Info

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Toon eerste reactie

695 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Dan moet ik toch je tv de schuld hiervan geven @Mark-DenHaag. We zijn echt superdruk bezig met alle bugfixes op dit moment. We zullen het per bouwjaar gaan uitrollen als het zover is! 

Reputatie 5

Dat automatisch onthouden doet mijn Samsung tv ook niet, ook al stata die functie aan.

 

Heb daarnaast liever dat alle issues snel worden opgelost mbt knoppen op de ab en met opnames terugkijken en verwijderen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Woutttt, welkom op onze Community!

Ik ben blij om te horen dat je snel bent aangesloten. Dit is een optie op jouw televisie. Ik weet niet precies welke Samsung tv je hebt maar dit werkt bij mij op deze manier: 

  • Ga naar: Instellingen→Algemeen→Smart-functies→Vorige app automatisch uitvoeren

Kun je me laten weten of dit gelukt is? Thanks.

Hoi, Ik kijk sinds vandaag via de TV app. Aansluiten via WIFI ging superrrsnel. Toch een korte vraag:
Als ik mijn tv (samsung android) aanzet, gaat ie eerst zoeken naar een verbinding..
Ik moet dan handmatig in het menu onderaan de Odido TV app aanklikken op tv te kunnen kijken.
(Bij mijn vorige provider, onthield de TV dat ik via een app kijk).
Kan dit niet handiger?

Aha. Ik had een overlapperiode geregeld tussen oude en nieuwe provider, en bij het spelen met instellingen om beeld en geluid te vergelijken niet goed opgelet dat ODIDO weer actief was. Probleem opgelost - hartelijk bedankt!

Reputatie 5

@Maddy9NL Je klantnummer en pincode kun je terugvinden in de odido klantomgeving of app. Let wel op dat als je de pincode wijzigt, dit niet doorkomt in de klantomgeving en app. Daar blijft de oude pincode staan.

 

En je tv moet wel op een odido internet verbinding aangesloten zijn. Anders werkt het niet en krijg je ook deze foutmelding.

Bedankt. Bijgaand een foto van de foutmelding. Geeft dat een clue om dit op te lossen?

Reputatie 5

@Maddy9NL op je laptop en telefoon log je in met je account.

Op de tv app log je in met je klantnummer en pincode en niet met een account.

Na enkele weken de TV app te hebben gebruikt op mijn Sony Android t.v., kan ik nu niet meer inloggen. De app op de laptop en mobiel werkt met dezelfde inloggegevens wel. De app op de t.v. heb ik na de-installatie er opnieuw opzet. De t.v. en het zyxel-kastje zijn gereset. Haalt allemaal niets uit. Suggesties hoe dit op te lossen?

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Mark-DenHaag & @mrkock, bedankt voor jullie feedback! Ons TV Team is druk bezig met het verbeteren van de app. Dit zal zo snel mogelijk beschikbaar zijn. Mijn oprechte excuses voor het wachten. Voor nu dank ik jullie oprecht voor jullie geduld en wens ik jullie alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @RoyZ88, super fijn om te horen. Ik wens je een mooi weekend! Groetjes, Ishana

Reputatie 5

Het verwijderen van opnames in de nieuwe app op mijn Samsung tv zorgt voor een draaiende cirkel (met een hapje eruit) en blijft eindeloos draaien. Enige wat dan nog helpt is de tv uit en weer aanzetten.

@MarfD: Ik kreeg net een update voor mijn 2019 model Samsung. Dus niet voor de app zelf maar de software/firmware van de tv. Bij mij lijkt dit het probleem van het trage zappen zo goed als op te lossen en de tijd van het blokkerige beeld minstens te halveren. App lijkt nu voor mij in ieder geval werkbaar. Even los van de onhandige interface en de niet werkende pauze knop op de afstandsbediening natuurlijk.

Ben benieuwd of jij deze update ook hebt gehad en of jij hetzelfde ervaart.

Reputatie 5

Pfff, probeer eens een opname die nog bezig is te kijken. Dan stopt deze elke keer op het moment dat het punt is bereikt dat je de opname starte, toen dat was.

Als dat 5 minuten in de toekomst is moet je dus elke 5 minuten de opname opnieuw starten om weer verder te kijken. 

Ik wil ook gewoon de oude app. terug op mijn oudere Samsung tv.

 

Het duurt ook tientallen seconden voordat het beeld in hoger resolutie komt. Ik zit op een gigabit lijn...

Ook bij de 2019 modellen werkt het slecht. Ik heb een 2019 model qe65q70r. Zelfde problemen. Traag zappen en slecht beeld de eerde 10 seconden. 

Reputatie 5

Ik weet niet wie er test bij Odido, maar de settings knop op de afstandbediening is gekaapt door de app en nu kan ik tijdens gebruik van de nieuwe Samsung tv app niet meer in het menu van mijn tv komen. Er onhandig als je de geluidsinstellingen even wilt aanpassen (voor bijv. een koptelefoon).

Waarom wordt de update niet teruggedraaid voor 2019 modellen?

Ik zie wel potentie in de nieuwe app, maar een paar dingen zijn echt te storend.

1. Ontzettend traag zappen

2. Ch. Knop op de Samsung one remote wordt niet meer gebruikt. Voorheen was dit tv gids.

3. Terugspoelen werkt niet intuïtief. Omdat de snelheid te langzaam oploopt duurt het ontzettend lang om een paar minuten terug te spoelen. Het is heel moeilijk om een naar een specifiek stuk terug te spoelen. Als je stopt begint hij namelijk weer zeer traag. 1 min terugspoelen duurt volgens mij 6 a 7 seconden.

4. Als ik naar de tv gids wil en favorieten dan moet ik 7x(!) drukken voordat ik daar ben. Waarom niet meteen naar je favorieten tv gids. Of tenminste een optie dat je een default kan kiezen.

5. Hetzelfde geldt als je naar rechts drukt. Dan kom je standaard in de lijst met alle zenders ipv meteen in je favoriete lijst.

6. Pauze knop wordt niet meer gebruikt op de Samsung one remote.

7. Nu worden er dus 2 knoppen niet meer gebruikt op de Samsung one remote. Ch. knop en Pauze knop. Best wel zonde dus. De oude knoppen indeling vond ik beter

Ch. Voor de tv gids

Pauze knop voor pauze (duh)

 

Hear, hear! Perfect verwoord. Ook op de 2019 modellen van Samsung is de nieuwe app een ramp! Snap echt niet hoe deze app binnen Odido is goedgekeurd. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MarfD, we hebben alleen de 2019 en 2020 modellen niet teruggedraaid omdat hier de minste issue's op waren en de app gewoon moet werken. We zijn druk bezig met een nieuwe versie van de app zodat hij op alle televisie's goed werkt!

Reputatie 1

Waarom wordt de update niet teruggedraaid voor 2019 modellen?

Ik zie wel potentie in de nieuwe app, maar een paar dingen zijn echt te storend.

1. Ontzettend traag zappen

2. Ch. Knop op de Samsung one remote wordt niet meer gebruikt. Voorheen was dit tv gids.

3. Terugspoelen werkt niet intuïtief. Omdat de snelheid te langzaam oploopt duurt het ontzettend lang om een paar minuten terug te spoelen. Het is heel moeilijk om een naar een specifiek stuk terug te spoelen. Als je stopt begint hij namelijk weer zeer traag. 1 min terugspoelen duurt volgens mij 6 a 7 seconden.

4. Als ik naar de tv gids wil en favorieten dan moet ik 7x(!) drukken voordat ik daar ben. Waarom niet meteen naar je favorieten tv gids. Of tenminste een optie dat je een default kan kiezen.

5. Hetzelfde geldt als je naar rechts drukt. Dan kom je standaard in de lijst met alle zenders ipv meteen in je favoriete lijst.

6. Pauze knop wordt niet meer gebruikt op de Samsung one remote.

7. Nu worden er dus 2 knoppen niet meer gebruikt op de Samsung one remote. Ch. knop en Pauze knop. Best wel zonde dus. De oude knoppen indeling vond ik beter

Ch. Voor de tv gids

Pauze knop voor pauze (duh)

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi allemaal, Samsung heeft de wijziging zojuist doorgevoerd. Binnen een paar uur is de update dan voor jullie ook teruggedraaid.

Reputatie 7
Badge +9

@MarBroMan Op sommige platformen kan dit, maar op Samsung is dit jammer genoeg niet mogelijk.

Reputatie 7
Badge +9

Hi allemaal, hier ben ik met de update. We hebben besloten om de resterende modelgroepen van 2021, 2022 en 2023 terug te draaien naar de oude versie (v1.0.20). Dit doen we omdat we toch nog te veel meldingen binnenkrijgen over het zappen van klanten met toestellen in deze groepen. Dit weegt niet op tegen het voordeel dat een groep klanten de nieuwe app nu wel kan gebruiken op "The Frame" toestellen. 

Dit betekent het volgende:

  • De nieuwe app update voor Samsung tv's blijft alléén live voor 2019 en 2020 modellen
  • Sommige klanten met een 'The Frame' toestellen zullen ook teruggaan naar de oude app en hierdoor weer terugvallen op het probleem dat de oude app niet werkt op deze toestellen
  • We verwachten nog zeker 3 weken nodig te hebben voordat we beginnen met de uitrol van de nieuwe app op modeljaren 2018, 2021, 2022 en 2023 met de bugfix

Wanneer Samsung de wijziging daadwerkelijk heeft doorgevoerd, laat ik dit ook nog hier nog een keer weten!

Is het ook een optie om beide versies draaiende te houden? Geef ze een iets andere naam en laat de klant zelf kiezen welke deze wil. 

Hi allemaal, We gaan de Samsung TV app terugzetten naar de oude versie voor bijna alle toestellen uit 2021, 2022 en 2023 door het aantal bugs dat de nieuwe update meebracht. Ik verwacht dat het terugzetten zo al gebeurt. We behouden de app wel voor bepaalde groepen waarin "The Frame" zitten om te voorkomen dat de app op deze modellen helemaal niet meer werkt. 

Dat verklaart de boel. De nieuwe werkte prima op onze Samsung. Betere GUI dan de oude. Nu helaas weer de oude….. graag snel weer updaten. 

Hoe kan je de oude app weer installeren ? Want ik heb samsung tv uit 2023 en heeft problemen met schakelen naar andere kanalen freeze het beeld 

Reputatie 5

@Demi van Odido Aangezien we geen testers van Odido zijn zeg ik, draai het bij iedereen terug. Dan kunnen jullie een half jaar of een jaar goed testen en daarna, als alle problemen eruit zijn, uitrollen naar de klanten.

Reageer