ligt niet aan mijn netwerk of settings, Netflix 4K geen probleem, geldt ook voor Disney plus en Amazon prime. 

 

 


Hi @PRAL, ik had heel graag een andere ervaring gelezen! Ik ben dan ook heel blij dat je hier aan de bel trekt, zodat ik je verder kan helpen. Heb je de App ook al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Als ook dit niet de oplossing is, dan ga ik hiervoor aankloppen bij onze technische dienst. Je hoort namelijk zonder problemen van de App te genieten. Kun je mij van de volgende informatie voorzien:

  • Welke afstandsbediening heb je bij de QLED Q6? 
  • Wat is het besturingssysteem van de tv (dit is te vinden bij de instellingen van de tv)? 
  • Wat is de software versie? 
  • Bij welke zenders doet dit probleem zich voor? 
  • Op welke datum en op welk tijdstip zijn deze probleem begonnen? 

Merci alvast. Ik wil dit voor je fixen! 🍀

Hi @robbietobbie, ook voor jou wil ik graag aan de slag gaan om jouw ervaring te verbeteren! Heb jij de App ook al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Mocht je dit al geprobeerd hebben, dan wil ik een verzoek indienen bij onze technische dienst. Kun je mij hiervoor van de volgende informatie voorzien:

  • Welke afstandsbediening heb je bij de Samsung 2021 Neo qled? 
  • Wat is het besturingssysteem van de tv (dit is te vinden bij de instellingen van de tv)? 
  • Wat is de software versie? 
  • Welke foutmeldingen krijg je in beeld? 
  • Bij welke zenders doet dit probleem zich voor? 
  • Welke versie van de Smart TV App is er bij jou geïnstalleerd (ga in de App naar account, dan naar instellingen en dan naar over)? 
  • Op welke datum en op welk tijdstip zijn deze probleem begonnen? 

Dankjewel voor de moeite! 😊


Hoi, 

Opgelost! Om een of andere reden had ik nog een erg oude (beta) versie draaien. Daadwerkelijk app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en nu geen enkel probleem meer met oproepen menu.

Dus dankjewel dat je mij op het goede spoor hebt gezet!

Groet,

Rob 


Hi @robbietobbie, wat fijn om te lezen - super! 😁 Heel graag gedaan en veel kijk-plezier. 


Hi allemaal, ik wil heel graag laten weten dat ik en mijn collega bezig zijn om het issue van de tv-gids die blijft hangen in de Smart TV App te laten escaleren bij de leverancier! Het is namelijk al enige tijd geleden aangestipt en er is nog geen oplossing voor gekomen, dus daar willen we achteraan gaan. Omdat deze informatie alweer enkele maanden oud is, wil ik vragen of jullie kunnen bevestigen of dit probleem zich inderdaad nog steeds voordoet. Ook hebben we nieuwere/verse voorbeelden nodig. Kunnen jullie de onderstaande informatie met mij delen? Bij de meeste van jullie heb ik dit eerder al doorgekregen. Zouden jullie willen checken of deze informatie nog steeds actueel is en willen aanvullen wat inmiddels is veranderd? 

  • Welke afstandsbediening gebruik je? 
  • Welke tv heb je (bijvoorbeeld: Samsung QE43LS03AAUXXN)
  • Wat is het besturingssysteem van de tv (dit is te vinden bij de instellingen van de tv)? 
  • Wat is de software versie? 
  • Welke versie van de Smart TV App is er geïnstalleerd (ga in de App naar ‘account’, ‘instellingen’ en ‘over’)? 
  • Op welke datum is dit probleem begonnen? 
  • Doet dit probleem zich ook voor op andere apparaten (zoals op de TV Box)?  

Alvast bedankt! 🍀

 


Bij mij nu opgelost met nieuwste app. 

 

App versie 2.24.0

Samsung Neo: Qled QE55QN95AATXXN

TV software: T-NKM2DEUC-2101.0


Hi @Valentijn77, ik wil je heel graag laten weten dat ik het onderzoek dat ik voor jou heb ingeschoten nog steeds volop in de gaten houd! Het issue is onlangs doorgezet naar onze IT-afdeling. Er wordt nog heel druk aan gewerkt. Zodra ik een concrete update doorkrijg, dan hoor je dat van me. Merci voor jouw geduld! 


Helaas te vroeg gejuicht, nog steeds geen menu nu ineens weer. En ga me nou niet vragen welke versie software TV en app etc. Zorg gewoon voor werkende app, ook op Samsung Neo Qled tv's.

Waar het misgaat is het feit dat de App gewoon slecht in elkaar steekt. Na TV uitgezet te hebben, diende ik TV app opnieuw op te starten, zonder melding overigens. Daarna wel weer menu op te roepen. Valt geen touw aan vast te knopen dus. 

 


Al meer bekend over de app voor lg tv's? 


Volgens toezeggingen zou dit aan het eind van het jaar beschikbaar moeten zijn, helaas werd er niet bij vermeld welk jaar er werd bedoeld, dit jaar of een volgend jaar.


Hi allemaal, ik hoop dat jullie van een mooi weekend hebben genoten! Zojuist heb ik een oplossing/workaround doorgekregen voor de ladende tv-gids in de App van een andere klant die ik ontzettend graag met jullie wil delen, in de hoop dat dit ook bij jullie werkt. Deze klant maakte eerder geen gebruik van de back-knop en nu hij sinds een paar dagen wel afsluit met de back-knop in de App, heeft hij geen last meer van de tv-gids die blijft laden. Willen jullie de back-knop ingedrukt houden tot de app verdwijnt (zo'n 1-2 seconden) en checken of het probleem hierdoor verdwenen is? Ik wacht in spanning jullie reacties af! 🤞


Hi @Leonsneeuw, we proberen er alles aan te doen om dit nog voor het einde van dit jaar rond te krijgen - verder kan ik hier concreets nog niks over zeggen! Ik kan dus nog niet een datum delen of met 100% zekerheid zeggen dat eind dit jaar gaat lukken. Zodra hier meer over bekend is, dan ben ik de eerste die dat te horen krijg en meld ik dat hier aan jullie. 

Hi @Valentijn77, ik wil je graag laten weten dat de problemen die jij ervaart zijn geschaard onder het algemene probleem dat beeld en geluid dat niet synchroon loopt! We wachten nog op een oplossing vanuit de leverancier. 


Hi @Leonsneeuw, we proberen er alles aan te doen om dit nog voor het einde van dit jaar rond te krijgen - verder kan ik hier concreets nog niks over zeggen! Ik kan dus nog niet een datum delen of met 100% zekerheid zeggen dat eind dit jaar gaat lukken. Zodra hier meer over bekend is, dan ben ik de eerste die dat te horen krijg en meld ik dat hier aan jullie. 

Helaas verkondigd @Lisa dit verhaal al een jaar. Denk dat de essentie in de zin ‘we proberen er alles aan te doen’ zit. Dat is T-Mobile jargon voor ‘Hou ze aan het lijntje want we gaan hier niet meer in investeren. Geld pakken zolang het kan.’

Ik geloof er niet meer in.

Bij ‘Over/About’ in het menu (als je er al in kunt komen) vind je een versie nummer met datum. Is dus dik een jaar oud.


Hi @henkka, ik hoop echt dat ik het vertrouwen weer kan herstellen door binnenkort de oplossing met jullie te delen! Weet dat ik mij jouw reactie kan voorstellen. Nogmaals excuses hiervoor. 


Wekt vetrouwen,  inderdaad. 


Wat een verademing is de T-Mobile app op onze Philips Android TV’s vergeleken bij die van Ziggo (traag als d...). Een must om überhaupt te overwegen over te stappen naar T-Mobile, maar dat deze dan ook binnen enkele seconden soepel werkt en scherper beeld geeft was toch wel erg fijn.

Echter ontbreekt er een belangrijk dingetje en dat is een kanaal voor het home screen (bijvoorbeeld je laatst bekeken kanalen, of de meest populaire kanalen van dat moment). Althans deze is er wel, maar deze altijd leeg (zie plaatje onder). Ook als je favoriete kanalen definieert blijft deze nog steeds leeg (wat overigens ook nog een mooie derde optie is voor een kanaal), dus dat is het ook niet.

Zou fijn als dat nog kan worden toegevoegd. In ieder geval eentje, maar drie kanalen (laatst bekeken, meest populair, favorieten), zodat je kunt kiezen of zelfs meerdere tegelijk op je home screen kan hebben zou echt top zijn.

 

 


Hoi @dcvtkl, hartelijk dank voor de goede feedback! Ik ga dit plaatsen in het Wensen & Suggesties topic zodat ernaar gekeken kan worden: Wensen & Suggesties voor Thuis | T-Mobile Community. Hopelijk kunnen onze specialisten en developers dit aanpassen! 


“Deze klant maakte eerder geen gebruik van de back-knop en nu hij sinds een paar dagen wel afsluit met de back-knop in de App, heeft hij geen last meer van de tv-gids die blijft laden. Willen jullie de back-knop ingedrukt houden tot de app verdwijnt (zo'n 1-2 seconden) en checken of het probleem hierdoor verdwenen is? Ik wacht in spanning jullie reacties af!”

Waar vind ik die back-knop in de app, die de app laat verdwijnen?


Ook bij mij wil het menu met enige regelmaat in de app niet laden. Waardoor opgenomen programma's niet bekeken kunnen worden. Na een harde reset van de tv wil het soms wel lukken om het menu te openen. Vaak pas na 2 of 3 keer de tv te resetten wil het menu pas openen. Ik heb de app al een 2x weggegooid en opnieuw geïnstalleerd, maar geen verbetering.

  • Welke afstandsbediening gebruik je? Samsung smart control
  • Welke tv heb je (bijvoorbeeld: Samsung QE43LS03AAUXXN) Samsung QE55Q60AAUXXH
  • Wat is het besturingssysteem van de tv (dit is te vinden bij de instellingen van de tv)? Niet gevonden
  • Wat is de software versie? T-NKLADEUC-2101.0, BT-S
  • Welke versie van de Smart TV App is er geïnstalleerd (ga in de App naar ‘account’, ‘instellingen’ en ‘over’)? 30/12/2021 versie 1.016
  • Op welke datum is dit probleem begonnen? Sinds dat een T-Mobile abonnement heb. (TV en abonnement gelijktijdig in gebruik genomen)
  • Doet dit probleem zich ook voor op andere apparaten (zoals op de TV Box)? Ja, op mijn andere Samsung Smart tv.

Hi @Erik_Mobile, super fijn dat je deze informatie kon doorzetten - dankjewel! Zojuist heb je een e-mail ontvangen met daarin de bevestiging dat ik ook jouw gegevens aan het onderzoek heb toegevoegd. Ik ben druk bezig om een heldere update over dit issue binnen te krijgen. Zodra ik die doorkrijg, dan laat ik dat hier weten.

Deze knop die vind je op jouw afstandsbediening. Die heet back of return. Lukt het hiermee? 😊


Hoi @Lisa

 

Software is meerdere keren verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Blijft zich voordoen. Echt frustrerend. De fam kijkt bijna geen tv meer hierdoor en ik zit hier echt te overwegen om er mee te stoppen. Betalen voor een haperende dienst houdt een keer op. Bij geen enkele andere streaming app hebben we problemen. Telkens een hapering, elke keer wanneer je de app start de vraag om het te herstarten...gek van te worden ...

  • Welke afstandsbediening heb je bij de QLED Q6? - smart control
  • Wat is het besturingssysteem van de tv (dit is te vinden bij de instellingen van de tv)?  - Tizen
  • Wat is de software versie? - 2.24.0
  • Bij welke zenders doet dit probleem zich voor? - allen
  • Op welke datum en op welk tijdstip zijn deze probleem begonnen? - sinds het begin (start abonnement)

 

 

 


Hi @PRAL, dat is zeker niet de ervaring die je hoort te hebben! Super dat je deze informatie kon doorzetten. Ervaar je nog steeds dezelfde problemen als die je onlangs aangaf?

- Elke dag herstarten
- Hapert continue
- Geluid en beeld niet synchroon
- Regelmatig opnieuw inloggen

Of is er inmiddels iets opgelost van dit lijstje of is er wellicht juist iets bijgekomen? Dan weet ik zeker dat de technische dienst met de juiste informatie aan de slag gaat. Kun je ook nog aangeven welke versie van de Smart TV App jij gebruikt? Merci! 🍀

 


Hi allemaal, ik heb goed nieuws omtrent het onderzoek met de ladende tv-gids! Mijn collega verwacht hier vandaag of morgen een update over binnen te krijgen. Zo is dit van de week in een meeting met de leverancier opnieuw besproken en is er om een concrete update gevraagd. Zodra mijn collega dit aan mij doorgeeft, dan deel ik dit meteen met jullie. 

 


En toevallig nog iets vernomen van "app voor lg " ?

 


Ik gebruik nu de back of return knop om de APP af te sluiten. Dat lukt, maar helaas blijft het probleem. Moet nog steeds in ongeveer de helft van het aantal keren dat ik de tv aanzet de tv of app herstarten (vaak nog steeds vaak tot 4x toe) voordat ik de tv gids of opnamen kan raadplegen.

Ben benieuwd naar de update over dit item.


Reageer