Info

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Toon eerste reactie

684 reacties

Reputatie 5

Het verwijderen van opnames in de nieuwe app op mijn Samsung tv zorgt voor een draaiende cirkel (met een hapje eruit) en blijft eindeloos draaien. Enige wat dan nog helpt is de tv uit en weer aanzetten.

@MarfD: Ik kreeg net een update voor mijn 2019 model Samsung. Dus niet voor de app zelf maar de software/firmware van de tv. Bij mij lijkt dit het probleem van het trage zappen zo goed als op te lossen en de tijd van het blokkerige beeld minstens te halveren. App lijkt nu voor mij in ieder geval werkbaar. Even los van de onhandige interface en de niet werkende pauze knop op de afstandsbediening natuurlijk.

Ben benieuwd of jij deze update ook hebt gehad en of jij hetzelfde ervaart.

Reputatie 5

Pfff, probeer eens een opname die nog bezig is te kijken. Dan stopt deze elke keer op het moment dat het punt is bereikt dat je de opname starte, toen dat was.

Als dat 5 minuten in de toekomst is moet je dus elke 5 minuten de opname opnieuw starten om weer verder te kijken. 

Ik wil ook gewoon de oude app. terug op mijn oudere Samsung tv.

 

Het duurt ook tientallen seconden voordat het beeld in hoger resolutie komt. Ik zit op een gigabit lijn...

Ook bij de 2019 modellen werkt het slecht. Ik heb een 2019 model qe65q70r. Zelfde problemen. Traag zappen en slecht beeld de eerde 10 seconden. 

Reputatie 5

Ik weet niet wie er test bij Odido, maar de settings knop op de afstandbediening is gekaapt door de app en nu kan ik tijdens gebruik van de nieuwe Samsung tv app niet meer in het menu van mijn tv komen. Er onhandig als je de geluidsinstellingen even wilt aanpassen (voor bijv. een koptelefoon).

Waarom wordt de update niet teruggedraaid voor 2019 modellen?

Ik zie wel potentie in de nieuwe app, maar een paar dingen zijn echt te storend.

1. Ontzettend traag zappen

2. Ch. Knop op de Samsung one remote wordt niet meer gebruikt. Voorheen was dit tv gids.

3. Terugspoelen werkt niet intuïtief. Omdat de snelheid te langzaam oploopt duurt het ontzettend lang om een paar minuten terug te spoelen. Het is heel moeilijk om een naar een specifiek stuk terug te spoelen. Als je stopt begint hij namelijk weer zeer traag. 1 min terugspoelen duurt volgens mij 6 a 7 seconden.

4. Als ik naar de tv gids wil en favorieten dan moet ik 7x(!) drukken voordat ik daar ben. Waarom niet meteen naar je favorieten tv gids. Of tenminste een optie dat je een default kan kiezen.

5. Hetzelfde geldt als je naar rechts drukt. Dan kom je standaard in de lijst met alle zenders ipv meteen in je favoriete lijst.

6. Pauze knop wordt niet meer gebruikt op de Samsung one remote.

7. Nu worden er dus 2 knoppen niet meer gebruikt op de Samsung one remote. Ch. knop en Pauze knop. Best wel zonde dus. De oude knoppen indeling vond ik beter

Ch. Voor de tv gids

Pauze knop voor pauze (duh)

 

Hear, hear! Perfect verwoord. Ook op de 2019 modellen van Samsung is de nieuwe app een ramp! Snap echt niet hoe deze app binnen Odido is goedgekeurd. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MarfD, we hebben alleen de 2019 en 2020 modellen niet teruggedraaid omdat hier de minste issue's op waren en de app gewoon moet werken. We zijn druk bezig met een nieuwe versie van de app zodat hij op alle televisie's goed werkt!

Reputatie 1

Waarom wordt de update niet teruggedraaid voor 2019 modellen?

Ik zie wel potentie in de nieuwe app, maar een paar dingen zijn echt te storend.

1. Ontzettend traag zappen

2. Ch. Knop op de Samsung one remote wordt niet meer gebruikt. Voorheen was dit tv gids.

3. Terugspoelen werkt niet intuïtief. Omdat de snelheid te langzaam oploopt duurt het ontzettend lang om een paar minuten terug te spoelen. Het is heel moeilijk om een naar een specifiek stuk terug te spoelen. Als je stopt begint hij namelijk weer zeer traag. 1 min terugspoelen duurt volgens mij 6 a 7 seconden.

4. Als ik naar de tv gids wil en favorieten dan moet ik 7x(!) drukken voordat ik daar ben. Waarom niet meteen naar je favorieten tv gids. Of tenminste een optie dat je een default kan kiezen.

5. Hetzelfde geldt als je naar rechts drukt. Dan kom je standaard in de lijst met alle zenders ipv meteen in je favoriete lijst.

6. Pauze knop wordt niet meer gebruikt op de Samsung one remote.

7. Nu worden er dus 2 knoppen niet meer gebruikt op de Samsung one remote. Ch. knop en Pauze knop. Best wel zonde dus. De oude knoppen indeling vond ik beter

Ch. Voor de tv gids

Pauze knop voor pauze (duh)

 

Reputatie 7
Badge +8

Hoi allemaal, Samsung heeft de wijziging zojuist doorgevoerd. Binnen een paar uur is de update dan voor jullie ook teruggedraaid.

Reputatie 7
Badge +8

@MarBroMan Op sommige platformen kan dit, maar op Samsung is dit jammer genoeg niet mogelijk.

Reputatie 7
Badge +8

Hi allemaal, hier ben ik met de update. We hebben besloten om de resterende modelgroepen van 2021, 2022 en 2023 terug te draaien naar de oude versie (v1.0.20). Dit doen we omdat we toch nog te veel meldingen binnenkrijgen over het zappen van klanten met toestellen in deze groepen. Dit weegt niet op tegen het voordeel dat een groep klanten de nieuwe app nu wel kan gebruiken op "The Frame" toestellen. 

Dit betekent het volgende:

  • De nieuwe app update voor Samsung tv's blijft alléén live voor 2019 en 2020 modellen
  • Sommige klanten met een 'The Frame' toestellen zullen ook teruggaan naar de oude app en hierdoor weer terugvallen op het probleem dat de oude app niet werkt op deze toestellen
  • We verwachten nog zeker 3 weken nodig te hebben voordat we beginnen met de uitrol van de nieuwe app op modeljaren 2018, 2021, 2022 en 2023 met de bugfix

Wanneer Samsung de wijziging daadwerkelijk heeft doorgevoerd, laat ik dit ook nog hier nog een keer weten!

Is het ook een optie om beide versies draaiende te houden? Geef ze een iets andere naam en laat de klant zelf kiezen welke deze wil. 

Hi allemaal, We gaan de Samsung TV app terugzetten naar de oude versie voor bijna alle toestellen uit 2021, 2022 en 2023 door het aantal bugs dat de nieuwe update meebracht. Ik verwacht dat het terugzetten zo al gebeurt. We behouden de app wel voor bepaalde groepen waarin "The Frame" zitten om te voorkomen dat de app op deze modellen helemaal niet meer werkt. 

Dat verklaart de boel. De nieuwe werkte prima op onze Samsung. Betere GUI dan de oude. Nu helaas weer de oude….. graag snel weer updaten. 

Hoe kan je de oude app weer installeren ? Want ik heb samsung tv uit 2023 en heeft problemen met schakelen naar andere kanalen freeze het beeld 

Reputatie 5

@Demi van Odido Aangezien we geen testers van Odido zijn zeg ik, draai het bij iedereen terug. Dan kunnen jullie een half jaar of een jaar goed testen en daarna, als alle problemen eruit zijn, uitrollen naar de klanten.

Reputatie 7
Badge +8

Hi allemaal, ik heb zojuist een belletje gehad van ons tv team om te bespreken hoe dit nou precies zit. Het blijkt dat voor een aantal modellen wel en niet Frame model in dezelfde modelgroep zitten, waardoor de versie/update niet teruggedraaid is. Ik heb gevraagd of dit op specifieke modellen mogelijk gemaakt kan worden, maar voor nu kan het echt alleen per groep. Wel gaan ze kijken of dit mogelijk gemaakt kan worden in de toekomst.

Nu staan we dus voor de keuze om voor alle modellen uit bouwjaar 2021, 2022 en 2023 de update terug te draaien. Dit betekent wel dat voor een aantal klanten met de Frame waar de app eerst helemaal niet op werkte en nu wel, dit ook wordt teruggedraaid. De bugfix die nu getest wordt, kan namelijk nog minimaal 2 weken duren voor deze uitgerold wordt. We zijn aan het inventariseren of er meer klachten zijn na de update dan voor de update. Morgen willen we de knoop doorhakken om de versie terug te draaien. Ik kom dan hier bij jullie terug zodra hier meer duidelijkheid op is. 

Ook hier een ontevreden klant na de wijziging in de app voor de TV.  De tv gids knop werkt niet meer, play/pauze knop ook niet, het zappen is vele malen trager geworden, je kan met de 'terug' knop niet meer switchen tussen twee kanalen. 

 

Het is er niet logischer op geworden.

 

Kan de oude app weer terug komen of in ieder geval de functionaliteiten weer onder de knop waar ze horen?

 

We hebben een Samsung QE49Q70RALXXN met de one remote.

 

 

Deze week de opneemfunctie geactiveerd. Geen idee hoe ik mijn opname terug kan kijken. Ik heb een nieuwe Sony tv waarvan de afstandsbediening werkt maar het knopje rec list geeft niet thuis. Hoe los ik dat op?

Tom

Reputatie 5

@Demi van Odido Wat is nu de bedoeling? Elke paar dagen oude, nieuwe, oude, nieuwe app? Begint nu wel irritant te worden. Moet elke keer weer anders navigeren. Daarbij heb ik met de oude app nooit problemen gehad en de nieuwe al 3 keer een verstoring.

Reputatie 3

Nu weer de nieuwe versie ( v2.0.3583 ) deze morgen???

Werkt goed trouwens 🤔

 

Hier ook weer de nieuwe versie.

Nu weer de nieuwe versie ( v2.0.3583 ) deze morgen???

Werkt goed trouwens 🤔

 

Hi allemaal, We gaan de Samsung TV app terugzetten naar de oude versie voor bijna alle toestellen uit 2021, 2022 en 2023 door het aantal bugs dat de nieuwe update meebracht. Ik verwacht dat het terugzetten zo al gebeurt. We behouden de app wel voor bepaalde groepen waarin "The Frame" zitten om te voorkomen dat de app op deze modellen helemaal niet meer werkt. 

Ik heb een samsung “the frame” qe75LS03BAUXXN. Sinds een paar dagen werkt de app (na de update) zeer slecht. Programma’s blijven hangen, spoelen gaat vaak moeizaam.

app opnieuw geinstalleerd, maar krijg dus nog steeds de “defecte” versie. De vorige versie deed het prima. Waarom kan deze voor the frame niet teruggedraaid worden?

 

 

Reputatie 3

Hi allemaal, We gaan de Samsung TV app terugzetten naar de oude versie voor bijna alle toestellen uit 2021, 2022 en 2023 door het aantal bugs dat de nieuwe update meebracht. Ik verwacht dat het terugzetten zo al gebeurt. We behouden de app wel voor bepaalde groepen waarin "The Frame" zitten om te voorkomen dat de app op deze modellen helemaal niet meer werkt. 

De nieuwe app werkte veel prettiger, betere GUi, minder vastlopers, hoop dat de nieuwe gauw terugkomt.

BTW ik heb The Serif.

Hi allemaal, We gaan de Samsung TV app terugzetten naar de oude versie voor bijna alle toestellen uit 2021, 2022 en 2023 door het aantal bugs dat de nieuwe update meebracht. Ik verwacht dat het terugzetten zo al gebeurt. We behouden de app wel voor bepaalde groepen waarin "The Frame" zitten om te voorkomen dat de app op deze modellen helemaal niet meer werkt. 

Dat verklaart de boel. De nieuwe werkte prima op onze Samsung. Betere GUI dan de oude. Nu helaas weer de oude….. graag snel weer updaten. 

Reputatie 7
Badge +8

Hi allemaal, We gaan de Samsung TV app terugzetten naar de oude versie voor bijna alle toestellen uit 2021, 2022 en 2023 door het aantal bugs dat de nieuwe update meebracht. Ik verwacht dat het terugzetten zo al gebeurt. We behouden de app wel voor bepaalde groepen waarin "The Frame" zitten om te voorkomen dat de app op deze modellen helemaal niet meer werkt. 

De Odido TV app is er eindelijk voor de LG WebOS TV's! Geïnstalleerd en werkt uitstekend, fijner dan de oude T-Mobile app. De favoriete kanalen zijn keurig mee gemigreerd.

Beeldkwaliteit lijkt hetzelfde te zijn; had gehoopt dat de kwaliteit omhoog zou gaan (kom van kabel/Ziggo TV af).

Ook het probleem dat je niet de T-Mobile app opnieuw kunt starten als je een andere source gebruikt tussendoor is verholpen: de Odido TV app werkt gewoon bij source-wissel.

 

De (hardware) TV-boxen gaan definitief de deur uit 😁

 

TV: LG OLED55G336LA, WebOS 8.3.0-1503

Reageer