Skip to main content

 

De Odido TV app is nu beschikbaar voor jouw Samsung of Android smart-tv, Apple TV, Amazon Fire TV en LG TV!

 

Géén TV Box meer in huis, géén extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!

 

Geschikte apparaten

De Odido TV app voor smart-tv’s is geschikt voor de volgende apparaten: 

  • Samsung smart-tv's vanaf bouwjaar 2018
  • Android smart-tv's van Philips en Sony (Android TV 8 of hoger)
  • Mediaplayers met Android TV 8 of hoger
  • Google Chromecast 2020 met Google TV (Android TV 8 of hoger)
  • Apple TV (TV4 en nieuwer)
  • Amazon Fire TV voor Amazon Fire sticks, TV’s en Cubes (Fire OS 6 of nieuwer)
  • LG TV (toestellen vanaf 2016 met WebOS 3.0 of hoger)*

*Specifieke versies WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R) met deze chipsets zijn een uitzondering

 

Waar check ik de versie van mijn apparaat en of deze up to date is?

  • Via Instellingen > Over > Versie kun je zien welke versie je geïnstalleerd hebt.
  • Via Instellingen > Over > Software upgrade kun je kijken of de software up-to-date is.

Benieuwd naar wanneer andere apparaten ook geschikt zijn? Houd onze website dan goed in de gaten!

 

Verschillen met de TV Box

  • De functionaliteit, het tv-menu en de content zijn hetzelfde als op de TV Box
  • Je gebruikt nu natuurlijk de afstandsbediening van je smart-tv of mediaplayer, waardoor de navigatie anders kan zijn
  • Omdat je een andere afstandsbediening gebruikt, werkt het tv-menu soms iets anders dan je gewend bent. 
  • De Adult zenders en Erotiek content in de Videoshop zijn niet beschikbaar (niet toegestaan door Google) in de Odido TV app voor Android TV, Amazon Fire TV en Apple TV.

 

Verschillen met Odido online TV app

Odido TV app (smart-tv) Odido online TV app (mobiel/browser)
  • Om thuis van te genieten
  • Downloaden op het grote scherm
  • Apparaat moet altijd verbonden zijn met het Internet voor thuis van Odido
  • Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, heb je geen TV Box meer nodig
  • Dus geen kastjes, geen kabels en geen extra afstandsbediening meer
  • Eén afstandsbediening via je menu op je smart-tv, naast andere apps zoals Netflix, Videoland, etc.
  • Programma’s en functies gelijk aan Odido TV met TV Box
  • Kan op 4 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 4 apparaten tegelijk worden gebruikt
  • Om onderweg van te genieten
  • Downloaden op je mobiele devices (kleine schermen)
  • Dataverbruik via wifi of je mobiele internetbundel
  • Overal in de EU te gebruiken
  • In combinatie met Google Chromecast is Odido online TV via je mobiele device te streamen naar een groot scherm
  • Programma’s iets beperkter dan de Odido TV app, maar met dezelfde handige functies
  • Kan op 5 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 3 apparaten tegelijk worden gebruikt

 

 

Installatie

De app is heel makkelijk te downloaden via de Google Playstore, Apple App store of de Amazon store op een smart-tv of het apparaat. Wanneer de app gedownload is, kan je de app openen en inloggen met jouw tv-klantnummer en tv-pincode. Deze inloggegevens vind je ook terug in Mijn Odido

TIP: Plaats de Odido TV app tussen je favoriete apps. Ga naar het Home-scherm en selecteer de Odido TV app. Houd de OK knop ingedrukt en verplaatst de app naar de gewenste plek in de lijst. Zo kan je de app heel makkelijk vinden!

 

FAQ

Algemeen

Kan ik de Odido TV app ook buitenshuis gebruiken?

Nee, dat is niet mogelijk in verband met de rechten van contentaanbieders. Met de Odido TV app kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de Odido TV app, met een wereld aan programma’s en handige functies. 

 

Wat is het verschil tussen de Odido TV app en de Odido TV app?

Met de Odido TV app kijk je thuis draadloos tv zoals jij wilt. Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, kijk je zonder TV Box, zonder kabels en met één afstandsbediening. Ben je onderweg? Dan gebruik je de Odido TV app, om in Nederland én de hele EU mobiel tv te kijken waar je maar wilt.

 

Hoe kan ik Odido TV app bedienen met mijn eigen afstandsbediening?

Kijk hier voor meer uitleg over het gebruik van je tv afstandsbediening.

 

Kan ik 4K tv-zenders kijken met de Odido TV app?

Dat gaat helaas nog niet. Wel zijn de tv-zenders, net zoals op de TV Box, te bekijken in HD-kwaliteit. Sommige zenders zijn alleen in SD-kwaliteit te bekijken.

 

Welke zenders kan ik bekijken met de Odido TV app op mijn smart-tv?

Met de Odido TV app kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. De enige uitzondering is dat je op Apple TV en Android TV geen Adult zenders kunt bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.

 

 

Compatibiliteit

Op welke apparaten kun je de Odido TV app downloaden?

De Odido TV app is te gebruiken als alternatief voor de TV Box. De app is beschikbaar voor Samsung smart-tvs vanaf 2018, Apple TV 4K en nieuwer, Android smart-tv’s met Android 8 en nieuwer en op de Amazon Fire TV apparaten met Fire OS 6 of nieuwer. Kun je de Odido TV app niet vinden in de app store? Dan heb je geen geschikte smart-tv of apparaat. LG smart-tv’s worden momenteel nog niet ondersteund.

 

Ik heb een smart-tv van een ander merk. Kan ik ook een app gebruiken voor Odido TV?

Momenteel is Odido TV alleen geschikt gemaakt voor smart-tv’s van het merk Samsung en Android smart-tv’s van o.a. Philips en Sony en via Apple TV. Ook werkt Odido TV op mediaplayers met Android 8 en nieuwer (zoals Google TV 2020) en via de Amazon Fire TV apparaten zoals de sticks, TV’s en Cubes en via LG TV. Via onze website laten we weten wanneer toestellen van andere merken ook geschikt zijn voor Odido TV én in dit topic.

 

Ik ben specifiek op zoek naar informatie over de Amazon Fire TV, waar kan ik hier meer informatie over vinden? 

Alle informatie over de Amazon Fire TV app kun je vinden in het topic: Alles over de Odido TV app voor Amazon Fire TV!.

 

Ik ben specifiek op zoek naar informatie over de LG app, waar kan ik hier meer informatie over vinden?

Alle informatie over de LG app kun je vinden in het topic: Alles over de Odido TV app voor LG TV (bèta-versie)!

 

 Hoe controleer ik of mijn televisie geschikt is voor de Odido TV App?

  • Ga naar het app-menu van je smart-tv of mediaplayer
  • Zoek bij de Apps naar Odido TV
  • Gevonden? Dan kun je de app downloaden en hoef je voor dit apparaat geen TV Box te bestellen.

Heb je een Android TV? Ga dan naar home > instellingen > over, om te zien welke versie je geïnstalleerd hebt.

 

Extra opties en functies

Welke programma’s kan ik terugkijken met de Odido TV app?

Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.

 

Kan ik aankopen doen met de Odido TV app?

Wil je een film huren of een À la Carte zender bestellen? Doe dat dan eerst op je Samsung smart-tv, de TV Box of via https://www.tv.odido.nl/. Met Apple TV en Android TV kan dit helaas nog niet.

 

Kan ik video on demand kijken met de Odido TV app?

Video on demand kun je op elk apparaat bekijken. Wil je een film huren? Huur deze dan eerst op je Samsung smart-tv, de TV Box of via https://www.tv.odido.nl/. Je kunt de film daarna op elk apparaat bekijken.

 

Bestellen en opzeggen 

Ik heb Odido TV besteld zonder TV Box, maar ik zou toch een TV Box bij willen bestellen. Hoe doe ik dat?                                                                                                   

Zodra het Thuis abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via Mijn Odido aangeven hoeveel TV Boxen je zou willen gaan gebruiken. De TV Box(en) worden binnen 2 werkdagen thuisbezorgd. Je kunt daarna direct inloggen op je account en tv-kijken. Vanaf de eerstvolgende factuur worden de TV Boxen in rekening gebracht. Voor de TV Box betaal je €2,50 (€2,50 korting/mnd) voor iedere volgende TV Box €5 per maand.

 

Ik kijk tv via de Odido TV app en heb geen TV Box. Kan ik ook extra zenderpakketten bestellen en bekijken?

Ja, dat kan. Via Mijn Odido kun je bijna alle extra zenderpakketten bestellen en bekijken. Heb je de app gedownload op je Apple TV of op een Android smart-tv of mediaplayer? Dan zijn alleen de Adult zenders en het Erotiek genre in de Videoshop niet beschikbaar, want dit staat de leverancier van de apps niet toe.

 

Ik heb Odido TV besteld met TV Box(en), maar ik kan de Odido TV app downloaden op mijn smart device en heb nu geen of minder TV Box(en) nodig. Kan ik het nog afbestellen?

Zodra het Odido abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via Mijn Odido aangeven dat je geen TV Box meer nodig hebt op jouw adres. Er wordt dan gevraagd de TV Box terug te sturen en het bedrag dat je voor de TV Box betaald hebt, zal vanaf de eerstvolgende factuur in mindering worden gebracht.

 

Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?

Je kunt de TV Box gebruiken op een andere plek in huis, voor een andere tv. Niet nodig? Verwijder dan eerst de TV Box uit je abonnement, via Mijn Odido. En stuur hem daarna terug, dan zorgen wij voor verantwoorde recycling.

 

 

 

@Demi 

Is er al bekend wanneer deze voor LG komt omdat dit ook een van de merken is die in veel huiskamers staat.

erg vreemd dat jullie dit merk momenteel uitsluiten , terwijl andere zoals KPN , NL Ziet , Canal Digitaal  LG wel gelijk meenemen met de apps.


Goed om te lezen. Maar waarom wordt LG WebOS nog niet ondersteund?


@mako

T-Mobile TV werkt alleen via een T-Mobile internetverbinding, heb je de Zyxel al binnen en werkend internet?

Psies, dat zag ik pas na de post… internet is zojuist geactiveerd en TV App werkt :grinning:


Ik ga het straks even testen @TMTV  dank


@Lisa Wellicht ten overvloede maar hoe staat het met de tv app en LG. Bij LG staat wel de app van t-mobile CZ(Tjechie). Dus blijkbaar is er ooit contact geweest tussen t-mobile CZ en LG en staat hun app er nu wel op. Denk je dat het ooit nog rond komt met LG voor de Nederlandse t-mobile tv app?


Als ik @Lisa was, wat zou ik dan een hekel aan mijn baan hebben. Ik zou elke avond huilend mijn bed inkruipen. Altijd maar weer dezelfde smoesjes moeten verkopen als het om de Samsung app gaat. En maar hopen dat eerdere klagers niet terug komen want dan wordt je betrapt op de smoesjes die je een jaar geleden ook al gebruikte…

De app is gewoon bagger en T-Mobile doet geen enkele moeite het probleem op te lossen. Daar kan @Lisa waarschijnlijk niets aan doen maar wees dan eerlijk en zeg dat ook.

Geloof me, de app opnieuw installeeren helpt niet. Stroom eraf (terwijl de app actief is) helpt soms. Wat redelijk werkt is de app afsluiten op de standaard Samsung manier. Dat is de back knop op de afstandbediening ingedrukt houden tot je terug in het Samsung menu bent. Dan opnieuw de app opstarten maar even een paar minuten wachten voor je de Gids opnieuw opstart (of eigenlijk het hele App menu omdat je bv ook niet in het menu kunt komen om cloud opnames te benaderen).

Dat de app bagger is blijkt verder uit het zappen door zenders. Vooral bij de commerciele zenders kom je vaak op een ‘zwart’ beeld terecht. Je moet dan eerste een zender terug en dan weer vooruit voor je beeld krijgt.

Ik heb eerder genoemd op te stappen zodra het kan en dat kan nu gelukkig. Mijn jaar ‘ellende’ zit erop. Heb een Google TV aangeschaft om daarop de Android app te kunnen gebruiken. Die heeft hierboven beschreven problemen niet. Het ‘kan’ dus wel goed. Echter de Android app heeft andere nadelen (onhandig doorspoelen of zappen).

T-Mobile is (of was) de goedkoopste maar helaas ook de meest waardeloze aanbieder in dit segment.


@CrisTien Ik gebruik de smart-tv-app zelf niet, maar ik denk dat het op dezelfde plaats staat als op de tv-box of Apple TV: kies in de bovenste regel ‘Account’ en ga dan naar ‘mijn opnames’. Lukt het zo?

 


Ik ben (was) beta gebruiker en ben enthousiast. Ik wil niet meer terug naar de STB. Zag wel dat nieuwe abonnementen 5 euro korting per maand krijgen als ze geen STB afnemen. Geldt dit ook voor bestaande klanten, want ik heb de STB (Amino) afgekoppeld en gebruik deze niet meer.


Ik ben (was) beta gebruiker en ben enthousiast. Ik wil niet meer terug naar de STB. Zag wel dat nieuwe abonnementen 5 euro korting per maand krijgen als ze geen STB afnemen. Geldt dit ook voor bestaande klanten, want ik heb de STB (Amino) afgekoppeld en gebruik deze niet meer.

Fijn om te lezen dat je enthousiast bent! Dit geldt voor alle TV-klanten. Je kunt via My T-Mobile Thuis je TV Box verwijderen van je abonnement en deze terugsturen. Je betaald (na akkoord op nieuwe voorwaarden) dan 12,50 i.p.v. 15,00 per maand voor je TV-abonnement. Dus je krijgt 2,50 korting :grinning:


Beste,

 

Nu een jaar later en de tv gids werkt nog steeds niet!! Ik heb geduld, maar zoveel ook weer niet. Super waardeloos en ik ga dan ook overstappen naar een andere provider want er wordt niks aan gedaan. Het is een groot gemis voor mijn gezinsleden... Krijg dus ook steeds gezeur waarom ie het nog niet doet...  


Hey @jverbeek93, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik wil natuurlijk dat jij ongestoord tv kunt kijken. Ik ben daarom direct voor je gaan kijken en ik zie dat je een eigen router/switch aangesloten hebt met een aantal Deco's. Zou je alles kunnen loskoppelen en de TV met het modem kunnen verbinden en de app kunnen testen? Is het toevallig mogelijk om je tv bedraad aan te sluiten direct op het modem? Het lijkt er namelijk op dat je tv geen goede verbinding kan krijgen met je netwerk. 

Ik heb inmiddels beide geprobeerd, direct bedraad op de router (helaas met kabel door het hele huis, dus alleen voor test mogelijk) en met de tv via wifi verbonden met het netwerk. De deco's staan ingesteld als accesspoint en zouden dus alleen gewoon het signaal van de router door moeten geven. Via Wifi of bedraad op de router lijkt beide prima te werken. Bedraad op de Deco lijkt dus het probleem te veroorzaken. Het was overigens niet zo dat dit bij alle zenders zo was. Het gebeurde voornamelijk wanneer er naar zenders 4-10 geswitcht werd. Mocht er iets veranderen laat ik het hier weer weten, bedankt voor de tip!


goede dag

ik heb een Samsung tv type QE55QN 93AATXXN welke versie van app is 1.0.16

 

heb nu de app opnieuw geïnstalleerd even kijken hoe het nu gaat  


Nou stuur ze maar bij mij langs want kan het binnen 10 minuten reproduceren.

En gezien de reacties hier zijn er meer die dat kunnen bevestigen.


Naast android player heb ik ook Nvidia shield player die aangesloten is op een Denon 5.1 soundbar.

Wordt er hier nog iets aan gedaan? het geluid is toch erg belangrijk bij het kijken van een voetbalwedstrijd of een film. Aangezien Netflix,disney of prime allemaal werkend heeft gekregen in de app lijkt mij dit ook mogelijk bij Tmobile TV app.

Ik hoor graag van jullie.

In de Android TV app wordt Dolby gewoon ondersteund. Via het Menu > Account > Instellingen > Audio & Ondertiteling kan je bij ‘Zender Audio Codec’ het geluid instellen op ‘Dolby Digital (AC3)’ instellen. Op Dolby is het geluidsvolume nog wel zachter dan op stereo. Dit is nog in onderzoek.


Hi @CrisTien, ik heb goed nieuws! Door jouw melding is dit issue aangekaart bij onze tv meeting. De specialisten hebben dit verder doorgezet en dit gaat worden aangepast. Dus onwijs bedankt voor het signaleren, topper. Er wordt aan gewerkt om dit weer terug te krijgen in de App! ✨

Hi @TMTV, super dat je gelijk mee bent gaan testen! 😁 Ik durf niet te zeggen waar precies de oorzaak ligt, maar gelukkig gaat het worden aangepast. Dankjewel voor het meedenken!


@Loekbhz Nee, de app is een volwaardig alternatief voor de tv-box en biedt dezelfde beeldkwaliteit en functies. Er is één uitzondering: de ‘stoute zenders’. De regels van de app stores staan dat niet toe.


Wanneer komt de update van de Samsung TV app? Eentje die het doet? Want het blijft bagger. 


Hoezo vraag jij mij info door te geven? Iedereen bij T-mobile weet dat het NIET ligt aan besturingssysteem tv, versie daarvan of wat dan ook. De kwaliteit van live streams die jullie ontvangen en of uitzenden is te laag. En jullie app heeft nog steeds kinderziektes die ook al meer dan een jaar bekend zijn. Al dit soort vragen en reacties vanuit jullie zijn alleen maar met de bedoeling om tijd te rekken en klanten hoop te geven zodat ze bij jullie blijven. 


@Waqqas thanks! Dat werkt idd, overigens wel een omslachtige manier om de app elke keer af te sluiten op deze manier.


Hi @Bart en Marian, helemaal super! Merci voor het doorzetten. Mijn collega is hiermee bezig en heeft de vraag uitstaan voor een concrete update. Ik hoop die snel met jullie te kunnen delen!

Hi @murcje, heel goed dat jij je hier ook meldt! Dankjewel voor het doorzetten van deze informatie, want ook dit heb ik doorgezet naar mijn collega. Zodra ik een update doorkrijgt, dan laat ik dat hier weten.

Hi @Zwolly68, allereerst: excuses voor het niet taggen! Helemaal super, heel fijn dat je dit hebt doorgezet. Ik heb deze aanvullende informatie doorgespeeld naar mijn collega en zij doet de navraag voor een heldere update. Ik houd jullie op de hoogte!

Hi @maxvanderburg, top dat je dit topic hebt gevonden! Thanks voor deze gegevens, want zo heb ik ook jou aan het onderzoek toe kunnen voegen. Fingers crossed op een snelle en permanente oplossing!

 


@Demi het verbaasd mij werkelijk dat jullie steeds weer met dezelfde suggesties komen, zoals ook nu weer in dit geval… “App verwijderen en opnieuw installeren” of vragen om een kabeltje te vervangen….

Al de afgelopen maanden lang dat er een zelfde soort meldingen komen van jullie klanten - die dat soms tegen wil en dank zijn (want Tele2 stopte en verplichtovergang naar glasvezel/T-Mobile), heb je niet meer dan eenzelfde nutteloze suggestie (zoals blijkt als je alles nog eens naleest wat wij - “jouw” klanten- hierboven hebben geschreven.

Echt waar, de klanten HEBBEN dit al lang gedaan en het werkt niet (dus opnieuw een nietwetende melder met deze suggestie opzadelen is een beetje d**.  het probleem zit 'm in het feit dat de App gewoon van een verouderd bouwjaar is (2021), dat is inmiddels toch wel duidelijk?

Misschien eens van scratch af aan een app voor Samsung bouwen? gericht op Tizen, de browser van ons soort TV's. Maar houd ons alsjeblieft niet weer weken aan een lijntje, en stel zeker geen -bewezen- niet helpende suggesties voor.

Mijn ervaringen met klantenservice afgelopen maanden waren alsof ik de eerste was die dit meldde...hetgeen dus niet zo is. Pas na 5 maanden was er iemand zo helder om mij naar de community te verwijzen… “Mijnheer uw klachten zijn helaas niet uniek, we weten er al maanden van” maar we doen alsof je een uniek geval bent (dat heeft mij verschrikkelijk gestoord).

En om dan nu opnieuw jouw suggesties te lezen bij een nieuwe melding… Jeetj zeg, ik had echt gehoopt dat er onderhand zinniger oplossingen zouden worden voorgesteld. 

Dat mag onderhand wel… Schrijf al je klanten eens aan, ga inventariseren om hoeveel klanten het gaat…, er zijn er ook genoeg bij niets melden.. vast niet enkele tientallen… En kom dan met een goed blijvende werkende app die je ook bijwerkt als er nieuwe TV's op de markt komen. Philips haalt apneu apparaten van de markt vanwege fouten… T-mobile mag ook wel eens kleur bekennen en een grondig onderzoek doen!


Goed om te lezen. Maar waarom wordt LG WebOS nog niet ondersteund?

Hier kunnen we nog niets over melden. Maar het lijkt mij duidelijk dat een app voor dit platform uiteindelijk niet kan ontbreken 😉


Ik heb een nieuwe Samsung TV aangeschaft, maar ik kan de T-Mobile TV GO app niet vinden. 

Welk OS heeft je tv; Tizen? Dan staat ie gewoon hier (via ‘zoeken’)

 

Heb het gevonden, moest het streepje ook typen… Dank!

De app reageert wel een beetje traag

 


En toevallig nog iets vernomen van "app voor lg " ?

 


Beste alle,

Dit probleem speelt ondertussen 6 mnd. bij mij. Ik ben inmiddels een geschil gestart via de geschillencommissie telecomdiensten.

ik kan jullie aanraden dit ook te doen. Wijst zichzelf, succes. 👍


Reageer