Info

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Toon eerste reactie

689 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @burekap, ik zie geen foto staan. Zou je die opnieuw willen delen? 

Reputatie 2

Hey @burekap, dat is vreemd omdat TCL een Android tv is. Zou je hier een foto van kunnen maken? Dan zal ik het voor je doorzetten! 

Hi Als het goed is daar een foto van de tv met Beta afbeelding.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @burekap, dat is vreemd omdat TCL een Android tv is. Zou je hier een foto van kunnen maken? Dan zal ik het voor je doorzetten! 

Reputatie 2

Hallo dit gaat om en TCL TV 43C643 is ook in BETA>

Reputatie 5
Badge +4

Hi @burekap, op dit moment is de LG TV App inderdaad nog steeds in bèta. Dit ligt nog ter goedkeuring bij de leverancier, waardoor we zelf nog niet weten wanneer de definitieve versie beschikbaar wordt. Zodra dit bekend is, zullen we dit zeker laten weten! 

Reputatie 2

Hallo wanneer wordt de Odido tv app een nieuwe versie het is nog steeds in Beta? 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @BBR92, dat zou zeker een mooie technologische sprong zijn! Op dit moment hebben wij nog geen plannen om in 4k uit te gaan zenden. Ik vermoed dat dit ook komt omdat een hoop distributeurs nog geen signaal in 4k doorgeven waardoor de kijkervaring minimaal verbetert als wij in 4k gaan uitzenden. Omdat er nog geen plannen liggen weet ik ook niet hoe dit in de praktijk zou uitwerken, alleen persoonlijk lijkt het mij logisch dat 4k dan ook via de TV App wordt doorgegeven.

Ik ga voor je duimen dat 4k er snel aankomt, dat zou zeker mooi zijn! 

Reputatie 1

Hallo,

 

Vanaf wanneer zal Odido in 4k gaan uitzenden? En als dit zo ver is, gaat dit dan automatisch met de TV App (mits je een 4K tv hebt) of is hier alsnog de nieuwe mediabox voor nodig?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Steen89, welkom op onze Community!

Dat klopt inderdaad, na de nieuwste update van iOS 17.2 zijn er een aantal bugs ontdekt. We zijn hiermee bezig en als er een update over is zal dit in dit topic gedeeld worden: 

 

 

Reputatie 5
Badge

Zijn er meer gebruikers die sinds de update van Apple TV bepaalde knoppen in de app niet meer kunnen gebruiken? 


Ik heb 2 appel tv’s een 4k uit 21 en 4k 22. Beide bedraad aangesloten. Zodra ik op een knop druk zoals ‘’terugkijken of favoriete zenders’’ vliegt de app eruit en moet ik hem opnieuw opstarten. Wij kunnen met de app niet meer opnemen of terugkijken. Ook de app op onze sony android tv heeft dezelfde kuren, dus het lijkt iets in de app zelf zijn. 

Klantenservice gebeld, filmpje gemaakt en doorgemaild maar geen reactie meer mogen ontvangen.

Benieuwd of er meer mensen met dezelfde problemen zijn.



Hier een Sony Android TV met de App, maar werkt hier goed, van wanneer is die laatste update op je TV?

Zijn er meer gebruikers die sinds de update van Apple TV bepaalde knoppen in de app niet meer kunnen gebruiken? 


Ik heb 2 appel tv’s een 4k uit 21 en 4k 22. Beide bedraad aangesloten. Zodra ik op een knop druk zoals ‘’terugkijken of favoriete zenders’’ vliegt de app eruit en moet ik hem opnieuw opstarten. Wij kunnen met de app niet meer opnemen of terugkijken. Ook de app op onze sony android tv heeft dezelfde kuren, dus het lijkt iets in de app zelf zijn. 

Klantenservice gebeld, filmpje gemaakt en doorgemaild maar geen reactie meer mogen ontvangen.

Benieuwd of er meer mensen met dezelfde problemen zijn.

Reputatie 5
Badge

Oh en nog een grote ergernis. Als ik via begin gemist kijk naar bijv. Rtl4 en bijv. op gids of per ongeluk een ander knopje klik dan kan ik vaak niet meer terug naar de plek waar ik aan het kijken was. Bij de publieke omroep is dat niet erg want ik kan dat programma opnieuw starten en naar het goede punt spoelen, maar bij de commerciëlen mag dat niet. Ik heb maar 1/3 van het rtl4 debat gezien zondag, want ik ga niet alles inclusief reclame opnieuw kijken. Bij ziggo kun je terug naar waar je gebleven was, maar odido tv heeft dat niet. Komt dat nog? Of is er een andere manier?

 

Dat is ook onze ergernis. De TV App werkt hier prima op een Sony TV, maar dat je bij veel zenders niet kan terugspoelen is erg vervelend.

Ook wordt niet onthouden waar je bent gebleven met terugkijken. Dus als je later verder wilt kijken moet je weer helemaal opnieuw beginnen.

Misschien dat de ontwikkelaars van de TV App hier iets aan kunnen doen?

Reputatie 2

De T-Mobile TV-app voor smart tv’s is al jaren een drama, om tal van redenen 😧

  • UI/UX-technisch is het een zware onvoldoende. De app voelt en ziet er uit alsof het jaren niet is geüpdatet en de mensen (met alle respect) die hieraan werken het allemaal wel prima vinden. De app zou in 2010 ‘prima’ zijn, maar kan anno 2023 écht niet meer.

  • Zappen is traag.

  • TV-gids/menu laden werk 75% van de tijd niet (zwart beeld met laad-icon).

  • Continu opnieuw inloggen.

  • Het menu (als het überhaupt laadt) is een lachertje. Onduidelijk en slecht ingedeeld.

  • Terugkijken is een drama.

  • Films huren tegen hoge prijzen bij T-Mobile, doet iemand dit überhaupt?

  • Apps voor iOS en iPadOS idem om op bovenstaande punten.

Ik ken veel mensen met Ziggo en KPN en kan als UI/UX-designer concluderen dat T-Mobile by-far de slechts presterende van de drie als het gaat om apps. Neem een voorbeeld aan apps als NLZiet, Ziggo, KPN of Videoland. Deze apps zijn up-to-date anno 2023, werken snel, bevatten geen bugs, zijn duidelijk en gebruiksvriendelijk. Allemaal punten waar de TV-app een zware onvoldoende op scoort.

Mochten mensen twijfelen om over te stappen naar T-Mobile: test eerst de app bij een kennis, want het gaat je al zeer snel opvallen en irriteren.

 

Mooi omschreven @Matthijs202 , ‘t is net alsof er geen PO, BA of UI aan te pas is gekomen. Sowieso ook geen UAT gedaan anders was dit niet live gezet tenzij tmob mensen wil wegjagen.

@ tmobthuis: wat was de bedoeling van de nieuwe versie, iets verbeteren? Wat dan?

Kijk zeker een keer op het volgende topic waar je de tekortkomingen onder de aandacht kan brengen.

 

@Matthijs202 waar ik het meeste last van heb is dat ik heel vaak opnieuw moet inloggen in de app. De rest van jouw punten zijn zeker valide maar niet zo storend als vaak moeten inloggen.
Dus wanneer gaan jullie dan nu eens oplossen ODIDO.

Reputatie 2

Ik heb hetzelfde probleem als BDortmans. Zappen naar verschillende zenders geeft zwart beeld maar wel geluid. App gedwongen stoppen heeft geen zin, opnieuw installeren ook niet. Nieuwe philips tv uit ,2023 met nieuwste versie van Google TV

Hier ook hetzelfde. Wat bij mij helpt is de tv uit en gelijk weer inschakelen. Dan heb je gewoon weer beeld.

@CasCOD 

Het (afsluiten) van de app gaat met de home knop.

Het afsluiten van de app met de back knop werkt eenmaal.

Zodra je een andere zender kiest is de back knop naar de vorige zender.

Dit heb ik als wens aangegeven om een uit knop toe te voegen in de Odido TV app.

 

 

Ik draai de Odido tv App op een Shield Tv Pro. Gaat allemaal prima, maar ik krijg regelmatig de app niet afgesloten. Op de afstandsbediening is de 'back' button normaal gesproken de manier om af te sluiten. Dan verschijnt de vraag of ik echt wil afsluiten. Na bevestiging sluit de app dan netjes af. Maar, regelmatig gaat de app na het indrukken van de back button naar de vorige gekozen zender, en blijft dan 'loopen' tussen de twee zenders. De afsluiten vraag komt nooit meer en ik moet via google de app 'gedwongen afsluiten'. Is dit een bekende bug? 

Reputatie 4

Oh en nog een grote ergernis. Als ik via begin gemist kijk naar bijv. Rtl4 en bijv. op gids of per ongeluk een ander knopje klik dan kan ik vaak niet meer terug naar de plek waar ik aan het kijken was. Bij de publieke omroep is dat niet erg want ik kan dat programma opnieuw starten en naar het goede punt spoelen, maar bij de commerciëlen mag dat niet. Ik heb maar 1/3 van het rtl4 debat gezien zondag, want ik ga niet alles inclusief reclame opnieuw kijken. Bij ziggo kun je terug naar waar je gebleven was, maar odido tv heeft dat niet. Komt dat nog? Of is er een andere manier?

Reputatie 4

Kan ik de odido tv app ook gebruiken onder lineage os?

Mijn samsung tab s5e is nogal traag sinds android11 dus ik wil Lineage OS gaan proberen. Maar werkt de odido tv-app dan nog? En netflix? Hopelijk heeft iemand wat praktijkervaring hiermee

Reputatie 2

Hey @jverbeek93, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik wil natuurlijk dat jij ongestoord tv kunt kijken. Ik ben daarom direct voor je gaan kijken en ik zie dat je een eigen router/switch aangesloten hebt met een aantal Deco's. Zou je alles kunnen loskoppelen en de TV met het modem kunnen verbinden en de app kunnen testen? Is het toevallig mogelijk om je tv bedraad aan te sluiten direct op het modem? Het lijkt er namelijk op dat je tv geen goede verbinding kan krijgen met je netwerk. 

Ik heb inmiddels beide geprobeerd, direct bedraad op de router (helaas met kabel door het hele huis, dus alleen voor test mogelijk) en met de tv via wifi verbonden met het netwerk. De deco's staan ingesteld als accesspoint en zouden dus alleen gewoon het signaal van de router door moeten geven. Via Wifi of bedraad op de router lijkt beide prima te werken. Bedraad op de Deco lijkt dus het probleem te veroorzaken. Het was overigens niet zo dat dit bij alle zenders zo was. Het gebeurde voornamelijk wanneer er naar zenders 4-10 geswitcht werd. Mocht er iets veranderen laat ik het hier weer weten, bedankt voor de tip!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @jverbeek93, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik wil natuurlijk dat jij ongestoord tv kunt kijken. Ik ben daarom direct voor je gaan kijken en ik zie dat je een eigen router/switch aangesloten hebt met een aantal Deco's. Zou je alles kunnen loskoppelen en de TV met het modem kunnen verbinden en de app kunnen testen? Is het toevallig mogelijk om je tv bedraad aan te sluiten direct op het modem? Het lijkt er namelijk op dat je tv geen goede verbinding kan krijgen met je netwerk. 

Reputatie 2

Ik heb hetzelfde probleem als BDortmans. Zappen naar verschillende zenders geeft zwart beeld maar wel geluid. App gedwongen stoppen heeft geen zin, opnieuw installeren ook niet. Nieuwe philips tv uit ,2023 met nieuwste versie van Google TV

Reputatie 1

Jammer dat zappen zonder telkens ok te drukken niet mogelijk is. En ook nummerieke getallen indrukken doet niets in de app… Glasvezel internet is goed en stabiel maar de tv beleving kan nog 1000% beter….

Reputatie 7
Badge +9

Hey @n.schaart, ik had gehoopt dat dit het voor je zal oplossen. Kan je een aantal vragen voor mij beantwoorden en wat dingen uitproberen?

  • Ervaar je dit op specifieke zenders?
  • Heb je toevallig een 4k televisie? Zou je de resolutie dan kunnen wijzigen in Full HD/1080P en niet op 4K?
  • Zou je de bitrate kunnen aanpassen? Dit doe je zo:
  1. Bij Opties (tandwieltje) kies je Kwaliteit/Quality in het verschenen menu
  2. Selecteer de hoogste kwaliteit voor het beste beeld/geluid.
  3. Als vervolgens het beeld op de hoogste kwaliteit afspeelt zonder probleem, zou het opgelost moeten zijn. Maar als het beeld hierdoor stilstaat of hapert, dan is er waarschijnlijk een bandbreedte probleem.

Is het hierna wel opgelost?

Reputatie 3

Hi @n.schaart, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Dit zou niet komen door de overgang naar Odido TV, dit is enkel het uiterlijk oftewel UI gerelateerd. Zou je de app kunnen verwijderen en opnieuw kunnen installeren? Daarnaast wil ik je vragen om een volledige powerflip uit te voeren. Hopelijk is het euvel hierna opgelost, alvast bedankt!

 

  • Powerflip
  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Hi @Tommie van Odido, bedankt voor je reactie.

 

Ik heb alles uitgevoerd zoals je aangegeven hebt. 

Ik heb het een aantal dagen aangekeken, maar het euvel is er nog steeds.

Ik heb een stabiele verbinding, een 400MB abonnement, en bij verschillende speedtests op diverse locaties in huis kom ik op een gemiddelde down van rond de 375 en 380 up. via WIFI.

En het is enkel bij de Odido app. Bij andere streaming apps ervaar ik dit niet.

 

Het is behoorlijk vervelend als je tv kijkt en het beeld hapert continue.

Zeker omdat ik de TV Box er net voor de overgang van T-Mobile naar Odido heb uitgegooid, omdat de App op de smart tv net zo makkelijk was, en goed werkte bij TMT.

 

Wat is de reden dat deze app niet werkt op mijn Sharp 65” met Android 11 uitgekomen in 2021? En gaat hier nog iets aan gedaan worden? Kan natuurlijk niet zo zijn dat je op basis van vage lijstjes met tv-merken een andere tv moet kopen, lijkt mij. Wordt het merk TCL wel ondersteund voor toestellen van 2022 en 2023 met Android?

Ik kan overigens wel de App installeren op de Sharp, maar bij aanmelden geeft hij ook na 10 keer echt de juiste gegevens invullen, dat klantnummer of pincode niet klopt.

Reageer